Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
De makers van het NOS Jaaroverzicht hebben dit jaar een makkie aan het eerste kwartaal. Laten we hopen dat ze voor het tweede kwartaal weer iets harder moeten werken.
ROME (Reuters) - Italy’s government is set to close cinemas and theatres and ban public events across the whole country to try to contain the coronavirus outbreak, according to a draft decree drawn up on Wednesday.
The decree seen by Reuters orders “the suspension of events of any nature... that entail the concentration of people and do not allow for a safety distance of at least one metre (yard) to be respected.”
The draft decree also tells Italians to avoid hugging and shaking hands to prevent as much as possible a further spread of the potentially deadly illness which has been mainly concentrated in the country’s northern regions.
Alle pret is daar voorbij. Die wielerwedstrijden zijn er dan wss ook aan.
Op woensdag 4 maart 2020 15:59 schreef Strani het volgende: De makers van het NOS Jaaroverzicht hebben dit jaar een makkie aan het eerste kwartaal. Laten we hopen dat ze voor het tweede kwartaal weer iets harder moeten werken.
"Spanning in Iran, Coronavirus Aardbeving in West India"
Oh kut dat laatste moest nog gebeuren.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk. Jules Deelder, may he rest in peace
Nou ja, je ziet het hier op FOK! al toch? Als je dit hele gebeuren serieus neemt, kritiek hebt op aanpak en/of zegt dat mensen thuis moeten blijven als ze klachten hebben ben je een paniekzaaier en/of aansteller. Het is namelijk maar een griepje.
Zeg dat maar tegen de duizenden dooien in China of de stapels lijken in Iran. Als je het dichterbij huis wil zoeken hebben we Italië als voorbeeld, maar goed. Het is maar een griepje, dus vooral door bikkelen, niet thuisblijven, meer mensen besmetten en de zorg extra belasten.
Ik zit net een nieuwe update van mijn werkgever te lezen en die zeggen dus "het is een virus vergelijkbaar met griep, wel een wat zwaardere variant dan normaal". En dat je rustig bij een collega met griepsverschijnselen kan gaan zitten of in dezelfde ruimte kan zijn als deze niet in een risicogebied is geweest en niet in contact is geweest met een besmet persoon. Lijkt me ook met gewone griepsverschijnselen echt een prima advies dat die mensen gewoon naar kantoor moeten komen.
Medewerker Amphia besmet met coronavirus, afdeling Neurologie tijdelijk gesloten
BREDA - De polikliniek Neurologie van het Amphia Ziekenhuis in Breda is met onmiddellijke ingang gesloten nu een medewerker met het coronavirus besmet blijkt. Het ziekenhuis benadrukt dat hij of zij geen contact heeft gehad met patiënten.
Ik zit net een nieuwe update van mijn werkgever te lezen en die zeggen dus "het is een virus vergelijkbaar met griep, wel een wat zwaardere variant dan normaal". En dat je rustig bij een collega met griepsverschijnselen kan gaan zitten of in dezelfde ruimte kan zijn als deze niet in een risicogebied is geweest en niet in contact is geweest met een besmet persoon. Lijkt me ook met gewone griepsverschijnselen echt een prima advies dat die mensen gewoon naar kantoor moeten komen.
Wat voor bedrijf is dat joh Echt een belachelijke tekst.
15:55 Een patiënt in het Deventer Ziekenhuis die mogelijk het coronavirus zou hebben, blijkt na onderzoek niet besmet te zijn. De persoon werd gistermiddag bij het ziekenhuis binnengebracht met verdachte verschijnselen en is onderzocht.
De patiënt lag tijdens het onderzoek op een isolatiekamer, bezoekuren en behandelingen gingen ondertussen gewoon door. Er is een kweek afgenomen en naar een laboratorium gestuurd. De uitslag daarvan blijkt negatief.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]