Vind je echt dat het sneller gaat dan verwacht?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:04 schreef _I het volgende:
[..]
Zeker, en ongeloof van iedereen.
Je kan niet elke dag nieuwe regels aankondigen en denken dat mensen dat kunnen volgen. De basis van paniek. Vandaag is de school nog open, morgen zit je met je kinderen thuis, omdat de leraar ziek is.
En zoals die Italiaanse arts zei: Het gaat veel sneller dan verwacht of gemeldt vanuit China.
Ja volgens mij is die curve echt niet heel veel sneller dan in China in het begin.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:21 schreef Markesh het volgende:
[..]
Vind je echt dat het sneller gaat dan verwacht?
Ik vind eerlijk gezegd dat het langzamer gaat dan ik had gedacht
noord italie is bijna in lockdown. vind je t niet snel gaan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:21 schreef Markesh het volgende:
[..]
De meldingen van het RIVM of de aantallen zieken die binnengereden worden in de Italiaanse ziekenhuizen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:21 schreef Markesh het volgende:
[..]
USA heeft nu veel te veel last van al die zwervers/daklozen cq ongeleide Corona projectielen die ze daar zelf gecreeerd hebben. Boontje komt om zijn loontje.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:23 schreef ZwangerPetro het volgende:
USA gaat morgen Japan voorbij, terwijl het daar al veel eerder is uitgebroken. Blijkbaar doen de Japanners iets goeds om de epidemie te beteugelen.
Juist. En dat baart mij wél heel veel zorgen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
valt mij tegen lav
de gewone griep zorgt niet voor de huidige (financiële) malaise
Wuhanquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
noord italie is bijna in lockdown. vind je t niet snel gaan?
Goed dat ze dit advies gaven, maar Chineze adviezen zijn hier in het westen echt teveel in de wind geslagen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:17 schreef the_actraiser het volgende:
Tientallen koks van Chinese restaurants in quarantaine om coronavirus
17 februari 2020 16:21
De chinese overheid was toen zelfs al actief om de verspreiding zelfs in Nederland tegen te gaan tegen advies van de RIVM in..
"Hoewel Chinese restaurants niets extra's hoeven te doen van de GGD en het RIVM, adviseren wij om het personeel dat uit China terugkomt, voor twee weken te isoleren", schreef de VCHO al in een nieuwsbrief in januari aan vrijwel alle Chinese eetgelegenheden In Nederland. Dat zijn er zo'n 2200.
En een aantal weken later.. Terug uit Italië? Gewoon doorlaten niks aan de hand.
dat hoort er ook bijquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist. En dat baart mij wél heel veel zorgen.
Ik had de eerste besmettingen hier in Nederland eerder verwacht en ook dat het aantal besmettingen sneller zou stijgenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
noord italie is bijna in lockdown. vind je t niet snel gaan?
Zow jij durf! als mod nog wel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee gaat vallen. Misschien is de piek al bereikt. Verder maak ik me meer zorgen over de gewone griep waar ook jaarlijks vele mensen aan overlijden maar waar je gek genoeg helemaal niets meer over hoort.
Ik ben ook bezorgd dat veel cijfers niet kloppen..quote:
jij hebt een beter idee?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:25 schreef Greys het volgende:
Als ik me nog geen zorgen om m'n ouders had gemaakt deed ik het nu wel na de maatregelen waar Italië aan denkt voor ouderen die het virus krijgen. Wie zegt dat ze dat hier niet ook gaan doen. Kan iemand me even beloven dat het hier niet zo ver gaat komen?
Dat gaat echt hartverscheurende taferelen opleveren.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:25 schreef Greys het volgende:
Als ik me nog geen zorgen om m'n ouders had gemaakt deed ik het nu wel na de maatregelen waar Italië aan denkt. Wie zegt dat ze dat hier niet ook gaan doen.
Klopt.quote:
schopje BNW graagquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Ik ben ook bezorgd dat veel cijfers niet kloppen..
Ik zei eerder al: "niet testen = geen COVID-19"
Kijk maar naar het Meander in Amersfoort waar een medewerker van het mortuarium is besmet..
Hij had geen patienten contact.. ik ga er vanuit dat hij het van een lijk heeft opgelopen. Dus hoeveel doden zijn er al gevallen die nog niet het label 'Corona' hebben gekregen.
Dat lijkt mij ook precies de reden dat er in Duitsland nog niet officiele 1 dode is.
Ik hoop dat ik het mis heb.
wie weet hoe snel die besmettingen hier waren, voordat t RIVM er mee kwam was t er al.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik had de eerste besmettingen hier in Nederland eerder verwacht en ook dat het aantal besmettingen sneller zou stijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |