abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192830289
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:24 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Kan Sofie al wel los zitten eventueel? Hier moet ik haar wel écht nog vasthouden met één hand, anders laat ze zich gewoon achterover kukelen. Vol vertrouwen op ons. :+
We houden voor de zekerheid wel haar voeten vast. Ze zit best stevig. Gelijk een goede oefening voor haar rompstabiliteit :P en als ze achterover klapt kan ze niet vallen maar hangt ze aan haar voeten. Op deze leeftijd zijn ze nog zo flexibel ;)
Is trouwens nog nooit gebeurd.
  maandag 27 april 2020 @ 19:46:41 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192832684
Prul zit ook graag zo ja, de draagzak op m'n rug vindt ze niet meer fijn, dan zit ze continu te wringen, omdat ze ook achter zit wil kijken en onder haar voeten en tussen mijn haren... enz.

We houden haar voetjes vast, verder zit ze superstabiel en heeft ze meestal ook nog zelf mijn/mans haar vast.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192835223
Mm. Misschien dan toch nog eens oefenen met voetjes vasthouden, zien wat ze dan doet..
't is hier gewoon een kind zonder angst en vol vertrouwen dat jij het wel oplost. Ze gooit zich overal gewoon op en af. :9 Gaat er vanuit dat als ze gevaar loopt jij het wel oplost. Dus ook op de schouders kan ze zich zo ineens achterover gooien. Blijven oefenen dus, haha!
pi_192841695
Wij houden hun handjes vast als ze op de schouders zitten!
Als ik jeremy bij zn voeten vast houd, hangt hij binnen 5 seconden ondersteboven haha!

Nog bedankt voor de zonnecreme tips. Heb die van lovea gehaald. Geen reactie gehad en een heerlijk zon gebruind kind O+
Voor vincent gewoon die van de lidl gebruikt die heeft niet zon moeilijk huidje. Maar die is nog zo wit als een melkfles haha!
pi_192842921
Onze laatste DFD alweer!

Wij zijn er even op uit geweest en hebben weer een knooppuntenroute gefietst.
Brrr wat is het vandaag koud vergeleken met de afgelopen weken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192859098

Mini-ToT heeft vandaag voor het eerst knakworst gegeten! :P Hij schrok zich helemaal het leplazarus van de smaak en schrokte er 2,5 in noodtempo achter elkaar op! _O-

En daarna natuurlijk tandjes poetsen he! :P

Hij moet echt niks hebben van die kleine baby-tandenborsteltjes! _O-
  woensdag 29 april 2020 @ 20:57:07 #282
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192864454
Ik vind knakworst doodeng, snijd ze nog steeds in vieren. Mijn broer werkt op de SEH en zegt dat er toch best vaak kindjes (bijna) in stikken... Brrt! Maar wel een blij koppie. Wat wordt hij groot zeg!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192864560
Sofie is vanmiddag door ons konijn in haar vingertop gebeten. Van haar topje lag er een flapje huid los. Ze heeft zo hard gehuild :'( huisarts heeft het met hechtpleisters naar elkaar toe getrokken en verbonden. Ze loopt nu de hele tijd met haar hand omhoog en haar middelvinger in de lucht. Zetpillen vindt ze verschrikkelijk maar ze heeft echt pijn dus we gaan de strijd toch maar aan. En voor de zekerheid een week lang 3x per dag antibiotica. En ook daarbij gaat ze hard huilen en wordt ze boos.

Nu nog iets verzinnen om ervoor te zorgen dat ze haar vingers niet meer door het gaas kan steken.
  woensdag 29 april 2020 @ 21:43:55 #284
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192865253
En sinaspril ipv zetpillen? Arm ding, dat kan echt gemeen zeer doen.
pi_192865371
Sinaspril hebben we vorig jaar wel geprobeerd maar 5ml blijkt best veel te zijn als ze iets eigenlijk niet wil doorslikken :{ maar ze is nu weer wat ouder wellicht accepteert ze dat nu beter.

Zetpillen vindt ze echt heel erg vervelend, ze lijkt er wel panisch van te zijn. En dat maakt dat luiers verschonen de komende tijd ook weer een drama gaan zijn. Vindt het zo sneu dat ze dit zo vervelend vindt. En weet ook niet hoe dit komt.
pi_192865540
Ai Takkie, dat klinkt pijnlijk! Juul vind zetpillen ook vreselijk, wij doen er een beetje vaseline op dat helpt wel wat bij het drama.

Tink, wij eten elke vrijdag knakworstjes bij de lunch. Inderdaad door 4en voor Juul en voor B zelfs nog door de helft. Net als druiven en tomaten. Iets teveel gruwelverhalen gehoord.

En we hebben sinds 2 nachten een Juul die om 04:00 wakker is, oorzaak ook gevonden: de laatste 2 kiezen komen nu echt door.
pi_192867020
Hi!

Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_192868204
Tanden en kiezen, praat me er niet van. Zijn de een zijn billen net weer dicht, komen nu bij de ander toch weer tanden en nu ook kapotte billen..

Ach sofie, beterschap voor haar vinger! Klinkt pijnlijk. Lust ze appelmoes? Wellicht het mengen van de sinaspril met wat appelmoes.
  donderdag 30 april 2020 @ 07:31:24 #289
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_192869246
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 23:21 schreef Rebubbled het volgende:
Hi!

[ afbeelding ]
Welkom O+

Hebben jullie een leuke dag gehad? De taart was in ieder geval geslaagd zo te zien :Y)
  donderdag 30 april 2020 @ 07:35:05 #290
475804 1inamelon
pi_192869272
Mijn dreumes heeft koorts :? We zitten hier al 7 weken in quarantaine, hij is niet verkouden, wel vrolijk en hij eet en drinkt goed. Geen idee waar het vandaan komt. Hij krijgt wel 3 hoektanden tegelijk ( ;( ) maar ik heb me laten vertellen dat koorts/verhoging bij tandjes een hoax is. Raar.
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 07:45:15 #291
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_192869329
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 07:35 schreef 1inamelon het volgende:
Mijn dreumes heeft koorts :? We zitten hier al 7 weken in quarantaine, hij is niet verkouden, wel vrolijk en hij eet en drinkt goed. Geen idee waar het vandaan komt. Hij krijgt wel 3 hoektanden tegelijk ( ;( ) maar ik heb me laten vertellen dat koorts/verhoging bij tandjes een hoax is. Raar.
Nou kleine van ons kreeg standaard koorts als er weer een tandje door moest komen.

Vanaf gistermiddag tot nu heeft onze kleine nu ook koorts. Maar nu hielpen de zetpilletjes minder. Maar kwam er net achter dat ze voor baby's van 3 tot 12 maanden zijn. Kan het dat zijn als de dreumes 14 maanden is? Gaat dat zo snel?

Ze rilde ook echt gisteravond. En in bed heeft ze lang geluiden gemaakt dat ze pijn heeft. Zo sneu ;(

Straks in ieder geval even de juiste zetpillen halen.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  donderdag 30 april 2020 @ 07:47:35 #292
475804 1inamelon
pi_192869342
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 07:45 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Nou kleine van ons kreeg standaard koorts als er weer een tandje door moest komen.

Vanaf gistermiddag tot nu heeft onze kleine nu ook koorts. Maar nu hielpen de zetpilletjes minder. Maar kwam er net achter dat ze voor baby's van 3 tot 12 maanden zijn. Kan het dat zijn als de dreumes 14 maanden is? Gaat dat zo snel?
Ze rilde ook echt gisteravond. Zo sneu ;(
Misschien zijn het dan toch die rottige hoektanden.

Wij hebben zetpillen van 125 mg, maar volgens mij wordt de dosis bepaald op basis van het gewicht en niet op basis van leeftijd. Beterschap voor de kleine meid. Kinderen zouden zich nooit rot moeten voelen.
pi_192869350
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 07:45 schreef Peejtur het volgende:

[..]

De werking hangt vooral af van de verhouding werkzame stof/gewicht kind. De leeftijdsaanduiding is een indicatie daarvan. Maar kan goed dat je inmiddels een wat hogere dosis nodig hebt.
pi_192869616
Yeah welkom Rebubbled!

Mijn vriendin heeft de afgelopen dagen opgeruimd op zolder en de schuur. Een deel is naar de overburen gegaan die over een paar maanden hun derde kind verwachten, een deel naar de kringloop, een deel weggegooid en een deel in de woonkamer gezet. Juul vindt het fantastisch, nieuwe boekjes, een visspel, een fruitspel gedoe van Fisher Price etc etc. Wat we hebben veel bewaard :@

Gisteren hebben we uren aan tafel gezeten met bakken Lego. B en ik hadden besloten een grote politie/brandweertoren te maken. Juul was de sloopkogel, die mocht de oude sets afbreken. Fantastisch vond ze dat.

Vandaag wordt onze nieuwe vaatwasser geïnstalleerd *O* Eindelijk schone vaat :D
pi_192869894
Gefeliciteerd en welkom @Rebubbled! *O* Goeie foto O+

@exode, klinkt als een goede middag. :) En herkenbaar, Welpje is hier ook de sloopkogel. Ketel maakt zelfs regelmatig duplocreaties met het specifieke doel dat Welpje ze mag slopen. Hoewel hij sinds een week ook weleens meebouwt, tof is dat om te zien.
pi_192869908
Koorts bij tanden en kiezen is bij L zeker geen hoax gebleken en anders werkt het sowieso tegen de pijn waar hij vooral snachts last van leek te hebben.
Een te lage dosis zetpil kan idd minder goed werken, even de bijsluiter erbij pakken dan weet je het zeker. Bij 'mijn' etos (eigen merk van de etos heeft vééél fijnere verpakking dan de andere drogisten) lagen weer voldoende pijnstillers in de schappen.

Hier is de pestkies door *O* Nog 3 te gaan voor een compleet melkgebit maar als dat ook zo'n drama is mogen die van mij nog wel even wachten.

@Rebubbled! Gefeliciteerd *O*

@exode, Dat ruimt wel lekker op zo :D Geniaal hoe je de sloopkwaliteiten van Juul inzet om de oude sets af te breken.
Ik heb gisteren een oude houten treinbaan van zolder getrokken. Ik was er even helemaal klaar met een hangerig kind, rest van de middag heb ik er geen kind meer aan gehad en vanmorgen was het ook direct weer "T(r)ein!"

Weet trouwens niet eens meer of ik hier nog had gemeld dat de voortanden weer een heel eind zijn gezakt. Het heeft even geduurd en niet helemaal tot de oude plek maar scheelt niet veel. Ze lijken heel lichtjes verkleurd maar dat is alleen te zien met een bepaald licht. We zullen in september bij de controle wel horen wat de tandarts ervan vindt.
pi_192870340
Oh wat fijn Elleska van de tandjes!

Toen B nog klein was (hij is pas 6 maar is al zo groot in mijn ogen) bouwden we vaak Duplo torens en die gooide hij dan om. Nu doen we dat nog wel eens, maar moet hij die omrijden met zijn AB auto. Geniaal entertainment.

Bij Juul is de knikkerbaan van Duplo een hit overigens. Dat vindt ze echt erg leuk. B bouwt die op en zij speelt ermee.
Sowieso is ze sneller in het kleine motorische dan B was. Ze kan al wat dingen van Lego in elkaar zetten terwijl B dat echt pas kon toen hij 4 was (als in een petje op een lego mannetje zetten). Hij sloeg altijd gewoon met zijn speelgoedhamer op dingen om het passend te maken.
pi_192871038
De duplo knikkerbaan heeft L ook eens mee gespeeld maar ik vond het nog wat te gevaarlijk met het balletje. Hij stopt bijna geen spullen meer in zijn mond maar dat balletje dus wel. Wel een leuk speelgoed, ook voor kinderen die zichzelf te oud vinden voor duplo.

Is het met Juul misschien ook dat ze het bij haar broer afkijkt en daardoor sneller lijkt?
pi_192871607
Elleska, dat zou best goed kunnen. Ze wilt uiteraard alles nadoen. Maar B is klein motorisch sowieso wat minder sterk. Kleuren kan ie nog steeds niet goed bijvoorbeeld. Grof motorisch heeft ie altijd voorgelopen, met fietsen, steppen, klimmen etc.
Maar ze doet dingen absoluut wat sneller door het voorbeeld wat ze heeft. B heeft bijvoorbeeld best lang met Mega blocks gespeeld, maar Juul ging al snel over op Duplo omdat dat er stond.

Puzzelen is een goed voorbeeld, Juul kan echt al goed puzzelen, B vindt dat echt niets aan dus die doet dat gewoon niet. Toen hij een stuk kleiner was legde hij de stukjes gewoon neer en ging dan rammen met zijn hamer _O-
pi_192874757
Gefeliciteerd @Rebubbled *O* en welkom in het dreumestopic! O+

@ToT geniale foto’s wel _O-

Ik prak knakworstjes altijd :') vind het idd doodeng die dingen. Druiven lust Y. niet (specifieke smaak volgens mij haha).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')