abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191851004


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.



Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werdt via een kort pauze als TPG en TNT uiteindelijk de Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van de postNL kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.



Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:


Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:


Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden



pi_191852327
Minder :')
pi_191852841
Ik heb er geen dienst op staan voor de maandag :D

Maar ik ga er niet vanuit dat ik geen NPL hoef te doen :P


Wat een kutdag vandaag. Extreem druk .. kampioen en eigen huis magazine, ook nog een mailing voor ELK adres en eentje erbij voor bijna elk adres :X en flinke hoeveelheid pakjes. Bijna 6 uur gemaakt. Zou normaal rond de 3 uur zijn ....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 6 maart 2020 @ 01:04:40 #5
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191858228
Ik heb 23 minuten er op staan. Dat zouden dan 46 kookboeken moeten zijn? Vind dat wel weinig als ik het vergelijk met vorig jaar.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191859947
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 01:04 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb 23 minuten er op staan. Dat zouden dan 46 kookboeken moeten zijn? Vind dat wel weinig als ik het vergelijk met vorig jaar.
dat is 6,5% minder :)
pi_191864697
Politie vind stoffelijk overschot in fietsenstalling sorteercentrum Leidschenveen

[ Bericht 13% gewijzigd door the_X op 06-03-2020 15:39:58 ]
pi_191865064
quote:
Ojee, wat erg!

Vind trouwens dat de media (lees AD) respectloos is door het woord "lijk" te gebruiken. "Stoffelijk overschot" was een beter woord geweest voor die arme man of vrouw.

[ Bericht 6% gewijzigd door Globetrottertje2 op 06-03-2020 16:56:54 ]
pi_191867511
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:58 schreef Globetrottertje2 het volgende:

[..]

Ojee, wat erg!

Vind trouwens dat de media respectloos is met het woord "lijk." "Stoffelijk overschot" was een beter woord geweest voor die arme man of vrouw.
Lijk is toch een redelijk gangbare term? Ik vind het niet respectloos. Als er nou kadaver had gestaan..... Stoffelijk overschot vind ik juist altijd een beetje macaber klinken. Alsof er niet veel meer van het lichaam is overgebleven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191868971
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Lijk is toch een redelijk gangbare term? Ik vind het niet respectloos. Als er nou kadaver had gestaan..... Stoffelijk overschot vind ik juist altijd een beetje macaber klinken. Alsof er niet veel meer van het lichaam is overgebleven.
Volgens mij heeft stoffelijk overschot die connotatie niet. Ik vind dat of alleen 'lichaam' ook beter staan dan lijk eigenlijk.
Zou het om een collega gaan? En zou er dan een betekenis achter zitten dat deze persoon er juist op het werk een einde aan heeft gemaakt?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 22:25:06 #11
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_191872879
Ik weet dat dit niet de betekenis is van stoffelijk overschot, maar overschot betekent overblijfsel, als in dit is er nog van over, wat in mijn oren meer klinkt als de nasmeulende resten van iemand die onder de nog narokende puinhopen vandaan worden gehaald. Ik weet dat met overschot verwezen wordt naar het stoffelijke deel, dus wat er overschiet als het onstoffelijke deel (wat dat ook moge zijn, de ziel of zo) er niet meer is, maar op de een of andere manier heb ik er hele andere associaties bij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191925062
Vraagje aan de PostNL medewerkers hier...

Is het raar dat mijn postbode de post van mijn vorige bewoner zelf markeert als verhuisd + retour afzender en dus ook niet meer bij mij bezorgd?

Ik zit namelijk in mijn PostNL app dat ik post verwacht, zie dat het een poststuk is van mijn vorige bewoners met de melding verhuisd en retour. En die post nooit bezorgd wordt bij mij.

Nu zijn niet alle poststukken zichtbaar en mis dus een poststuk wat volgens de app zou moeten komen maar nooit gekomen is.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2020 @ 19:00:49 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191926394
Heb ik in mijn postbodetijd wel gedaan ja.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_191926417
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 17:36 schreef Lingue het volgende:
Is het raar dat mijn postbode de post van mijn vorige bewoner zelf markeert als verhuisd + retour afzender en dus ook niet meer bij mij bezorgd?
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 17:36 schreef Lingue het volgende:

Is het raar dat mijn postbode de post van mijn vorige bewoner zelf markeert als verhuisd + retour afzender en dus ook niet meer bij mij bezorgd?
op welke manier is het gemarkeerd als verhuisd en retour?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191926750
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:01 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

[..]

op welke manier is het gemarkeerd als verhuisd en retour?
met de hand geschreven op de envelop van het betreffende poststuk. Verhuisd + retour afzender.
pi_191927455
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 17:36 schreef Lingue het volgende:
wacht, zie dat het een poststuk is van mijn vor
Als ik het zeker weet doe ik dat wel. Anders heb je af en toe iemand die je terugroept van 10 huizen verderop. Kan ik het beter gelijk retour sturen.
pi_191928089
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:33 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Als ik het zeker weet doe ik dat wel. Anders heb je af en toe iemand die je terugroept van 10 huizen verderop. Kan ik het beter gelijk retour sturen.
Hmmmm ok.
Ik vind het ergens wel irritant. Waarom weet ik nog niet :P
Want ik vind het ook irritant dat ik 4jr later nog steeds post krijg vd vorige bewoners.
En dit is pas sinds een week of 3 dat dit gebeurt daarvoor deed de (vorige?) postbode dat nooit.

Ik zou zelf nooit een postbode terugroepen. Zou nog niet eens in mij opkomen. Belangrijke post gooi ik terug in de brievenbus met retour afzender en reclame gaat de papierbak in.
pi_191928538
met de hand geschreven op de envelop, zeg je.
dat helpt niet, dan krijg je hem steeds weer terug.
kan zijn de bezorger er nu een sticker opgeplakt heeft, zodat ie eindelijk retour gaat.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191928928
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 17:36 schreef Lingue het volgende:
Vraagje aan de PostNL medewerkers hier...

Is het raar dat mijn postbode de post van mijn vorige bewoner zelf markeert als verhuisd + retour afzender en dus ook niet meer bij mij bezorgd?

Ik zit namelijk in mijn PostNL app dat ik post verwacht, zie dat het een poststuk is van mijn vorige bewoners met de melding verhuisd en retour. En die post nooit bezorgd wordt bij mij.

Nu zijn niet alle poststukken zichtbaar en mis dus een poststuk wat volgens de app zou moeten komen maar nooit gekomen is.
Heb ik ook wel eens gedaan. Maar het mag eigenlijk niet meer. Maar de redenatie is dat je toch niks hebt aan iemand anders' post en deze ook niet open mag maken, en dat het dus veiliger is om het meteen te retourneren.
pi_191929154
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 20:13 schreef eigendeegcookie het volgende:
met de hand geschreven op de envelop, zeg je.
dat helpt niet, dan krijg je hem steeds weer terug.
kan zijn de bezorger er nu een sticker opgeplakt heeft, zodat ie eindelijk retour gaat.
Dat is wat ik in de app zie van PostNL.
Overigens zit ik mij nu af te vragen, als ik dat in de PostNL app zie, dan is dat schrijven van retour afzender + verhuisd niet door de postbode zelf? Want het wordt ingescanned met die tekst erop. Dus dat gebeurt dan bij het distributiecentrum en niet door de postbode zelf?
Of is doet de postbode het zelf en scant die ook de poststukken zelf? Lijkt me niet heel erg efficiënt en erg tijdrovend.
pi_191934269
De postbezorger doet allebei niet: handgeschreven retour en verhuisd meldingen zijn 99 van de 100 keer van bewoners. Wij plakken er een herstel/ retoursticker op want in de praktijk werkt handgeschreven niet.
Die foto's worden ergens in het sorteerproces gemaakt, waarschijnlijk bij de sorteermachine, Voor klanten een onnodig gebaar want komt gewoon in de bus, voor bezorgers een extra ergenis: het klopt zeker niet altijd.
pi_191936535
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 07:05 schreef Bezorgertje het volgende:
De postbezorger doet allebei niet: handgeschreven retour en verhuisd meldingen zijn 99 van de 100 keer van bewoners. Wij plakken er een herstel/ retoursticker op want in de praktijk werkt handgeschreven niet.
Die foto's worden ergens in het sorteerproces gemaakt, waarschijnlijk bij de sorteermachine, Voor klanten een onnodig gebaar want komt gewoon in de bus, voor bezorgers een extra ergenis: het klopt zeker niet altijd.
Lingue geeft toch aan dat zij zelf de nieuwe bewoner is? Als ze zelf deze post met de mededeling "verhuisd" terug in de straatbrievenbus had gegooid, dan had ze zich dat nog wel herinnerd lijkt me. Tenzij ze een partner/huisgenoot heeft die dit buiten haar medeweten om doet.

Het zou best kunnen dat de postbode dit wel degelijk zelf doet. Als ik op straat loop heb ik geen rol stickers bij me, dus zet ik er in een dergelijk geval gewoon kort met pen op wat er mee aan de hand is, zodat ik later op het depot nog weet wat er met die ene brief was. Of wellicht zet de postbode het er op ter aanvulling op de retoursticker, omdat daar tegenwoordig het keuzevakje "vertrokken" niet meer op staat. Dit omdat PostNL niet op naam maar op adres bezorgd, zodat iemand kennelijk nooit vertrokken kan zijn. :?

Blijft natuurlijk de vraag hoe het komt dat Lingue de retourgezonden post toch weer in de app voorbij ziet komen. Ik denk dat dit komt doordat de retourstickers niet altijd goed werken, zodat de postzending de volgende dag weer iin je bundel zit. Als er al een retoursticker op zat, want daar doet Lingue geen mededelingen over. Overigens gebeurt het ook vaak als je post retour stuurt met een sticker dat er vervolgens iemand (op het sorteercentrum? op de voorbereidingslocatie?) die stickers er weer af zit te halen. Joost mag weten waarom.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191939555
Bij mijn weten is er expliciet gevraagd bij de nieuwe stickers om er geen tekst bij te zetten, omdat de machine daar niet mee om kan gaan.
Als we scenario's gaan gokken is het zelfs mogelijk dat de post al een adres verder beland is en de geadresseerde weer verhuisd. Waarom het in de app van Lingue verschijnt kan ook tig redenen hebben, de wegen van de post zijn ondoorgrondelijk en zeker niet feilloos.

Enfin, de eerste lading kookboekjes zit erin en het wordt tijd voor lente of in ider geval zon..
pi_191939593
Het is in deze situatie vrij duidelijk dat de bezorger het zelf er op heeft geschreven. Het scannen is vervolgens automatisch in het sorteercentrum gebeurd. Het verschijnt weer in de app omdat, zoals Cosmo zegt, de sticker weer eens niet goed gelezen is (als die er wel op zat).
pi_191941752
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 13:39 schreef Bezorgertje het volgende:
Bij mijn weten is er expliciet gevraagd bij de nieuwe stickers om er geen tekst bij te zetten, omdat de machine daar niet mee om kan gaan.
Je mag geen tekst op de sticker zelf zetten, je mag natuurlijk wel gewoon tekst op de envelop zelf zetten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191942026
Ok ik zie dat er wel een sticker op zit maar nog steeds handgeschreven verhuisd en retour.

Ik heb niets gedaan met die post want die komt nooit bij mij aan. En ik heb geen huisgenoten dus niemand anders die aan mijn post komt dan de postbode die het in mijn bus zou moeten bezorgen. Ook al staat er mevr Jansen op en ik ben mevr Pietersen bij wijze van spreken.

Het zal dus bij het sorteercentrum gebeuren. Maar kk vraag mij dan af hoe ze daar weten dat het niet meer bezorgd hoeft te worden bij mij?
Omdat ik mij geregistreerd heb op de app?
Hoe gaat dit dan ooit in zn werk als er een partner op dit adres komt en zijn post in theorie ook? Komt dat dan wel aan?
Want de eerste jaren werd de post vd vorige bewoners wel bezorgd.

[ Bericht 30% gewijzigd door Lingue op 10-03-2020 16:07:34 ]
pi_191943340
Ik stuur iig nooit op eigen houtje dingen retour, de instructie is dat het niet mag. Bezorging is op adres, niet op naam. Mag officieel niet naar gekeken worden. Alleen als de bewoner het teruggeeft, dan stuur ik die poststukken terug. Wel eens bij opgeschreven dat de persoon onbekend was op het adres, of verhuisd en dan reden retour 'geweigerd'. Ik probeerde dat op de sticker te schrijven maar dat mag dus niet meer. Vanaf nu dan maar alleen 'geweigerd'...

Wat moet je eigenlijk aankruisen als je een poststuk hebt waar een ander adres bij op is gezet. Zie dat hier vaak bij een verzorgingstehuis dat ze proberen post door te sturen (persoon is verhuisd, of naar nabestaanden). Maar die komt gewoon weer terug bij dat tehuis in de bundel. Retour gaat het neem ik aan naar de afzender terug (dat kan natuurlijk ook, dan handelt die het maar af), herstel komt het waarschijnlijk weer terug.

Ik heb gek genoeg ook geen NPL dienst op mijn rooster, maar vraag me af of dat een fout is....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191943411
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 16:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik stuur iig nooit op eigen houtje dingen retour, de instructie is dat het niet mag. Bezorging is op adres, niet op naam. Mag officieel niet naar gekeken worden. Alleen als de bewoner het teruggeeft, dan stuur ik die poststukken terug. Wel eens bij opgeschreven dat de persoon onbekend was op het adres, of verhuisd en dan reden retour 'geweigerd'. Ik probeerde dat op de sticker te schrijven maar dat mag dus niet meer. Vanaf nu dan maar alleen 'geweigerd'...

Wat moet je eigenlijk aankruisen als je een poststuk hebt waar een ander adres bij op is gezet. Zie dat hier vaak bij een verzorgingstehuis dat ze proberen post door te sturen (persoon is verhuisd, of naar nabestaanden). Maar die komt gewoon weer terug bij dat tehuis in de bundel. Retour gaat het neem ik aan naar de afzender terug (dat kan natuurlijk ook, dan handelt die het maar af), herstel komt het waarschijnlijk weer terug.

Ik heb gek genoeg ook geen NPL dienst op mijn rooster, maar vraag me af of dat een fout is....
En daarom vind ik het dus raar. Want blijkbaar doet deze persoon het op naam.
En het is ook pas sinds kort dat het gebeurt.

Ik vind het maar irritant!
pi_191944861
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 16:55 schreef Lingue het volgende:

[..]

En daarom vind ik het dus raar. Want blijkbaar doet deze persoon het op naam.
En het is ook pas sinds kort dat het gebeurt.

Ik vind het maar irritant!
Niet alle bezorgers doen alles 100% volgens het boekje. Zoals Kramer, een andere collega en ik aangaven, hebben we allemaal wel eens 'retour; vertrokken' op een envelop geschreven waarvan we zeker wisten dat de geadresseerde vertrokken was.

Het scannen daarentegen gebeurt op het sorteercentrum. Dat gaat automatisch en razendsnel terwijl de brieven door de sorteermachines zoeven.

Ik twijfel er niet aan dat dit ook in jouw geval is gebeurd. Maar het is niet erg toch? Want de post is niet voor jou en nu wordt de afzender van de verhuizing op de hoogte gesteld.
pi_191944892
Da's toch "overservice"? De mensen die verhuist zijn dienen verhuisservice aan te vragen, wij mogen alleen op adres bezorgen niet op naam!
pi_191944980
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:25 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Niet alle bezorgers doen alles 100% volgens het boekje. Zoals Kramer, een andere collega en ik aangaven, hebben we allemaal wel eens 'retour; vertrokken' op een envelop geschreven waarvan we zeker wisten dat de geadresseerde vertrokken was.

Het scannen daarentegen gebeurt op het sorteercentrum. Dat gaat automatisch en razendsnel terwijl de brieven door de sorteermachines zoeven.

Ik twijfel er niet aan dat dit ook in jouw geval is gebeurd. Maar het is niet erg toch? Want de post is niet voor jou en nu wordt de afzender van de verhuizing op de hoogte gesteld.
Dit is wat ik in een eerdere reactie zei:

quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:54 schreef Lingue het volgende:

[..]

Hmmmm ok.
Ik vind het ergens wel irritant. Waarom weet ik nog niet :P
Want ik vind het ook irritant dat ik 4jr later nog steeds post krijg vd vorige bewoners.
En dit is pas sinds een week of 3 dat dit gebeurt daarvoor deed de (vorige?) postbode dat nooit.

Ik zou zelf nooit een postbode terugroepen. Zou nog niet eens in mij opkomen. Belangrijke post gooi ik terug in de brievenbus met retour afzender en reclame gaat de papierbak in.
Dus is het erg, nee. Is het irritant, ja.
Ik zie dus soms post voor mij in de app zonder foto wat het is. En dat komt dus niet binnen.
Wat nou als er een fout wordt gemaakt door de persoon die er die sticker op plakt/met de hand erop schrijft dat het retour moet. Dan ga ik wel post missen. En is dus post wat in mijn app staat niet te traceren voor mij.

Maar wat mij betreft is het enigszins duidelijk, dus zal het topic hier verder niet vervuilen. :@

Thanks voor de antwoorden en uitleg hoe het zou moeten gaan.
pi_191945016
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:31 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je post gaat missen omdat de bezorger dit juist doet om extra secuur te zijn. Eigenlijk te secuur voor de regels. Als hij of zij dit al zo zorgvuldig doet zou ik me niet te veel zorgen maken over de kwaliteit van de bestelling.
pi_191945159
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je post gaat missen omdat de bezorger dit juist doet om extra secuur te zijn. Eigenlijk te secuur voor de regels. Als hij of zij dit al zo zorgvuldig doet zou ik me niet te veel zorgen maken over de kwaliteit van de bestelling.
👍🏼 Thnks
pi_191951348
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:26 schreef the_X het volgende:
Da's toch "overservice"? De mensen die verhuist zijn dienen verhuisservice aan te vragen, wij mogen alleen op adres bezorgen niet op naam!
Het gaat om post voor iemand die al jaren geleden verhuisd is. Verhuisservice is voor maximaal een jaar. Daarnaast heb je veel bedrijven waar de administratie niet op orde is of die ergens voor een habbekrats een sterk verouderd adressenbestand hebben gekocht. Heb je ineens een mailing in je wijk voor bedrijven die daar al 15 jaar niet meer gevestigd zijn. Ik ga echt niet als een of andere malle Eppie post bezorgen bij adressen waarvan ik 100% zeker weet dat de geadresseerde daar niet meer woont. Want dan word je vervolgens weer terug geroepen door een bewoner die een klaagzang begint. Dus door de post meteen eruit te vissen en retour te sturen bespaar ik zowel mijzelf als de ontvanger tijd en ergernis. Als dat overservice is, het zij zo.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191970833
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:26 schreef the_X het volgende:
De mensen die verhuist zijn dienen verhuisservice aan te vragen
De nieuwe bewoner kan de oude bewoner niet dwingen om een verhuisservice te nemen.
pi_191973576
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 23:19 schreef blijevis het volgende:

[..]

De nieuwe bewoner kan de oude bewoner niet dwingen om een verhuisservice te nemen.

Gelukkig mag de nieuwe bewoner wel de schouders ophalen en de boel bij het oud papier gooien. Verder doet die post-app voor consumenten meer kwaad dan goed, snap echt niet waarom dat ontwikkeld is gezien de besparingsdrang. Zeker met de kerst wordt je weleens geconfronteerd met fototjes van kerstkaarten die je echt niet in je tas hebt zitten.
Het is deze week ook bijzonder chaotisch wat pakjes betreft: bezorg in regio nijmegen maar echt elke dag pakjes voor andere regio's. Zou best weleens een dagje bij de sortering willen kijken hoe dat nu komt.
pi_191973830
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 05:41 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Gelukkig mag de nieuwe bewoner wel de schouders ophalen en de boel bij het oud papier gooien. Verder doet die post-app voor consumenten meer kwaad dan goed, snap echt niet waarom dat ontwikkeld is gezien de besparingsdrang. Zeker met de kerst wordt je weleens geconfronteerd met fototjes van kerstkaarten die je echt niet in je tas hebt zitten.
Het is deze week ook bijzonder chaotisch wat pakjes betreft: bezorg in regio nijmegen maar echt elke dag pakjes voor andere regio's. Zou best weleens een dagje bij de sortering willen kijken hoe dat nu komt.
denk niet dat wanneer je daar gaat kijken je er achter komt......
pi_191974608
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 06:46 schreef liedetector het volgende:

[..]

denk niet dat wanneer je daar gaat kijken je er achter komt......
Je maakt me nieuwsgierig... Overigens begrijp ik dat echt niet: een schoenendoos met koeieletters Arnhem die in een tas voor Nijmegen terechtkomt.
pi_191975116
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 08:15 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Je maakt me nieuwsgierig... Overigens begrijp ik dat echt niet: een schoenendoos met koeieletters Arnhem die in een tas voor Nijmegen terechtkomt.
voorbereiders kijken niet meer naar plaatsnaam joh....
Ja de hele oude misschien, maar is niet eens tijd meer voor, alles gaat op die fucking codeerregel.... heb je het in je bak zitten om voor te bereiden is het bij pakjes zeker zo dat ze alleen kijken is het A B C of D wijk (ja menig "wijk" bestaat uit 3 of 4 oude wijken (kan de eerste een autowijk zijn die van oudewater tot zeist loopt om maar wat te noemen, de b wijk bv iets van arnhem, de c wijk iets van gorichem...kortom controle zero) dus die kijken niet naar plaatsnaam maar op een andere plek...en daarna op laatste nummer voor de volgorde en thats it..... kortom ergens bij sorteren om wat voor reden gaat het fout en voorbereiden zag dat vroeger, nu nooit meer.....(okay zelden, want tijdsdruk en geen kennis meer)

mensen hebben geen vaste kast meer en te pas en te onpas veranderd de codeerregel ook, dus had je de week ervoor nog apenkutterveen in je unit is het 6 weken later vervangen door holysloot
pi_191980336
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:00 schreef liedetector het volgende:

[..]

voorbereiders kijken niet meer naar plaatsnaam joh....
Ja de hele oude misschien, maar is niet eens tijd meer voor, alles gaat op die fucking codeerregel.... heb je het in je bak zitten om voor te bereiden is het bij pakjes zeker zo dat ze alleen kijken is het A B C of D wijk (ja menig "wijk" bestaat uit 3 of 4 oude wijken (kan de eerste een autowijk zijn die van oudewater tot zeist loopt om maar wat te noemen, de b wijk bv iets van arnhem, de c wijk iets van gorichem...kortom controle zero) dus die kijken niet naar plaatsnaam maar op een andere plek...en daarna op laatste nummer voor de volgorde en thats it..... kortom ergens bij sorteren om wat voor reden gaat het fout en voorbereiden zag dat vroeger, nu nooit meer.....(okay zelden, want tijdsdruk en geen kennis meer)

mensen hebben geen vaste kast meer en te pas en te onpas veranderd de codeerregel ook, dus had je de week ervoor nog apenkutterveen in je unit is het 6 weken later vervangen door holysloot
Bedankt voor de uitleg!
Overigens heb ik groot respect voor voorbereiders en de druk waarmee ze elke dag om moeten gaan. De voorbereiders die ik ken (die ook bezorgen) zijn ook stuk voor stuk aardige mensen.
Het lijkt me voor oudgedienden wel lastig om te zien hoe de vroegere bijna perfectie onderuitgehaald wordt voor de zoveelste besparing.
pi_191989304
Is bij jullie ook de maandag dienst verdwenen?
pi_191989989
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:09 schreef Thomas-sama het volgende:
Is bij jullie ook de maandag dienst verdwenen?
Van afgelopen maandag of van volgende week maandag? Bij mij staan ze er beiden nog op.
pi_191990083
Daar was hier gedoe over. Blijkbaar moest je dat minnen of zo, terwijl de meesten het juist gingen verrekenen. Dat resulteerde in nabellen en de tijd weg laten halen door de admi..

Zo te zien mag je het volgende week wel verrekenen als je het niet op maandag gaat doen, lekker duidelijk allemaal weer :')

Niet zelf meegemaakt trouwens want had geen NPL, gehoord van boze collega's
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191990215
Je moest het verrekenen dus als je bv op dinsdag 30 minuten kwijt was aan het bezorgen van die boeken en voor die wijk stond op maandag 20 minuten mocht je op dinsdag 10 minuten plussen onder speciale producten.
pi_191990404
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:35 schreef the_X het volgende:

[..]

Van afgelopen maandag of van volgende week maandag? Bij mij staan ze er beiden nog op.
Bij mij stond die van deze week eerst wel. Is nu weg. Van volgende week staat er nu niks.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Daar was hier gedoe over. Blijkbaar moest je dat minnen of zo, terwijl de meesten het juist gingen verrekenen. Dat resulteerde in nabellen en de tijd weg laten halen door de admi..

Zo te zien mag je het volgende week wel verrekenen als je het niet op maandag gaat doen, lekker duidelijk allemaal weer :')

Niet zelf meegemaakt trouwens want had geen NPL, gehoord van boze collega's
Bij ons kregen we juist de instructie verrekenen. Leuk al die lokale regeltjes :')
pi_191999252
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:00 schreef liedetector het volgende:

[..]

voorbereiders kijken niet meer naar plaatsnaam joh....
Ja de hele oude misschien
, maar is niet eens tijd meer voor, alles gaat op die fucking codeerregel.... heb je het in je bak zitten om voor te bereiden is het bij pakjes zeker zo dat ze alleen kijken is het A B C of D wijk (ja menig "wijk" bestaat uit 3 of 4 oude wijken (kan de eerste een autowijk zijn die van oudewater tot zeist loopt om maar wat te noemen, de b wijk bv iets van arnhem, de c wijk iets van gorichem...kortom controle zero) dus die kijken niet naar plaatsnaam maar op een andere plek...en daarna op laatste nummer voor de volgorde en thats it..... kortom ergens bij sorteren om wat voor reden gaat het fout en voorbereiden zag dat vroeger, nu nooit meer.....(okay zelden, want tijdsdruk en geen kennis meer)

mensen hebben geen vaste kast meer en te pas en te onpas veranderd de codeerregel ook, dus had je de week ervoor nog apenkutterveen in je unit is het 6 weken later vervangen door holysloot
Ha, bij ons is dat precies andersom. De oude garde heeft schijt aan alles, en de nieuwe mensen mogen het oplossen. Ik haal het altijd eruit, omdat je ook ziet dat de codeerregel gewoon niet klopt. Maar, dat is bij ons. De jongere mensen willen graag goede service bieden, terwijl de oude garde het liefst zo snel mogelijk weg wil.
pi_192001359
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 09:33 schreef PusheenFromHell het volgende:

[..]

Ha, bij ons is dat precies andersom. De oude garde heeft schijt aan alles, en de nieuwe mensen mogen het oplossen. Ik haal het altijd eruit, omdat je ook ziet dat de codeerregel gewoon niet klopt. Maar, dat is bij ons. De jongere mensen willen graag goede service bieden, terwijl de oude garde het liefst zo snel mogelijk weg wil.
De middagploeg bestaat vooral uit mensen die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn....dat stikt altijd van de fouten en volgens mij is dat gewoon een uitzendbureau die gewoon een berg mensen stuurt, daar gaat dus al een hele hoop mis...
pi_192011013
Heb overlegd met de TL. Tijd van maandag gewoon vandaag bijplussen.
pi_192045212
Zitten bij jullie er ook veel mensen een beetje door heen? Piekdagen gewoon 2x zoveel tassen dan eerder, herladen is vaste prik geworden ipv uitzondering, dikke zware bundels.. en nog steeds tassen bomvol pakketjes. En dan nu die NPL ook nog.

Diensten worden hier veelal niet op aangepast (enkele uitzondering) en mensen beginnen het erg zwaar te vinden. Ik heb nu zelf al 2 weken bijna alleen maar zware piekdagen :X

Hoop echt dat ze toch serieus gaan overwegen om af te stappen van piek/dal..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')