Dat laatste ben ik met je eens, als het 23 januari was en testen een grote zekerheid geven. Maar ik heb de illusie al losgelaten dat je het virus tegen kan houden of in kan dammen.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Interessant.
Als ik voor mijzelf spreek zit er een verschil tussen risico op besmetting en daadwerkelijk gevaar lopen. We nemen hier duidelijk een risico op besmetting, mogelijk omdat de consequenties naar inschatting meevallen. Je kan dan kiezen voor de aanpak 'middelen inzetten voor hen die dit het hardste nodig hebben' om het overlijdensgevaar zo veel mogelijk te beperken (en de economie voor nu draaiende te houden)
Zelf zou ik voorstander zijn van de Z Koreaanse aanpak. Juist extra voorzichtigheid en overdreven veel testen / maatregelen gaat voorkomen dat straks het halve land letterlijk op bed ligt.
Hij gebruikt het woord sensitief hier verkeerd daarom is zijn reactie wat ondeuidelijk. Wij weten helemaal niet of de test sensitief is (of alle viruspositieven worden opgepikt). Hij bedoeld dat de test een kleine detectielimiet heeft (kleine hoeveelheden zijn aantoonbaar). Als de test een heel kleine detectielimiet heeft maar een lage sensitiviteit dan kan je de eerste keer negatief testen en de volgende keer positief.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hoe verklaart dit dan een vermoedelijke herbesmetting? Je zou dan toch altijd positief testen?
twitter:RTLnieuws twitterde op maandag 09-03-2020 om 13:44:03Brabantse schoolklassen mogen niet meer naar de Tweede Kamer komen in verband met het coronavirus. Lees het in ons liveblog over het coronavirus. https://t.co/DJ8YmcjLGQ reageer retweet
soort van digitale ramptoerist?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Idem![]()
Soort van willen weten wat er op me af komt plus sensatiedrang en gevoel van slechte film die blijft doorgaan
Durf je nog naar Brabant?quote:
Uitsluiting op afkomst is toch discriminatie? Dat zouden we toch niet meer doen tegenwoordig?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:44 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RTLnieuws twitterde op maandag 09-03-2020 om 13:44:03Brabantse schoolklassen mogen niet meer naar de Tweede Kamer komen in verband met het coronavirus. Lees het in ons liveblog over het coronavirus. https://t.co/DJ8YmcjLGQ reageer retweet
Yep, ik geef eerlijk toequote:
De stap naar stemrecht ontnemen van Brabanders is nog maar kleinquote:Op maandag 9 maart 2020 13:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Uitsluiting op afkomst is toch discriminatie? Dat zouden we toch niet meer doen tegenwoordig?
jasser al klaver en robotje easyjetten kom er maar in.
quote:Op maandag 9 maart 2020 13:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De stap naar stemrecht ontnemen van Brabanders is nog maar klein
Volgens mij een Nederlander die in het buitenland zit.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:46 schreef NaturalScience het volgende:
RIVM website staat weer op 264.... een tweede persoon dus die vals negatief is getest?
Maar voetbalwedstrijden en andere dingen aflasten is niet nodig. Wel duidelijk dat de politici alleen aan zichzelf denken.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:44 schreef Houtenbeen het volgende:
Levert het daarmee een lagere betrouwbaarheid, waardoor een drager van het virus negatief kan testen? Dan zou er geen sprake zijn van herbesmetting maar van een verkeerde aanname dat iemand is genezen.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:44 schreef Coppi het volgende:
[..]
Hij gebruikt het woord sensitief hier verkeerd daarom is zijn reactie wat ondeuidelijk. Wij weten helemaal niet of de test sensitief is (of alle viruspositieven worden opgepikt). Hij bedoeld dat de test een kleine detectielimiet heeft (kleine hoeveelheden zijn aantoonbaar). Als de test een heel kleine detectielimiet heeft maar een lage sensitiviteit dan kan je de eerste keer negatief testen en de volgende keer positief.
Dat is gisteren eind van de middag al bijgesteld, was een inwoner van Ede die onterecht bij de positieve gevallen was gerekend.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:46 schreef NaturalScience het volgende:
RIVM website staat weer op 264.... een tweede persoon dus die vals negatief is getest?
Niet verklappen alquote:Op maandag 9 maart 2020 13:48 schreef Tourniquet het volgende:
Even snel op basis van de gelekte .csv van het RIVM:
[ afbeelding ]
134 in brabant 🙄🙄🙄quote:Op maandag 9 maart 2020 13:48 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]
Alweer het zoveelste geval van kinderen die gewoon naar school gaan. Misschien dan toch een idee om vanuit de overheid de scholen gewoon te sluiten.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:50 schreef Sfancta het volgende:
https://www.limburger.nl/(...)utm_campaign=webpush
In Venlo gaat het om een gezin dat op vakantie is geweest in Noord-Italië. Een van de ouders is besmet. Twee van hun kinderen zitten op het Valuascollege. Ze zijn op school geweest terwijl ze al lichte griepachtige klachten hadden. Op de school wordt nu uitgezocht met wie de leerlingen contact hebben gehad.
Dom teringvolk.
Dan zit ik veilig in Brabant Zuid-Oost.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:48 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |