Klopt, toch nog iets goeds aan het virus.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat dit allemaal voor een soort nieuw bewustzijn gaat zorgen.
Gelukkig heeft het groene moraal nog niet alle fijnchemie weggepestquote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt, toch nog iets goeds aan het virus.
En hopelijk niet alleen op dit gebied. Maar ook dat men na gaat denken over hoe afhankelijk wij ons hebben gemaakt van China en India. Hoor nu bijvoorbeeld over tekorten van bepaalde medicijnen, omdat die in het buitenland worden geproduceerd. Net als met mondkapjes. Dat moet je eigenlijk niet willen.
Dus in het gunstigste geval gaat men hier economisch ook wat van leren en worden we iets minder afhankelijk van andere landen.
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:00 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Als een draak opspringt en wild om zich heen gaat slaan moet je als muis bezorgd worden
Maar goed in de komende weken gaat China sowieso weer voor de wereld produceren, dan kunnen leveringen van mondkapjes en al dat soort spul ook gewoon weer doorgang vinden. China is nu 70% running.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt, toch nog iets goeds aan het virus.
En hopelijk niet alleen op dit gebied. Maar ook dat men na gaat denken over hoe afhankelijk wij ons hebben gemaakt van China en India. Hoor nu bijvoorbeeld over tekorten van bepaalde medicijnen, omdat die in het buitenland worden geproduceerd. Net als met mondkapjes. Dat moet je eigenlijk niet willen.
Dus in het gunstigste geval gaat men hier economisch ook wat van leren en worden we iets minder afhankelijk van andere landen.
Gaan de nieuwetijdskinderen door corona ontwaken?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat dit allemaal voor een soort nieuw bewustzijn gaat zorgen.
Ja want stel je voor dat 40-70% besmet raakt. Voor de Harvard professors onder ons, op hoeveel procent zitten we nu?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:59 schreef raptorix het volgende:
Ik wil nogmaals zeggen: China legt niet zijn lol de hele economie plat.
Tja en als je zegt dat de mortaliteitsgraad op 3,4% ligt, wordt dat in twijfel getrokken, of men lacht het weg omdat het toch maar vooral de zieke oudjes zijn die omkiepen, dus wat boeit dat nou?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:59 schreef raptorix het volgende:
Ik wil nogmaals zeggen: China legt niet zijn lol de hele economie plat.
Korea heeft ruim 30.000 personen in quarantaine, en het aantal besmettingen stijgt nog steeds met 10% per dag.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:54 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ah ja het ja maar China is niet te vertrouwen argument als het mijn angsten niet bevestigd!
Zuid korea: 0,013%
Singapore: 0,002%
Ver verwijderd van 40-70% lijkt me. Maar hé ik ben geen Harvard professor.
Dit betwijfel ik. De helft van de besmette Italianen ligt in het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:59 schreef wodca het volgende:
[..]
bij de meesten blijft een gewone verkoudheid. Maar je zal maar de pech hebben of personen met een risico besmetten. Denk je dat ze zomaar heel Italië lamleggen?
Ja gemiddelde leeftijd van mensen is 70+ . Italië heeft de oudste bevolking van Europa.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dit betwijfel ik. De helft van de besmette Italianen ligt in het ziekenhuis.
Als het een licht griepje was voor de meesten dan zou 80% binnen 2 weken genezen zijn. Het lijkt of het veel langer duurt bij de meeste mensen.
Zeer goed punt!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:06 schreef the_actraiser het volgende:
Mods kunnen we vanaf nu ook de meest recente definitie van het virus hanteren aub?
Overigens al sinds 26 februari is in wetenschappelijke kringen de benaming aangepast van nCoV-19 naar SARS-CoV-2.
Dus ook een de topic titel: SARS-CoV-2
SARS-CoV-2[1], voorheen bekend als 2019-nCoV[2] of Wuhan-virus.
Dit geeft ook wel aan dat het niet om een 'griepje' gaat maar om een nieuwe versie van SARS.
Oftewel Severe acute respiratory syndrome. Ernstig acuut respiratoir syndroom.
Dus niet je alledaagse verkoudheid.
0,013% + 10% = 0,0143%quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Korea heeft ruim 30.000 personen in quarantaine, en het aantal besmettingen stijgt nog steeds met 10% per dag.
SARS-CoV-2 is het virus, COVID-19 is de ziekte die het virus kan veroorzaken. Of je zou het "Het grote SARS-CoV-2 + COVID-19 topic" moeten noemen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:06 schreef the_actraiser het volgende:
Mods kunnen we vanaf nu ook de meest recente definitie van het virus hanteren aub?
Overigens al sinds 26 februari is in wetenschappelijke kringen de benaming aangepast van nCoV-19 naar SARS-CoV-2.
Dus ook een de topic titel: SARS-CoV-2
SARS-CoV-2[1], voorheen bekend als 2019-nCoV[2] of Wuhan-virus.
Elke epidemie begint met 1 geval. Als Covid-19 een R0 van 2 heeft zal de epidemie pas uitdoven wanneer 50% van de bevolking besmet is, tenzij er maatregelen genomen worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:04 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ja want stel je voor dat 40-70% besmet raakt. Voor de Harvard professors onder ons, op hoeveel procent zitten we nu?
Deze persoon weet gewoon niet wat het is om griep te hebben. Dan ga je ook niet met ibuprofen op padquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:54 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
[..]
Hier direct het probleem in Nederland, die ibuprofen erin en doorgaan. Lekker terug naar je werk en daar in het rond hoesten.
ik?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Deze persoon weet gewoon niet wat het is om griep te hebben. Dan ga je ook niet met ibuprofen op pad
Het feit dat die 40% je allemaal zo dwarszit, naast het gegeven dat je uit onvermogen niet begrijpt dat een professor uit Harvard een hele goede bron zou kunnen zijn, maakt het allemaal best hilarisch als het niet zo triest was.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:10 schreef Kekster het volgende:
[..]
0,013% + 10% = 0,0143%
Nog even te gaan tot 40-70% maar een Harvard professor heeft het gezegd dus het zal wel zo zijn
Verbijsterendquote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:13 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het feit dat die 40% je allemaal zo dwarszit, naast het gegeven dat je uit onvermogen niet begrijpt dat een professor uit Harvard een hele goede bron zou kunnen zijn, maakt het allemaal best hilarisch als het niet zo triest was.
Dat ook ja. Hij verwart het waarschijnlijk met een verkoudheid. De griep is meer zoals hoe hij de horror van corona beschrijft.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Deze persoon weet gewoon niet wat het is om griep te hebben. Dan ga je ook niet met ibuprofen op pad
En de testen waarvan dat belangrijke onderdeeltje uit China komt (aldus NRC waar RIVM zegt dat er wereldwijd tekort dreigt) ajb.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:03 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Maar goed in de komende weken gaat China sowieso weer voor de wereld produceren, dan kunnen leveringen van mondkapjes en al dat soort spul ook gewoon weer doorgang vinden. China is nu 70% running.
Ze hebben zelf straks steeds minder spullen nodig om Corona te bestrijden dus dat kunnen ze allemaal verkopen en of uitlenen.
Mwa, als ik me ziek voel slik ik ook pijnstillers, en als ik me zwak voel neem ik een extra lijntje...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
oh neequote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ben jij de geïnterviewde uit het ad?
Sinds wanneer blijven virussen op oppervlakten achter.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:12 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf 50-60 is het toch echt wel een ziekte die je niet wilt riskeren.
En vanaf 80+.... je zou in de supermarkt een mandje treffen met het virus op het handvat. Of een besmette "it's just the flu bro" hipster die in je gezicht niest. Kans van één op zeven dat dat je dood wordt.
het was al gezegd dat het op oppervlaktes overleeft tochquote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sinds wanneer blijven virussen op oppervlakten achter.
Het is toch een aerosolen besmetting die je moet oplopen?
Je hebt echt geen google he?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet bang dat je lijntjes in gevaar komen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, als ik me ziek voel slik ik ook pijnstillers, en als ik me zwak voel neem ik een extra lijntje...
Waarom denk je dat ze zo de nadruk leggen op handen wassen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het overleeft toch gewoon 9 dagen op harde oppervlaktes?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Om de hypochonders tevreden te houden?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze zo de nadruk leggen op handen wassen?
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Om de hypochonders tevreden te houden?
Is eigenlijk a bekend in hoeverre dit virus daadwerkelijk seasonal is? Want iedereen zeg dat wel steeds, maar in bijvoorbeeld Australië is het hartje zomer en daar woedt het ook.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Het word weer warmer, virusziekten zijn passé.
Zijn kennis komt alleen uit zijn eigen fantasie, echt geen bron gelezen en maar van de toren blazenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:16 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Het overleeft toch gewoon 9 dagen op harde oppervlaktes?
Dit vroeg ik mij ook af.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Is eigenlijk a bekend in hoeverre dit virus daadwerkelijk seasonal is? Want iedereen zeg dat wel steeds, maar in bijvoorbeeld Australië is het hartje zomer en daar woedt het ook.
Nog 89 dagen tot 70% met 10% increase per dagquote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:10 schreef Kekster het volgende:
[..]
0,013% + 10% = 0,0143%
Nog even te gaan tot 40-70% maar een Harvard professor heeft het gezegd dus het zal wel zo zijn
Goed punt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:10 schreef JK het volgende:
[..]
SARS-CoV-2 is het virus, COVID-19 is de ziekte die het virus kan veroorzaken. Of je zou het "Het grote SARS-CoV-2 + COVID-19 topic" moeten noemen.
Jij hebt hetzelfde maar dan andersom.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zijn kennis komt alleen uit zijn eigen fantasie, echt geen bron gelezen en maar van de toren blazen
dit soort mensen denken vaak dat als je heel hard denkt dat iets is zoals zij denken dat het is het ook zo wordt
Kleuters hebben dit ook vaak
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zijn kennis komt alleen uit zijn eigen fantasie, echt geen bron gelezen en maar van de toren blazen
dit soort mensen denken vaak dat als je heel hard denkt dat iets is zoals zij denken dat het is het ook zo wordt
Kleuters hebben dit ook vaak
Het zou een goede bron kunnen zijn maar het is slechts één bron en ook niet de waarheid tot het zover is.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:13 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het feit dat die 40% je allemaal zo dwarszit, naast het gegeven dat je uit onvermogen niet begrijpt dat een professor uit Harvard een hele goede bron zou kunnen zijn, maakt het allemaal best hilarisch als het niet zo triest was.
Als dit zo is (wat ik niet geloof) is er toch helemaal geen houden aan. Kun je net zo goed niks doen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:16 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Het overleeft toch gewoon 9 dagen op harde oppervlaktes?
nee dat zeggen de bronnen, niet mijn onderbuik, zoals bij jou...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Je denkt dat iedereen dood gaat (nou ja 50% besmet en daarvan 2% de pijp uit).
Nergens tel ik dat die bron onbetwiste waarheid is, maar jij negeert die bron en verzint zelf maar wat. Dat vind ik eigenlijk best eng hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:20 schreef Kekster het volgende:
[..]
Het zou een goede bron kunnen zijn maar het is slechts één bron en ook niet de waarheid tot het zover is.
Maar goed als je jezelf graag bang laat maken is dat een keuze. In ieder geval fijn dat jullie meehelpen aan de bestrijding van corona door jezelf vrijwillig op te sluiten in je zolderkamer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |