abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191883493
Ik merk dat wanneer ik aangeef geen contact meer met mijn vader wens te hebben daar soms door de buitenwereld afwijzend op wordt gereageerd. Als ik mijn onderbouwing geef waarom krijg ik 9/10 keer het argument terug ''het blijft toch je vader'', iets waar ik weinig mee kan.

Hoe kan ik hier het beste op reageren? Want ik vind het anders wel een erg slap tegenargument, wat eigenlijk inhoudt dat je je ouders altijd loyaal moet blijven ook al willen ze je niets van je weten.

[ Bericht 1% gewijzigd door osodevo op 07-03-2020 17:08:12 ]
  zaterdag 7 maart 2020 @ 17:01:52 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191883521
Als ze niks van je willen weten is geen contact hebben toch niet zo moeilijk?
And so is the past
  zaterdag 7 maart 2020 @ 17:03:05 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191883539
Die mensen moeten íets zeggen, ik denk dat je verder iets hoeft met die opmerking.
pi_191883561
pindazakje
pi_191883619
Men weet gewoon niet hoe ze moeten reageren.

En wellicht vinden ze je argumenten klote. Als het een vluchtig gesprek is, kan je beter het onderwerp zo kort mogelijk houden en een reactie afkappen. Het is toch vooral emotie en het is heel moeilijk anderen daar in mee te nemen, zeker als ze een soortgelijke situatie niet hebben meegemaakt.
pi_191883693
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:59 schreef osodevo het volgende:
Ik merk dat wanneer ik aangeef geen contact meer met mijn vader wens te hebben daar soms door de buitenwereld afwijzend op wordt gereageerd. Als ik mijn onderbouwing geef waarom krijg ik 9/10 keer het argument terug ''het blijft toch je vader'', iets waar ik weinig mee kan.

Hoe kan ik hier het beste op reageren? Want ik vind het anders wel een erg slap tegenargument, wat eigenlijk inhoudt dat je je ouders altijd loyaal moet blijven ook al willen ze je niets van je weten.
Wellicht een dooddoener omdat je zelf continu topics maakt met zelfmedelijden?
pi_191884874
Wij hebben zoiets met onze broer.
Ik weet niet wat er gebeurd is, maar opeens hoorde en zagen we hem niet meer.
Als je dan contact zocht werd er niet gereageerd of je werd afgehouden.

De afgelopen jaren zijn wat zwaar geweest, ivm mantelzorg.
Eerst onze moeder en toen onze vader.
Ze leven ondertussen allebei niet meer.

We hebben verschillende keren gevraagd of hij een keer op bezoek kon gaan, of op een andere manier eens bij kon springen.
Maar meneer had het druk of geen zin.

Wij zijn ondertussen op het punt, dat we nog niet op hem willen komen pissen als hij in brand zou staan.

De buitenwacht snapt er ook niets van, maar begrijpen wel dat het voor ons ook niet meer hoeft.

'Het blijft toch je broer' wordt door mij al beantwoord met 'Op deze manier héb ik geen broer'.

[ Bericht 5% gewijzigd door marc0871 op 07-03-2020 18:28:31 ]
pi_191885210
quote:

Schijt hebben aan de mening van anderen. Je hoeft jezelf niet te verantwoorden aan anderen zolang je het waarom maar aan jezelf kan uitleggen.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 18:48:32 #9
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_191885332
quote:

"Voor mij niet meer".
Zou duidelijk genoeg moeten zijn.

Nooit last van gehad trouwens. Mijn onderbouwing was voldoende :Y
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_191885505
quote:

Het blijft ook gewoon je vader, alleen wel van een afstandje.

Als ik een euro had gekregen voor iedere keer dat mensen opmerkten dat mijn ouder altijd mijn ouder zou blijven :')

Maar wat anderen al opmerken, het is vaak niet lullig bedoelt en een soort ongemak of onvermogen dat mensen zo reageren. Juist bij uitleg zou je meer begrip kunnen kweken, al heb ik zelf meestal ook niet zo een zin om de vuile was buiten te hangen.
Het hoeft niet lullig of compleet ondoordacht te zijn, ze kunnen ook oprecht menen dat je misschien in de hitte van de strijd iets beslist waar je achteraf spijt van krijgt. Dat willen ze zo misschien proberen te voorkomen of op z'n minst na proberen te gaan of je er wel echt over nagedacht hebt, inclusief mogelijke gevolgen, voor je die deur definitief dicht knalt zeg maar. Daar valt iets voor te zeggen, maar het kan wel wat subtieler en begripvoller gebracht worden dan de ja maar het blijft toch je ..

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 18:42 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Schijt hebben aan de mening van anderen. Je hoeft jezelf niet te verantwoorden aan anderen zolang je het waarom maar aan jezelf kan uitleggen.
Ja en nee. Halve vreemden hoef je niks uit te leggen hoe het zo ver gekomen is. Voor je vrienden en andere familie is een beetje onderbouwing wellicht handig en prettig.
Indien het behandelaren en/of begeleiders betreft is het zeker wel een goed idee om het uit te leggen.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:01:10 #11
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_191888488
Zeggen dat Gokmen T je vader is.
Gelieve verwijderen
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:36:31 #12
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_191889917
Ik wil ook absoluut geen contact met mijn vader, en het zal mij een worst wezen wat mijn omgeving daar van vindt.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:15:15 #13
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_191892975
Herkenbaar... helaas.

Mijn eind 2017 overleden vader, heeft mij in mijn kindertijd mentaal en fysiek mishandeld.
Ook mijn moeder heeft hij mentaal mishandeld, dit werd geleidelijk aan erger gedurende hun huwelijk.
Mijn jongere broer was alles voor hem en na zijn geboorte was ik zonder aanleiding opeens stront voor hem (ik was toen 7 jaar).
Mijn broer werd op een gegeven moment zelfs betrokken in het pesten van mij, wat ik mijn broer niet kwalijk kan nemen, gezien zijn jonge leeftijd.
Maar in die tijd wel, want ik was zelf een kind en tegen mijn vader was ik natuurlijk niet opgewassen.
Dat deed mijn vader dan stiekem en mijn moeder heeft hem een keer betrapt.
Toen beloofde hij het niet meer te doen, maar ging toch verder hiermee, wel een stuk voorzichtiger natuurlijk.
Andere familieleden viel dit op een gegeven moment ook op, aangezien mijn vader niet al te snugger was met dit te verbergen.

De verhoudingen tussen mij en mijn vader zijn pas veranderd toen ik sterker werd dan hem.
Ik heb hem bijna een keer helemaal in elkaar geslagen, maar mijn moeder smeekte dat niet te doen.
Voor haar ben ik toen maar elders even gaan ´afkoelen´.
Mijn vader was namelijk dronken die avond en zei een keer wat hij echt allemaal dacht.
De volgende dag heeft hij met pijn en moeite zijn excuses aan mij moeten aanbieden, de enige keer in zijn leven dat hij dat deed.
Wel een van de waardelooste excuses ooit, maar goed.

Maar ik heb later toch het contact verbroken vanwege nog wat voorvallen.
De laatste 5 jaar van zijn leven heeft hij in een verzorgingshuis doorgebracht en kreeg hij vrijwel geen bezoek.
Het is ook triest dat niemand hem nu mist na zijn overlijden, ook voor mijn moeder was het een bevrijding.
Die is pas echt gaan leven en woont inmiddels in een kleiner huis met allemaal nieuwe meubels en zonder nare herinneringen.

Lange inleiding, maar ik kreeg ook vaak te horen van ´het blijft toch je vader´.
Zeker toen hij in dat verzorgingshuis lag.
Ik was niet bij zijn overlijden.
Heb ik hier schuldgevoel over?
Nee, ik kan voor de volle 100% zeggen dat het niet zo is.
Ik droom heel soms nog van hem, maar ben verder niet meer met hem bezig.
Hetzelfde geld voor mijn moeder.

Als je mijn vader zo sprak, zou je zeggen van dat is wel een aardige man.
Maar kende je hem wat langer, want hij hield die act niet lang vol, kwam zijn ware aard toch naar boven.
Hij had ook psychische klachten (dwangmatig, verschillende tics, verzamelwoede, autistisch) en hij is door zijn eigen moeder erg verwend vroeger hoorde ik, daarom heb ik wel wat begrip, maar die bewuste gemene dingen die hij deed, kan ik hem niet vergeven.
Eerlijk is eerlijk, hij heeft mij wel financieel gesteund met het kopen van mijn huidige woning.
Maar dat was zeker ook wel voor de buitenwereld, klinkt misschien wat ondankbaar, maar ik weet hoe hij was.

In 2018 zat er op een verjaardag waar ik zelf ook zat, een van mijn vaders verpleegsters van dat tehuis.
Ze zei het niet letterlijk, maar er kwam een opmerking van dat ik de zoon was, die vlakbij woonde en niet op bezoek kwam.
Ik neem aan dat mijn vader daar zich over beklaagd heeft, dat niemand hem meer kwam opzoeken.
Mijn broer kwam op een gegeven moment ook niet meer en mijn moeder zo min mogelijk.
Anderen aanwezigen op die verjaardag keken me aan toen ze die opmerking van die verpleegster hoorden, omdat zij ook wisten hoe het echt zat.
Ik ken die vrouw verder niet en ga aan een vreemde de situatie niet uitleggen.
Ik heb alleen gezegd dat de band tussen mij en mijn vader altijd slecht is geweest, meer niet.
Wat ze er van denkt, interesseert me niet.
Ik heb hem nooit als vader gezien en heb ook niet naar zijn erkenning verlangt, zoals vriendjes en klasgenoten uit die tijd.
Die spraken dan vol trots over hun vader, iets wat ik nooit gedaan heb.

Vaak heb ik ´het blijft toch je vader´ gehoord van mensen die natuurlijk niet van alles op de hoogte waren.
Maar als ik een ding heb geleerd in mijn leven, is het wel dat mensen altijd zullen oordelen, meestal achter je rug om, en het leven is gewoon te kort om het iedereen naar de zin te maken of te blijven uitleggen wat je doet om welke reden.
De belangrijke mensen in mijn leven weten hoe het zit en de rest kan m´n gat kussen. ;)

Het blijft triest, dat niemand je mist.
Het is hetzelfde als een jaar geleden.
Maar nu zal een boosterprikje het redden?
Geniet van jullie vrijheid nadat je hele immuunsysteem kapot is geprikt.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
pi_191893054
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:01 schreef Fernweh het volgende:
Zeggen dat Gokmen T je vader is.
:') _O-
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_191894382
Zij: "Het blijft toch jouw vader"
Jij: "Beargumenteer eens waarom dat ertoe doet?"
pi_191894565
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:15 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
m nooit als vader gezien en heb ook niet naar zijn erkenning verlangt, zoals vriendjes en klasgenoten uit die tijd.
Die spraken dan vol trots over hun vader, iets wat ik nooit gedaan heb.
Ik heb dit verhaal eerder gelezen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 8 maart 2020 @ 07:45:54 #17
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_191896424
ik zeg dan vaak: sommige mensen zijn niet geschikt om kinderen te krijgen en op te voeden.
  zondag 8 maart 2020 @ 07:53:50 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191896461
Meestal is er een hele goede reden voor dat iemand het contact volledig verbreekt.

Ik zou daar dus ook niet te makkelijk over oordelen, ook niet als het een broer of zus is.
Overigens zou ik op zo'n "het blijft toch je vader" opmerking dus ook gewoon reageren met "Inderdaad, dus er zal wel een hele goede reden voor zijn".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 8 maart 2020 @ 12:37:37 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191899825
Familie kun je niet uitkiezen en soms is zo'n familieband gewoon onherstelbaar beschadigd. Mensen moeten niet lullen over iets waar ze niks vanaf weten.
pi_191899847
Ik heb dat met mijn familie, geen contact mee en zo, zeggen ze dat ook, "Maar het is toch je familie"
Dan reageer ik met "Familie heb je, maar je vrienden zoek je uit"

Alsof een beetje gelijk DNA moet zeggen dat je diegene maar leuk moet vinden, ik ken ze omdat het familie is, maar als het volslagen vreemden waren geweest was ik ze nooit tegen gekomen, heb er geheel niets mee. Alleen contact met mijn vader, maar daar heb ik wel gelijke interesses mee.
pi_191900206
ik denk dat mensen zich zorgen maken dat je contact met familie te snel verbreekt.
hoe vaak hoor je niet dat families jaren lang ruzie hebben en dan vraag je de oorzaak en die weten ze niet eens meer of iets kleins wordt heel groot gemaakt. of er is misverstand natuurlijk.
vergeven van iemand zijn fouten hoort hier ook bij.
en kijk ook eens goed of je zelf niet de (mede)veroorzaker bent van de problemen.
  zondag 8 maart 2020 @ 18:46:38 #22
399061 kuolema
vermaledijd
pi_191906811
Msschien reageren met een vraag? Wat maakt voor diegene het feit op zich dat iemand je vader is een reden om wel contact te houden? Als jij jouw beslissing moet onderbouwen, laat hen dan ook maar hun nietszeggende uitspraak onderbouwen.

'Het blijft toch je familie' is wel iets dat ik (tegen mezelf) zeg over contact houden met mijn eigen familieleden die ik niet eens mag. Ik hecht er veel waarde aan, maar kan dat eigenlijk niet rationaliseren. Het levert mij vooral spanning op.
Maar ondanks dat ik dat zelf zo voel, begrijp en respecteer ik het van anderen wel als zij besluiten contact met een familielid te breken. Want soms is dat de meest logische optie.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 8 maart 2020 @ 21:29:46 #23
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191910710
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 07:53 schreef Leandra het volgende:
Meestal is er een hele goede reden voor dat iemand het contact volledig verbreekt.

Ik zou daar dus ook niet te makkelijk over oordelen, ook niet als het een broer of zus is.
Overigens zou ik op zo'n "het blijft toch je vader" opmerking dus ook gewoon reageren met "Inderdaad, dus er zal wel een hele goede reden voor zijn".
Zoiets zeg ik meestal. Maar ik krijg dit soort opmerkingen niet vaak meer. Vroeger wel veel.

Mensen gaan toch van een 'waar twee vechten, hebben twee schuld' idee uit. Die mensen weten niet hoe het is om mishandeld te worden. Het is maar goed ook dat de meeste mensen dat niet weten. Daar komt zo'n naïeve opmerking ook vandaan denk ik. Ik neem dat niemand kwalijk.
Spoilers!
  zondag 8 maart 2020 @ 21:35:42 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191910867
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Zoiets zeg ik meestal. Maar ik krijg dit soort opmerkingen niet vaak meer. Vroeger wel veel.

Mensen gaan toch van een 'waar twee vechten, hebben twee schuld' idee uit. Die mensen weten niet hoe het is om mishandeld te worden. Het is maar goed ook dat de meeste mensen dat niet weten. Daar komt zo'n naïeve opmerking ook vandaan denk ik. Ik neem dat niemand kwalijk.
En ondanks dat wil je als kind je ouder nog niet aan de schandpaal nagelen... ik denk zelfs dat sommige mensen juist door die "het blijft toch je vader/moeder" opmerkingen niet de afstand nemen die veel beter voor ze zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191910947
Dan neem je dat toch niet serieus. *slotje
  zondag 8 maart 2020 @ 21:44:12 #26
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191911081
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 21:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

En ondanks dat wil je als kind je ouder nog niet aan de schandpaal nagelen... ik denk zelfs dat sommige mensen juist door die "het blijft toch je vader/moeder" opmerkingen niet de afstand nemen die veel beter voor ze zou zijn.
Precies. Je hoort al vanaf kleins af aan dat ouders van je houden en het beste met je voor hebben. Dat hoort. Het is ontzettend moeilijk om de knop om te zetten en daadwerkelijk in te zien dat dat bij je eigen ouders niet zo is.
Spoilers!
pi_191918471
Misschien vinden ze jouw kant van het verhaal een beetje zwak.
pi_191918536
Les 1; Trek het je niet aan. De meeste mensen hebben namelijk een gezonde relatie met hun ouders, dat er mensen zijn die compleet ongeschikt zijn als ouders....Dat kunnen die mensen niet begrijpen, ver van hun bed show.

Mijn moeder is een autistische en aan alcohol verslaafde tiran, ik ben nu 31jaar en pas sinds een maand heb ik er écht vrede mee dat zij niet meer in mijn leven en dat van mijn kinderen is.
pi_191918679
En gelijk hebben mensen, het is je pa. Als je geen fysiek contact meer wil kan je altijd nog maandelijks een app of sms sturen.

Je vrienden die geen probleem hebben om in je rug te steken, daar ga je wel mee om maar je pa NIET??
  maandag 9 maart 2020 @ 11:10:45 #30
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_191918814
Osodevo ik sta aan jouw kant 😉
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')