abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191941752
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 13:39 schreef Bezorgertje het volgende:
Bij mijn weten is er expliciet gevraagd bij de nieuwe stickers om er geen tekst bij te zetten, omdat de machine daar niet mee om kan gaan.
Je mag geen tekst op de sticker zelf zetten, je mag natuurlijk wel gewoon tekst op de envelop zelf zetten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191942026
Ok ik zie dat er wel een sticker op zit maar nog steeds handgeschreven verhuisd en retour.

Ik heb niets gedaan met die post want die komt nooit bij mij aan. En ik heb geen huisgenoten dus niemand anders die aan mijn post komt dan de postbode die het in mijn bus zou moeten bezorgen. Ook al staat er mevr Jansen op en ik ben mevr Pietersen bij wijze van spreken.

Het zal dus bij het sorteercentrum gebeuren. Maar kk vraag mij dan af hoe ze daar weten dat het niet meer bezorgd hoeft te worden bij mij?
Omdat ik mij geregistreerd heb op de app?
Hoe gaat dit dan ooit in zn werk als er een partner op dit adres komt en zijn post in theorie ook? Komt dat dan wel aan?
Want de eerste jaren werd de post vd vorige bewoners wel bezorgd.

[ Bericht 30% gewijzigd door Lingue op 10-03-2020 16:07:34 ]
pi_191943340
Ik stuur iig nooit op eigen houtje dingen retour, de instructie is dat het niet mag. Bezorging is op adres, niet op naam. Mag officieel niet naar gekeken worden. Alleen als de bewoner het teruggeeft, dan stuur ik die poststukken terug. Wel eens bij opgeschreven dat de persoon onbekend was op het adres, of verhuisd en dan reden retour 'geweigerd'. Ik probeerde dat op de sticker te schrijven maar dat mag dus niet meer. Vanaf nu dan maar alleen 'geweigerd'...

Wat moet je eigenlijk aankruisen als je een poststuk hebt waar een ander adres bij op is gezet. Zie dat hier vaak bij een verzorgingstehuis dat ze proberen post door te sturen (persoon is verhuisd, of naar nabestaanden). Maar die komt gewoon weer terug bij dat tehuis in de bundel. Retour gaat het neem ik aan naar de afzender terug (dat kan natuurlijk ook, dan handelt die het maar af), herstel komt het waarschijnlijk weer terug.

Ik heb gek genoeg ook geen NPL dienst op mijn rooster, maar vraag me af of dat een fout is....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191943411
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 16:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik stuur iig nooit op eigen houtje dingen retour, de instructie is dat het niet mag. Bezorging is op adres, niet op naam. Mag officieel niet naar gekeken worden. Alleen als de bewoner het teruggeeft, dan stuur ik die poststukken terug. Wel eens bij opgeschreven dat de persoon onbekend was op het adres, of verhuisd en dan reden retour 'geweigerd'. Ik probeerde dat op de sticker te schrijven maar dat mag dus niet meer. Vanaf nu dan maar alleen 'geweigerd'...

Wat moet je eigenlijk aankruisen als je een poststuk hebt waar een ander adres bij op is gezet. Zie dat hier vaak bij een verzorgingstehuis dat ze proberen post door te sturen (persoon is verhuisd, of naar nabestaanden). Maar die komt gewoon weer terug bij dat tehuis in de bundel. Retour gaat het neem ik aan naar de afzender terug (dat kan natuurlijk ook, dan handelt die het maar af), herstel komt het waarschijnlijk weer terug.

Ik heb gek genoeg ook geen NPL dienst op mijn rooster, maar vraag me af of dat een fout is....
En daarom vind ik het dus raar. Want blijkbaar doet deze persoon het op naam.
En het is ook pas sinds kort dat het gebeurt.

Ik vind het maar irritant!
pi_191944861
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 16:55 schreef Lingue het volgende:

[..]

En daarom vind ik het dus raar. Want blijkbaar doet deze persoon het op naam.
En het is ook pas sinds kort dat het gebeurt.

Ik vind het maar irritant!
Niet alle bezorgers doen alles 100% volgens het boekje. Zoals Kramer, een andere collega en ik aangaven, hebben we allemaal wel eens 'retour; vertrokken' op een envelop geschreven waarvan we zeker wisten dat de geadresseerde vertrokken was.

Het scannen daarentegen gebeurt op het sorteercentrum. Dat gaat automatisch en razendsnel terwijl de brieven door de sorteermachines zoeven.

Ik twijfel er niet aan dat dit ook in jouw geval is gebeurd. Maar het is niet erg toch? Want de post is niet voor jou en nu wordt de afzender van de verhuizing op de hoogte gesteld.
pi_191944892
Da's toch "overservice"? De mensen die verhuist zijn dienen verhuisservice aan te vragen, wij mogen alleen op adres bezorgen niet op naam!
pi_191944980
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:25 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Niet alle bezorgers doen alles 100% volgens het boekje. Zoals Kramer, een andere collega en ik aangaven, hebben we allemaal wel eens 'retour; vertrokken' op een envelop geschreven waarvan we zeker wisten dat de geadresseerde vertrokken was.

Het scannen daarentegen gebeurt op het sorteercentrum. Dat gaat automatisch en razendsnel terwijl de brieven door de sorteermachines zoeven.

Ik twijfel er niet aan dat dit ook in jouw geval is gebeurd. Maar het is niet erg toch? Want de post is niet voor jou en nu wordt de afzender van de verhuizing op de hoogte gesteld.
Dit is wat ik in een eerdere reactie zei:

quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:54 schreef Lingue het volgende:

[..]

Hmmmm ok.
Ik vind het ergens wel irritant. Waarom weet ik nog niet :P
Want ik vind het ook irritant dat ik 4jr later nog steeds post krijg vd vorige bewoners.
En dit is pas sinds een week of 3 dat dit gebeurt daarvoor deed de (vorige?) postbode dat nooit.

Ik zou zelf nooit een postbode terugroepen. Zou nog niet eens in mij opkomen. Belangrijke post gooi ik terug in de brievenbus met retour afzender en reclame gaat de papierbak in.
Dus is het erg, nee. Is het irritant, ja.
Ik zie dus soms post voor mij in de app zonder foto wat het is. En dat komt dus niet binnen.
Wat nou als er een fout wordt gemaakt door de persoon die er die sticker op plakt/met de hand erop schrijft dat het retour moet. Dan ga ik wel post missen. En is dus post wat in mijn app staat niet te traceren voor mij.

Maar wat mij betreft is het enigszins duidelijk, dus zal het topic hier verder niet vervuilen. :@

Thanks voor de antwoorden en uitleg hoe het zou moeten gaan.
pi_191945016
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:31 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je post gaat missen omdat de bezorger dit juist doet om extra secuur te zijn. Eigenlijk te secuur voor de regels. Als hij of zij dit al zo zorgvuldig doet zou ik me niet te veel zorgen maken over de kwaliteit van de bestelling.
pi_191945159
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je post gaat missen omdat de bezorger dit juist doet om extra secuur te zijn. Eigenlijk te secuur voor de regels. Als hij of zij dit al zo zorgvuldig doet zou ik me niet te veel zorgen maken over de kwaliteit van de bestelling.
👍🏼 Thnks
pi_191951348
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:26 schreef the_X het volgende:
Da's toch "overservice"? De mensen die verhuist zijn dienen verhuisservice aan te vragen, wij mogen alleen op adres bezorgen niet op naam!
Het gaat om post voor iemand die al jaren geleden verhuisd is. Verhuisservice is voor maximaal een jaar. Daarnaast heb je veel bedrijven waar de administratie niet op orde is of die ergens voor een habbekrats een sterk verouderd adressenbestand hebben gekocht. Heb je ineens een mailing in je wijk voor bedrijven die daar al 15 jaar niet meer gevestigd zijn. Ik ga echt niet als een of andere malle Eppie post bezorgen bij adressen waarvan ik 100% zeker weet dat de geadresseerde daar niet meer woont. Want dan word je vervolgens weer terug geroepen door een bewoner die een klaagzang begint. Dus door de post meteen eruit te vissen en retour te sturen bespaar ik zowel mijzelf als de ontvanger tijd en ergernis. Als dat overservice is, het zij zo.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191970833
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:26 schreef the_X het volgende:
De mensen die verhuist zijn dienen verhuisservice aan te vragen
De nieuwe bewoner kan de oude bewoner niet dwingen om een verhuisservice te nemen.
pi_191973576
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 23:19 schreef blijevis het volgende:

[..]

De nieuwe bewoner kan de oude bewoner niet dwingen om een verhuisservice te nemen.

Gelukkig mag de nieuwe bewoner wel de schouders ophalen en de boel bij het oud papier gooien. Verder doet die post-app voor consumenten meer kwaad dan goed, snap echt niet waarom dat ontwikkeld is gezien de besparingsdrang. Zeker met de kerst wordt je weleens geconfronteerd met fototjes van kerstkaarten die je echt niet in je tas hebt zitten.
Het is deze week ook bijzonder chaotisch wat pakjes betreft: bezorg in regio nijmegen maar echt elke dag pakjes voor andere regio's. Zou best weleens een dagje bij de sortering willen kijken hoe dat nu komt.
pi_191973830
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 05:41 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Gelukkig mag de nieuwe bewoner wel de schouders ophalen en de boel bij het oud papier gooien. Verder doet die post-app voor consumenten meer kwaad dan goed, snap echt niet waarom dat ontwikkeld is gezien de besparingsdrang. Zeker met de kerst wordt je weleens geconfronteerd met fototjes van kerstkaarten die je echt niet in je tas hebt zitten.
Het is deze week ook bijzonder chaotisch wat pakjes betreft: bezorg in regio nijmegen maar echt elke dag pakjes voor andere regio's. Zou best weleens een dagje bij de sortering willen kijken hoe dat nu komt.
denk niet dat wanneer je daar gaat kijken je er achter komt......
pi_191974608
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 06:46 schreef liedetector het volgende:

[..]

denk niet dat wanneer je daar gaat kijken je er achter komt......
Je maakt me nieuwsgierig... Overigens begrijp ik dat echt niet: een schoenendoos met koeieletters Arnhem die in een tas voor Nijmegen terechtkomt.
pi_191975116
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 08:15 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Je maakt me nieuwsgierig... Overigens begrijp ik dat echt niet: een schoenendoos met koeieletters Arnhem die in een tas voor Nijmegen terechtkomt.
voorbereiders kijken niet meer naar plaatsnaam joh....
Ja de hele oude misschien, maar is niet eens tijd meer voor, alles gaat op die fucking codeerregel.... heb je het in je bak zitten om voor te bereiden is het bij pakjes zeker zo dat ze alleen kijken is het A B C of D wijk (ja menig "wijk" bestaat uit 3 of 4 oude wijken (kan de eerste een autowijk zijn die van oudewater tot zeist loopt om maar wat te noemen, de b wijk bv iets van arnhem, de c wijk iets van gorichem...kortom controle zero) dus die kijken niet naar plaatsnaam maar op een andere plek...en daarna op laatste nummer voor de volgorde en thats it..... kortom ergens bij sorteren om wat voor reden gaat het fout en voorbereiden zag dat vroeger, nu nooit meer.....(okay zelden, want tijdsdruk en geen kennis meer)

mensen hebben geen vaste kast meer en te pas en te onpas veranderd de codeerregel ook, dus had je de week ervoor nog apenkutterveen in je unit is het 6 weken later vervangen door holysloot
pi_191980336
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:00 schreef liedetector het volgende:

[..]

voorbereiders kijken niet meer naar plaatsnaam joh....
Ja de hele oude misschien, maar is niet eens tijd meer voor, alles gaat op die fucking codeerregel.... heb je het in je bak zitten om voor te bereiden is het bij pakjes zeker zo dat ze alleen kijken is het A B C of D wijk (ja menig "wijk" bestaat uit 3 of 4 oude wijken (kan de eerste een autowijk zijn die van oudewater tot zeist loopt om maar wat te noemen, de b wijk bv iets van arnhem, de c wijk iets van gorichem...kortom controle zero) dus die kijken niet naar plaatsnaam maar op een andere plek...en daarna op laatste nummer voor de volgorde en thats it..... kortom ergens bij sorteren om wat voor reden gaat het fout en voorbereiden zag dat vroeger, nu nooit meer.....(okay zelden, want tijdsdruk en geen kennis meer)

mensen hebben geen vaste kast meer en te pas en te onpas veranderd de codeerregel ook, dus had je de week ervoor nog apenkutterveen in je unit is het 6 weken later vervangen door holysloot
Bedankt voor de uitleg!
Overigens heb ik groot respect voor voorbereiders en de druk waarmee ze elke dag om moeten gaan. De voorbereiders die ik ken (die ook bezorgen) zijn ook stuk voor stuk aardige mensen.
Het lijkt me voor oudgedienden wel lastig om te zien hoe de vroegere bijna perfectie onderuitgehaald wordt voor de zoveelste besparing.
pi_191989304
Is bij jullie ook de maandag dienst verdwenen?
pi_191989989
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:09 schreef Thomas-sama het volgende:
Is bij jullie ook de maandag dienst verdwenen?
Van afgelopen maandag of van volgende week maandag? Bij mij staan ze er beiden nog op.
pi_191990083
Daar was hier gedoe over. Blijkbaar moest je dat minnen of zo, terwijl de meesten het juist gingen verrekenen. Dat resulteerde in nabellen en de tijd weg laten halen door de admi..

Zo te zien mag je het volgende week wel verrekenen als je het niet op maandag gaat doen, lekker duidelijk allemaal weer :')

Niet zelf meegemaakt trouwens want had geen NPL, gehoord van boze collega's
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191990215
Je moest het verrekenen dus als je bv op dinsdag 30 minuten kwijt was aan het bezorgen van die boeken en voor die wijk stond op maandag 20 minuten mocht je op dinsdag 10 minuten plussen onder speciale producten.
pi_191990404
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:35 schreef the_X het volgende:

[..]

Van afgelopen maandag of van volgende week maandag? Bij mij staan ze er beiden nog op.
Bij mij stond die van deze week eerst wel. Is nu weg. Van volgende week staat er nu niks.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Daar was hier gedoe over. Blijkbaar moest je dat minnen of zo, terwijl de meesten het juist gingen verrekenen. Dat resulteerde in nabellen en de tijd weg laten halen door de admi..

Zo te zien mag je het volgende week wel verrekenen als je het niet op maandag gaat doen, lekker duidelijk allemaal weer :')

Niet zelf meegemaakt trouwens want had geen NPL, gehoord van boze collega's
Bij ons kregen we juist de instructie verrekenen. Leuk al die lokale regeltjes :')
pi_191999252
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:00 schreef liedetector het volgende:

[..]

voorbereiders kijken niet meer naar plaatsnaam joh....
Ja de hele oude misschien
, maar is niet eens tijd meer voor, alles gaat op die fucking codeerregel.... heb je het in je bak zitten om voor te bereiden is het bij pakjes zeker zo dat ze alleen kijken is het A B C of D wijk (ja menig "wijk" bestaat uit 3 of 4 oude wijken (kan de eerste een autowijk zijn die van oudewater tot zeist loopt om maar wat te noemen, de b wijk bv iets van arnhem, de c wijk iets van gorichem...kortom controle zero) dus die kijken niet naar plaatsnaam maar op een andere plek...en daarna op laatste nummer voor de volgorde en thats it..... kortom ergens bij sorteren om wat voor reden gaat het fout en voorbereiden zag dat vroeger, nu nooit meer.....(okay zelden, want tijdsdruk en geen kennis meer)

mensen hebben geen vaste kast meer en te pas en te onpas veranderd de codeerregel ook, dus had je de week ervoor nog apenkutterveen in je unit is het 6 weken later vervangen door holysloot
Ha, bij ons is dat precies andersom. De oude garde heeft schijt aan alles, en de nieuwe mensen mogen het oplossen. Ik haal het altijd eruit, omdat je ook ziet dat de codeerregel gewoon niet klopt. Maar, dat is bij ons. De jongere mensen willen graag goede service bieden, terwijl de oude garde het liefst zo snel mogelijk weg wil.
pi_192001359
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 09:33 schreef PusheenFromHell het volgende:

[..]

Ha, bij ons is dat precies andersom. De oude garde heeft schijt aan alles, en de nieuwe mensen mogen het oplossen. Ik haal het altijd eruit, omdat je ook ziet dat de codeerregel gewoon niet klopt. Maar, dat is bij ons. De jongere mensen willen graag goede service bieden, terwijl de oude garde het liefst zo snel mogelijk weg wil.
De middagploeg bestaat vooral uit mensen die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn....dat stikt altijd van de fouten en volgens mij is dat gewoon een uitzendbureau die gewoon een berg mensen stuurt, daar gaat dus al een hele hoop mis...
pi_192011013
Heb overlegd met de TL. Tijd van maandag gewoon vandaag bijplussen.
pi_192045212
Zitten bij jullie er ook veel mensen een beetje door heen? Piekdagen gewoon 2x zoveel tassen dan eerder, herladen is vaste prik geworden ipv uitzondering, dikke zware bundels.. en nog steeds tassen bomvol pakketjes. En dan nu die NPL ook nog.

Diensten worden hier veelal niet op aangepast (enkele uitzondering) en mensen beginnen het erg zwaar te vinden. Ik heb nu zelf al 2 weken bijna alleen maar zware piekdagen :X

Hoop echt dat ze toch serieus gaan overwegen om af te stappen van piek/dal..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')