abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191884448
Geen van de geteste Vindicat-studenten heeft coronavirus

https://www.rtvnoord.nl/n(...)en-heeft-coronavirus

Grunn genot.
pi_191884473
Er zijn afgelopen week circa 154 KLM vluchten vanuit Italie gelandt. En dan heb je alleen nog maar Schiphol/KLM.

Zijn die 900 studenten maar een dubbeltje in het hele plaatje.

En die moeten het nu totaal ontgelden? 🤣 Ten minste nog bij de GGD geweest.
  Moderator zaterdag 7 maart 2020 @ 18:10:14 #178
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191884639
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:58 schreef Zipportal het volgende:
Geen van de geteste Vindicat-studenten heeft coronavirus

https://www.rtvnoord.nl/n(...)en-heeft-coronavirus

Grunn genot.
<3 grunn
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 8 maart 2020 @ 03:12:20 #179
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_191895660
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:57 schreef Peter het volgende:

[..]

GGD heeft maar 304 van de 900 gesproken toch?
Dan zouden er onder de 600 ontduikers nog 8 gevallen kunnen zitten?
Zover mij bekend zijn alle bussen op één plaats opgevangen (Kardinge Sportcentrum) en hebben ze voorlichting gehad van de GGD en studenten met klachten werden ter plaatse getest. Dus wel alle studenten I guess.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_191895675
quote:
17s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:12 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Zover mij bekend zijn alle bussen op één plaats opgevangen (Kardinge Sportcentrum) en hebben ze voorlichting gehad van de GGD en studenten met klachten werden ter plaatse getest. Dus wel alle studenten I guess.
Ik had begrepen dat een groot deel van de studenten op eigen gelegenheid is teruggereisd.
*uit lurkstand herrezen*
  zondag 8 maart 2020 @ 16:43:54 #181
75556 erkel
back from Dagestan
pi_191904234
Goh geen enkel corona-virus geval onder de studenten. Zouden ze misschien toch een goed ingecalculeerd "risico" hebben genomen? Het is ook wel verdacht rustig hier sinds er signalen zijn dat er geen mensen besmet zijn geraakt (vooralsnog).
Weisst
pi_191905536
Het valt nog even te bezien, wellicht is het virus nog niet door tests te ontdekken binnen een paar dagen na terugkeer.

Wel hoop ik dat het voorlopig even afgelopen is met dit gezeik. Ik woon zelf in Grunn, op werk word ik er helemaal mee doodgegooid. Mensen die inderdaad het soort 'grapjes' maken die in dit topic niet gewenst zijn. Er heerst ontzettend veel haat tegen deze groep mensen. En nee, Vindicat is inderdaad geen club die de sympathie mee heeft. Ik vermoed dat morgenochtend ineens iedereen op werk amnesie heeft en niet meer weet wat ze de afgelopen dagen allemaal geroepen hebben (ik heb er echt discussies met stemverheffing over gehad).

De burgemeester van Groningen heeft hier en hier een aantal zinnige dingen over deze kwestie gezegd. Ik ben het niet eens met zijn houding van zomaar alles aannemen van RIVM, maar wel als het gaat over de overtrokken reacties. En als stank voor dank krijgt hij ook her en der op social media voor de voeten geworpen dat hij een vieze VVD'er is die zelf vast bij Vindicat heeft gezeten en ze daarom de handen boven het hoofd houdt (ja, complotten zijn overal).

Van alle duizenden mensen die de afgelopen tijd tussen Nederland en Italië hebben gereisd, is deze groep studenten waarschijnlijk de enige die in zo'n groepsverband is gegaan, constant contact hebben gehouden met de GGD, en van wie de bewegingen en contacten te achterhalen zijn. Allerlei andere mensen zijn heen en weer gereden en gevlogen zonder enige vorm van controle, tot op de dag van vandaag, en waarschijnlijk nog wel een paar weken in de toekomst. Mocht daar iemand tussen zitten die het virus draagt, succes met het achterhalen daarvan. Dat gaat nooit lukken. Terwijl juist bij deze groep de hele situatie veel beter beheersbaar is.

Het stompzinnige aan deze situatie is dat de zeikerds eigenlijk altijd gelijk hebben in hun eigen wereld. Als er toch een student besmet is, dan zou dat de rechtvaardiging zijn om de hele groep van 900 achter slot en grendel te zetten, terwijl dat verder met niemand in Nederland gebeurt. Als er over 2 weken nog niks aan de hand is met deze groep, dan kunnen ze nog zeggen: "Ja maar het had gekund toch???"

In een onzekere situatie met veel onbekende factoren is het heel moeilijk om je kompas te bewaren en fatsoen te houden. Het onbekende maakt mensen bang. Dan is het heel makkelijk om naar schuldigen te zoeken. Stel als er straks een besmetting in Groningen is, dan gaan mensen toch zeggen: zie je wel, die kut Vindi's hebben dat gedaan. Ook al is daar helemaal geen bewijs voor. Mensen kunnen het niet accepteren dat de verspreiding snel en ongezien kan gebeuren. Voeg daar de (soms terechte) argwaan richting de autoriteiten aan toe en je hebt een hele giftige cocktail.

Nu is de actie met het afzetlint rond de sociëteit nog redelijk onschuldig, maar het is toch best gevaarlijk om te zien hoe snel mensen gaan vingerwijzen en haten. Je zag in Engeland ook dat een Aziatisch persoon in elkaar werd geslagen. Nu is discrimineren tegen corpsballen misschien niet helemaal hetzelfde als discrimineren op grond van ras of andere kenmerken waar mensen niks aan kunnen doen, maar het zou wel naïef zijn om te denken dat dat hier niet kan gebeuren. Juist daarom is het heel belangrijk om niet in de reflex te schieten en de een of andere groep te gaan haten vanwege het virus.
pi_191905692
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:43 schreef erkel het volgende:
Goh geen enkel corona-virus geval onder de studenten.
Dat weten we nog niet. Er zijn 4 van de 900 studenten die aan het snotteren waren getest; die hadden niets.
Nog 896 potentieeltjes te gaan. Even de incubatietijd afwachten.
pi_191905782
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:46 schreef Vasilevski het volgende:
H. Er heerst ontzettend veel haat tegen deze groep mensen. En nee, Vindicat is inderdaad geen club die de sympathie mee heeft.
Dat is precies de reden natuurlijk. Vindicat is een vereniging waar je alleen bij gaat als je een klootzak bent die schijt op de rest van de wereld. Dat soort mensen zijn natuurlijk een makkelijk doelwit voor wat haat als je als normale burger bang bent. En mensen zijn nu doodsbang, dankzij de media.
pi_191965110
1 DOWN!

Still 899 to go.

Ik zet in op 194 studenten.
  woensdag 11 maart 2020 @ 19:56:29 #186
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_191965951
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:40 schreef Richestorags het volgende:
Ik vind dat zo asociaal he. Kut studenten brengen gewoon met name oudere Nederlanders in gevaar. Je zal je opa maar verliezen omdat Roderick zonodig moest gaan skiën en neuken.
Stel je niet aan man.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Spellchecker woensdag 11 maart 2020 @ 20:02:18 #187
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191966047
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 19:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
1 DOWN!

Still 899 to go.

Bron?
pi_191967652
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:46 schreef Vasilevski het volgende:
Van alle duizenden mensen die de afgelopen tijd tussen Nederland en Italië hebben gereisd, is deze groep studenten waarschijnlijk de enige die in zo'n groepsverband is gegaan, constant contact hebben gehouden met de GGD, en van wie de bewegingen en contacten te achterhalen zijn. Allerlei andere mensen zijn heen en weer gereden en gevlogen zonder enige vorm van controle, tot op de dag van vandaag, en waarschijnlijk nog wel een paar weken in de toekomst. Mocht daar iemand tussen zitten die het virus draagt, succes met het achterhalen daarvan. Dat gaat nooit lukken. Terwijl juist bij deze groep de hele situatie veel beter beheersbaar is.
True, maar het legt wel een behoorlijke lastendruk op een GGD die je al zo hard nodig hebt. Was dit nu echt nodig, voor het plezier van de studenten? Ik vind dat je daar best vragen bij mag stellen.

Edit: En ook bij de rest, die ongecontroleerd erheen gaan, overigens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Postbus100 op 11-03-2020 21:33:11 ]
Somebody that I used to know
pi_191967779
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2020 21:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

True, maar het legt wel een behoorlijke lastendruk op een GGD die je al zo hard nodig hebt. Was dit nu echt nodig, voor het plezier van de studenten? Ik vind dat je daar best vragen bij mag stellen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 maart 2020 @ 21:34:54 #190
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191967997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 19:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
1 DOWN!

Still 899 to go.

De studente uit Groningen die nu is besmet is GEEN! lid van Vindicat en was een week eerder dan Vindicat in Noord Italië
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Spellchecker woensdag 11 maart 2020 @ 21:44:50 #191
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191968297
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 21:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

De studente uit Groningen die nu is besmet is GEEN! lid van Vindicat en was een week eerder dan Vindicat in Noord Italië
Nee. Maar wel studente in Groningen. Dus wie weet hoeveel anderen zij al besmet heeft ...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 maart 2020 @ 21:50:14 #192
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191968459
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 21:44 schreef maily het volgende:

[..]

Nee. Maar wel studente in Groningen. Dus wie weet hoeveel anderen zij al besmet heeft ...
Dat klopt, maar DombohetOlifantje1 wilde het in de schoenen van Vindicat schuiven en dat was in dit geval niet terecht
(dat merken we ongeveer volgende week)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191968666
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 21:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Getverderrie.

Dan blijft t bij ijdele hoop.

EXCUUS XOZO
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 maart 2020 @ 21:58:25 #194
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191968699
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 21:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Getverderrie.

Dan blijft t bij ijdele hoop.

EXCUUS XOZO
Nog een weekje wachten ;)
pi_191988927
Was deze al langsgekomen?

Bron:
Somebody that I used to know
pi_191988957
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2020 19:52 schreef Postbus100 het volgende:
Was deze al langsgekomen?

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Bron:
Ik ben hier te oud voor.

Misschien dat @GGMM , @onlogisch en @Wereldgozer er wel om kunnen lachen?
pi_191989046
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 19:54 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Ik ben hier te oud voor.

Misschien dat @:ggmm , @:onlogisch en @:wereldgozer er wel om kunnen lachen?
Niet gelachen

FOK weer traag
pi_191989120
Nou ja gewoon hebben laten komen ook al kan je ook besmettelijk zijn zonder symptomen en sluiten andere landen al hun grenzen bij 40 besmettingen. Nederland kan wel tegen een stootje etc :') Domste kindje in de klas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')