Mee eens. Het begint echt een schrikbeeld te worden. Maar om nog even te verduidelijken waarom ik me om de gewone griep net zoveel zorgen maak is omdat een schoonzusje al anderhalve week in quarantaine in het zh ligt. Met wat we tot nu toe weten de 'gewone' griep en COPD.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop van heel erg harte dat je gelijk hebt, maar ben zelf best bezorgd dat we de piek nog niet bereikt hebben.
En vergeleken met de normale griep is hier geen vaccin tegen waardoor je bij de normale griep al een grote risicogroep er minder kans op laat hebben. En dus komen er bij de normale griep (voor mijn gevoel, maar ik heb dat iig nog nooit gehoord) geen ziekenhuizen vol tegelijk waardoor het overbelast raakt en dat zou bij deze wel kunnen omdat het in andere landen ook gebeurt dus waarom hier niet.
Bij deze wordt ook meer zorgpersoneel er ziek/besmet door. Etc.
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:51 schreef Kaji het volgende:
Aan de griep gingen in de winter 2017/2018 in Nederland bijna 10000 mensen dood. Denk niet dat Corona daarbij in de buurt gaat komen.
O, wat vervelend zeg. Ja, dan kan ik me voorstellen dat die zorg ff groter is nu.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Het begint echt een schrikbeeld te worden. Maar om nog even te verduidelijken waarom ik me om de gewone griep net zoveel zorgen maak is omdat een schoonzusje al anderhalve week ik quarantaine in het zh ligt. Met wat we tot nu toe weten de 'gewone' griep en COPD.
Sterkte!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Het begint echt een schrikbeeld te worden. Maar om nog even te verduidelijken waarom ik me om de gewone griep net zoveel zorgen maak is omdat een schoonzusje al anderhalve week ik quarantaine in het zh ligt. Met wat we tot nu toe weten de 'gewone' griep en COPD.
Dat ís ook heel zorgelijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat hangt puur van het aantal besmettingen af en of we dat laag kunnen houden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:51 schreef Kaji het volgende:
Aan de griep gingen in de winter 2017/2018 in Nederland bijna 10000 mensen dood. Denk niet dat Corona daarbij in de buurt gaat komen.
Aantal doden stijgt niet erg snel, in China al een tijdje nauwelijks nieuwe besmettingen. Moet ook maar zien hoe het virus zich met warmer weer gaat ontwikkelen.quote:
Wist ik ook niet. Ken eigenlijk ook uberhaupt niemand in het ziekenhuis beland is met griep.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat ís ook heel zorgelijk.
Dus helemaal begrijpelijk dat je dat net zo'n akelig idee vindt. Sterkte Lav!
Ik wist bv dus helemaal niet dat je met gewone griep in het ziekenhuis ook in quarantaine gaat. Zo zie je maar weer.
Madquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Want wat ik zeg is om te gieren zo dom en totaal onmogelijk? En gebeurt niet al in andere landen? Ik typ een normale post en dan kan jij alleen dit zeggen? Zonde dat je niet gewoon volwassen inhoudelijk kunt reageren.
Denk dat je naar BNW moet hiermeequote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:55 schreef PSVCL het volgende:
https://www.ninefornews.n(...)rd-snel-ingetrokken/
Dankjequote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O, wat vervelend zeg. Ja, dan kan ik me voorstellen dat die zorg ff groter is nu.
Dank!quote:
Dat wist ik ook niet, maar dat gebeurt dus ook maar daar hoor je niet veel over. We zitten ook met vele vragen. Waarom quarantaine als het de gewone griep is?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik wist bv dus helemaal niet dat je met gewone griep in het ziekenhuis ook in quarantaine gaat. Zo zie je maar weer.
In 2018 waren het er 1200 lees ik net. Enig idee waarom 2017 zo enorm veel hoger was dan andere jaren? Was daar iets speciaals mee?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:51 schreef Kaji het volgende:
Tja, mooie gedachten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:54 schreef Kaji het volgende:
[..]
Aantal doden stijgt niet erg snel, in China al een tijdje nauwelijks nieuwe besmettingen. Moet ook maar zien hoe het virus zich met warmer weer gaat ontwikkelen.
Vriend van mij heeft ook afgezonderd gelegen, geen griep maar longpatient en oa gebroken borstkas, ribben en weetikveel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Krijgt ze wel anti-biotica?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankje
[..]
Dank!
[..]
Dat wist ik ook niet, maar dat gebeurt dus ook maar daar hoor je niet veel over. We zitten ook met vele vragen. Waarom quarantaine als het de gewone griep is?
En daar geven ze geen antwoord op als jullie het vragen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankje
[..]
Dank!
[..]
Dat wist ik ook niet, maar dat gebeurt dus ook maar daar hoor je niet veel over. We zitten ook met vele vragen. Waarom quarantaine als het de gewone griep is?
Ten eerste ook nog sterkte gewenst.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankje
[..]
Dank!
[..]
quote:Op zondag 8 maart 2020 00:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Ten eerste ook nog sterkte gewenst.
Ik denk dat in dat geval de quarantaine voornamelijk ook voor de patient zelf is? Zodat die niet nog met een extra infectie te kampen krijgt?
Lijkt mij ook als ze zeker weten dat het een gewone griep betreft.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat in dat geval de quarantaine voornamelijk ook voor de patient zelf is? Zodat die niet nog met een extra infectie te kampen krijgt?
Ja zou ook kunnen. Als extra bescherming. Klinkt inderdaad wel logisch.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Oh, las hier dat de oversterfte in het eerst kwartaal van 2018 bijna 10000 was. Zie ook https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederlandquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:56 schreef Greys het volgende:
[..]
In 2018 waren het er 1200 lees ik net. Enig idee waarom 2017 zo enorm veel hoger was dan andere jaren? Was daar iets speciaals mee?
Omdat die vrezen hun bedden zelf nodig te zullen hebben?quote:Op zondag 8 maart 2020 00:08 schreef Collide het volgende:
Italië overweegt een maximale leeftijd voor ziekenhuisopname vanwege een tekort aan bedden en personeel? Waarom kunnen buurlanden als Slovenië, Italië niet helpen?
Ja de informatie erover is best verwarrend merk ik ook idd. Op de site van het Ministerie voor Volksgezondheid staat weer onderstaande bv. Maar die zeggen idd over seizoen 2017/2018 in een statistiek ruim 9000 (dus komt al in de buurt van wat jij zegt!) maar in de tekst op diezelfde site van het Ministerie staat over 2018 onderstaande, dus ik geloof je hoor maar wel een tikkie verwarrend.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:02 schreef Kaji het volgende:
[..]
Oh, las hier dat de oversterfte in het eerst kwartaal van 2018 bijna 10000 was. Zie ook https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Zolang dat niet het geval is zouden we als EU landen elkaar moeten helpen.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat die vrezen hun bedden zelf nodig te zullen hebben?
EU landen en elkaar helpen in 1 zin.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:12 schreef Collide het volgende:
[..]
Zolang dat niet het geval is zouden we als EU landen elkaar moeten helpen.
Welke leeftijd willen ze dan aanhouden?quote:Op zondag 8 maart 2020 00:08 schreef Collide het volgende:
Italië overweegt een maximale leeftijd voor ziekenhuisopname vanwege een tekort aan bedden en personeel? Waarom kunnen buurlanden als Slovenië, Italië niet helpen?
Nou, ik geloof dat wij er ook niet zo op zouden zitten wachten om een stel coronapatiënten van het buitenland binnen te halen. Maar ik had eigenlijk wel wat van de EU verwacht inmiddels. Een voorstel tot gezamenlijke maatregelen voor alle landen om het sneller de kop in te drukken. Want leuk als we over 2 weken er vrij van zouden kunnen zijn (wat niet gaat gebeuren) maar als ze dan weer vanaf andere landen binnen vliegen/rijden/wandelen, heeft het nog weinig zin.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:12 schreef Collide het volgende:
[..]
Zolang dat niet het geval is zouden we als EU landen elkaar moeten helpen.
Daar is nog niets over besloten, maar mensen die meer jaren te leven hebben gaan voor.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:14 schreef Stance het volgende:
[..]
Welke leeftijd willen ze dan aanhouden?
Als bijvoorbeeld Duitsland er om vraagt dan zouden we gewoon Duitsen patiënten moeten opvangen.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, ik geloof dat wij er ook niet zo op zouden zitten wachten om een stel coronapatiënten van het buitenland binnen te halen. Maar ik had eigenlijk wel wat van de EU verwacht inmiddels. Een voorstel tot gezamenlijke maatregelen voor alle landen om het sneller de kop in te drukken. Want leuk als we over 2 weken er vrij van zouden kunnen zijn (wat niet gaat gebeuren) maar als ze dan weer vanaf andere landen binnen vliegen/rijden/wandelen, heeft het nog weinig zin.
80 en het is niet ziekenhuis opname maar IC.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:14 schreef Stance het volgende:
[..]
Welke leeftijd willen ze dan aanhouden?
Economisch onhaalbaarquote:Op zondag 8 maart 2020 00:17 schreef vosss het volgende:
Persoonlijk denk ik dat een gedeeltelijke lockdown in nederland wel zou kunnen werken, qua dat mensen dus luisteren, maar dan alleen als Wimlex himself op prime-time op alle Nederlandse zenders tegelijk zelf verkondigd en iedereen oproept om er gehoor aan te geven. Maar dan dus wel mèt baard en niet met een blote billen gezicht. Want dan zou de koning niet serieus genomen worden.
In quarantaine met "gewone" griep/COPD?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Het begint echt een schrikbeeld te worden. Maar om nog even te verduidelijken waarom ik me om de gewone griep net zoveel zorgen maak is omdat een schoonzusje al anderhalve week in quarantaine in het zh ligt. Met wat we tot nu toe weten de 'gewone' griep en COPD.
Ik denk dat Maxima -mits met moeilijke blik- ook niet mag ontbreken.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:17 schreef vosss het volgende:
Persoonlijk denk ik dat een gedeeltelijke lockdown in nederland wel zou kunnen werken, qua dat mensen dus luisteren, maar dan alleen als Wimlex himself op prime-time op alle Nederlandse zenders tegelijk zelf verkondigd en iedereen oproept om er gehoor aan te geven. Maar dan dus wel mèt baard en niet met een blote billen gezicht. Want dan zou de koning niet serieus genomen worden.
Quarantaine om zelf geen extra besmettingen op te lopen misschien?quote:Op zondag 8 maart 2020 00:18 schreef Salina het volgende:
[..]
In quarantaine met "gewone" griep/COPD?![]()
Ze gaat toch wel worden getest op Corona/SARS/Covid neem ik aan? Hoop ik?
Daarom wacht het RIVM ook zo lang mogelijk met dit soort maatregelen. Tot het écht niet meer anders kan, denk ik.quote:
Ja. Mooi verhaal. Dat dacht Italië ongetwijfeld ook de afgelopen 2 weken. En zie nu eens.quote:
quote:Op zondag 8 maart 2020 00:15 schreef crystal_meth het volgende:
Als zelfs de woordvoerders beginnen te huilen...
Jij werkt bij het RIVM?quote:Op zondag 8 maart 2020 00:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja. Mooi verhaal. Dat dacht Italië ongetwijfeld ook de afgelopen 2 weken. En zie nu eens.
Wij gaan ook gewoon die kant op hoor. Ik zou iedereen adviseren om voor minimaal 2 weken eten in huis te halen, evenals handzeep, wc papier, zakdoekjes en paracetamol.
Die shit is over max 2 weken finaal op in de winkel.
quote:Op zondag 8 maart 2020 00:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja. Mooi verhaal. Dat dacht Italië ongetwijfeld ook de afgelopen 2 weken. En zie nu eens.
Wij gaan ook gewoon die kant op hoor. Ik zou iedereen adviseren om voor minimaal 2 weken eten in huis te halen, evenals handzeep, wc papier, zakdoekjes en paracetamol.
Hou toch op johquote:Op zondag 8 maart 2020 00:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Maakt in feite natuurlijk niet zoveel uit. Het is niet dat ze een belangrijk pilletje mist als ze dat niet weten en zo te lezen krijgt ze alle zorg en aandacht.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:18 schreef Salina het volgende:
[..]
In quarantaine met "gewone" griep/COPD?![]()
Ze gaat toch wel worden getest op Corona/SARS/Covid neem ik aan? Hoop ik?
Er is totaal geen sprake van (Europees) beleid, visie en coördinatie. Elk land moet zelf het wiel maar uitvinden. Erg schokkend om te zien. Zo zie je maar, als er echt eens iets uitbreekt dat in de buurt komt van een crisis, is opeens dat hele Europese we-doen-het-samen gevoel weg.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, ik geloof dat wij er ook niet zo op zouden zitten wachten om een stel coronapatiënten van het buitenland binnen te halen. Maar ik had eigenlijk wel wat van de EU verwacht inmiddels. Een voorstel tot gezamenlijke maatregelen voor alle landen om het sneller de kop in te drukken. Want leuk als we over 2 weken er vrij van zouden kunnen zijn (wat niet gaat gebeuren) maar als ze dan weer vanaf andere landen binnen vliegen/rijden/wandelen, heeft het nog weinig zin.
Ah, ok. Nog nooit gehoord van een quarantaine bij griep eigenlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Quarantaine om zelf geen extra besmettingen op te lopen misschien?
Gaan we weer hysterisch doen?quote:Op zondag 8 maart 2020 00:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Kutquote:Op zondag 8 maart 2020 00:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar vermoed van wel.Ze ligt wel aan het zuurstof vanwege de benauwdheid.
Ik spreek je over 2 weken.quote:
Ze zijn 5g aan het testen ,in het noorden van het land staan nog geen masten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Denk dat je naar BNW moet hiermee
In Lombardije zijn de mensen zich aan het voorbereiden op de afsluiting. Door er hard vandoor te gaan.twitter:
Verpleging in isolatie is vrij normaal, bijvoorbeeld bij griep maar ook bij patiënten met resistente bacteriën. De andere kant op gebeurt ook veel bij immuungecompromitteerde patiënten.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Ah, ok. Nog nooit gehoord van een quarantaine bij griep eigenlijk.
Als dit echt beelden van vandaag zijn van mensen die uit Lombardije vertrekken zijn ze zo hard de lul in Italië. Nu verspreiden deze mensen zich over het hele land en hebben ze een nog groter probleem.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:37 schreef DawN het volgende:
In Lombardije zijn de mensen zich aan het voorbereiden op de afsluiting. Door er hard vandoor te gaan.twitter:
Geniaal.
helaas wel..quote:Op zondag 8 maart 2020 00:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als dit echt beelden van vandaag zijn van mensen die uit Lombardije vertrekken zijn ze zo hard de lul in Italië. Nu verspreiden deze mensen zich over het hele land en hebben ze een nog groter probleem.
Ik hoop dat de overheid even goed meekijkt en als het hier ooit zo ver komt dit soort maatregelen last minute en midden in de nacht afkondigd.
Zonder het goed te keuren vind ik dit best een logische reactie (mocht dit echt zijn)quote:Op zondag 8 maart 2020 00:37 schreef DawN het volgende:
Geniaal.
Als deze beelden kloppen toont het wel mooi aan dat het heel makkelijk is om om allerlei maatregelen te roepen maar het daadwerkelijke afkondigen en goed laten verlopen een stuk gecompliceerder ligt.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:37 schreef DawN het volgende:
Geniaal.
dan ben je als persoon ook wel erg stupide, ja survivaltechnisch logisch dat je wilt "ontsnappen" maar je kan toch best inzien dat het geen nut heeft te gaan rennen en het mogelijk erger te maken?quote:Op zondag 8 maart 2020 00:37 schreef DawN het volgende:
Geniaal.
Relatief jonge mensen die waarschijnlijk naar hun ouders gaan? Goed idee!quote:Op zondag 8 maart 2020 00:44 schreef DawN het volgende:
[..]
helaas wel..
https://edizionenapoli.it(...)-verso-il-sud-uid-3/
https://www.fanpage.it/at(...)entinaia-di-persone/
etc
https://www.lastampa.it/c(...)sanitaria-1.38563465quote:Italiaanse artsenverenigingen raden aan om een leeftijdsgrens te hanteren voor het toelaten van patiënten op de intensive care, melden Italiaanse media. Jongere mensen zouden met deze maatregel voorrang moeten krijgen. De vereniging acht dit noodzakelijk "om middelen te reserveren die zeer schaars kunnen zijn voor mensen die een grotere overlevingskans hebben en van wie meer jaren kunnen worden gered". Italiaanse ziekenhuizen kunnen het aantal patiënten niet meer aan door het hoge aantal besmettingen met het coronavirus.
twitter:cinicada twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:38:48🔴 LIVE Stazione di Milano: la gente assalta i treni per scendere al Sud e non restare incagliati nel divieto di viaggiare imposto dal governo. https://t.co/nPFqkjykx9…#coronvirusitalia #coronavirusitalla #Lombardia #Milano https://t.co/Qb6t1KBxge reageer retweet
Ik bén Italiaan, en mijn familie woont in het zuiden. ze zijn verdeeld, de een neemt het heel serieus, de ander zegt gewoon dat we allemaal moeten bidden. Jezus redt.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:45 schreef Collide het volgende:
De Italianen die ik ken lijken zich niet heel druk te maken.
Nevermind hij heeft het ook over een sluiting van Lombardije waardoor hij weggegaan is.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:45 schreef Collide het volgende:
De Italianen die ik ken lijken zich niet heel druk te maken.
Kom hierheen, lekker chillen op de Veluwe. Ook Gelderland natuurlijk, maar dan jagen we een zwijn en hebben we etenquote:Op zondag 8 maart 2020 00:51 schreef Kyran het volgende:
Mensen vinden lockdown gewoon eng klinken. Het is niet alsof ze met een lockdown water/elektriciteit gaan afsluiten, supermarkten niet meer bevoorraden en mensen gaan uithongeren.
Ik zou niet weten waarom ik zou vluchten als ze nu Gelderland op slot zouden gooien. Ik zou niet eens weten waarheen. Naar mijn ouders van 70? Goed idee!
Blijf lekker thuis. Je hebt nog steeds eten, drinken, tv, internet ....
Ik neem de vuurstenen meequote:Op zondag 8 maart 2020 00:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kom hierheen, lekker chillen op de Veluwe. Ook Gelderland natuurlijk, maar dan jagen we een zwijn en hebben we eten
In en uitquote:Op zondag 8 maart 2020 00:51 schreef Kyran het volgende:
Mensen vinden lockdown gewoon eng klinken. Het is niet alsof ze met een lockdown water/elektriciteit gaan afsluiten, supermarkten niet meer bevoorraden en mensen gaan uithongeren.
Ik zou niet weten waarom ik zou vluchten als ze nu Gelderland op slot zouden gooien. Ik zou niet eens weten waarheen. Naar mijn ouders van 70? Goed idee!
Blijf lekker thuis. Je hebt nog steeds eten, drinken, tv, internet ....
Midden in de nacht afkondigen? En dan? 's Ochtends vroeg wegversperringen en leger en politie inschakelen om alles dicht te houden?quote:Op zondag 8 maart 2020 00:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als dit echt beelden van vandaag zijn van mensen die uit Lombardije vertrekken zijn ze zo hard de lul in Italië. Nu verspreiden deze mensen zich over het hele land en hebben ze een nog groter probleem.
Ik hoop dat de overheid even goed meekijkt en als het hier ooit zo ver komt dit soort maatregelen last minute en midden in de nacht afkondigd.
Ik trek een tak van de boom dus we hebben een speerquote:
Laat afkondigen, wegen afsluiten, geen OV laten rijden en vooral handhaven. Anders is het compleet kansloos inderdaad. Ik hoop van harte dat het nooit zo ver gaat komen hier. Ik zie het RIVM echter niks doen om het daadwerkelijk in te dammen.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:54 schreef Salina het volgende:
[..]
Midden in de nacht afkondigen? En dan? 's Ochtends vroeg wegversperringen en leger en politie inschakelen om alles dicht te houden?
Gaat ook niet werken vrees ik.
Maar dit ziet er zeker niet goed uit. Ik snap dat je, als je toevallig in die gebieden bent maar er niet woont, snel weg wilt, maar toch...
En als je daar woont en je hebt geen zin in die lockdown-maatregelen, dan zou je misschien ook wel weg willen (mits je dat kan uiteraard, werktechnisch en als gezinssituatie e.d. dat toelaten).
Maar damn, dit wordt alleen maar een groter probleem daar.
Ik vind het nog steeds heel vreemd dat het RIVM economie laat meewegen in hun adviezen. De afweging tussen economie en volksgezondheid zou door de regering moeten worden gemaakt. Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) zou alleen moeten adviseren over de volksgezondheid.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:21 schreef Felixa het volgende:
[..]
Daarom wacht het RIVM ook zo lang mogelijk met dit soort maatregelen. Tot het écht niet meer anders kan, denk ik.
Er is echt wel een plan vanuit het RIVMquote:Op zondag 8 maart 2020 00:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Laat afkondigen, wegen afsluiten, geen OV laten rijden en vooral handhaven. Anders is het compleet kansloos inderdaad. Ik hoop van harte dat het nooit zo ver gaat komen hier. Ik zie het RIVM echter niks doen om het daadwerkelijk in te dammen.
Het RIVM kan van alles willen, maar zolang de overheid het daar niet mee eens is gaat dat niet werken + een lockdown van 2 weken is niet de oplossing. Want daarna verspreid het zich gewoon weer verder.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds heel vreemd dat het RIVM economie laat meewegen in hun adviezen. De afweging tussen economie en volksgezondheid zou door de regering moeten worden gemaakt. Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) zou alleen moeten adviseren over de volksgezondheid.
Dit.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds heel vreemd dat het RIVM economie laat meewegen in hun adviezen. De afweging tussen economie en volksgezondheid zou door de regering moeten worden gemaakt. Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) zou alleen moeten adviseren over de volksgezondheid.
je vergeet, maskers en desinfecterende gelquote:Op zondag 8 maart 2020 00:21 schreef vosss het volgende:
[..]
ja, geheimquote:Op zondag 8 maart 2020 00:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Er is echt wel een plan vanuit het RIVM
Die waren vorige week al op.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je vergeet, maskers en desinfecterende gel
Yep. Alsof het een slechte film is.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:04 schreef Xenorium het volgende:
Worden jullie ook weleens wakker in de ochtend de laatste tijd en dat je dan denkt dat dit virus een nachtmerrie was, maar je je dan realiseert dat deze shit gewoon echt is..
Neequote:Op zondag 8 maart 2020 01:04 schreef Xenorium het volgende:
Worden jullie ook weleens wakker in de ochtend de laatste tijd en dat je dan denkt dat dit virus een nachtmerrie was, maar je je dan realiseert dat deze shit gewoon echt is..
Ik heb geen symptomen. Ik woon in Brabant en werk in Utrecht,quote:Op zondag 8 maart 2020 00:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, kans was NIHIL dat het virus in Nederland zou opduiken.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Er is echt wel een plan vanuit het RIVM
Ga verhuizen dan.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Relatief jonge mensen die waarschijnlijk naar hun ouders gaan? Goed idee!
@:noodgang Ene kant is het inderdaad een logische reactie, maar hiermee wordt het probleem dus nog groter en is Italië kansloos verloren. Het laat ook zien dat de manier waarop China het deed, hoe hard het ook was, de enige manier is om dit te doen.
quote:Op zondag 8 maart 2020 00:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
bronquote:Opdrachtgevers
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
Ministerie van Economische Zaken en Klimaat
Is de maatregel al aangekondigd of zijn deze maatregelen gelekt? Want zo'n grote operatie om hele regios af te sluiten vergt veel coordinatie en veel manschap. Dan kan het best zijn dat iemand uit de overheid gelekt heeftquote:Op zondag 8 maart 2020 00:37 schreef DawN het volgende:
Geniaal.
Gewoon. Naast het Rivm common sense. Meer heb je niet nodig.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, kans was NIHIL dat het virus in Nederland zou opduiken.
Ja, het RIVM was voorbereid, alles stond klaar, ze hadden protocollen en draaiboeken. Virus zou hier geen voet aan de grond krijgen.
Ja, het RIVM was bezig met het beperken van de uitbraak. Ze zouden alles in kaart brengen, mensen in quarantaine houden, contactonderzoek doen. Na drie dagen gooiden ze de handdoek in de ring en riepen op aub. geen contact op te nemen met de huisarts als je geen ernstige klachten had.
Ja, het RIVM zal vast ook wel geniale plannen hebben klaarliggen als het nog verder escaleert.
Alleen heb ik niet zoveel vertrouwen meer in het RIVM.
Een lockdown helpt tegen lokale verspreiding van de virus. Maar het punt is dat het RIVM de regering zou moeten adviseren op basis van volksgezondheid en dat de regering zelf een beslissing moet maken. Als politici weten dat hun hoofd op het hakblok ligt als ze deze crisis niet goed aanpakken, dan zou men niet zo laks reageren als ze nu hebben gedaan. Ze schuilen nu achter het RIVM en het RIVM worden de zondebok als dit helemaal misgaat. En gezien de ontwikkeling in andere landen is die kans groot.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:00 schreef Collide het volgende:
[..]
Het RIVM kan van alles willen, maar zolang de overheid het daar niet mee eens is gaat dat niet werken + een lockdown van 2 weken is niet de oplossing. Want daarna verspreid het zich gewoon weer verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |