Ik maak me wel zorgen om mijn grootouders. Mijn grootvader heeft nog maar één long en is in de 80...quote:Op maandag 9 maart 2020 11:35 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:omroepbrabant twitterde op maandag 09-03-2020 om 11:34:11Hoogbejaarde bewoonster van zorginstelling in Veghel besmet met coronavirus https://t.co/ovAXJikHyE reageer retweet
Braziliaanse praktijken.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
6 doden bij rellen in een Italiaanse gevangenis nadat familie bezoek is opgeschort, wtf
https://www.bbc.co.uk/new(...)nned_post_type=share
Geen woord over burgers/mensen. RutteGodquote:Op maandag 9 maart 2020 11:31 schreef _I het volgende:
Rutte: te vroeg voor coronamaatregelen economie
Het kabinet voelt nog niet voor 'drastische maatregelen' om de effecten van het coronavirus op de economie op te vangen. "We kunnen een stootje hebben als Nederland," zegt premier Mark Rutte.
Instanews image
© AFP — Premier Mark Rutte.
Paniek om het nieuwe coronavirus en onrust op de oliemarkt zorgden ervoor dat de AEX-hoofdindex van de aandelenbeurs in Amsterdam met ruim 7 procent kelderde op maandagochtend. Shell verloor meer dan 20 procent.
Volgens de regeringscoalitie is dat 'zorgelijk', maar de meeste partijen achten het nog niet noodzakelijk om in te grijpen. Het virus is allereerst een gezondheidscrisis, benadrukken politici.
Rob Jetten, voorman van regeringspartij D66, stelde zondag in Buitenhof voor om het investeringsfonds waar het kabinet aan werkt alvast in te zetten om te voorkomen dat de coronacrisis de economie kan ontwrichten. Maar zijn coalitiegenoten zitten daar nog niet op te wachten.
Volgens CDA-fractievoorzitter Pieter Heerma moet dat fonds echt alleen worden gebruikt om de economie 'structureel' te verbeteren. Ook Gert-Jan Segers pleit voor een pas op de plaats. "We houden de vinger aan de pols maar het is echt nog te vroeg om te zeggen: we moeten ingrijpen." Bovendien lopen bedrijven nou eenmaal risico, aldus de CU-voorman.
Volgens premier Rutte staat Nederland er voorlopig goed voor. "Onze buffers zijn maximaal gevuld." Hij wijst op de 'historisch lage werkloosheid, de lage staatsschuld, het begrotingsoverschot. We kunnen echt een klap hebben'.
Parool
Dat dacht ik dus ook meteen. Daarom was ik verbaast dat ik Italie zag staanquote:
Komt niet vaak voor dat ze er zo open en bloot voor uitkomen.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dit is toch niet nieuw voor je?
ripquote:Op maandag 9 maart 2020 11:35 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:omroepbrabant twitterde op maandag 09-03-2020 om 11:34:11Hoogbejaarde bewoonster van zorginstelling in Veghel besmet met coronavirus https://t.co/ovAXJikHyE reageer retweet
Als hij ze al experts noemt, dan weet je dat het fout zit.twitter:dijkhoff twitterde op maandag 09-03-2020 om 10:20:04Verkouden Brabo’s moeten thuisblijven, zegt het RIVM.Nou ja, dat doe ik dan ook maar. Het zijn niet voor niets experts. https://t.co/eAJmcKFXpJ reageer retweet
Scherp, was me niet eens opgevallen. Misselijkmakend deze leider van de B.V. Nederland.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geen woord over burgers/mensen. RutteGodEerste keer dat die echt in het nieuws is en dan gaat het alleen over economie. Wat een leider.
Oh, hier ook hoor. Ik werk bij een overheidsorganisatie. Wij volgen netjes de richtlijnen van het RIVM.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hier een berichtgeving van de directeur gehad om bij verkoudheid, hoesten of koorts thuis te blijven en sociale contacten te vermijden. Als je met bovenstaande klachten toch gaat werken, word je naar huis gestuurd.
Ik ben alleen wel benieuwd wie de aangewezen persoon dan is om collega's naar huis te sturen.
Dan moet je het land op slot gooien. Dan gaat het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Is het doel niet om het zoveel mogelijk te vertragen, zodat je geen piek krijgt, maar het aantal uitsmeert over een langere periode? Uiteindelijk gaat een heel groot deel van de bevolking dit virus krijgen.
Kijk even naar dat filmpje in COR / Exponentiële groei en epidemieën.
Enige wat wij kunnen doen is invloed uitoefenen op E*p. Dat heeft heel veel invloed op hoe snel zo'n uitbraak gaat en hoe vlak je piek wordt. Hoe vlakker je piek hoe minder belasting op je zorg.
Het artikel gaat over de economische kant/ gevolgen van covid. Wat hij daarmee doet. Voorlopig is er geen economisch ingrijpen nodig. Helemaal mee eens. Dat wil niet zeggen dat Rutte het niet nodig vindt om op andere gebieden wel in te grijpen. Zo leest men het hier graag maar dáár gaat het niet over.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geen woord over burgers/mensen. RutteGodEerste keer dat die echt in het nieuws is en dan gaat het alleen over economie. Wat een leider.
Dat zegt-ie niet. Hij zegt dat hij voorlopig geen financiële maatregelen gaat treffen om het effect van het virus op de markten op te vangen (zoals in US en Canada).quote:Op maandag 9 maart 2020 11:35 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Eens met Rutte. Die economie komt wel, eerst het virus indammen
Dieptriest.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kortetermijndenken ook weer.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Wel mooi dat ze kleur bekennen. De economie gaat voor.
Kan zeggen wat je wil, maar wel goed dat hij thuisblijft en ook mensen er op attendeert dat ze de adviezen moeten opvolgen.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:37 schreef Smack10 het volgende:
Als hij ze al experts noemt, dan weet je dat het fout zit.twitter:dijkhoff twitterde op maandag 09-03-2020 om 10:20:04Verkouden Brabo’s moeten thuisblijven, zegt het RIVM.Nou ja, dat doe ik dan ook maar. Het zijn niet voor niets experts. https://t.co/eAJmcKFXpJ reageer retweet
Vandaagquote:Op maandag 9 maart 2020 11:38 schreef Sfancta het volgende:
Rond welke datum gekeken naar incubatietijd zullen hier de aantallen enorm exploderen door carnaval?
Dit is dan ook een economisch stuk.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zou al geweest moeten zijn, in Duitsland net over de grens is het namelijk wel geexplodeerd na carnaval.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:38 schreef Sfancta het volgende:
Rond welke datum gekeken naar incubatietijd zullen hier de aantallen enorm exploderen door carnaval?
Hebben ze daar al maatregelen?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:39 schreef Alxander het volgende:
De stad Madrid waar ik woon: van 200 naar 436 gevallen in een dag - ik ben maar thuisgebleven vandaag https://elpais.com/socied(...)irus-en-directo.html
Dat is toch ook terecht? Hoort dat niet gewoon bij ondernemen dan, risico?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:38 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zegt-ie niet. Hij zegt dat hij voorlopig geen financiële maatregelen gaat treffen om het effect van het virus op de markten op te vangen (zoals in US en Canada).
Wij kunnen nog wel wat klappen hebben financieel. en "Bedrijven lopen nou eenmaal risico". Dus je staat er als MKB'r ook alleen voor.
Meer doden door het opschorten dan covid had kunnen veroorzaken?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
6 doden bij rellen in een Italiaanse gevangenis nadat familie bezoek is opgeschort, wtf
https://www.bbc.co.uk/new(...)nned_post_type=share
Dat wel!quote:Op maandag 9 maart 2020 11:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kan zeggen wat je wil, maar wel goed dat hij thuisblijft en ook mensen er op attendeert dat ze de adviezen moeten opvolgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |