vergeet de "protocollen" niet!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Stoppen was ook nooit een optie of insteek. Indammen wel en dat is wat het RIVM wil, maar ze doen er echter niks aan. Behalve monitoren en in kaart brengen.
Zelfs dat doen ze niet, want daarvoor is het belangrijk dat je zoveel mogelijk mensen test.quote:
Dat is eigenlijk typisch Nederlands. Valt me nog mee dat er geen coronameldpunt met een app is.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Stoppen was ook nooit een optie of insteek. Indammen wel en dat is wat het RIVM wil, maar ze doen er echter niks aan. Behalve monitoren en in kaart brengen.
Wat hadden ze dan wel moeten doen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Door bijvoorbeeld te kijken naar wat er in China gebeurde toen China in eerste instantie besloot de andere kant op te kijken?
Door bijvoorbeeld naar China te kijken, nadat de regering besloot in te grijpen.
Door bijvoorbeeld naar Iran te kijken waar de overheid niks deed?
Door bijvoorbeeld naar Italië te kijken waar het al flink los aan het gaan was door fouten in ziekenhuizen?
Door bijvoorbeeld te luisteren naar WHO die van de daken aan het schreeuwe was dat landen in de problemen zouden komen als ze geen preventieve maatregelen zouden treffen?
Door bijvoorbeeld geen aannames te doen waarbij wetenschappelijk onderzoek niet voor de volle 100% uitsluitsel geeft?
Door bijvoorbeeld het feit dat wij binnen een week al in de top 15 van landen met de meeste besmettingen staan?
etc. etc. etc.
Allemaal feiten en gebeurtenissen waar ze wat van hadden kunnen leren.
En ga je nou morgenavond jezelf quoten en de juiste cijfers erachter zetten om te kijken in hoeverre gelijk had? En als je dan heel erg gelijk bleek te hebben ga je dan ook "zie mij eens ontzettend goed Corona kunnen voorspellen"-posts maken in de hoop dat de andere Coronaverslaafden je heel erg geweldig vinden?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Gewoon omdat wij op FOK kennelijk wél in staat zijn om gebeurtenissen redelijk accuraat te voorspellen, daar waar politici en hun ambtenaren voortdurend doen alsof ze compleet verrast zijn door de nieuwe cijfers en gebeurtenissen
Het is wel waar wat hij zegt. Op dit moment kan je dat niet voor de volle 100% voorspellen, want tot nu toe zijn maar 13 gevallen niet te herleiden naar een risicogebied.quote:
Meer mensen testen. Mensen die in een risicogebied zijn geweest, mensen met longklachten. En die mensen preventief in quarantaine houden tot de uitslag van de test binnen is.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat hadden ze dan wel moeten doen?
Met de kennis die er toen was?
Accuraat te voorspellen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Gewoon omdat wij op FOK kennelijk wél in staat zijn om gebeurtenissen redelijk accuraat te voorspellen, daar waar politici en hun ambtenaren voortdurend doen alsof ze compleet verrast zijn door de nieuwe cijfers en gebeurtenissen
Man man man ze hadden maanden de tijd om de evolutie te zien in China. En toen hadden ze nog meer dan tien dagen om naar Italie te gluren.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:03 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
En op basis van welke feiten hadden ze moeten besluiten om jouw suggesties uit te voeren?
Dat heb ik nu al tien keer uitgelegdquote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat hadden ze dan wel moeten doen?
Met de kennis die er toen was
Al dagen lang wordt er gejankt dat het RIVM alles fout doet wat ze maar fout kunnen doen en worden er allerlei absurde suggesties gedaan over wat ze dan wel hadden moeten doen. Afgezien van het feit dat 99% 20/20 is kan je ook niet aangeven wat er mee bereikt zou worden als niet het RIVM maar het FOK! Corona subforum de touwtjes in handen had gehad.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is wel waar wat hij zegt. Op dit moment kan je dat niet voor de volle 100% voorspellen, want tot nu toe zijn maar 13 gevallen niet te herleiden naar een risicogebied.
Echter over een paar dagen gaat het percentage van besmettingen die niet te herleiden zijn omhoog en dan gaan we pas zien wat het beleid van het RIVM echt heeft gedaan.
Als het aantal besmettingen niet hard stijgt had ik ongelijk en was ik een paniekzaaier en heeft het RIVM het prachtig gedaan.
Als het aantal besmettingen keihard omhoog schiet hoef ik weinig toe te voegen.
Op dit moment zie ik geen enkele reden waarom het hier anders zou lopen dan in andere landen waar het uit de hand liep, want er is werkelijk NIKS gedaan om het in te dammen of fatsoenlijk in kaart te brengen.
Dat zijn al veel mensen. En dan gaan we klooien met onbetrouwbare tests.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meer mensen testen. Mensen die in een risicogebied zijn geweest, mensen met longklachten. En die mensen preventief in quarantaine houden tot de uitslag van de test binnen is.
Ik geef precies aan wat voor effect het kan gaan hebben, dat jij niet begrijpend WIL lezen kan ik veder ook niks aan doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Al dagen lang wordt er gejankt dat het RIVM alles fout doet wat ze maar fout kunnen doen en worden er allerlei absurde suggesties gedaan over wat ze dan wel hadden moeten doen. Afgezien van het feit dat 99% 20/20 is kan je ook niet aangeven wat er mee bereikt zou worden als niet het RIVM maar het FOK! Corona subforum de touwtjes in handen had gehad.
Dit is wat men bedoelt met het gezegde "de beste stuurlui staan aan wal".
Het is niet leuk, maar het virus z'n gang laten gaan en dan met duizenden zieken de zorg overbelasten is nog veel minder leuk.quote:
Tja, een heleboel woorden maar eigenlijk zeg je niks. Het is evident dat er behoorlijke (inschattings)fouten zijn gemaakt. Lijkt me niet echt onderwerp van discussie. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat het een wat ongemakkelijke gedachte is dat de mensen die ons hiertegen moeten beschermen de plank zo mis slaan: het is natuurlijk een stuk lekkerder slapen met het idee dat alles onder controle is.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Al dagen lang wordt er gejankt dat het RIVM alles fout doet wat ze maar fout kunnen doen en worden er allerlei absurde suggesties gedaan over wat ze dan wel hadden moeten doen. Afgezien van het feit dat 99% 20/20 is kan je ook niet aangeven wat er mee bereikt zou worden als niet het RIVM maar het FOK! Corona subforum de touwtjes in handen had gehad.
Dit is wat men bedoelt met het gezegde "de beste stuurlui staan aan wal".
Je doet alsof het zo simpel is.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat heb ik nu al tien keer uitgelegd
Betere informatie, dwingend advies richting burgers/werkgevers/scholen/universiteiten, betere voorbereiding met bijvoorbeeld een hogere testcapaciteit zodat ze niet koste wat het kost aan hun foute case definition gingen vastklampen etc. Hele simpele dingen.
Dan hadden wij wel kunnen zeggen dat ze in ieder geval iets anders hadden gedaan dan alle andere landen waar het uit de hand liep.
Nu is het gewoon een kwestie van "insanity is doing the same thing over and over again, but expecting different results".
Daar ben ik het mee eens, dit is niet te stoppen, enige wat we kunnen doen is wat "we" doen bij elke griep: Handen wassen, extra op elkaar letten, weerstand hoog houden (vitamine c 1000 mg, multivitaminen). And just carry onquote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Laat het nou toch los joh.
Dit hele topic en de gedachte dat verspreiding gestopt kan worden.
Die hoop is allang berekend en tot 0 gereduceerd dus dan is het een kwestie van reguleren.
Gewoon loslaten en door met je leven.
Dit. Ik maak me er tamelijk zorgen over.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:15 schreef Kyran het volgende:
Op dit moment zie ik geen enkele reden waarom het hier anders zou lopen dan in andere landen waar het uit de hand liep, want er is werkelijk NIKS gedaan om het in te dammen of fatsoenlijk in kaart te brengen.
Bij een uitbraak in een verpleeghuis loopt het verpleeghuis leeg want de inwoners komen dan al snel terecht op ICU's.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Enige wat ik vermoedt is dat dit uitbreekt in verpleeghuizen. Sprak met wat klanten bij grote zorgstichtingen en die hadden 0,0 % informatie of voorlichting gekregen of voorbereid.
Behalve "ja dan zetten we voor elke kamer een potje alcoholgel"
Maar daar lopen ze al op personeel tandvlees.
Meer bewustzijn en alertheid bij de bevolking zonder paniek te veroorzaken. Daardoor vermoedelijk vertraging van de verspreiding van het virus. Een groot deel van de Nederlandse bevolking heeft nog geen idee dat we over 1 á 2 weken diep in de shit kunnen zitten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
En als ze dit hadden gedaan wat hadden we daar dan mee bereikt?
Iedereen is het daar mee eens. Zelfs het RIVMquote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is niet leuk, maar het virus z'n gang laten gaan en dan met duizenden zieken de zorg overbelasten is nog veel minder leuk.
Ja. Helaas wel. Iran +591. Italië +769.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:24 schreef mootie het volgende:
Stijgen de cijfers in Italie en Iran nog steeds snel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |