quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Uiteraard. Dat vrijwaart hen echter niet van kritiek, mits de kritiek op beschaafde wijze wordt gebracht.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:44 schreef Faraday01 het volgende: [..] Mensen denken op twitter echt alle bagger er maar uit te moeten gooien.... Of je het nu eens bent met het beleid van het RIVM of niet, die mensen doen echt hun best en handelen naar wat zij oprecht denken dat verstandig is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
dat iemand goed z'n werk doet zou ook geen nieuws moeten zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alleen het negatieve mag hier benadrukt worden zo lijkt het. Want het positieve komt ook nauwelijks in nieuws want dat is niet interessant.![]()
Niet heel gek omdat China nagenoeg niets meer publiceert. Die sterfte aantallen kunnen we met een korrel zout nemen![]()
Dat ben ik met je eens maar dat deel moeten we dan ook niet vergeten. Op alle slakken zout leggen, waarbij men uitgaat van eigen interpretatie/mening, helpt ook niet. Er zijn ook deskundigen/virologen die zeggen dat RIVM het prima doet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat iemand goed z'n werk doet zou ook geen nieuws moeten zijn![]()
Het rivm heeft tot nog toe enorm gefaald terwijl ze een "kennisvoorsprong van maanden en weken hadden op Italie en China.
Rivm over wuhan![]()
![]()
het enige wat we objectief vast kunnen stellen is dat jij van mening bent dat de overheid harder in moet grijpen. Dat mag maar dat wil nog niet zeggen dat het RIVM zoals jij zegt willens en wetens mensen bedriegt of een verborgen agenda heeft.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:48 schreef riazop het volgende:
[..]
Maar dat geldt helaas niet voor de rivm
Kunnen we objectief vaststellen
We weten ook helemaal niet wat de integrale effecten van bijvoorbeeld een complete lockdown op de maatschappij zijn.![]()
Vandaag is het Das Coen und Sander Fest in de jaarbeurs (Utrecht).
Op de site staat ook:Ben benieuwd of mensen zich aan dat laatste vetgedrukte gaan houden.quote:Gaat Das Coen und Sander Fest door i.v.m. het coronavirus (COVID-19)?
Jouw gezondheid gaat ons aan het hart en daarom houden we de berichtgeving nauwlettend in de gaten! We volgen daarin de richtlijnen van het Ministerie van Volksgezondheid. Op dit moment is er geen sprake dat Das Coen und Sander Fest niet doorgaat.
Dit kan je zelf doen tijdens Das Coen und Sander Fest:
- Was je handen goed met zeep
- Hoest in je elleboog
- Gebruik papieren zakdoekjes
Ben je onlangs in het risicogebied geweest en heb je klachten? Dan raden wij je aan om thuis te blijven, om verspreiding te voorkomen. Voor alle thuisblijvers is Das Coen und Sander Fest gelukkig live te volgen op TV 538 en KIJK.nl!
(of dat ze juist eerder weg blijven uit angst voor besmetting)![]()
Natuurlijk mag je kritisch zijn op het beleid van het RIVM en daar is misschien achteraf bezien ook aanleiding toe. Het is daarom jammer dat gisteren in de tweede kamer de echte beleidsvragen niet besproken worden omdat het debat niet meer geworden is dat het uitwisselen van standpunten. Dit is precies waar de politiek al een paar decennia faalt en waarom de burgers afhaken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Uiteraard. Dat vrijwaart hen echter niet van kritiek, mits de kritiek op beschaafde wijze wordt gebracht.
Maar nogmaals, je kunt ook kritisch zijn zonder allerlei ongefundeerde beschuldigingen aan instituties die over het algemeen erg belangrijk en goed werk doen.![]()
Kun je ook een tabelletje maken met landoppervlak vs doden, dat is net zo interessant.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:50 schreef riazop het volgende:
Italie nu China voorbij in sterfte ratio
[ afbeelding ]![]()
Gelukkig is dat echt voornamelijk iets wat ik online tegen kom. In het dagelijks leven hoor ik eigenlijk alleen maar dat mensen gewoon vertrouwen hebben in het RIVM, en ze zijn stukken positiever. Online gedragen mensen zich toch vaak anders, mensen opjutten, sensatie verspreiden, etc. En dan heb ik het niet over de mensen hier die zich gewoon gezonde zorgen maken, maar op het internet in het algemeen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:46 schreef haags_kwartiertje het volgende: [..] Mee eens. Maar er is een hardnekkig virus (groepje) dat maar hun best blijft doen om bij iedere poep en scheet te roepen dat het RIVM kut is.
![]()
Wacht maar tot de eerste twintiger of dertiger overlijdt aan Covid-19 zonder onderliggende ziektes, dan raakt ineens iedereen echt in paniek.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:44 schreef riazop het volgende:
Dat die dode 86 is, is ook een groot geluk voor rivm en bruins
iedereen vindt dat wel prima![]()
De rivm is voor mij ook niet de hoofdschuldige.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
het enige wat we objectief vast kunnen stellen is dat jij van mening bent dat de overheid harder in moet grijpen. Dat mag maar dat wil nog niet zeggen dat het RIVM zoals jij zegt willens en wetens mensen bedriegt of een verborgen agenda heeft.
Ze heeft zich tot op de dag van vandaag gemanifesteerd als een club incompetente "experts".
De eindverantwoordelijke is Bruins , die zich totaal apatisch achter de rivm verstopt.![]()
Het zijn niet echt mensen die bekend staan om hun intelligentie die naar coen en sander luisteren. Dus je kunt zelf de conclusies trekken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:52 schreef DemonRage het volgende:
Vandaag is het Das Coen und Sander Fest in de jaarbeurs (Utrecht).
Op de site staat ook:
[..]
Ben benieuwd of mensen zich aan dat laatste vetgedrukte gaan houden.
(of dat ze juist eerder weg blijven uit angst voor besmetting)![]()
Wat is er met dit gerucht dat de eerste besmette buiten China in Bayern was die kort naar terugkomst uit China in Italie was. Iemand daar meer over?![]()
Spreek voor jezelfquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:55 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Wacht maar tot de eerste twintiger of dertiger overlijdt aan Covid-19 zonder onderliggende ziektes, dan raakt ineens iedereen echt in paniek.![]()
Dit wordt steeds aangehaald als argument waarom alles wat het RIVM doet slecht en amateuristisch is. Dit valt toch ook gewoon te interpreteren als dat de kans vrij klein is dat op dát moment de ziekte direct uit Wuhan naar Nederland komt klein is. (Wat ook was). Ze sluiten toch niet uit dat via welke weg dan ook op termijn het virus Nederland bereikt?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:51 schreef riazop het volgende:
Het rivm heeft tot nog toe enorm gefaald terwijl ze een "kennisvoorsprong van maanden en weken hadden op Italie en China.
Rivm over wuhan
[ afbeelding ]
Tuurlijk zullen er zaken zijn die achteraf anders aangepakt hadden moeten worden, maar dat is altijd en overal.
Maar schijnbaar is het alleen maar kut geregeld in Nederland en kijken we met z'n allen weg![]()
In dit topic wordt constant de suggestie gewekt dat het RIVM onbetrouwbaar is en/of bewust de problematiek in een doofpot probeert te stoppen.
Mensen die enige nuance proberen aan te brengen worden weggejaagd uit het topic. Het gaat er alleen nog om elkaar te versterken in het beeld van hoe ernstig de situatie wel niet is.
Wat dat betreft is dit topic niet veel beter dan de giftige reacties die je op twitter langs ziet komen.![]()
"echt ongelooflijk"? "Vrij voorspelbaar zou ik het noemen. Tssss...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:33 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:dokter_devroey twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 07:51:46Omwille van problemen met de bevoorrading van de reagentia is het referentielabo van het UZ Leuven momenteel genoodzaakt een triage systeem te gebruiken voor de #Corona #COVID-19. Er wordt prioriteit gegeven aan de meest dringende stalen op basis van de klinische gegevens. reageer retweet
In Belgie zullen er wel niet zo veel gevallen meer bijkomentwitter:vanranstmarc twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 10:02:40@:FranzRexDildo @:dokter_devroey @:SGeysenbergh Ja, het is echt ongelooflijk dat we door onze normale voorraad voor zes maanden op zes dagen zijn doorgevlogen. Elk labo in elk land plaatst nu bestellingen voor dezelfde reagentia. Er zijn stockbreuken wereldwijd. Daarom behandelen we de meest dringende stalen uiteraard eerst. reageer retweet
are we infinite or am I alone![]()
Als ik dit topic lees verwonder ik me er elke keer weer over waarom de helft nieg is gaan emigreren.
Wat is NL kut zeg. Pohpoh.![]()
Elke dag om 13.00u, maar sinds gisteren om 14.45 en voortaan om 14.00u, of tot de volgende aanpassingquote:![]()
Nederland gaat met stip binnenkomen op 11quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:50 schreef riazop het volgende:
Italie nu China voorbij in sterfte ratio
[ afbeelding ]Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Vooral die persoon die roept dat de deuren van huizen van bepaalde mensen moeten worden dichtgelast..quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:59 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Als ik dit topic lees verwonder ik me er elke keer weer over waarom de helft nieg is gaan emigreren.
Wat is NL kut zeg. Pohpoh.
LOL![]()
Dat is dan alvast een +1 voor sterftetabelquote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:01 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Vooral die persoon die roept dat de deuren van huizen van bepaalde mensen moeten worden dichtgelast..
LOL![]()
![]()
Dit kan ik onderschrijven. De hemel moet en zal op ons neervallen. Maar beste Breekfast, ook voor die mensen moet een uitlaatklep zijn. En verder is het ook vermakelijk om te zien hoe men elkaar aan het ophitsen is tot af en toe uitschieters van uitspraken als 'massale slachting'.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:57 schreef Breekfast het volgende:
In dit topic wordt constant de suggestie gewekt dat het RIVM onbetrouwbaar is en/of bewust de problematiek in een doofpot probeert te stoppen.
Mensen die enige nuance proberen aan te brengen worden weggejaagd uit het topic. Het gaat er alleen nog om elkaar te versterken in het beeld van hoe ernstig de situatie wel niet is.
Wat dat betreft is dit topic niet veel beter dan de giftige reacties die je op twitter langs ziet komen.![]()
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 12:00:34BREAKING: Iran reports 1,234 new cases of coronavirus and 16 new deaths, raising total to 4,747 cases and 124 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Nieuwe voorspelling Belgie komende week
7 maart 205 gevallen
8 maart 380 gevallen
9 maart 720 gevallen
10 maart 1230 gevallen
11 maart 1900 gevallen
12 maart 3600 gevallen![]()
De wereld heeft het nu hysterisch opgepakt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:50 schreef influcted het volgende:
Niet heel gek omdat China nagenoeg niets meer publiceert. Die sterfte aantallen kunnen we met een korrel zout nemen
De noodzaak van China om het te publiceren voor het buitenland bestaat niet meer.
Ik werd net uitgescholden door mijn directeur dat ik de huisarts niet gebeld had omdat mijn zoontje griep heeft. "Mijn bedrijf kan zo wel sluiten als het wel corona blijkt te zijn".
edit: ik werk niet bij het RIVM.
Handgemaakt | Doggerland-overlever![]()
Die testen wel rap zeg nu. Is er bekend hoeveel tests ze doen dagelijks?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:04 schreef showtimer het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 12:00:34BREAKING: Iran reports 1,234 new cases of coronavirus and 16 new deaths, raising total to 4,747 cases and 124 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Waarom dit posten, je weet zelf ook wel dat je er helemaal naast zit. Gewoon totaal niet realistisch.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:04 schreef riazop het volgende:
7 maart 205 gevallen
8 maart 380 gevallen
9 maart 720 gevallen
10 maart 1230 gevallen
11 maart 1900 gevallen
Wat kun je eigenlijk winnen met die voorspelling van jou?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:04 schreef riazop het volgende:
7 maart 205 gevallen
8 maart 380 gevallen
9 maart 720 gevallen
10 maart 1230 gevallen
11 maart 1900 gevallen
Waar is dit op gebaseerd? Wat voor formule zit hier achter?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:04 schreef riazop het volgende:
7 maart 205 gevallen
8 maart 380 gevallen
9 maart 720 gevallen
10 maart 1230 gevallen
11 maart 1900 gevallen
12 maart 3600 gevallenROBODEMONS..................|:(![]()
De WHO is nu ook daar, misschien dat ze dan ineens meer capaciteit krijgen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die testen wel rap zeg nu. Is er bekend hoeveel tests ze doen dagelijks?~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Mooi lijstje, heb je er ook zo eentje voor Nederland?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:04 schreef riazop het volgende:
7 maart 205 gevallen
8 maart 380 gevallen
9 maart 720 gevallen
10 maart 1230 gevallen
11 maart 1900 gevallen
die tellen alleen de bijna dodenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die testen wel rap zeg nu. Is er bekend hoeveel tests ze doen dagelijks?![]()
Volgens mij gewoon +X% elke keer. Maar dat klopt idd niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waar is dit op gebaseerd? Wat voor formule zit hier achter?
Het verdubbeld ongeveer om de 6 dagen, maar omdat we net beginnen met testen vinden we heel veel oude cases zeg maar. De backlog.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Tot nog toe elke dag gelijk (plusmin)quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waarom dit posten, je weet zelf ook wel dat je er helemaal naast zit. Gewoon totaal niet realistisch.![]()
Damn, wat een getallen zeg..quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:04 schreef showtimer het volgende:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:04 schreef riazop het volgende:
7 maart 205 gevallen
8 maart 380 gevallen
9 maart 720 gevallen
10 maart 1230 gevallen
11 maart 1900 gevallen
De oude formulequote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waar is dit op gebaseerd? Wat voor formule zit hier achter?
Niets doen (Belgie, NL) = + 80% per 24 uur
Iets doen (Italie, Duitsland, Frankrijk) = + 60% per 24 uur
Veel doen (China) = + 20 daarna > 2 % per 24 uur![]()
de @riazop formule, dat is gewoon onzin blijven posten tot je er een keer toevallig dichtbij de waarheid zitquote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waar is dit op gebaseerd? Wat voor formule zit hier achter?![]()
Waarom tel je alle andere landen niet mee?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:07 schreef riazop het volgende:
[..]
De oude formule
Niets doen (Belgie, NL) = + 80% per 24 uur
Iets doen (Italie, Duitsland, Frankrijk) = + 60% per 24 uur
Veel doen (China) = + 20 daarna > 2 % per 24 uur
Hebben die mensen geen waarde voor jou?![]()
Jeuj! Dit probeer ik ook steeds te zeggen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:57 schreef Breekfast het volgende:
Nederlandquote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:06 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
Mooi lijstje, heb je er ook zo eentje voor Nederland?
Nederland 3 maart 23 gevallen
Nederland 4 maart 38) gevallen
Nederland 5 maart 82 gevallen
Nederland 6 maart 145 gevallen6 maart 145 gevallenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:06 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
Mooi lijstje, heb je er ook zo eentje voor Nederland?
7 maart 195 gevallen
8 maart 340 gevallen
9 maart 640 gevallen
10 maart 1100 gevallen
11 maart 1800 gevallen
12 maart 3300 gevallen![]()
Haha.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Nederland
Nederland 6 maart 145 gevallen
[..]
6 maart 145 gevallen
7 maart 195 gevallen
8 maart 340 gevallen
9 maart 640 gevallen
10 maart 1100 gevallen
11 maart 1800 gevallen
12 maart 3300 gevallenPut these foolish ambitions to rest.![]()
In grote mate mee eens, al zie ik ook zat users die gewoon gezond bezorgd zijn voor bv hun naasten en dat gewoon netjes posten. Het is ook wel een beetje een trekje van de mens. Als ik negatief denk over iets...uit ga van het ergste..zoek ik ook de mensen en verhalen op die mijn gevoel ondersteunen. Onbewust je eigen negativiteit voeden (Of optimisme!). Nuance is dan ook heel moeilijk om te zien, dus ik snap het ergens ook wel. En je hebt nu eenmaal optimisten, en pessimisten. Realisten ook, die hangen vaak ergens in het midden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:57 schreef Breekfast het volgende:
Wat dat betreft is dit topic niet veel beter dan de giftige reacties die je op twitter langs ziet komen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 12:13:12 ]![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De meeste ernstige gevallen hebben de patiënten al andere gezondheidsproblemen. Corona komt er dan bij en dan gaat het snel.Net zoals al die overleden artsen in China van rond de 40 jaar zeker.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De meeste ernstige gevallen hebben de patiënten al andere gezondheidsproblemen. Corona komt er dan bij en dan gaat het snel.![]()
![]()
Klein is niet hetzelfde als nihil.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:57 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dit wordt steeds aangehaald als argument waarom alles wat het RIVM doet slecht en amateuristisch is. Dit valt toch ook gewoon te interpreteren als dat de kans vrij klein is dat op dát moment de ziekte direct uit Wuhan naar Nederland komt klein is. (Wat ook was). Ze sluiten toch niet uit dat via welke weg dan ook op termijn het virus Nederland bereikt?
Tuurlijk zullen er zaken zijn die achteraf anders aangepakt hadden moeten worden, maar dat is altijd en overal.
Maar schijnbaar is het alleen maar kut geregeld in Nederland en kijken we met z'n allen weg
Verder is het RIVM wel degelijk laks ook in de basale informatievoorziening. Ik heb net zomaar gekeken wat er in het OV gebeurt in verband met het virus. Minimaal mag je iets verwachten hoe bedrijven omgaan met ontsmetting. Is het nodig? Doen ze het? Ik stel mijn eisen niet al te hoog.
Op de RIVM site zie ik de gebruikelijke riedel over handen wassen en dat OV-bedrijven de adviezen volgen. Fijn om te weten dat ze de adviezen volgen. Maar wat waren die adviezen? Is het nou wel of niet nodig om extra schoon te maken? En doen ze het?
Bij het RIVM heeft iemand voldaan achterover geleund na het schrijven van deze info pagina zonder informatie. Dat heet in de echte wereld gewoon laksheid.
Daarnaast; we willen geen paniek. Maar dan moet je ook uitleggen dat het risico van deze epidemie zit in de kans dat we de noodzakelijke zorg voor de patienten die zorg nodig hebben niet kunnen bieden. Dat we om die reden een echt belang hebben bij zo weinig mogelijk besmettingen, ook bij mensen die het gewoon doormaken als een verkoudheid van een paar dagen.
Wat je niet moet doen is de zaak gaan bagatelliseren door te wijzen op de risico-groepen en te vertellen dat de meeste mensen niet zoveel klachten hebben. Want dan heb je al snel een ecosysteem in het leven geroepen van talkshow hosts en gasten die de indruk wekken dat het allemaal niet zo ernstig is (want voor de meeste mensen niet dodelijk) en dat het belachelijk is als je wel iets doet om verspreiding te voorkomen.![]()
Nouja, die voorspelling ligt niet eens heel ver af van hoe het er in Italie en Z.Korea aan toe is gegaan. Dat zijn de landen waar ik de focus op heb gelegd voor de spreadsheet. Dat is zo'n beetje de voorspelling die ik ook heb.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 12:12:42The number of confirmed coronavirus cases around the world has reached 100,000 https://t.co/x4ao53yWG6 reageer retweet
![]()
Vertel eens iets positiefs over de aanpak van het RIVM/GGD/Minister van dit virus?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alleen het negatieve mag hier benadrukt worden zo lijkt het. Want het positieve komt ook nauwelijks in nieuws want dat is niet interessant.![]()
Dat ik flink cash aan het verdienen ben dankzij de onkunde van het RIVM/GGD/Minister.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vertel eens iets positiefs over de aanpak van het RIVM/GGD/Minister van dit virus?![]()
Eens zien hoe snel we op een miljoen zitten.. voor het einde van de maand?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 12:12:42The number of confirmed coronavirus cases around the world has reached 100,000 https://t.co/x4ao53yWG6 reageer retweet
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Inderdaad.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:55 schreef xminator het volgende:
[..]
Het zijn niet echt mensen die bekend staan om hun intelligentie die naar coen en sander luisteren. Dus je kunt zelf de conclusies trekken.![]()
![]()
Ze hadden ook geen maanden om zich voor te bereiden.. ongever vanaf week 1 januari toen China als door een wesp gestoken wild om zich heen begon te slaanquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"echt ongelooflijk"? "Vrij voorspelbaar zou ik het noemen. Tssss...
Het signaal was gewoon niet duidelijk genoeg![]()
twitter:omroepbrabant twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 12:13:41Corona ontdekt bij leerkracht op basisschool in Geldrop, ouders uitgenodigd voor bijeenkomst https://t.co/DmlD4j9hh7 reageer retweet
![]()
Het probleem is dat er limieten zijn wat betreft testen. Personeel, labs, testkits, etc. Van 11 naar 12 maart gaat nooit gebeuren puur omdat de GGD dat niet aankan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Nederland
Nederland 6 maart 145 gevallen
[..]
6 maart 145 gevallen
7 maart 195 gevallen
8 maart 340 gevallen
9 maart 640 gevallen
10 maart 1100 gevallen
11 maart 1800 gevallen
12 maart 3300 gevallen
Dus zelfs al zou het virus zo voortzetten, dan zouden we dat niet kunnen zien.
Maar ik denk dat je er sowieso veel te veel bij doet elke dag. Je houdt 1 formule. Dat kan niet.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zodra ze in de VS meer kunnen gaan testen, zal het hard gaan oplopen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Eens zien hoe snel we op een miljoen zitten.. voor het einde van de maand?Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Uitgenodigd voor een bijenkomst zodat ze mochten ze nog geen corona hebben, het nu gratis kunnen verkrijgen...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:16 schreef Lizzietje het volgende:
twitter:omroepbrabant twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 12:13:41Corona ontdekt bij leerkracht op basisschool in Geldrop, ouders uitgenodigd voor bijeenkomst https://t.co/DmlD4j9hh7 reageer retweet
![]()
![]()
![]()
Het gebrek aan testen zorgt voor deze extreem lage cijfers. Het zal mij niet verbazen als we wereldwijd het miljoen al gepasseerd zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:17 schreef Felixa het volgende:
[..]
Zodra ze in de VS meer kunnen gaan testen, zal het hard gaan oplopen.![]()
Nee, dat denk ik niet. Dat gaat nog wel een paar maanden duren verwacht ik. De vaart is er momenteel uit omdat China nog maar een honderd nieuwe infecties per dag heeft. Dat gaat nu redelijk overgenomen worden door Iran en Italie (en rest van Europa). Afhankelijk uiteraard van maatregelen. China gooide alles op slot, dan doen ze hier nog een stuk minder.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Eens zien hoe snel we op een miljoen zitten.. voor het einde van de maand?![]()
Op zich heb je een puntquote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het probleem is dat er limieten zijn wat betreft testen. Personeel, labs, testkits, etc. Van 11 naar 12 maart gaat nooit gebeuren puur omdat de GGD dat niet aankan.
Dus zelfs al zou het virus zo voortzetten, dan zouden we dat niet kunnen zien.
Maar ik vermoed dat de test capaciteit de komende dagen gevoelig gaat worden opgevoerd.
Je hebt nu al hele boze mensen in ziekenhuizen en doktersposten![]()
Ja precies, die zijn nu nog niet geregistreerd.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het gebrek aan testen zorgt voor deze extreem lage cijfers. Het zal mij niet verbazen als we wereldwijd het miljoen al gepasseerd zijn.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Dat we inmiddels een kwartet aan falende overheidsinstanties hebbenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vertel eens iets positiefs over de aanpak van het RIVM/GGD/Minister van dit virus?
- Belastingdienst
- CBR
- UWV
- RIVM
En maar baantjes naar elkaar doorschuiven
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 12:20:31 ]![]()
China gooide naast het land ook alle verstrekte informatie op slot. Om die reden is het heel lastig in te schatten hoe groot het nu echt is in die contreien. Net zoals India claimde maar sinds een paar dagen haar eerste besmetting te hebben wat natuurlijk louter onmogelijk is.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Dat gaat nog wel een paar maanden duren verwacht ik. De vaart is er momenteel uit omdat China nog maar een honderd nieuwe infecties per dag heeft. Dat gaat nu redelijk overgenomen worden door Iran en Italie (en rest van Europa). Afhankelijk uiteraard van maatregelen. China gooide alles op slot, dan doen ze hier nog een stuk minder.![]()
Ja, eens. Maar ja, dat wat niet bekend is kan je ook niet zoveel mee.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:21 schreef influcted het volgende:
[..]
China gooide naast het land ook alle verstrekte informatie op slot. Om die reden is het heel lastig in te schatten hoe groot het nu echt is in die contreien. Net zoals India claimde maar sinds een paar dagen haar eerste besmetting te hebben wat natuurlijk louter onmogelijk is.![]()
CBR is geen overheid.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat we inmiddels een kwartet aan falende overheidsinstanties hebben
- Belastingdienst
- CBR
- UWV
- RIVM
En maar baantjes naar elkaar doorschuivenAnd so is the past![]()
'per ongeluk'quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)aar-aan-toiletpapier
ahahaha
Want ja, dat het bedrag zo hoog is viel niet op bij het afrekenen?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
potatoquote:Een zelfstandig bestuursorgaan (zbo) is in Nederland een organisatie die overheidstaken uitvoert, maar die niet direct onder het gezag van een ministerie valt, en die als zodanig bij wet is ingesteld of aangewezen. Het begrip 'zelfstandig bestuursorgaan' is door de staatsrechtgeleerde Michiel Scheltema in de jaren zeventig bedacht.
potato![]()
Hoe kun je nou die prijs nergens zien hebben staan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:
ahahahaOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
"quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:
ahahaha
„Het had niet beter voor ons kunnen uitpakken”, glundert Haidee Janetzki. Het gezin heeft hun aankoop ondertussen ook voor andere dingen gebruikt: ze bouwden onder meer een muur en een troon met de dozen."
Jammer dat er geen foto's zijn van die troon![]()
Het helpt gewoon ook niet dat Bruno Bruins en Jaap van Dissel geen charismatische mannen zijn die daadkrachtig overkomen. Als dezelfde mededelingen zouden worden gebracht door iemand die die eigenschappen wel heeft, dan zou het denk ik al heel anders overkomen.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Ook lekker.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Niet?
Kut... geen kwartet...
trio dan.
And so is the past![]()
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 12:11:50BREAKING: Belgium reports 59 new cases of coronavirus, doubling the country's total to 109 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Als het blijft verdubbelen, ongeveer, op 19 maart.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Eens zien hoe snel we op een miljoen zitten.. voor het einde van de maand?![]()
12 jaar vooruit, dat is 1 rol elke 2 dagen, WTFquote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:
ahahaha![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:24 schreef Momo het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 12:11:50BREAKING: Belgium reports 59 new cases of coronavirus, doubling the country's total to 109 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:dokter_devroey twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 07:51:46Omwille van problemen met de bevoorrading van de reagentia is het referentielabo van het UZ Leuven momenteel genoodzaakt een triage systeem te gebruiken voor de #Corona #COVID-19. Er wordt prioriteit gegeven aan de meest dringende stalen op basis van de klinische gegevens. reageer retweet
Dan zouden er minder mensen besmet raken ja?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:24 schreef Felixa het volgende:
Het helpt gewoon ook niet dat Bruno Bruins en Jaap van Dissel geen charismatische mannen zijn die daadkrachtig overkomen. Als dezelfde mededelingen zouden worden gebracht door iemand die die eigenschappen wel heeft, dan zou het denk ik al heel anders overkomen.![]()
![]()
Wat?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:57 schreef Breekfast het volgende:
Je woont zeker niet samen. Er is een periode in de maand dat er meerdere rollen in korte tijd doorheen gaanquote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:25 schreef butz0rs het volgende:
[..]
12 jaar vooruit, dat is 1 rol elke 2 dagen, WTF
Landen waar veel gevallen zijn nemen uiteindelijk wel maatregelen. Ik zie in de kritiek op onze overheid ook een middel om druk uit te oefenen, zodat ze het hier niet al te erg uit de hand laten lopen. We weten dat er harde maatregelen nodig zullen zijn, laten we daar vooral niet te lang op wachten. Dan voorkomen we dat het zo erg wordt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Als het blijft verdubbelen, ongeveer, op 19 maart.![]()
Nee natuurlijk niet. Bruins heeft gisteren het driestappenplan verteld maar met dat stotteren van hem komt het gewoon heel knullig over.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dan zouden er minder mensen besmet raken ja?Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Inderdaad, en ik poep op het werkquote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je woont zeker niet samen. Er is een periode in de maand dat er meerdere rollen in korte tijd doorheen gaan![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:24 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
"
„Het had niet beter voor ons kunnen uitpakken”, glundert Haidee Janetzki. Het gezin heeft hun aankoop ondertussen ook voor andere dingen gebruikt: ze bouwden onder meer een muur en een troon met de dozen."
Jammer dat er geen foto's zijn van die troon![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: