Vlieg met andere maatschappij, en de tickets zijn het goedkoopste,.. De AirBnB van 300m2 en een beest van een huurauto en nog een zooi ander luxe spul wat reeds betaald zal wat lastige worden. Ben er dan ook nog niet over uit of ik definitief niet wil gaan, maar de twijfel is er welquote:Op zondag 8 maart 2020 01:36 schreef ffono het volgende:
[..]
[..]
Is het niet mogelijk om je ticket te wijzigen?
Ik zag dat KLM volgens mij de optie bied om alle tickets kosteloos te kunnen wijzigen
Hoeft bij mij ook niet. Ik draai de deur zelf wel op slot.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:40 schreef Kyran het volgende:
Niemand hoeft trouwens mijn deur te barricaderen mocht ik ooit besmet raken. Zowel ik als mijn vrouw zijn verstandig genoeg om gewoon thuis te blijven en uit te zieken. Mocht het nodig zijn dat wij medische hulp nodig hebben heb ik er vertrouwen in dat ik die (voor nu nog) zou krijgen en zo niet, dan niet.
Ik ga in ieder geval niet als een idioot zo snel mogelijk een volgepakte trein opzoeken om naar mijn ouders van 70+ te reizen die nu nog in een gebied wonen waar relatief weinig besmettingen (bekend) zijn.
Die getallen zijn wel verschrikkelijk hoog.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:37 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:17:18The head of the Lombardy's intensive care crisis unit says the health system is on the brink of collapse, intensive care being set up in hallways. By March 26 they predict ~18,000 #Covid19 cases in Lombardy, of which ~3,000 will need intensive care. https://t.co/Z4UyUeDhH3 reageer retweet
twitter:RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:40:55He says: “If the population doesn’t understand that they need to stay home, the situation will become catastrophic.” reageer retweet
Het maakt het " het is maar een griepje " - geluid wel wat lastiger om te gelovenquote:Op zondag 8 maart 2020 01:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat krijg ik hier een naar gevoel bij.
Als ze na het onderzoek in Brabant niet tot wereldschokkende conclusies komen, maak ik me geen zorgen over je zus. En als dat wel gebeurt eigenlijk ook niet als ze komende week terug komt.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:42 schreef woxxel het volgende:
Mn zus is een week naar Engeland.
Hopelijk kan ze volgende week nog thuis komen.
Wat zou er gebeuren als er een lock down is. Je mag niet weg, maar mag je wel thuis komen dan
Vanaf het begin is duidelijk dat dit het grootste probleem is, maar het lijkt maar niet door te dringen bij mensen. Ik zie er ook maar weinig berichten over in de media.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die getallen zijn wel verschrikkelijk hoog.
18.000 besmettingen, 3.000 op IC is dus 16.7% van de gevallen op een IC. In Nederland hebben wij 2000 IC-bedden. Bij een gelijke percentage zouden wij dus al met 12.000 besmettingen alle capaciteit nodig hebben en dus alle IC-bedden moeten gebruiken voor coronapatiënten. 26 maart is 2,5 week vanaf nu.
Ongelofelijke cijfers.
Dan kan ze beter wegblijven volgens mij.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als ze na het onderzoek in Brabant niet tot wereldschokkende conclusies komen, maak ik me geen zorgen over je zus. En als dat wel gebeurt eigenlijk ook niet als ze komende week terug komt.
Nareizen zou ik zeggen zelfs.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan kan ze beter wegblijven volgens mij.
Ik ook..quote:Op zondag 8 maart 2020 01:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat krijg ik hier een naar gevoel bij.
Snap dat ook niet.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Vanaf het begin is duidelijk dat dit het grootste probleem is, maar het lijkt maar niet door te dringen bij mensen. Ik zie er ook maar weinig berichten over in de media.
Waarom niet de noodtoestand afkondigen en het leger inzetten?quote:Op zondag 8 maart 2020 01:37 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:17:18The head of the Lombardy's intensive care crisis unit says the health system is on the brink of collapse, intensive care being set up in hallways. By March 26 they predict ~18,000 #Covid19 cases in Lombardy, of which ~3,000 will need intensive care. https://t.co/Z4UyUeDhH3 reageer retweet
twitter:RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:40:55He says: “If the population doesn’t understand that they need to stay home, the situation will become catastrophic.” reageer retweet
ja, hahaha, het woord alleen al: LUCHTWEGKLACHTENquote:Op zondag 8 maart 2020 01:20 schreef DawN het volgende:
[..]
Er is al zo vreselijk veel (peer reviewed) informatie beschikbaar. Over verspreiding, besmetting etc etc. en nóg volhouden dat wij het wel beter weten. Nee hoor, carnaval vier je in kleine groepjes, het is niet besmettelijk als je geen symptomen hebt etc etc.
Ik zat me vanmiddag te bedenken: het virus "zit" achter in de keel. Wij als Nederlanders zijn een van de weinige landen met een G. Spreek die eens hardop uit. Of lach eens hardop. Hoe is dat anders dan hoesten. Als jij gezellig staat te keuvelen met de kassiere in de supermarkt, ookal heb je maar een beetje keelpijn, ... " zegeltjes? " "Graag" . daar ga je al. hoef je niet voor te hoesten.
Ik ben bang dat de overheid hier nooit harde maatregelen gaat treffen. Wij moeten het dus hebben van de burgers die hopelijk ergens een keertje gaan inzien dat het geen griepje is en dat ons zorgstelsel gaat instorten, zoals nu het geval is in Italië.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:54 schreef Mammietje het volgende:
En dan komt er eerst iets slaps waarschijnlijk.
Je UIquote:Op zondag 8 maart 2020 01:54 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
ja, hahaha, het woord alleen al: LUCHTWEGKLACHTEN
Inderdaad. Dit is een boodschap die niet speelt in het 'het is maar een griepje' ecosysteem.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Vanaf het begin is duidelijk dat dit het grootste probleem is, maar het lijkt maar niet door te dringen bij mensen. Ik zie er ook maar weinig berichten over in de media.
Angst is een slechte raadgever.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de overheid hier nooit harde maatregelen gaat treffen. Wij moeten het dus hebben van de burgers die hopelijk ergens een keertje gaan inzien dat het geen griepje is en dat ons zorgstelsel gaat instorten, zoals nu het geval is in Italië.
Echter zijn wij als volk zo verdomd arrogant en laconiek dat dat helaas nog een tijdje gaat duren.
Italië kondigde al vrij vroeg een noodtoestand af, maar heeft het alsnog niet onder controle kunnen krijgen. Volgens mij was het al echt na een paar besmettingen vroeg in februari.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:54 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Waarom niet de noodtoestand afkondigen en het leger inzetten?
Boek jij na dit gedoe een enkeltje China? Pracht land zo te lezen met de juiste machtsstructuur die past bij jouw wereldbeeld.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de overheid hier nooit harde maatregelen gaat treffen. Wij moeten het dus hebben van de burgers die hopelijk ergens een keertje gaan inzien dat het geen griepje is en dat ons zorgstelsel gaat instorten, zoals nu het geval is in Italië.
Echter zijn wij als volk zo verdomd arrogant en laconiek dat dat helaas nog een tijdje gaat duren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |