Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
@Rivm Bij het testen op het nieuwe coronavirus wordt met een wattenstokje wat slijm uit de keel en neus genomen. Benieuwd hoe vaak we al getest hebben? Meer info over COVID-19: bit.ly/3cEf6G2 #COVID19 #coronavirus
ja maar wat een gevolgen heeft dat wel niet voor mensen en de economie
Die zijn verstrekkend. Alleen, niks doen dan zijn de gevolgen ook groot. Ook voor de economie. Op een gegeven moment komt alles toch tot stilstand als er maar genoeg slachtoffers vallen en mensen ziek worden.
Ook niet heel fijn als je als toerist nergens meer welkom bent omdat er geen echte maatregelen genomen worden. Voor ons niet een heel onrealistisch scenario.
Op zaterdag 7 maart 2020 19:28 schreef vosss het volgende: Kan dat lijstje met besmettingen bijgewerkt worden? Daar staan er nog 40 in terwijl we bijna de 200 aantikken al.
Nu ook besmettingen op Malediven, twee eilanden op slot Op de Malediven zijn twee medewerkers van een resort besmet met het coronavirus. De twee hebben het virus waarschijnlijk opgelopen via een toerist uit Italië, die bij thuiskomst positief testte. Ze zitten in quarantaine.
Op een ander eiland van de Malediven vertoonden twee Franse toeristen symptomen van het coronavirus. Ook zij zitten in isolatie. Het is nog niet bekend of de Fransen daadwerkelijk positief zijn getest op het virus.
De Maledivische autoriteiten hebben de twee eilanden in kwestie - Summer Island en Kuredu Island - volledig afgesloten, om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. De Malediven bestaan uit bijna 1200 kleine eilanden, waarvan er zo'n 200 bewoond zijn. Sommige eilandjes bestaan volledig uit resorts, zo ook Summer Island en Kuredu Island.
@:Rivm Bij het testen op het nieuwe coronavirus wordt met een wattenstokje wat slijm uit de keel en neus genomen. Benieuwd hoe vaak we al getest hebben? Meer info over COVID-19: bit.ly/3cEf6G2 #COVID19 #coronavirus
Ik ben vooral benieuwd hoe lang ze nog kunnen testen, wat hun voorraad is. Maar ik snap dat ze dat nooit zullen communiceren.
Ik erger me echt kapot aan die Nu.nl mensen die blijven roepen "waarom zo druk om een griepje"
En dan mensen die zeggen er zijn zoveel verkeersdoden per jaar, oude mensen gaan ook met de auto.... hoe compleet mongool ben je dan als je die vergelijking maakt
Op zaterdag 7 maart 2020 19:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende: Weet niet of dit al eerder gepost is maar hier kun je zien hoe Nederland het doet in vergelijking met andere landen.
Als aantal ICU bedden per capita zelfde is als in de VS, dan hebben ze er 17500. Aan dit tempo houdt Italië het geen twee weken meer vol. Wat is de normale bezettingsgraad op ICU?
Op zaterdag 7 maart 2020 19:35 schreef smeerpijp. het volgende: Ik erger me echt kapot aan die Nu.nl mensen die blijven roepen "waarom zo druk om een griepje"
Je ergert je aan mensen die wel normaal na kunnen denken?