quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Houtenbeen op 03-03-2020 22:48:40 ]![]()
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 19:50:24NEW: U.S. death toll from coronavirus rises to 7 after Washington resident who died 6 days ago was found to have been infected - NYT reageer retweet
![]()
Tenzij mevrouw een relatie met zichzelf heeft is deze niet geheel correct.quote:28. Vrouw uit Helmond, partner van patiënt 28, samen met het gezin van patiënt 12 en patiënt 22 op reis geweest naar Trentino, Noord-Italië.
edit: inmiddels aangepast![]()
RIVM is nog niet helemaal zuiver of communiceert afgemeten/gedoseerd. In Zeeland is een besmetting bevestigd dmv een test en die komt nog in geen enkele media terug. Betreft man, in de 40, vorige week in Italië geweest.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!![]()
Al aangepastquote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:52 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Tenzij mevrouw een relatie met zichzelf heeft is deze niet geheel correct.![]()
![]()
'quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:51 schreef _I het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 19:50:24NEW: U.S. death toll from coronavirus rises to 7 after Washington resident who died 6 days ago was found to have been infected - NYT reageer retweet
IN de VS gaat het echt mis lopen, perfectte storm
Gebrekkige gezondheidszorg, obesitasepidemie....
dat gaat wel een economisch dingetje worden
bijvoorbeeld
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 19:55:10 ]![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ze spreken zichzelf ook dagelijks tegen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:53 schreef Kimpossible het volgende:
RIVM is nog niet helemaal zuiver of communiceert afgemeten/gedoseerd. In Zeeland is een besmetting bevestigd dmv een test en die komt nog in geen enkele media terug. Betreft man, in de 40, vorige week in Italië geweest.CDC had eerst op de site ook aantal uitgevoerde testen staan, dat is nu weggehaald als ik social media moet geloven. CDC had al gezegd dat ze een groot gebrek aan testen hebben, dus dat gaat daar echt heel fout aflopen als dat waar is.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
'
Gebrekkige gezondeheidszorg, obesitasepidemie....
bijvoorbeeld![]()
https://www.latimes.com/b(...)_app&utm_name=iossmf
Silver lining... nog nooit werd er zoveel wetenschappelijk werk gedeeld onder onderzoekers.![]()
![]()
Gezondheidszorg is daar gewoon goed hoor, alleen vanwege dat kromme zorgstelsel daar voor een hoop mensen niet te betalen. Even een testje kost je een paar duizend dollar, mocht je positief zijn kun je er nog een hypotheek bij nemen om het te betalen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
'
Gebrekkige gezondeheidszorg, obesitasepidemie....
bijvoorbeeldOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Liggen die vol? Ik dacht dat er zo'n 200 op ICU lagen, als het aantal ICU bedden per capita vergelijkbaar is met de VS zou Italië er 17000 hebben..quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens. Als de ziekenhuizen echt vol liggen zoals gezegd wordt dan gaan er veel doden vallen de komende dagen.are we infinite or am I alone![]()
Ja dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gezondheidszorg is daar gewoon goed hoor, alleen vanwege dat kromme zorgstelsel daar voor een hoop mensen niet te betalen. Even een testje kost je een paar duizend dollar, mocht je positief zijn kun je er nog een hypotheek bij nemen om het te betalen.![]()
Denk dat er ook een verschil is tussen ICU en ICU met quarantaine, die laatste zal er maar beperkt zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Liggen die vol? Ik dacht dat er zo'n 200 op ICU lagen, als het aantal ICU bedden per capita vergelijkbaar is met de VS zou Italië er 17000 hebben..Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:53 schreef Kimpossible het volgende:
RIVM is nog niet helemaal zuiver of communiceert afgemeten/gedoseerd. In Zeeland is een besmetting bevestigd dmv een test en die komt nog in geen enkele media terug. Betreft man, in de 40, vorige week in Italië geweest.quote:Bijna 40 Zeeuwen getest op corona; geen besmetting maar wel extra maatregelen
update 14.30 uurGOES - De Zeeuwse ziekenhuizen Adrz en ZorgSaam hebben de afgelopen dagen 39 patiënten laten testen op het coronavirus. Na onderzoek bleek niemand het besmettelijke virus bij zich te dragen. Adrz heeft 29 patiënten onderzocht op het virus, ZorgSaam tien.
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)aatregelen~aceacc1c/![]()
Ze gaan pas écht testen over 1,5 week, eerder zijn er nog geen testen wijdverspreid.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
'
bijvoorbeeld
Maar als waar is dat er al 7 “waves” zijn geweest sinds de eerste besmetting, dan zijn er nu minimaal 2000 besmettingen.![]()
Telt het ook als je van de trap valt terwijl besmet?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:51 schreef _I het volgende:
You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Evenstar
![]()
Wat ik her en der lees liggen ze vol, maar heb geen bronnen die 100% betrouwbaar zijn om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Liggen die vol? Ik dacht dat er zo'n 200 op ICU lagen, als het aantal ICU bedden per capita vergelijkbaar is met de VS zou Italië er 17000 hebben..![]()
Morgen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:53 schreef Kimpossible het volgende:
RIVM is nog niet helemaal zuiver of communiceert afgemeten/gedoseerd. In Zeeland is een besmetting bevestigd dmv een test en die komt nog in geen enkele media terug. Betreft man, in de 40, vorige week in Italië geweest.
De tests zijn enorm onbetrouwbaar. Dus er wordt niet direct paniek gezaaid na de eerste test.
Zoals je ziet bij dat jongetje van vier. Die was twee keer positief getest en nu toch weer van de lijst.![]()
Evenstar
![]()
Iemand die ik goed ken en echt niet uit zijn nek lult. Geeft wel een beeld van hoe het nu in de VS gaat.twitter:koreanjewcrypto twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 19:34:09At large hospital in tri state area with sick child. Asked nurse about testing for #coronavirus “we aren’t testing anybody , a man just came in sick and just back from Italy and then We didn’t test him” reageer retweet
![]()
Vast niet. Als je niet hoest ben je niet ziek.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:57 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Telt het ook als je van de trap valt terwijl besmet?![]()
Omdat patiënt 4 is verwijderd, kloppen een aantal nummers niet meer in het lijstje in de OP.
Nummer 18 moet nu bijvoorbeeld “echtgenoot van #8” zijn.![]()
Beetje bang geworden door de beschrijving in OP onder de 'het is maar een griepje' spoiler
En vriend heeft ineens keelpijn. Heeft ie nooit.![]()
Ik heb morgen dus de uitvaart van mijn oom in Delft en naast de gewone tegenzin voor zoiets begin ik hem toch wel een klein beetje te knijpen. Er wordt veel gehuild, gesnotterd, gezoend, omhelsd etc.
En mijn familie komt onder andere uit Den Haag, Utrecht, Veghel en Limburg. Lang niet allemaal zijn ze ook jong en gezond en van de directie familie weet ik wel waar ze zijn geweest, maar alle andere mensen die er zijn heb ik geen idee van.
Het is niet echt een situatie waar je kan zeggen helemaal geen fysiek contact te willen.
Dus het wordt een redelijk groot risico. We gaan het zien over 1 of 2 weken.
![]()
Dat zou goed kunnen, idd. Desondanks vind ik het dan niet helemaal ok om in de media te roepen dat in Zeeland nog geen positieve test gevallen is, das gewoon liegenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Morgen.
De tests zijn enorm onbetrouwbaar. Dus er wordt niet direct paniek gezaaid na de eerste test.
Zoals je ziet bij dat jongetje van vier. Die was twee keer positief getest en nu toch weer van de lijst.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!![]()
Volgens mij klopt die zo weer.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:00 schreef Tourniquet het volgende:
Omdat patiënt 4 is verwijderd, kloppen een aantal nummers niet meer in het lijstje in de OP.
Nummer 18 moet nu bijvoorbeeld “echtgenoot van #8” zijn.![]()
![]()
Werk in het grootste ziekenhuis van de VS en ook hier testen ze beperkt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:59 schreef Kyran het volgende:
Iemand die ik goed ken en echt niet uit zijn nek lult. Geeft wel een beeld van hoe het nu in de VS gaat.twitter:koreanjewcrypto twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 19:34:09At large hospital in tri state area with sick child. Asked nurse about testing for #coronavirus “we aren’t testing anybody , a man just came in sick and just back from Italy and then We didn’t test him” reageer retweet
![]()
neequote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:02 schreef n__n het volgende:
Is het nou eigenlijk typisch Nederlands dat er overal lollig over corona wordt gedaan?![]()
Pfff ik kan daar zo slecht tegen. Vandaag ook er collega die het maar wat graag wil oplopen. Tot ie zijn oude vader besmet zeker...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:02 schreef n__n het volgende:
Is het nou eigenlijk typisch Nederlands dat er overal lollig over corona wordt gedaan?![]()
Evenstar
![]()
Het is ook algemeen bekend dat CDC gefaald heeft met het aantal testen. Was laatst al in het nieuws. Wel ernstig.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:02 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Werk in het grootste ziekenhuis van de VS en ook hier testen ze ook beperkt.![]()
Die Vindicatters moeten zichzelf maar in de gaten houden, hoor ik net op het ANP-nieuws. Zondag komen ze terug.![]()
Nieuwe poging...Weet je al meer?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:39 schreef vosss het volgende:
Voor de duidelijkheid, mijn bron is voor mij niet anoniem; die hou ik voor jullie anoniem. Ook omdat nog niet 100% zeker is. Vermoedelijk 1ste dodelijk slachtoffer in Limburg dus. 2de patient ligt ook op de IC aldaar. UMC dus.Het leven is één grote fles B:)B![]()
Gecondoleerd ...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:01 schreef kilon het volgende:
Ik heb morgen dus de uitvaart van mijn oom in Delft en naast de gewone tegenzin voor zoiets begin ik hem toch wel een klein beetje te knijpen. Er wordt veel gehuild, gesnotterd, gezoend, omhelsd etc.
En mijn familie komt onder andere uit Den Haag, Utrecht, Veghel en Limburg. Lang niet allemaal zijn ze ook jong en gezond en van de directie familie weet ik wel waar ze zijn geweest, maar alle andere mensen die er zijn heb ik geen idee van.
Het is niet echt een situatie waar je kan zeggen helemaal geen fysiek contact te willen.
Dus het wordt een redelijk groot risico. We gaan het zien over 1 of 2 weken.
Kun je niet zeggen dat je liever wat afstand bewaart en geen lichamelijk contact wil ivm corona?![]()
https://amp.thenational.a(...)tter_impression=true
Six more people have tested positive for Covid-19 in the UAE, the Ministry of Health and Prevention said on Tuesday.
The patients include two Russians, two Italians, a German and a Colombian citizen, who are "in a stable condition and receiving all the necessary health care required".
The six people had come into contact with two Italian participants of the UAE Tour who tested positive for coronavirus at the weekend, the Ministry said.
The final stages of UAE Tour were subsequently cancelled and two hotels on Yas Island, where cyclists and team members had stayed, were put under quarantine.
All guests staying at the hotels have since been undergoing medical checks to ensure they are clear of the virus before they are released.![]()
Schijnt een manier om met angsten om te gaan te zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:02 schreef n__n het volgende:
Is het nou eigenlijk typisch Nederlands dat er overal lollig over corona wordt gedaan?And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
@vosss als de bron zegt dat het nog niet zeker is, is het dus gewoon een gerucht.Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!![]()
COR / [COR-Feedback] COVID-19quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:07 schreef Noordzijde het volgende:
Ja, nee, tuurlijk, mijn bericht wordt verwijderd, maar dit soort sensatiezoekerij en angstzaaierige berichten mogen lekker blijven.![]()
dit kloptquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Schijnt een manier om met angsten om te gaan te zijn.![]()
Dank je.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:07 schreef maily het volgende:
[..]
Gecondoleerd ...
Kun je niet zeggen dat je liever wat afstand bewaart en geen lichamelijk contact wil ivm corona?
Ik denk dat ik dat wel doe voor iedereen behalve mijn directe familie, ja. Maar het blijft een lastige en ongemakkelijke situatie.![]()
Evenstar
![]()
Lijkt mij ook sterk dat eerste dode in Limburg zou vallen waar nog geen geval bekend is. Zou ernstig zijn wat betreft falende communicatie ook. Ik vond het ook sterk dat er nog geen gevallen in Limburg bekend zijn met alle gevallen net over de grens daar, maar dat is weer wat anders.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
@:vosss als de bron zegt dat het nog niet zeker is, is het dus gewoon een gerucht.![]()
Ik snap het. Maar ik zou het in dit geval.voor iedereen.doen ...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:09 schreef kilon het volgende:
[..]
Dank je.
Ik denk dat ik dat wel doe voor iedereen behalve mijn directe familie, ja. Maar het blijft een lastige en ongemakkelijke situatie.![]()
Heb ook op FOK! gestaan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:07 schreef ToT het volgende:
Gevalletje fake news:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Kreeg mijn vrouw zojuist binnen.)The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Met deze video is de Franse ambassadeur op het matje geroepen, dus er is ook iets als te veel lolquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:02 schreef n__n het volgende:
Is het nou eigenlijk typisch Nederlands dat er overal lollig over corona wordt gedaan?
![]()
Evenstar
![]()
@kilon Gecondoleerd. Ik zou voor het belang van iedereen gewoon toch wat afstand houden. Een hele lastige situatie, dat wel.![]()
Nou dit. en therefore, mag het gemeld worden als het zeker is.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
@:vosss als de bron zegt dat het nog niet zeker is, is het dus gewoon een gerucht.
Sterkheidsbaas van alles.![]()
twitter:gangbang_roxy twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 09:30:50Lieve volgers. Ik heb besloten om voorlopig geen gangbangs meer te draaien vanwegen mijn slechte gezondheid met mijn longen. Het risico is voor mij op dit moment te groot ivm het caronavirus. Veel liefs en hopelijk tot heel snel. ❤️😘😘 https://t.co/sJatBGKniN reageer retweet
![]()
reeds gepost, nog steeds overstuurquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:17 schreef Gehrman het volgende:
twitter:gangbang_roxy twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 09:30:50Lieve volgers. Ik heb besloten om voorlopig geen gangbangs meer te draaien vanwegen mijn slechte gezondheid met mijn longen. Het risico is voor mij op dit moment te groot ivm het caronavirus. Veel liefs en hopelijk tot heel snel. ❤️😘😘 https://t.co/sJatBGKniN reageer retweet
![]()
Eerste dode in Spanjetwitter:elmundoes twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 20:17:59#ÚltimaHora 🔴 Valencia anuncia que un paciente con coronavirus falleció el 13 de febrero https://t.co/swkxSDftmQ reageer retweet
quote:20:11 Twee nieuwe gevallen in de Valenciaanse Gemeenschap. Een van hen stierf op 13 februari
Het ministerie van volksgezondheid van de Generalitat Valenciana heeft twee nieuwe gevallen bevestigd. Een van hen, een vrouw opgenomen in het ziekenhuis in Manises. In het tweede geval een persoon die stierf op 13 februari en na zijn dood werd vastgesteld dat hij coronavirus had. https://www.elmundo.es/ci(...)c6c83af188b45bd.html![]()
Evenstar
![]()
Als ze de festiviteiten in Valencia laten doorgaan zijn ze toch ook volkomen idioot daar.![]()
De WHO kijkt verbijsterd toequote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:22 schreef Kyran het volgende:
Als ze de festiviteiten in Valencia laten doorgaan zijn ze toch ook volkomen idioot daar.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 20:23:39 ]![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:17 schreef Gehrman het volgende:
You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Kan het virus overleven op sinaasappels?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:22 schreef Kyran het volgende:
Als ze de festiviteiten in Valencia laten doorgaan zijn ze toch ook volkomen idioot daar.![]()
![]()
kan deze in de OP?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:22 schreef Kyran het volgende:
Als ze de festiviteiten in Valencia laten doorgaan zijn ze toch ook volkomen idioot daar.
https://nextstrain.org/![]()
je zal in de gezondheidszorg werken en dit op je af zien komen...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:23 schreef dewaal het volgende:
trouwens a.s. weekend zijn er weer zat feesten in nederland met duizenden mensen op de been.
al dat papierwerk![]()
![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:21 schreef Houtenbeen het volgende:
Eerste dode in Spanjetwitter:elmundoes twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 20:17:59#ÚltimaHora 🔴 Valencia anuncia que un paciente con coronavirus falleció el 13 de febrero https://t.co/swkxSDftmQ reageer retweet
[..]twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 20:22:56The patient died on February 13 but the cause of death was initially described as pneumonia of unknown origin; it has now been determined that the patient had coronavirus https://t.co/f8K5sr36ui reageer retweet
![]()
13 februari ook he... dat woekert al rond als een mallequote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 20:22:56The patient died on February 13 but the cause of death was initially described as pneumonia of unknown origin; it has now been determined that the patient had coronavirus https://t.co/f8K5sr36ui reageer retweet
![]()
Evenstar
![]()
Eigenlijk wel het bewijs dat een groot deel van Europa heeft lopen slapen, terwijl ze met hun vingertje naar China aan het wijzen waren.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:25 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
2 weken geleden.. jemigquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:25 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
Limburg, da's België toch.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:09 schreef Kyran het volgende:
Lijkt mij ook sterk dat eerste dode in Limburg zou vallen waar nog geen geval bekend is. Zou ernstig zijn wat betreft falende communicatie ook. Ik vond het ook sterk dat er nog geen gevallen in Limburg bekend zijn met alle gevallen net over de grens daar, maar dat is weer wat anders.![]()
Als het volledig uit de hand loopt, hebben andere Europese landen echt de recht en plicht om de grenzen dicht te gooien.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:22 schreef Kyran het volgende:
Maar je kunt geen Corona hebben als je niet in Italie of China bent geweest of met iemand in contact die daar is geweest!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eigenlijk wel het bewijs dat een groot deel van Europa heeft lopen slapen, terwijl ze met hun vingertje naar China aan het wijzen waren.![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:25 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 20:27:32This new information shows that at least 1 person in Spain had already died of coronavirus when mainland Spain had no confirmed cases https://t.co/EVtZQ9zhfM reageer retweet
![]()
Dat k*tvirus volgt de protocollen niet !!!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar je kunt geen Corona hebben als je niet in Italie of China bent geweest of met iemand in contact die daar is geweest!![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja dit dus, 13 feb al dood, 30 januari geïnfecteerd.... man man manbronquote:"Volgens de GGD en het RIVM overleeft het virus over het algemeen niet op een overledene. Maar tot kort na het overlijden is een overledene nog wel besmettelijk. Bij lage temperaturen door koeling van het lichaam en hoge luchtvochtigheid kan een virus nog tot 3 dagen na overlijden aanwezig zijn", aldus Houtzager.![]()
quote:Besmettingen in Nederland (gelinkt aan):
1. Italië
2. Italië
3. Italië
6. Italië
7. onbekend (bron)
8. onbekend, mogelijk carnaval Tilburg (dezelfde bron #7)
9. onbekend, mogelijk carnaval Tilburg (dezelfde bron #7)
11. Italië
12. Italië
13. Duitsland (waarschijnlijk op een beurs)
14. Italië
15. Italië
16. onbekend (bron)
19. Italië
20. Frankrijk
21. Italië
22. #7.
25. #? - familiebezoek, na vakantie Italië (bron)
26. Italië
27. Italië
28. Italië
29. onbekendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Silencer op 03-03-2020 21:44:50 ]![]()
Leeftijd van de patiënt? Achterliggende medische aandoening?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:29 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 20:27:32This new information shows that at least 1 person in Spain had already died of coronavirus when mainland Spain had no confirmed cases https://t.co/EVtZQ9zhfM reageer retweet
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Evenstar
![]()
Echt he ...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar je kunt geen Corona hebben als je niet in Italie of China bent geweest of met iemand in contact die daar is geweest!
Daarom roep ik ook al de hele tijd dat er waarschijnlijk VEEL meer gevallen/besmettingen zijn dan dat we horen/weten. Als er al doden kunnen vallen, zonder dat je het door hebt....
Waren ook gevallen in China waar mensen familieleden konden besmetten zonder dat ze zelf klachten hadden. Ondertussen blijft het RIVM beweren dat dat niet kan.![]()
ah mooi, dus die lijkschouwer heeft waarschijnlijk alle andere lijken daarna ook besmetquote:
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 20:31:56 ]![]()
De hoeveelheid hoestende mensen die ik vandaag tegenkwam.Sommigen met een zware hoest waarbij je als toehoorder het slijm omhoog hoort borrelen. Maar toch naar het werk, hé
![]()
![]()
Ik loop nu ook al een week te hoesten en heb een lichte verhoging. Maar ik mag van de huisarts gaan en staan waar ik wil. Alleen als de koorts boven de 38.5 komt mag ik weer bellen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Echt he ...
Daarom roep ik ook al de hele tijd dat er waarschijnlijk VEEL meer gevallen/besmettingen zijn dan dat we horen/weten. Als er al doden kunnen vallen, zonder dat je het door hebt....
Waren ook gevallen in China waar mensen familieleden konden besmetten zonder dat ze zelf klachten hadden. Ondertussen blijft het RIVM beweren dat dat niet kan.![]()
Onbekend, staat nog niet op El Mundoquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Leeftijd van de patiënt? Achterliggende medische aandoening?![]()
Half Nederland hoest in deze periode dus dat begrijp ik ook wel weerquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik loop nu ook al een week te hoesten en heb een lichte verhoging. Maar ik mag van de huisarts gaan en staan waar ik wil. Alleen als de koorts boven de 38.5 komt mag ik weer bellen.You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Diegene is gewoon verkouden. Dat heerst namelijk. Net als de griep.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:32 schreef Jojoke het volgende:
De hoeveelheid hoestende mensen die ik vandaag tegenkwam.Sommigen met een zware hoest waarbij je als toehoorder het slijm omhoog hoort borrelen. Maar toch naar het werk, hé
Jup ik ook wel hoorquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:34 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Half Nederland hoest in deze periode dus dat begrijp ik ook wel weer, maar stel er zijn 50000+ mensen die hetzelfde als mij nu hebben, wedden dat daar een best aantal van Corona hebben.
![]()
Oke.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Onbekend, staat nog niet op El Mundo
Ik snap wel dat de media geilt op weer een dode - want nieuws - want clicks.
Maar leeftijden vermelden én achterliggende medische oorzaken zou een hoop onrust wegnemen.
Al weet ik wel dat het doel niet is van de media.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
of gevenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:35 schreef DonDruiper het volgende:
Maar leeftijden vermelden én achterliggende medische oorzaken zou een hoop onrust wegnemen.![]()
En wat als die persoon 32 jaar was en kerngezond? Dan zaai je enkel onrust.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke.
Maar leeftijden vermelden én achterliggende medische oorzaken zou een hoop onrust wegnemen.
Al weet ik wel dat het doel niet is van de media.![]()
Die zijn gewoon allemaal verkouden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Jup ik ook wel hoor, maar stel er zijn 50000+ mensen die hetzelfde als mij nu hebben, wedden dat daar een best aantal van Corona hebben.
Ik hoef mijn neus niet te snuiten dus ik ben niet verkoudenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die zijn gewoon allemaal verkouden.![]()
![]()
Koekoekquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:29 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 20:27:32This new information shows that at least 1 person in Spain had already died of coronavirus when mainland Spain had no confirmed cases https://t.co/EVtZQ9zhfM reageer retweet
![]()
Ik was de VS even uit het oog verloren, maar toch schrik ik hier wel een beetje van. Had laatst Trump horen spreken over de eerste dode. Dacht dat het daar ook even bij was gebleven.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
'
bijvoorbeeld![]()
Eigenlijk is het interessantste aan dat bericht over de dode in Spanje toch dat het daar al veel langer heerst dan men dacht? Ongeacht de vraag hoe oud/ziek de persoon was.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke.
Al weet ik wel dat het doel niet is van de media.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Dat is die 0.2%quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:36 schreef Momo het volgende:
[..]
En wat als die persoon 32 jaar was en kerngezond? Dan zaai je enkel onrust.
Zeldzaam.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Afstand bewaren. Mensen niet thuis opbaren (als je ze al uit het ziekenhuis mee mag nemen).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:37 schreef _I het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Crematie zonder afscheid?
Ik weet het eigenlijk niet ...![]()
Nee, dat gaat woekeren als een gek, en al die dikke amerikanen strijken meteen de zeilen, de onderklasse is zwak... ik verwacht ongekende taferelenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik was de VS even uit het oog verloren, maar toch schrik ik hier wel een beetje van. Had laatst Trump horen spreken over de eerste dode. Dacht dat het daar ook even bij was gebleven.![]()
Zelfde verhaal als Spanje.twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 20:38:22NEW: U.S. death toll from coronavirus rises to 8 after another nursing home resident who died on February 26 was found to have been infected https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 20:40:26Today's new deaths in Washington state:- A female in her 80s, resident of LifeCare, never hospitalized, died at her family home on Feb. 26- A male in his 50s, resident of LifeCare, hospitalized at Harborview Medical Center and died on Feb. 26 https://t.co/EAIX3nFmqQ reageer retweet
![]()
Toch gek met al die reisbewegingen, het is niet dat je het kon verwachten toen we grinnikend naar China kekenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:40 schreef _I het volgende:
Zelfde verhaal als Spanje.twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 20:38:22NEW: U.S. death toll from coronavirus rises to 8 after another nursing home resident who died on February 26 was found to have been infected https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Laten we het hopen, anders is volgende week een flink deel van Nederland ziek.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Diegene is gewoon verkouden. Dat heerst namelijk. Net als de griep.![]()
Ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nee, dat gaat woekeren als een gek, en al die dikke amerikanen strijken meteen de zeilen, de onderklasse is zwak... ik verwacht ongekende taferelen
Geen tests aanwezig. En waar die wel zijn, is het niet te betalen en geen gezondheidsverzekering voor velen.
Dat gaat woeden onder de onderklasse."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het is net alsof je naar een heel langzaam ongeluk zit te kijken en je kan er niets aan doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Toch gek met al die reisbewegingen, het is niet dat je het kon verwachten toen we grinnikend naar China keken![]()
Dit gaat rellen geven...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Geen tests aanwezig. En waar die wel zijn, is het niet te betalen en geen gezondheidsverzekering voor velen.
Dat gaat woeden onder de onderklasse.
Fijn met een zwaarbewapende bevolking![]()
![]()
ik zei het een dag of drie terugquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:43 schreef _I het volgende:
[..]
Het is net alsof je naar een heel langzaam ongeluk zit te kijken en je kan er niets aan doen.
9/11 in slowmo![]()
Hoezoquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:42 schreef Zipportal het volgende:
Het is maar goed dat FOK een eigen COR subforum heeft. @:TjackaGroot fan van User Wotte![]()
In Nederland wil Bruins nu dat alle ziekenhuizen in Nederland in hun laboratorium gaan testen op het virus. Waarom zou de VS dat niet kunnen?![]()
Heb zo veel mogelijk leeftijden die ik kon vinden in de spreadsheet gedumpt. Data insert is even een placeholder (ik wil daar een blok graph van gaan maken). Een hele hoop artikelen benoemen de leeftijden niet meer, maar geven tijdens press conference aan "ja de meeste waren 65+" en bij die van vandaag van Italië 55 tot 90+.
Linkje hier
Ik update zo de andere cijfers even. Even iets anders doen.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Trouwens, dubbelquote ik weet, maar zo zie ik het hele bestaan... je zit op een spoor en je raast met een ongelofelijke noodgang af op een onherroepelijk blok op de railsquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:43 schreef _I het volgende:
[..]
Het is net alsof je naar een heel langzaam ongeluk zit te kijken en je kan er niets aan doen.
je snapt, ik ben een monter typje![]()
Weer eens wat anders dan soa's.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:41 schreef dewaal het volgende:
ook ultra maimi eind van deze maand gaat gewoon door. 170.000 bezoekers uit alerlei landen.![]()
![]()
En iedereen verklaart je voor gek als je het probeert uit te leggen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
ik zei het een dag of drie terug
9/11 in slowmo
Kijk indianen, boten met Spanjaarden..![]()
Kunnen wel, maar ze rekenen geloof ik 3000 dollar om een testje te doen, dus dan kan niet iedereen betalen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:45 schreef Jojoke het volgende:
In Nederland wil Bruins nu dat alle ziekenhuizen in Nederland in hun laboratorium gaan testen op het virus. Waarom zou de VS dat niet kunnen?Lying awake, wondering if there is a Dog...
Evenstar
![]()
Kan wel, alleen ze hebben daar een belachelijk (duur) systeem, dus dat gaat het niet worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:45 schreef Jojoke het volgende:
In Nederland wil Bruins nu dat alle ziekenhuizen in Nederland in hun laboratorium gaan testen op het virus. Waarom zou de VS dat niet kunnen?![]()
Ach, panieknicht of niet, vind je best vermakelijk!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:45 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Trouwens, dubbelquote ik weet, maar zo zie ik het hele bestaan... je zit op een spoor en je raast met een ongelofelijke noodgang af op een onherroepelijk blok op de rails
je snapt, ik ben een monter typje
Misschien kunnen we aan de andere kant een FOK! Corona meet doen.![]()
![]()
Gaat raptwitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 20:48:03We weren't sure if the 2nd death mentioned here was the death reported earlier today, but it turns out they are both in addition to it. So we now have 9 deaths in the U.S. https://t.co/AEbJ2zMHzz reageer retweet
![]()
Dank voor de moeite die je hierin steekt, ook het eerdere transcriberen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:45 schreef joyvke het volgende:
Heb zo veel mogelijk leeftijden die ik kon vinden in de spreadsheet gedumpt. Data insert is even een placeholder (ik wil daar een blok graph van gaan maken). Een hele hoop artikelen benoemen de leeftijden niet meer, maar geven tijdens press conference aan "ja de meeste waren 65+" en bij die van vandaag van Italië 55 tot 90+.
Linkje hier
Ik update zo de andere cijfers even. Even iets anders doen.![]()
![]()
![]()
Zou het in NL veel goedkoper zijn dan? (Voor de staat/zorgverzekering dus)quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:46 schreef Jane het volgende:
[..]
Kunnen wel, maar ze rekenen geloof ik 3000 dollar om een testje te doen, dus dan kan niet iedereen betalen.Vakman pur sang![]()
Sprak de WHO eerder niet van een kostprijs van 5USD voor een testkit?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou het in NL veel goedkoper zijn dan? (Voor de staat/zorgverzekering dus)![]()
![]()
Het is een echte slachtpartij aan het worden in dat nursing home..quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik was de VS even uit het oog verloren, maar toch schrik ik hier wel een beetje van. Had laatst Trump horen spreken over de eerste dode. Dacht dat het daar ook even bij was gebleven.are we infinite or am I alone![]()
Ik ben die user met het gele mondkapjequote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:48 schreef _I het volgende:
[..]
Ach, panieknicht of niet, vind je best vermakelijk!
Misschien kunnen we aan de andere kant een FOK! Corona meet doen.![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:46 schreef Jane het volgende:
[..]
Kunnen wel, maar ze rekenen geloof ik 3000 dollar om een testje te doen, dus dan kan niet iedereen betalen.Wat een droevigheid voor zo'n welvarend land.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kan wel, alleen ze hebben daar een belachelijk (duur) systeem, dus dat gaat het niet worden.![]()
Ja, maar daar komt dan natuurlijk nog arbeidsloon bovenop.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Sprak de WHO eerder niet van een kostprijs van 5USD voor een testkit?
Ik weet niet.... hoeveel verdient een laborant zo'n beetje tegenwoordig per uur?
-edit- En van de GGD-medewerkers uiteraardLying awake, wondering if there is a Dog...
Evenstar
![]()
In ieder geval niet $3000 om even wat buisjes te testenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, maar daar komt dan natuurlijk nog arbeidsloon bovenop.
Ik weet niet.... hoeveel verdient een laborant zo'n beetje tegenwoordig?![]()
![]()
Ik denk wel dat we vandaag kunnen concluderen dat de regie volkomen kwijt is.
Zowel in de VS als in de EU
Diverse haarden en kennelijk ook veel langer dat het al rondspookt. Blijkbaar minimaal sinds begin februari.
Op zich moet ik dan wel erkennen dat de situatie minder erg lijkt als in Wuhan.
Ik wilde wat positiefs zeggen![]()
![]()
NOS:Dit virus kan zomaar een einde gaan maken aan de wereldwijde vergadercultuur en snoepreisjes voor het werk.quote:IMF schrapt fysieke voorjaarsbijeenkomst
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) en de Wereldbank houden hun voorjaarsbijeenkomst dit jaar online. Het evenement zou in Washington D.C. plaatsvinden, maar vanwege het coronavirus vindt de organisatie het verstandiger om alleen digitaal bijeen te komen. Normaal gesproken komen er zo'n 10.000 politici, hoofden van centrale banken, ambtenaren, journalisten en zakenlieden op de vergadering af. Ook Klaas Knot, president van De Nederlandsche Bank, en minister Hoekstra van Financiën zijn doorgaans bij de bijeenkomst.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Italiaanse wielerkoersen gaan waarschijnlijk toch niet door.twitter:laflammerouge16 twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 20:36:03ANSA (Italian press agency) just informed that Italian government is going to stop all the sporting events that requires crowd in less than 1m space for the next 30 days in all the country. Sporting events will be able to be held only behind closed doors in this period. reageer retweet
![]()
voor alles en iedereen beterquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:54 schreef Jane het volgende:
NOS:
[..]
Dit virus kan zomaar een einde gaan maken aan de wereldwijde vergadercultuur en snoepreisjes voor het werk.![]()
Heel gek hoor met Chinees nieuwjaar en de gefaalde quarantaine van Wuhan vlak daarvoor. Had echt niemand aan kunnen zien komen en hadden overheden ook onmogelijk op in kunnen spelen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Blijkbaar minimaal sinds begin februari.![]()
![]()
@Brussel; leest u mee?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:54 schreef Jane het volgende:
NOS:
[..]
Dit virus kan zomaar een einde gaan maken aan de wereldwijde vergadercultuur en snoepreisjes voor het werk.
O wacht ....![]()
Ik ben ook verbijsterdquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Heel gek hoor met Chinees nieuwjaar en de gefaalde quarantaine van Wuhan vlak daarvoor. Had echt niemand aan kunnen zien komen en hadden overheden ook onmogelijk op in kunnen spelen.![]()
Ik vind echt dat mensen die hoesten en verkouden zijn thuis moeten blijven, en als ze uit een risoco gebied komen ook.
Gewoon laten thuiswerken.
Helaas wordt er bij mijn werkgever heel laconiek om gedaan.
Thuis blijven bij besmette zieke huisgenoot en leidinggevende op de hoogte stellen en goed je handen wassen. Verder niks.
Het enige wat men doet is corona grapjes maken zodra iemand kucht en verder is de gedachte dat het allemaal wel over zal waaien. Heel frustrend.![]()
De regie is kwijt -> Laat maar vallen .. het komt er toch wel van .. het geeft niet of je rentquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik eindigde, geheel tegen mijn gewoonte in, positief... toch?
Sorry, mijn hersenkronkelYou're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Vooralsnog lijkt de situatie nog niet zo erg. Het kan erger worden als in Wuhan als er niet wordt ingegrepen. Het positieve is dat het er op lijkt dat de maatregelen in China lijken te werken. Als er hard wordt ingegrepen kan het virus dus worden gekeerd. Het probleem is dat de overheid in veel landen daar nog niet toe bereid lijkt. Het moet dus eerst erger worden, voordat het beter kan worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik denk wel dat we vandaag kunnen concluderen dat de regie volkomen kwijt is.
Zowel in de VS als in de EU
Diverse haarden en kennelijk ook veel langer dat het al rondspookt. Blijkbaar minimaal sinds begin februari.
Op zich moet ik dan wel erkennen dat de situatie minder erg lijkt als in Wuhan.
Ik wilde wat positiefs zeggen![]()
Diploma's en mijn cheques op zakquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:58 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
De regie is kwijt -> Laat maar vallen .. het komt er toch wel van .. het geeft niet of je rent
Sorry, mijn hersenkronkel![]()
Maar niet meer veilig in het ziekenfonds.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:58 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Diploma's en mijn cheques op zak
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Straks krijgen we op ons flikker van Lonaa, en ik heb diep ontzag dus ik haak af
Wilde wiesowie even melden dat de moderatie top is hier, als er merchandise komt wil ik een dekbedovertrek
[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 21:01:39 ]![]()
Dit is ongetwijfeld al een paar keer gepost, maar toch nog een keertje.
https://medium.com/@amwre(...)ted-yet-6147174d614e
Wat gegevens over covid-19 vanuit China waaronder:SPOILER: symptomsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: risk factorsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: