Dank je! Alles was van Harvard komt is waar? Is hier een diep en grondig onderzoek aan vooraf gegaan? Op hoeveel procent zitten we nu in China na 3-4 maanden?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)olking-krijgt-corona
Harvard
Maar ik moet zeggen, jij komt ook heel intellectueel over, ik twijfel
Want China is 100% te vertrouwen. Altijd eerlijk en zoquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:45 schreef Kekster het volgende:
[..]
Dank je! Alles was van Harvard komt is waar? Is hier een diep en grondig onderzoek aan vooraf gegaan? Op hoeveel procent zitten we nu in China na 3-4 maanden?
Droge hoest...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:34 schreef bitterbal het volgende:
Kan iemand mij meer vertellen over de hoest die typisch is voor corona ?
Wat mij betreft mag er gewoon een heel groot hek om de randstad, met name Amsterdam en Rotterdam.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat mij betreft zetten we het hek ook om Limburg just to be sure
Of had je het daar niet over?
Kom nou eens met bronnen die het tegendeel zeggen in plaats van je fantasietjes te delen...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:45 schreef Kekster het volgende:
[..]
Dank je! Alles was van Harvard komt is waar?
En dit overkomt echt niet alleen zwakke oudjes. Ja de dodelijke afloop vooral wel (hoewel een klein percentage jongere mensen ook overlijdt), maar je leest in interviews dat bij mensen bij iedere ademhaling de longen klonken als een lading takken dat steeds zat te breken.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen zijn er niet echt kenmerkende symptomen, het is gewoon een lichte verkoudheid/griep. Zelfs geen snotneus.
Na een week is het weg, behalve als er complicaties optreden (Bronchitis)
Druk op de borst, kortademigheid. Dat kan ook prima zonder hulp overgaan.
Er is kans op een secundaire bacteriele longinfectie, dan wordt het naar
Er is kans op een automimuunreactie waardoor het longweefsel aangevallen wordt en ze gaan lekken. Dan verdrink je in je eigen vocht
en dat is akelig
Hopelijk ga je niet werken, Bitterbal.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:45 schreef bitterbal het volgende:
kijk ik heb een hoest en een snotneus. en nies.
Griep krijg ik nooit. Weet niet waarom.
En ik werk in de horeca.
Nou dan gaat het hard
Lady's and gentleman, we have located patient zero, wie zoekt haar ip adres op dan pak ik alvast het touw en mijn keukenmessen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:45 schreef bitterbal het volgende:
kijk ik heb een hoest en een snotneus. en nies.
Griep krijg ik nooit. Weet niet waarom.
En ik werk in de horeca.
Nou dan gaat het hard
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lady's and gentleman, we have located patient zero, wie zoekt haar ip adres op dan pak ik alvast het touw en mijn keukenmessen?
Uh, die 40-70% is toch ook een fantasie? Leuk dat die van een Harvard professor afkomt maar dat maakt het niet ineens waar of heeft hij in de tijd gereisd en dit gezien in de toekomst?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Misschien ishet niet eens de ernst van de aandoening.
De massaliteit is wel echt ene probleem.
W
[..]
Kom nou eens met bronnen die het tegendeel zeggen in plaats van je fantasietjes te delen...
Niet verder gelezen, woon daar niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:47 schreef Salina het volgende:
Misschien moeten we dit eens met zijn allen lezen:
https://threadreaderapp.com/thread/1236095180459003909.html
Situatie is specifiek voor de VS van toepassing, maar kan net zo goed voor west-Europese landen gelden; immers ook hier weinig bedden per aantal inwoners (relatief).
[/i]
En toch schat ik de redenatie van een harvard professor iets hoger in dan jouw domme gewauwel, vind je het heel vervelend?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:49 schreef Kekster het volgende:
[..]
Uh, die 40-70% is toch ook een fantasie? Leuk dat die van een Harvard professor afkomt maar dat maakt het niet ineens waar of heeft hij in de tijd gereisd en dit gezien in de toekomst?
Ben je ziekjes?quote:
twitter:omroepbrabant twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 09:37:46Nieuwe coronabesmetting vastgesteld, in Keldonk https://t.co/vN9pmBfFOS reageer retweet
Maar liefst twee hele dagen ziek.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ben je ziekjes?
Geen idee maar op ad.nl staat een interview met mensen die op dit moment in quarantaine zitten. Die beschrijven het wel aardig.
https://www.ad.nl/dossier(...)ht-beroerd~a02fd588/
Openen in een incognitovenster.
Een willekeurig lid van FOK! is toch vele malen slimmer dan een Harvard-professor? Althans, wat heeft een Harvard-professor nou bereikt in zijn leven.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:50 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
En toch schat ik de redenatie van een harvard professor iets hoger in dan jouw domme gewauwel, vind je het heel vervelend?
nou ziek niet maar wel niesen, wat gesnotter en hoest.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ben je ziekjes?
Geen idee maar op ad.nl staat een interview met mensen die op dit moment in quarantaine zitten. Die beschrijven het wel aardig.
Gele kaart bij hoesten. Rood bij roggelen op het veld.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
De KNVB adviseert nu ook een voetgroet ipv handen schudden, ja want gedurende de wedstrijd sta je ook totaal niet kort op elkaar of raak je elkaar nauwelijks aan.. :’-)
Als je pijn op je borst voelt heb je een probleem als ik het artikel goed onthouden heb.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ziek niet maar wel niesen, wat gesnotter en hoest.
Dat vind ik zelf allemaal niet erg maar wat nou als ik het wel heb en nu allemaal mensen besmet
Keldonk heb ik nog ooit eens gewipt met een boerendochter met roze-blauwe haren.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:51 schreef Lizzietje het volgende:
twitter:omroepbrabant twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 09:37:46Nieuwe coronabesmetting vastgesteld, in Keldonk https://t.co/vN9pmBfFOS reageer retweet
Wat zou de werkgever daarvan vinden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Maar liefst twee hele dagen ziek.
dat zijn dan goede inkomsten voor de KNVB, voetballers spugen toch altijd op het veldquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Gele kaart bij hoesten. Rood bij roggelen op het veld.
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:49 schreef Kekster het volgende:
[..]
Uh, die 40-70% is toch ook een fantasie? Leuk dat die van een Harvard professor afkomt maar dat maakt het niet ineens waar of heeft hij in de tijd gereisd en dit gezien in de toekomst?
het hele dorp?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Keldonk heb ik nog ooit eens gewipt met een boerendochter met roze-blauwe haren.
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ben je ziekjes?
Hier direct het probleem in Nederland, die ibuprofen erin en doorgaan. Lekker terug naar je werk en daar in het rond hoesten.quote:Twee dagen later zetten de griepklachten door. ,,Dan vergaat het lachen je al snel.” Of het coronavirus vergelijkbaar is met een gewone griep? ,,Nee. Normaal ben ik iemand die een ibuprofen erin gooit en door gaat, maar je voelt je echt beroerd.” Hij had last van pijnlijke ogen en koorts.
Idd, talloze virologen komen met vergelijkbare percentages.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.ed.nl/binnenl(...)s-opliepen~a56e5ab4/
Stond ook op AD maar achter Paywall
Ah ja het ja maar China is niet te vertrouwen argument als het mijn angsten niet bevestigd!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:45 schreef Messina het volgende:
[..]
Want China is 100% te vertrouwen. Altijd eerlijk en zo
Niet je eigen plan trekken en zoals @UitStraling je eigen universteit in je slaapkamertje hebbenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:52 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Een willekeurig lid van FOK! is toch vele malen slimmer dan een Harvard-professor? Althans, wat heeft een Harvard-professor nou bereikt in zijn leven.
Het zou best kunnen dat dit allemaal voor een soort nieuw bewustzijn gaat zorgen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:54 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
[..]
Hier direct het probleem in Nederland, die ibuprofen erin en doorgaan. Lekker terug naar je werk en daar in het rond hoesten.
Allemaal fantasiequote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd, talloze virologen komen met vergelijkbare percentages.
Om eerlijk te zijn had ik dat gevoel al.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:54 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ah ja het ja maar China is niet te vertrouwen argument als het mijn angsten niet bevestigd!
Zuid korea: 0,013%
Singapore: 0,002%
Ver verwijderd van 40-70% lijkt me. Maar hé ik ben geen Harvard professor.
JA maar ook niet iedereen krijgt dezelfde klachten. net zoals de griep. Soms heb je collega's die echt zijn uitgeteld en andere gaan er vrij soepeltjes doorheenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:54 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
[..]
Hier direct het probleem in Nederland, die ibuprofen erin en doorgaan. Lekker terug naar je werk en daar in het rond hoesten.
Tijd voor @klaasweetallesquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Niet je eigen plan trekken en zoals @:uitstraling je eigen universteit in je slaapkamertje hebben
Vertrouwen op Harvard
Mij had hij ook even hoor...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:56 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn had ik dat gevoel al.
Yep, na zoveel jaren evolutie zijn we toch nog steeds niet meer dan een groep simpele bange schapenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
De domheid van sommigen hier is werkelijk adembenemend
Wat is de natuur toch mooi
Mooie spreekwoorden hebben we hier ook "Angst is een goede raadgever"quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik vind de onwetendheid, aannames, kort door de bocht stellingen en gebrek aan bereidheid meningen aan te passen obv nieuwe informatie (voortscrhijdend inzicht) hier beide kanten op schrijnend om te zien.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
bij de meesten blijft een gewone verkoudheid. Maar je zal maar de pech hebben of personen met een risico besmetten. Denk je dat ze zomaar heel Italië lamleggen?quote:
het ziekteverzuim in NL is toch best hoog met 4% zo'n beetje dus de bikkels die maar doorgaan zijn alleen op fok te vindenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat dit allemaal voor een soort nieuw bewustzijn gaat zorgen.
Je hebt kennelijk les van hem gehad?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mooie spreekwoorden hebben we hier ook "Angst is een goede raadgever"
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:59 schreef Kekster het volgende:
[..]
Yep, na zoveel jaren evolutie zijn we toch nog steeds niet meer dan een groep simpele bange schapen
Welkom in het alledaagse leven, assistentquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:59 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik vind de onwetendheid, aannames, kort door de bocht stellingen en gebrek aan bereidheid meningen aan te passen obv nieuwe informatie (voortscrhijdend inzicht) hier beide kanten op schrijnend om te zien.
Als een draak opspringt en wild om zich heen gaat slaan moet je als muis bezorgd wordenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:59 schreef raptorix het volgende:
Ik wil nogmaals zeggen: China legt niet zijn lol de hele economie plat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |