Ik zou daar niet direct heel zeker van zijn. De overwinning van Trump was flinterdun en als bijvoorbeeld Florida en Pennsylvania nu net de andere kant op vallen, dan hebben de Democraten alweer een meerderheid.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:46 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Zo was het leedvermaak onder de 'fans' van Trump ook leuk omdat iedereen vooraf aangaf (inclusief de Nederlandse pers en programma's op tv) dat hij geen schijn van kans had.
Het zal dit keer niet anders gaan
Idd, de enige mazzel die Trump heeft is dat hij weer een brakke tegenkandidaat gaat krijgen. Maar verder zie ik niet wie van degenen die in 2016 niet op Trump stemden de afgelopen 3 jaar enthousiast zijn geworden.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou daar niet direct heel zeker van zijn. De overwinning van Trump was flinterdun en als bijvoorbeeld Florida en Pennsylvania nu net de andere kant op vallen, dan hebben de Democraten alweer een meerderheid.
quote:Op maandag 9 maart 2020 09:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat dat de meest prominente groep hier op FOK! is
Ik denk niet dat dat veel gaat schelen. Sanders heeft namelijk meerdere problemen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:14 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jesse Jackson ondersteunt Bernie Sanders. ik weet alleen niet hoe groot zijn invloed nog is op de zwarte gemeenschap. Maar dit kan Joe Biden cruciale stemmen kunnen gaan kosten.
In Michigan zie je ook dat hij er niet bepaald enkel bij zwarte kiezers slecht voorstaat:quote:Op maandag 9 maart 2020 14:52 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat veel gaat schelen. Sanders heeft namelijk meerdere problemen.
Opkomst van jongeren valt dit jaar erg tegen. Sanders kan blijkbaar de jongeren dit jaar minder motiveren dan 4 jaar geleden.
[ afbeelding ]
Michigan, Missouri, Mississipi, Florida, Ohio, Illinois zien er allemaal heel slecht uit voor Bernie. Kan opeens volgende week over zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
In Michigan zie je ook dat hij er niet bepaald enkel bij zwarte kiezers slecht voorstaat:
https://www.politico.com/(...)michigan-poll-124399
Als er geen grote verrassingen komen mogen, dan kon het wel eens snel voorbij zijn.
Ja een middelgrote staat enorm winnen is belangrijker dan een grote staat net winnen. Dat deed Obama ook toen ie Hillary versloeg..quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:44 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het voordeel van Sanders loopt terug in Californië.
Sanders heeft nu maar 38 meer kiesmannen daar (186 t.o.v. 148 voor Biden).
De vorige keer dat ik keek, was het verschil nog 62 kiesmannen (155 t.o.v. 93)
Joe Biden compenseert dit nadeel bijna alleen al in Alabama met maar totaal 52 kiesmannen,
Biden heeft daar 44 kiesmannen en Sanders maar 8.
Ja, maar toch denk ik dat het toen wel eens een gevolg zou kunnen zijn van de relatief beperkte naamsbekendheid van Sanders. Vooralsnog lijkt er op basis van de voorgaande primaries en voorspellingen niet direct aanleiding toe.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:11 schreef Broomer het volgende:
[..]
Michigan, Missouri, Mississipi, Florida, Ohio, Illinois zien er allemaal heel slecht uit voor Bernie. Kan opeens volgende week over zijn.
Nou waren de Michigan polls vier jaar geleden helemaal fout, dus zeker is het allemaal niet.
Volgens mij zijn die niet zozeer thuisgebleven voor zover ik de cijfers zag. Ze zijn vooral niet in nog grotere getale komen opdagen dan in 2016, terwijl dit voor andere demografische groepen wel geldt.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:42 schreef Broomer het volgende:
De jongeren stemden opeens vier jaar geleden, dat was een groot verschil. Tot nu toe zijn die thuisgebleven.
Oh dat kan, zo precies weet ik het niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die niet zozeer thuisgebleven voor zover ik de cijfers zag. Ze zijn vooral niet in nog grotere getale komen opdagen dan in 2016, terwijl dit voor andere demografische groepen wel geldt.
Het verschilt een beetje per staat:quote:Op maandag 9 maart 2020 23:25 schreef Broomer het volgende:
[..]
Oh dat kan, zo precies weet ik het niet.
Ik vraag me af hoe Corona dit gaat beinvloeden, zeker als er quarantine afgekondigd gaat worden. Oudjes kunnen eigenlijk beter thuisblijven, vooral in Washington. Zou behoorlijk slecht zijn voor Biden.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het verschilt een beetje per staat:
[ afbeelding ]
Juist in Washington schijnt Sanders een probleem te hebben. Dat is een behoorlijk progressieve staat, maar in de peilingen staan Biden en Sanders er ongeveer gelijk. In 2016 won Sanders er ruim.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:42 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe Corona dit gaat beinvloeden, zeker als er quarantine afgekondigd gaat worden. Oudjes kunnen eigenlijk beter thuisblijven, vooral in Washington. Zou behoorlijk slecht zijn voor Biden.
Omdat je dan met 0.2% van de stemmen de kandidaat word? Mocht dat gebeuren dan kunnen de delegates op nieuwe kandidaten stemmen bij de conventie en Gabbard zal daar geen rol in spelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:58 schreef Burner82 het volgende:
Stelling: Gabbard blijft alleen in de race, voor het geval dat Sanders en Biden omvallen (door corona of ouderdom).
Zelfde kan eerder gezegd worden over mensen die Sanders stemmen, hoe groot is de kans dat Sanders de swingstates wint?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:51 schreef Burner82 het volgende:
Mensen die nog voor Biden gaan stemmen, snappen het echt niet meer. Of ze willen dat Trump wint.
De "Bernie Bros" blijven een probleem voor zowel Sanders als de Democraten. Dat je een desinformatiecampagne van twee kanten om je oren krijgt helpt doorgaans niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 19:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zelfde kan eerder gezegd worden over mensen die Sanders stemmen, hoe groot is de kans dat Sanders de swingstates wint?
Of geloof jij die filmpjes van de Republikeinen, waar twitter en facebook zelfs een 'gemanipuleerd' waarschuwing bij geven, over Biden? Misschien moet je niet zo in hun fake news campagne trappen, is niet verstandig en staat ook gek voor iemand die zegt dat hij voor de Democraten is.
Tja, die anti-Biden campagne van de Berniefans lijkt ook niet iets wat Sanders zelf graag wil. En inderdaad: het vergroot de kans op nog 4 jaar Trump.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
De "Bernie Bros" blijven een probleem voor zowel Sanders als de Democraten. Dat je een desinformatiecampagne van twee kanten om je oren krijgt helpt doorgaans niet.
Tja, dat is wat de kiezers hebben gedaan, blijkbaar vonden die deze 2 de beste keus uit de beschikbare kandidaten. Dat is democratie.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:57 schreef BoneThugss het volgende:
Trump gaat sws nog vier jaar tegemoet. Zit je dan met je goeie gedrag omdat die 'democraten' alleen maar seniele oude mannetjes naar voren schuiven![]()
Waarom zet je democraten tussen aanhalingstekens maar roep je in een ander topic dat het prima is als Putin tot 2036 wil blijven? Ik vind je niet echt consequent qua democratische gedachtegoed.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:57 schreef BoneThugss het volgende:
Trump gaat sws nog vier jaar tegemoet. Zit je dan met je goeie gedrag omdat die 'democraten' alleen maar seniele oude mannetjes naar voren schuiven![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |