Ja dit probeer ik nu ook meer te doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:21 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Probeer je een beetje te verdiepen in maatschappelijke thema's. (Corona, politiek, klimaat, feminisme.) Of boeit je dat niet zoveel?
Ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt, en je verwoordt het leuk.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:37 schreef Lápiz het volgende:
[..]
Als ik je verhaal lees heb ik wel meteen een mentaal plaatje voor me van "zo'n gast". Haartjes netjes over links of rechts gekamd en een lichtblauwe blouse met dunne, verticale, witte streep.
Iedereen kent wel "zo'n gast". Dat (type) als saai bestempelen gaat me iets te ver, maar je komt op mij wel over als een "vleesch-noch-visch"-type. En ik bedoel het niet eens lullig (ook al kan het niet anders dan lullig klinken), maar je komt op mij niet over als iemand waar ik een middagje mee zou willen hangen.
Die Star Wars-kennis van je daarentegen klinkt interessanter, niet omdat ik veel met Star Wars heb, maar omdat dat soort types vaak wel iets te vertellen hebben over hun passie (wat het ook is). En dat maakt nieuwsgierig. Of, dat vind ik in ieder geval interessant aan mensen - en met mij anderen.
Niet dat ik nu wil zeggen dat je geforceerd een hippe hobby of obsessie moet zoeken, je bent wie je bent en je zult heus wel iemand tegenkomen. Want "zo'n gast", dat zijn dan vaak wel de betrouwbare types die komen opdraven als je als vriend(in) weer een keer moet verhuizen. Maar je zou voor veel mensen interessanter zijn als je een wat uitgesprokener karakter zou hebben. Dus: ieder weekend naar een underground gabberfeest en geen fuck geven wat anderen daarover denken.
Begrijp je wat ik wil zeggen?
Dat is inderaad het meest aantrekkelijk, echter merk ik in de praktijk, zodra je dat doet en het bekoelt aan de andere zijde (om wat voor reden dan ook) dat het dan jammer is dat je de pijlen op één gericht houdt om er alles uit te halen en wellicht andere potentieel leuke dates laat schieten hierdoor. Ga je de discussie aan waarom het bekoelt of is dat niet chique? Rond je eerst het een compleet af of houd je iets achter de hand?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:39 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Voor de vrouw is je op 1 richten veel aantrekkelijker. Dat is toch ook het meest aantrekkelijk , het liefst 2 mensen die elkaar allebei leuk genoeg vinden om anderen niet meer interessant te vinden. Maar ja zo is de werkelijkheid niet en dan heeft velen daten ook idd veel voordelen, maar dan kun je niet verwachten dat dit dan alsnog op het romantische scenario uitloopt want die is door het meerderen daten dan sowieso al uitgesloten omdat je al vanaf het begin je aandacht verdeelt tenzij je ineens verliefd wordt of zo maar dan moet het ook nog wederzijds zijn. En anders is het alleen maar emotioneel hard werken voor een gezin (maar niet iedereen wil dat) of een beetje matige seks. Alleen al vermoeiend om op te schrijven.
Wel een lastig maar leuk dilemma inderdaad. Een goede vriend van me heeft na een paar weken serieus daten te horen gekregen dat ze het toch niet in hem ziet zitten, daar is hij al dagen helemaal kapot van. (Ook omdat hij er totaal geen rekening mee heeft gehouden en geen back-ups heeft.) Ik heb dat ook regelmatig gehad, en herken dat wel.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:59 schreef Grayfoxhound het volgende:
[..]
Dat is inderaad het meest aantrekkelijk, echter merk ik in de praktijk, zodra je dat doet en het bekoelt aan de andere zijde (om wat voor reden dan ook) dat het dan jammer is dat je de pijlen op één gericht houdt om er alles uit te halen en wellicht andere potentieel leuke dates laat schieten hierdoor. Ga je de discussie aan waarom het bekoelt of is dat niet chique? Rond je eerst het een compleet af of houd je iets achter de hand?
Door je op één te richten werk je misschien een bepaalde afhankelijkheid ook te snel in de hand? Wellicht als je meerdere "kandidaten" hebt block je dat ook meteen af en kan je beetje kijken waar je interesses het meeste liggen. Echter komen daar weer morele "bezwaren" bij kijken, omdat je niemand "voor wil liegen" of aan het lijntje wilt houden maar dat is uiteindelijk ook meer mening en gevoel dan feit.
Of de kans op een romantisch scenario dan verkeken is, weet ik niet. Ligt er wellicht aan met hoeveel je dan tegelijk bezig bent, ik zou 2, hooguit 3 wel de max vinden qua potentiële kandidaten denk ik dan...
Maar wellicht is dit een topic op zich waard.
We gaan off-topic, maar het is toch ook best wel treurig dat je altijd nog een of meerdere mensen 'achter de hand' moet houden, voor het geval de huidige date het afkapt? Dan gaat het in werkelijkheid om de angst die daarachter zit, namelijk de angst om alleen achter te blijven. En dat brengt eerder onrust. Ik herken die houding maar al te goed van mezelf.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:17 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Maar ik heb ook wel gehad dat ik na een afgekapt date-avontuur toch nog wel 2 andere meiden had waarmee ik appte en dan geeft dat toch wat meer “rust”, al is het gevoelsmatig wel weer wat oppervlakkiger allemaal als je 3 mensen aandacht moet geven.
Waarom? Ik heb weleens met 3 vrouwen tegelijk gedate, gewoon omdat ik ze alledrie echt heel leuk vond. Maar gaandeweg heb ik toch de keuze gemaakt voor diegene waar het qua karakter en innerlijk echt perfect mee klikte. Met de andere twee dames had ik soms toch iets meer frictie of lichte irritaties. Je leert iemand niet met 1 of 2 dates echt kennen en ik ben niet iemand die vanaf minuut 1 hoteldebotel is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:26 schreef Lápiz het volgende:
[..]
We gaan off-topic, maar het is toch ook best wel treurig dat je altijd nog een of meerdere mensen 'achter de hand' moet houden, voor het geval de huidige date het afkapt? Dan gaat het in werkelijkheid om de angst die daarachter zit, namelijk de angst om alleen achter te blijven. En dat brengt eerder onrust. Ik herken die houding maar al te goed van mezelf.
Ik doelde ook niet op meerdere mensen tegelijk daten omdat je ze alledrie leuk vindt, maar op mensen achter de hand houden "voor het geval dat."quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:31 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb weleens met 3 vrouwen tegelijk gedate, gewoon omdat ik ze alledrie echt heel leuk vond. Maar gaandeweg heb ik toch de keuze gemaakt voor diegene waar het qua karakter en innerlijk echt perfect mee klikte. Met de andere twee dames had ik soms toch iets meer frictie of lichte irritaties. Je leert iemand niet met 1 of 2 dates echt kennen en ik ben niet iemand die vanaf minuut 1 hoteldebotel is.
Hoewel ik die modus herken van mezelf vind ik het niet het beste uitgangspunt; soms ben je gewoon een tijdje alleen zonder aandacht van een potentiële date. De leven etc.quote:Een goede vriend van me heeft na een paar weken serieus daten te horen gekregen dat ze het toch niet in hem ziet zitten, daar is hij al dagen helemaal kapot van. (Ook omdat hij er totaal geen rekening mee heeft gehouden en geen back-ups heeft.)
Hoor je jezelf wel praten?quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:17 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Wel een lastig maar leuk dilemma inderdaad. Een goede vriend van me heeft na een paar weken serieus daten te horen gekregen dat ze het toch niet in hem ziet zitten, daar is hij al dagen helemaal kapot van. (Ook omdat hij er totaal geen rekening mee heeft gehouden en geen back-ups heeft.) Ik heb dat ook regelmatig gehad, en herken dat wel.
Maar ik heb ook wel gehad dat ik na een afgekapt date-avontuur toch nog wel 2 andere meiden had waarmee ik appte en dan geeft dat toch wat meer “rust”, al is het gevoelsmatig wel weer wat oppervlakkiger allemaal als je 3 mensen aandacht moet geven.
Tja. Of je reageert niet zo overgevoelig op 1 woordje. Als je met meerdere mensen aan het daten bent dan kan het soms gewoon gebeuren dat je focus op 1 persoon ligt en de andere personen iets minder leuk vindt, maar dat kan ook zomaar weer omslaan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:47 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Hoor je jezelf wel praten?
Je snapt toch ook wel hoe triest dit klinkt?
Ligt er maar aan wat je treurig vindt. Ik vind een heleboel dingen in het leven treurig, dat mijn goede vriend nu zo treurig is over die gemiste date bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:26 schreef Lápiz het volgende:
[..]
We gaan off-topic, maar het is toch ook best wel treurig dat je altijd nog een of meerdere mensen 'achter de hand' moet houden, voor het geval de huidige date het afkapt? Dan gaat het in werkelijkheid om de angst die daarachter zit, namelijk de angst om alleen achter te blijven. En dat brengt eerder onrust. Ik herken die houding maar al te goed van mezelf.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:12 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ligt er maar aan wat je treurig vindt. Ik vind een heleboel dingen in het leven treurig, dat mijn goede vriend nu zo treurig is over die gemiste date bijvoorbeeld.
Ik vind het gewoon prettiger dat je dan meerdere mensen hebt waar je alsnog mee door kunt praten/flirten/daten etc. en die ook gewoon leuk zijn. "Achter de hand" klinkt misschien wat negatief, ik heb het idee dat woorden snel anders klinken op fora of sociale media.
Wie houd ik voor de gek? Dingen zijn vaak helemaal niet zo zwart-wit. Bij heel veel keuzes in het leven spelen meerdere belangen. Net als dat hier vaak wordt gezegd dat scharrelen oppervlakkig is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:14 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Prachtig eigenlijk hoe mensen zichzelf en anderen voor de gek willen houden.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:16 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Wie houd ik voor de gek? Dingen zijn vaak helemaal niet zo zwart-wit. Bij heel veel keuzes in het leven spelen meerdere belangen. Net als dat hier vaak wordt gezegd dat scharrelen oppervlakkig is.
Dat kan zo zijn, maar het kan ook heel diepgang en emotionele connecties geven.
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:21 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Probeer je een beetje te verdiepen in maatschappelijke thema's. (Corona, politiek, klimaat, feminisme.) Of boeit je dat niet zoveel?
Daar is ook helemaal niets mis mee, maar ik ben gewoon een beetje klaar met het eeuwige zwart-wit denken en daaraan gelinkte moralistische gepraat. Een mens is een warboel van allerlei motieven en gedachten die zelden eensluidend of eenduidig (of consistent goed of slecht) zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:37 schreef M1stral het volgende:
[..]
Als diepgaand gelijk staat aan een potje huig- of baarmoederhals tikken dan zeker ja.
Tinder is inderdaad goed voor de 2% van de mannen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:25 schreef Plots het volgende:
Ts, Tinder is niks voor jou volgens mij. Uit welke omgeving kom je? Ga je wel.eens uit?
oneitis knulletje gespotquote:Op woensdag 4 maart 2020 12:47 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Hoor je jezelf wel praten?
Je snapt toch ook wel hoe triest dit klinkt?
quote:
quote:Oneitis: Often confused with love, this is the feeling that a particular woman is actually special. This is just an illusion; she is the same as the other three or so billion. "Go fuck ten other women" is the most commonly prescribed treatment for this "disease" (hence the "itis"), as it tends to show quite quickly how very alike people are.
In other words, get over yourself and your obsession with that girl, because it's just an illusion. And when you get rejected, don't be depressed. Because there's really not much to worry about.
Het gaat erom dat je constant die nood hebt om iemand te daten. De angst van alleen zijn druipt er van af.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:07 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Tja. Of je reageert niet zo overgevoelig op 1 woordje. Als je met meerdere mensen aan het daten bent dan kan het soms gewoon gebeuren dat je focus op 1 persoon ligt en de andere personen iets minder leuk vindt, maar dat kan ook zomaar weer omslaan.
Is het meteen angst om alleen te zijn? Het ging er mij meer om of dat je je pijlen meteen op één iemand moet richten in zo'n pril stadium nou zo slim is (met eventueel genoemde gevolgen van dien) en dan de vraagstelling of het not done is of niet om met meerdere te daten, ook om zo afhankelijkheid en eventuele obsessie/ tunnelvisie niet in de hand te werken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:50 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je constant die nood hebt om iemand te daten. De angst van alleen zijn druipt er van af.
Ik denk dat @Solid-Snake zich vooral persoonlijk op mij richtte, dat doet hij de laatste tijd wel vaker en ik begrip niet zo goed waarom.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:07 schreef Grayfoxhound het volgende:
[..]
Is het meteen angst om alleen te zijn? Het ging er mij meer om of dat dat je pijlen meteen op één iemand richten in zo'n pril stadium nou zo slim was (met eventueel genoemde gevolgen van dien) en dan de vraagstelling of het not done is of niet om met meerdere te daten.
ik denk niet dat dat meteen angst is om alleen te zijn maar eerder om breder te orienteren ipv al je energie storten op één iemand als je enkel nog op 1e 2e date fase zit ofzo.
Maar wellicht maak ik hier nog een topic over aan, gezien het de gemoederen toch bezig houdt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |