abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:45:09 #201
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191877762
Of weten ze in Brabant nog niks over het hek en verklap ik nu dingen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:45:28 #202
290156 Kekster
Portugoal!
pi_191877767
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)olking-krijgt-corona

Harvard

Maar ik moet zeggen, jij komt ook heel intellectueel over, ik twijfel
Dank je! Alles was van Harvard komt is waar? Is hier een diep en grondig onderzoek aan vooraf gegaan? Op hoeveel procent zitten we nu in China na 3-4 maanden?
pi_191877772
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:45 schreef Kekster het volgende:

[..]

Dank je! Alles was van Harvard komt is waar? Is hier een diep en grondig onderzoek aan vooraf gegaan? Op hoeveel procent zitten we nu in China na 3-4 maanden?
Want China is 100% te vertrouwen. Altijd eerlijk en zo _O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_191877773
kijk ik heb een hoest en een snotneus. en nies.

Griep krijg ik nooit. Weet niet waarom.

En ik werk in de horeca.

Nou dan gaat het hard
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:46:02 #205
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191877774
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:34 schreef bitterbal het volgende:
Kan iemand mij meer vertellen over de hoest die typisch is voor corona ?
Droge hoest...
Hier vind je misschien meer info, dunno:
https://www.who.int/docs/(...)-19-final-report.pdf
are we infinite or am I alone
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:46:39 #206
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191877778
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat mij betreft zetten we het hek ook om Limburg just to be sure

Of had je het daar niet over?
Wat mij betreft mag er gewoon een heel groot hek om de randstad, met name Amsterdam en Rotterdam.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_191877780
Misschien ishet niet eens de ernst van de aandoening.

De massaliteit is wel echt ene probleem.

W
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:45 schreef Kekster het volgende:

[..]

Dank je! Alles was van Harvard komt is waar?
Kom nou eens met bronnen die het tegendeel zeggen in plaats van je fantasietjes te delen...
pi_191877782
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Wat ik heb gelezen zijn er niet echt kenmerkende symptomen, het is gewoon een lichte verkoudheid/griep. Zelfs geen snotneus.

Na een week is het weg, behalve als er complicaties optreden (Bronchitis)

Druk op de borst, kortademigheid. Dat kan ook prima zonder hulp overgaan.

Er is kans op een secundaire bacteriele longinfectie, dan wordt het naar

Er is kans op een automimuunreactie waardoor het longweefsel aangevallen wordt en ze gaan lekken. Dan verdrink je in je eigen vocht

en dat is akelig
En dit overkomt echt niet alleen zwakke oudjes. Ja de dodelijke afloop vooral wel (hoewel een klein percentage jongere mensen ook overlijdt), maar je leest in interviews dat bij mensen bij iedere ademhaling de longen klonken als een lading takken dat steeds zat te breken.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:47:39 #209
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191877790
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:45 schreef bitterbal het volgende:

En ik werk in de horeca.

Nou dan gaat het hard
Hopelijk ga je niet werken, Bitterbal.
pi_191877792
Misschien moeten we dit eens met zijn allen lezen:

https://threadreaderapp.com/thread/1236095180459003909.html

Situatie is specifiek voor de VS van toepassing, maar kan net zo goed voor west-Europese landen gelden; immers ook hier weinig bedden per aantal inwoners (relatief).

Noot: Schrijfster artikel is geen viroloog of epidemioloog, maar engineer (met PhD biology) die continue bezig is met mathematische berekeningen en processen.

I think most people aren’t aware of the risk of systemic healthcare failure due to #COVID19 because they simply haven’t run the numbers yet. Let’s talk math. 1/n

Let’s conservatively assume that there are 2,000 current cases in the US today, March 6th. This is about 8x the number of confirmed (lab-diagnosed) cases. We know there is substantial under-Dx due to lack of test kits; I’ll address implications later of under-/over-estimate. 2/n

We can expect that we’ll continue to see a doubling of cases every 6 days (this is a typical doubling time across several epidemiological studies). Here I mean *actual* cases. Confirmed cases may appear to rise faster in the short term due to new test kit rollouts. 3/n

We’re looking at about 1M US cases by the end of April, 2M by ~May 5, 4M by ~May 11, and so on. Exponentials are hard to grasp, but this is how they go. 4/n

As the healthcare system begins to saturate under this case load, it will become increasingly hard to detect, track, and contain new transmission chains. In absence of extreme interventions, this likely won’t slow significantly until hitting >>1% of susceptible population. 5/n

What does a case load of this size mean for healthcare system? We’ll examine just two factors — hospital beds and masks — among many, many other things that will be impacted. 6/n

The US has about 2.8 hospital beds per 1000 people. With a population of 330M, this is ~1M beds. At any given time, 65% of those beds are already occupied. That leaves about 330k beds available nationwide (perhaps a bit fewer this time of year with regular flu season, etc). 7/n

Let’s trust Italy’s numbers and assume that about 10% of cases are serious enough to require hospitalization. (Keep in mind that for many patients, hospitalization lasts for *weeks* — in other words, turnover will be *very* slow as beds fill with COVID19 patients). 8/n

By this estimate, by about May 8th, all open hospital beds in the US will be filled. (This says nothing, of course, about whether these beds are suitable for isolation of patients with a highly infectious virus.) 9/n

If we’re wrong by a factor of two regarding the fraction of severe cases, that only changes the timeline of bed saturation by 6 days in either direction. If 20% of cases require hospitalization, we run out of beds by ~May 2nd. 10/n

If only 5% of cases require it, we can make it until ~May 14th. 2.5% gets us to May 20th. This, of course, assumes that there is no uptick in demand for beds from *other* (non-COVID19) causes, which seems like a dubious assumption. 11/n

As healthcare system becomes increasingly burdened, Rx shortages, etc, people with chronic conditions that are normally well-managed may find themselves slipping into severe states of medical distress requiring intensive care & hospitalization. But let’s ignore that for now. 12/n

Alright, so that’s beds.
( )

Importantly, I cannot stress this enough: even if I’m wrong – even VERY wrong – about core assumptions like % of severe cases or current case #, it only changes the timeline by days or weeks. This is how exponential growth in an immunologically naïve population works. 22/n

Undeserved panic does no one any good. But neither does ill-informed complacency. It’s wrong to assuage the public by saying “only 2% will die.” People aren’t adequately grasping the national and global systemic burden wrought by this swift-moving of a disease. 23/n

I’m an engineer. This is what my mind does all day: I run back-of-the-envelope calculations to try to estimate order-of-magnitude impacts. I’ve been on high alarm about this disease since ~Jan 19 after reading clinical indicators in the first papers emerging from Wuhan. 24/n

But I have no reason to think they’ll be orders-of-magnitude wrong. Even if your personal risk of death is very, very low, don’t mock decisions like canceling events or closing workplaces as undue “panic”. 26/n
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191877796
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:45 schreef bitterbal het volgende:

En ik werk in de horeca.

Nou dan gaat het hard
Lady's and gentleman, we have located patient zero, wie zoekt haar ip adres op dan pak ik alvast het touw en mijn keukenmessen?
pi_191877799
De KNVB adviseert nu ook een voetgroet ipv handen schudden, ja want gedurende de wedstrijd sta je ook totaal niet kort op elkaar of raak je elkaar nauwelijks aan.. :’-)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191877806
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:48 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Lady's and gentleman, we have located patient zero, wie zoekt haar ip adres op dan pak ik alvast het touw en mijn keukenmessen?
:{

Ja kan je wel met je brandende hooivork achter mij aan komen maar ik volg gewoon het advies van het rivm.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:49:49 #214
290156 Kekster
Portugoal!
pi_191877811
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Misschien ishet niet eens de ernst van de aandoening.

De massaliteit is wel echt ene probleem.

W
[..]

Kom nou eens met bronnen die het tegendeel zeggen in plaats van je fantasietjes te delen...
Uh, die 40-70% is toch ook een fantasie? Leuk dat die van een Harvard professor afkomt maar dat maakt het niet ineens waar of heeft hij in de tijd gereisd en dit gezien in de toekomst?
pi_191877813
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:47 schreef Salina het volgende:
Misschien moeten we dit eens met zijn allen lezen:

https://threadreaderapp.com/thread/1236095180459003909.html

Situatie is specifiek voor de VS van toepassing, maar kan net zo goed voor west-Europese landen gelden; immers ook hier weinig bedden per aantal inwoners (relatief).

[/i]
Niet verder gelezen, woon daar niet.
pi_191877817
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:49 schreef Kekster het volgende:

[..]

Uh, die 40-70% is toch ook een fantasie? Leuk dat die van een Harvard professor afkomt maar dat maakt het niet ineens waar of heeft hij in de tijd gereisd en dit gezien in de toekomst?
En toch schat ik de redenatie van een harvard professor iets hoger in dan jouw domme gewauwel, vind je het heel vervelend?
pi_191877820
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:37 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ben je ziekjes?

Geen idee maar op ad.nl staat een interview met mensen die op dit moment in quarantaine zitten. Die beschrijven het wel aardig.

https://www.ad.nl/dossier(...)ht-beroerd~a02fd588/

Openen in een incognitovenster.
pi_191877829
omroepbrabant twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 09:37:46 Nieuwe coronabesmetting vastgesteld, in Keldonk https://t.co/vN9pmBfFOS reageer retweet
pi_191877831
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ben je ziekjes?

Geen idee maar op ad.nl staat een interview met mensen die op dit moment in quarantaine zitten. Die beschrijven het wel aardig.

Maar liefst twee hele dagen ziek.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:52:04 #220
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191877835
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:50 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

En toch schat ik de redenatie van een harvard professor iets hoger in dan jouw domme gewauwel, vind je het heel vervelend?
Een willekeurig lid van FOK! is toch vele malen slimmer dan een Harvard-professor? Althans, wat heeft een Harvard-professor nou bereikt in zijn leven.
pi_191877836
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ben je ziekjes?

nou ziek niet maar wel niesen, wat gesnotter en hoest.

Dat vind ik zelf allemaal niet erg maar wat nou als ik het wel heb en nu allemaal mensen besmet :P
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:52:23 #222
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191877840
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
De KNVB adviseert nu ook een voetgroet ipv handen schudden, ja want gedurende de wedstrijd sta je ook totaal niet kort op elkaar of raak je elkaar nauwelijks aan.. :’-)
Gele kaart bij hoesten. Rood bij roggelen op het veld.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:52:26 #223
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191877841
Landen met hoogste besmettingsgraad:
1 Vaticaan
2 San Marino
3 IJsland
4 Zuid Korea
5 Italië
6 Iran
7 China
8 Bahrain
9 Gibraltar
10 Lichtenstein
11 Monaco
12 Zwitserland
13 Noorwegen
14 Singapore
..

België op 20e plaats, Nederland 24e

Volgens doden per capita:
1 San Marino
2 Italië
3 China
4 Iran
5 Zuid Korea
6 Hong Kong
7 Frankrijk
8 Zwitserland
9 Spanje
10 Australië
are we infinite or am I alone
pi_191877844
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:52 schreef bitterbal het volgende:

[..]

nou ziek niet maar wel niesen, wat gesnotter en hoest.

Dat vind ik zelf allemaal niet erg maar wat nou als ik het wel heb en nu allemaal mensen besmet :P
Als je pijn op je borst voelt heb je een probleem als ik het artikel goed onthouden heb.
pi_191877849
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:51 schreef Lizzietje het volgende:
omroepbrabant twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 09:37:46 Nieuwe coronabesmetting vastgesteld, in Keldonk https://t.co/vN9pmBfFOS reageer retweet
Keldonk heb ik nog ooit eens gewipt met een boerendochter met roze-blauwe haren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')