We sterven ook van het zorgpersoneel, die staan te popelenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:36 schreef Stance het volgende:
[..]
Maar je weet hoe we in Nederland zijn. We rennen, als we dat al doen,altijd achter de feiten aan.
Net zo irritant als anti-vaxxers. Allebei slecht geinformeerd en volhardend in hun onbenul.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
3) Denken dat het een normale griep is
Die tenten staan zo, joh. En alles wordt al in gereedheid gebracht. Maar je hebt niet zomaar een blik mensen opengetrokken, getraind en ingeroosterd.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:36 schreef Stance het volgende:
[..]
Maar je weet hoe we in Nederland zijn. We rennen, als we dat al doen,altijd achter de feiten aan.
En die je hebt zijn ook niet echt immuunquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:38 schreef _I het volgende:
[..]
Die tenten staan zo, joh. En alles wordt al in gereedheid gebracht. Maar je hebt niet zomaar een blik mensen opengetrokken, getraind en ingeroosterd.
Eens. Het is niet voor niets dat Italie en de UK gepensioneerden terug hebben geroepen. Een van de grootste bedreigingen zijn zieke artsen en verplegers.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
En die je hebt zijn ook niet echt immuun
Ja, we moeten ver uit de buurt blijven van zorgpersoneel. Besmetting via hun ligt op de loer.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:37 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
We sterven ook van het zorgpersoneel, die staan te popelen
?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:39 schreef Stance het volgende:
[..]
Ja, we moeten ver uit de buurt blijven van zorgpersoneel. Besmetting via hun ligt op de loer.
Vooral dat ja, ongelovelijk wat voor gezeik je over je heen krijgt als je een rekensom laat zienquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:36 schreef _I het volgende:
[..]
Exponentieel rekenen is heel raar voor veel mensen. Geeft niet. Ook deze mensen moeten door hun proces heen.
Duitsland deed dat al direct.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:25 schreef Maver24 het volgende:
Grens dichtgooien met Italie en heel snel
Nu klopt exponentieel in dit geval ook niet echt he, en is het meer een s curve... maar waar zit de knikquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vooral dat ja, ongelovelijk wat voor gezeik je over je heen krijgt als je een rekensom laat zien
Het is inderdaad niet helemaal exponentieel, maar iemand die een simpele exponentiele rekensom niet snapt ga je ook niet overtuigen met een S-curvequote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nu klopt exponentieel in dit geval ook niet echt he, en is het meer een s curve... maar waar zit de knik
Is de S curve speciaal voor de S-strain van het virus??!!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet helemaal exponentieel, maar iemand die een simpele exponentiele rekensom niet snapt ga je ook niet overtuigen met een S-curve
Het is vooral eng als ze waar worden. We zijn ver voorbij het punt waarop China actie ondernam. En we is dan de EU.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vooral dat ja, ongelovelijk wat voor gezeik je over je heen krijgt als je een rekensom laat zien
Ik denk dat het de s van Satan is en dat het een duister complot is, maar ik ben dan ook een nuchter en pragmatisch mensquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Is de S curve speciaal voor de S-strain van het virus??!!
Zolang de R0 ver boven de 2 ligt, zijn de besmettingen exponentieel. Dat zegt niets over de gevonden gevallen. Die gaan in snelheid van het testcentrum.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nu klopt exponentieel in dit geval ook niet echt he, en is het meer een s curve... maar waar zit de knik
Ik hoorde dat het een curve is die op een S lijkt en dus afvlakt, dan terug in de tijd stijgt en dan weer afvlakt in het heden. De waarheid zal wel in het midden liggen!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik denk dat het de s van Satan is en dat het een duister complot is, maar ik ben dan ook een nuchter en pragmatisch mens
naar figuurquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:49 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik hoorde dat het een curve is die op een S lijkt en dus afvlakt, dan terug in de tijd stijgt en dan weer afvlakt in het heden. De waarheid zal wel in het midden liggen!
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 18:20:52BREAKING: New York Governor Cuomo declares state of emergency due to coronavirus reageer retweet
Ondertussen in de VStwitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 18:23:01Cuomo says the number of confirmed cases of coronavirus in New York has risen to 76, up from 44 yesterday https://t.co/yufEd04OMm reageer retweet
Ook daar gaat het rap bergafwaarts nu.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:50 schreef Jojoke het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 18:20:52BREAKING: New York Governor Cuomo declares state of emergency due to coronavirus reageer retweet
Ondertussen in de VStwitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 18:23:01Cuomo says the number of confirmed cases of coronavirus in New York has risen to 76, up from 44 yesterday https://t.co/yufEd04OMm reageer retweet
Is de bezettingsgraad op moment niet hoger? Je hoort veel verhalen in het nieuws dat ouderen met problemen niet door kunnen stromen naar verpleeghuizen omdat daar geen plek is. En soms dus nog wel 1-2 weken in het ziekenhuis verblijven terwijl ze al in het verpleeghuis hadden moeten zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Er moet dan sowieso geschoven worden, dat is inderdaad een feit. Ik snap ook niet dat er geen voorbereidingen worden getroffen. Ik hoop dat ze dit achter de schermen wel aan het doen zijn.
In Nederland hebben wij bijna 38.000 ziekenhuisbedden, maar hoeveel er geschikt zijn voor deze patiëntengroep is nergens te vinden. Daarnaast zal er wel een standaard bezettingsgraad zijn van 60-70%?
Straks moeten alle niet bijzondere gevallen gaan wijken voor coronapatiënten en niet veel later is de kans aanwezig dat er keuzes gemaakt moeten worden wie voorrang krijgt.
Helaas, Nicola Zingaretti (Italiaanse politicus) heeft het ook en die riep ook hard dat het maar een griepje is. Hoop voor hem dat hij gelijk heeft.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:51 schreef merdobach het volgende:
Ik las ergens dat als je elke dag roept “het is maar een griepje” je geen Corona/covid19/griepje kan krijgen. Klopt dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |