dat is 6,5% minderquote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:04 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb 23 minuten er op staan. Dat zouden dan 46 kookboeken moeten zijn? Vind dat wel weinig als ik het vergelijk met vorig jaar.
Ojee, wat erg!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:33 schreef the_X het volgende:
Politie vind lijk in fietsenstalling sorteercentrum Leidschenveen
Lijk is toch een redelijk gangbare term? Ik vind het niet respectloos. Als er nou kadaver had gestaan..... Stoffelijk overschot vind ik juist altijd een beetje macaber klinken. Alsof er niet veel meer van het lichaam is overgebleven.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:58 schreef Globetrottertje2 het volgende:
[..]
Ojee, wat erg!
Vind trouwens dat de media respectloos is met het woord "lijk." "Stoffelijk overschot" was een beter woord geweest voor die arme man of vrouw.
Volgens mij heeft stoffelijk overschot die connotatie niet. Ik vind dat of alleen 'lichaam' ook beter staan dan lijk eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Lijk is toch een redelijk gangbare term? Ik vind het niet respectloos. Als er nou kadaver had gestaan..... Stoffelijk overschot vind ik juist altijd een beetje macaber klinken. Alsof er niet veel meer van het lichaam is overgebleven.
quote:Op maandag 9 maart 2020 17:36 schreef Lingue het volgende:
Is het raar dat mijn postbode de post van mijn vorige bewoner zelf markeert als verhuisd + retour afzender en dus ook niet meer bij mij bezorgd?
op welke manier is het gemarkeerd als verhuisd en retour?quote:Op maandag 9 maart 2020 17:36 schreef Lingue het volgende:
Is het raar dat mijn postbode de post van mijn vorige bewoner zelf markeert als verhuisd + retour afzender en dus ook niet meer bij mij bezorgd?
met de hand geschreven op de envelop van het betreffende poststuk. Verhuisd + retour afzender.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:01 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
[..]
op welke manier is het gemarkeerd als verhuisd en retour?
Als ik het zeker weet doe ik dat wel. Anders heb je af en toe iemand die je terugroept van 10 huizen verderop. Kan ik het beter gelijk retour sturen.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:36 schreef Lingue het volgende:
wacht, zie dat het een poststuk is van mijn vor
Hmmmm ok.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:33 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Als ik het zeker weet doe ik dat wel. Anders heb je af en toe iemand die je terugroept van 10 huizen verderop. Kan ik het beter gelijk retour sturen.
Heb ik ook wel eens gedaan. Maar het mag eigenlijk niet meer. Maar de redenatie is dat je toch niks hebt aan iemand anders' post en deze ook niet open mag maken, en dat het dus veiliger is om het meteen te retourneren.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:36 schreef Lingue het volgende:
Vraagje aan de PostNL medewerkers hier...
Ik zit namelijk in mijn PostNL app dat ik post verwacht, zie dat het een poststuk is van mijn vorige bewoners met de melding verhuisd en retour. En die post nooit bezorgd wordt bij mij.
Nu zijn niet alle poststukken zichtbaar en mis dus een poststuk wat volgens de app zou moeten komen maar nooit gekomen is.
Dat is wat ik in de app zie van PostNL.quote:Op maandag 9 maart 2020 20:13 schreef eigendeegcookie het volgende:
met de hand geschreven op de envelop, zeg je.
dat helpt niet, dan krijg je hem steeds weer terug.
kan zijn de bezorger er nu een sticker opgeplakt heeft, zodat ie eindelijk retour gaat.
Lingue geeft toch aan dat zij zelf de nieuwe bewoner is? Als ze zelf deze post met de mededeling "verhuisd" terug in de straatbrievenbus had gegooid, dan had ze zich dat nog wel herinnerd lijkt me. Tenzij ze een partner/huisgenoot heeft die dit buiten haar medeweten om doet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 07:05 schreef Bezorgertje het volgende:
De postbezorger doet allebei niet: handgeschreven retour en verhuisd meldingen zijn 99 van de 100 keer van bewoners. Wij plakken er een herstel/ retoursticker op want in de praktijk werkt handgeschreven niet.
Die foto's worden ergens in het sorteerproces gemaakt, waarschijnlijk bij de sorteermachine, Voor klanten een onnodig gebaar want komt gewoon in de bus, voor bezorgers een extra ergenis: het klopt zeker niet altijd.
Je mag geen tekst op de sticker zelf zetten, je mag natuurlijk wel gewoon tekst op de envelop zelf zetten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:39 schreef Bezorgertje het volgende:
Bij mijn weten is er expliciet gevraagd bij de nieuwe stickers om er geen tekst bij te zetten, omdat de machine daar niet mee om kan gaan.
En daarom vind ik het dus raar. Want blijkbaar doet deze persoon het op naam.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik stuur iig nooit op eigen houtje dingen retour, de instructie is dat het niet mag. Bezorging is op adres, niet op naam. Mag officieel niet naar gekeken worden. Alleen als de bewoner het teruggeeft, dan stuur ik die poststukken terug. Wel eens bij opgeschreven dat de persoon onbekend was op het adres, of verhuisd en dan reden retour 'geweigerd'. Ik probeerde dat op de sticker te schrijven maar dat mag dus niet meer. Vanaf nu dan maar alleen 'geweigerd'...
Wat moet je eigenlijk aankruisen als je een poststuk hebt waar een ander adres bij op is gezet. Zie dat hier vaak bij een verzorgingstehuis dat ze proberen post door te sturen (persoon is verhuisd, of naar nabestaanden). Maar die komt gewoon weer terug bij dat tehuis in de bundel. Retour gaat het neem ik aan naar de afzender terug (dat kan natuurlijk ook, dan handelt die het maar af), herstel komt het waarschijnlijk weer terug.
Ik heb gek genoeg ook geen NPL dienst op mijn rooster, maar vraag me af of dat een fout is....
Niet alle bezorgers doen alles 100% volgens het boekje. Zoals Kramer, een andere collega en ik aangaven, hebben we allemaal wel eens 'retour; vertrokken' op een envelop geschreven waarvan we zeker wisten dat de geadresseerde vertrokken was.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:55 schreef Lingue het volgende:
[..]
En daarom vind ik het dus raar. Want blijkbaar doet deze persoon het op naam.
En het is ook pas sinds kort dat het gebeurt.
Ik vind het maar irritant!
Dit is wat ik in een eerdere reactie zei:quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:25 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Niet alle bezorgers doen alles 100% volgens het boekje. Zoals Kramer, een andere collega en ik aangaven, hebben we allemaal wel eens 'retour; vertrokken' op een envelop geschreven waarvan we zeker wisten dat de geadresseerde vertrokken was.
Het scannen daarentegen gebeurt op het sorteercentrum. Dat gaat automatisch en razendsnel terwijl de brieven door de sorteermachines zoeven.
Ik twijfel er niet aan dat dit ook in jouw geval is gebeurd. Maar het is niet erg toch? Want de post is niet voor jou en nu wordt de afzender van de verhuizing op de hoogte gesteld.
Dus is het erg, nee. Is het irritant, ja.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:54 schreef Lingue het volgende:
[..]
Hmmmm ok.
Ik vind het ergens wel irritant. Waarom weet ik nog niet![]()
Want ik vind het ook irritant dat ik 4jr later nog steeds post krijg vd vorige bewoners.
En dit is pas sinds een week of 3 dat dit gebeurt daarvoor deed de (vorige?) postbode dat nooit.
Ik zou zelf nooit een postbode terugroepen. Zou nog niet eens in mij opkomen. Belangrijke post gooi ik terug in de brievenbus met retour afzender en reclame gaat de papierbak in.
Ik denk niet dat je post gaat missen omdat de bezorger dit juist doet om extra secuur te zijn. Eigenlijk te secuur voor de regels. Als hij of zij dit al zo zorgvuldig doet zou ik me niet te veel zorgen maken over de kwaliteit van de bestelling.quote:
👍🏼 Thnksquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je post gaat missen omdat de bezorger dit juist doet om extra secuur te zijn. Eigenlijk te secuur voor de regels. Als hij of zij dit al zo zorgvuldig doet zou ik me niet te veel zorgen maken over de kwaliteit van de bestelling.
Het gaat om post voor iemand die al jaren geleden verhuisd is. Verhuisservice is voor maximaal een jaar. Daarnaast heb je veel bedrijven waar de administratie niet op orde is of die ergens voor een habbekrats een sterk verouderd adressenbestand hebben gekocht. Heb je ineens een mailing in je wijk voor bedrijven die daar al 15 jaar niet meer gevestigd zijn. Ik ga echt niet als een of andere malle Eppie post bezorgen bij adressen waarvan ik 100% zeker weet dat de geadresseerde daar niet meer woont. Want dan word je vervolgens weer terug geroepen door een bewoner die een klaagzang begint. Dus door de post meteen eruit te vissen en retour te sturen bespaar ik zowel mijzelf als de ontvanger tijd en ergernis. Als dat overservice is, het zij zo.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:26 schreef the_X het volgende:
Da's toch "overservice"? De mensen die verhuist zijn dienen verhuisservice aan te vragen, wij mogen alleen op adres bezorgen niet op naam!
De nieuwe bewoner kan de oude bewoner niet dwingen om een verhuisservice te nemen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:26 schreef the_X het volgende:
De mensen die verhuist zijn dienen verhuisservice aan te vragen
Gelukkig mag de nieuwe bewoner wel de schouders ophalen en de boel bij het oud papier gooien. Verder doet die post-app voor consumenten meer kwaad dan goed, snap echt niet waarom dat ontwikkeld is gezien de besparingsdrang. Zeker met de kerst wordt je weleens geconfronteerd met fototjes van kerstkaarten die je echt niet in je tas hebt zitten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:19 schreef blijevis het volgende:
[..]
De nieuwe bewoner kan de oude bewoner niet dwingen om een verhuisservice te nemen.
denk niet dat wanneer je daar gaat kijken je er achter komt......quote:Op donderdag 12 maart 2020 05:41 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Gelukkig mag de nieuwe bewoner wel de schouders ophalen en de boel bij het oud papier gooien. Verder doet die post-app voor consumenten meer kwaad dan goed, snap echt niet waarom dat ontwikkeld is gezien de besparingsdrang. Zeker met de kerst wordt je weleens geconfronteerd met fototjes van kerstkaarten die je echt niet in je tas hebt zitten.
Het is deze week ook bijzonder chaotisch wat pakjes betreft: bezorg in regio nijmegen maar echt elke dag pakjes voor andere regio's. Zou best weleens een dagje bij de sortering willen kijken hoe dat nu komt.
Je maakt me nieuwsgierig... Overigens begrijp ik dat echt niet: een schoenendoos met koeieletters Arnhem die in een tas voor Nijmegen terechtkomt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 06:46 schreef liedetector het volgende:
[..]
denk niet dat wanneer je daar gaat kijken je er achter komt......
voorbereiders kijken niet meer naar plaatsnaam joh....quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:15 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Je maakt me nieuwsgierig... Overigens begrijp ik dat echt niet: een schoenendoos met koeieletters Arnhem die in een tas voor Nijmegen terechtkomt.
Bedankt voor de uitleg!quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:00 schreef liedetector het volgende:
[..]
voorbereiders kijken niet meer naar plaatsnaam joh....
Ja de hele oude misschien, maar is niet eens tijd meer voor, alles gaat op die fucking codeerregel.... heb je het in je bak zitten om voor te bereiden is het bij pakjes zeker zo dat ze alleen kijken is het A B C of D wijk (ja menig "wijk" bestaat uit 3 of 4 oude wijken (kan de eerste een autowijk zijn die van oudewater tot zeist loopt om maar wat te noemen, de b wijk bv iets van arnhem, de c wijk iets van gorichem...kortom controle zero) dus die kijken niet naar plaatsnaam maar op een andere plek...en daarna op laatste nummer voor de volgorde en thats it..... kortom ergens bij sorteren om wat voor reden gaat het fout en voorbereiden zag dat vroeger, nu nooit meer.....(okay zelden, want tijdsdruk en geen kennis meer)
mensen hebben geen vaste kast meer en te pas en te onpas veranderd de codeerregel ook, dus had je de week ervoor nog apenkutterveen in je unit is het 6 weken later vervangen door holysloot
Van afgelopen maandag of van volgende week maandag? Bij mij staan ze er beiden nog op.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:09 schreef Thomas-sama het volgende:
Is bij jullie ook de maandag dienst verdwenen?
Bij mij stond die van deze week eerst wel. Is nu weg. Van volgende week staat er nu niks.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:35 schreef the_X het volgende:
[..]
Van afgelopen maandag of van volgende week maandag? Bij mij staan ze er beiden nog op.
Bij ons kregen we juist de instructie verrekenen. Leuk al die lokale regeltjesquote:Op donderdag 12 maart 2020 20:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Daar was hier gedoe over. Blijkbaar moest je dat minnen of zo, terwijl de meesten het juist gingen verrekenen. Dat resulteerde in nabellen en de tijd weg laten halen door de admi..
Zo te zien mag je het volgende week wel verrekenen als je het niet op maandag gaat doen, lekker duidelijk allemaal weer
Niet zelf meegemaakt trouwens want had geen NPL, gehoord van boze collega's
Ha, bij ons is dat precies andersom. De oude garde heeft schijt aan alles, en de nieuwe mensen mogen het oplossen. Ik haal het altijd eruit, omdat je ook ziet dat de codeerregel gewoon niet klopt. Maar, dat is bij ons. De jongere mensen willen graag goede service bieden, terwijl de oude garde het liefst zo snel mogelijk weg wil.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:00 schreef liedetector het volgende:
[..]
voorbereiders kijken niet meer naar plaatsnaam joh....
Ja de hele oude misschien, maar is niet eens tijd meer voor, alles gaat op die fucking codeerregel.... heb je het in je bak zitten om voor te bereiden is het bij pakjes zeker zo dat ze alleen kijken is het A B C of D wijk (ja menig "wijk" bestaat uit 3 of 4 oude wijken (kan de eerste een autowijk zijn die van oudewater tot zeist loopt om maar wat te noemen, de b wijk bv iets van arnhem, de c wijk iets van gorichem...kortom controle zero) dus die kijken niet naar plaatsnaam maar op een andere plek...en daarna op laatste nummer voor de volgorde en thats it..... kortom ergens bij sorteren om wat voor reden gaat het fout en voorbereiden zag dat vroeger, nu nooit meer.....(okay zelden, want tijdsdruk en geen kennis meer)
mensen hebben geen vaste kast meer en te pas en te onpas veranderd de codeerregel ook, dus had je de week ervoor nog apenkutterveen in je unit is het 6 weken later vervangen door holysloot
De middagploeg bestaat vooral uit mensen die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn....dat stikt altijd van de fouten en volgens mij is dat gewoon een uitzendbureau die gewoon een berg mensen stuurt, daar gaat dus al een hele hoop mis...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:33 schreef PusheenFromHell het volgende:
[..]
Ha, bij ons is dat precies andersom. De oude garde heeft schijt aan alles, en de nieuwe mensen mogen het oplossen. Ik haal het altijd eruit, omdat je ook ziet dat de codeerregel gewoon niet klopt. Maar, dat is bij ons. De jongere mensen willen graag goede service bieden, terwijl de oude garde het liefst zo snel mogelijk weg wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |