Ik vind dat altijd aso.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:41 schreef Injetta het volgende:
Zit met iemand in de bus die non-stop zit te hoesten en rochelen. Dit vind ik nu ineens echt aso. Voel de neiging opkomen om er iets van te zeggen.
Wilt u aub in uw arm hoesten en waarom blijft u niet thuis ipv in het OV al je hoestbaccillen virussen door de bus te verspreiden?
NL is gewoon klaar voor het virus en heeft besloten om het te laten verspreiden zodat we antistoffen opbouwen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een van de Nederlanders die is gediagnosticeerd met corona vertelt hoe ze de ziekte en alle commotie daaromheen ervaart. De 45-jarige vrouw uit Helmond is direct na terugkomst van haar vakantie in Noord-Italië met haar gezin uit eigen beweging in quarantaine gegaan. ,,Ik heb echt moeten aandringen op een test.”
Ik las net op Reddit dat volgens een één of andere arts veel te weinig wordt getest in de US.
Het downplayen werkt wel. Mensen in mijn omgeving maken zich niet druk. Aan de ene kant goed, aan de andere kant hoop ik dat ze wel veilig doen qua hygiëne en het niet te veel onderschatten, of zelf mensen besmetten...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:24 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Of downplayen + op de achtergrond tig maatregelen treffen, is ook beter.
Nog even en we hebben meer besmette ziekenhuizen dan mensenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:51 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Het Rode Kruis Ziekenhuis (RKZ) in Beverwijk stopt tijdelijk met het opnemen van nieuwe patiënten op de intensivecareafdeling (ic), nu een patiënt positief getest heeft op het COVID-19-virus
https://www.nu.nl/coronav(...)-om-coronavirus.html
dan hoeft het weer niet, als een Imam het weigerd dan is het voorpagina nieuws.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:17 schreef asco het volgende:
Merkel.![]()
https://twitter.com/i/status/1234596113170255872
Alweer! Dat is de derde!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:51 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Het Rode Kruis Ziekenhuis (RKZ) in Beverwijk stopt tijdelijk met het opnemen van nieuwe patiënten op de intensivecareafdeling (ic), nu een patiënt positief getest heeft op het COVID-19-virus
Het nieuws dat je wist dat zou komen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:51 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Ik wil net zeggen. Je hebt hier meer kans besmet te worden op een willekeurige IC dan in een overvolle trein.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nog even en we hebben meer besmette ziekenhuizen dan mensen
Prima regie
Vanochtendquote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:57 schreef kilon het volgende:
[..]
Het nieuws dat je wist dat zou komen.
Volgende opnamestop vanmiddag of vanavond pas, wat denken we?
Maar daar moet je eerst een reassesment van maken met een verslag die door X instanties moet worden goed gekeurdquote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Alweer! Dat is de derde!
Misschien toch eens de protocollen die het RIVM voorschrijft tegen het licht houden en deze instelling niet beschouwen als een feilloze raad van wijzen die boven iedere kritiek verheven is.
Wanneer in binnen een week tijd 3 van je behandelcentra uitvallen omdat het dankzij het volgen van het protocol in een besmettingshaard is veranderd kun je concluderen dat het protocol niet deugt. Daar hoef je geen viroloog voor te zijn.
Ik durf dat (nog) niet. Het is steeds schommelen tussen er iets aan willen doen en niet voor achterlijk worden versleten. Je moet in Nederland vooral nuchter, nonchalant en doen alsof het niks is.quote:
Is ook zo, alleen let je er nu meer op en valt het me ook meer op.quote:
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nog even en we hebben meer besmette ziekenhuizen dan mensen
Prima regie
Mocht die positief getest zijn gaan ze dat ook nooit bekend maken denk ikquote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:58 schreef zipcon het volgende:
In The Guardian staat dat de paus negatief is getest voor coronavirus. Dat ene artikel dat duizenden keren werd gedeeld was dus, zoals al vlug duidelijk, fake news. De paus leeft (en verscheen zondag nog voor een preek).
Ook heb je alleen de griep moet je niet in het rond niezen. En met koorts thuisblijven is ook niet Corona gerelateerd. Ik heb niks met de hysterie maar opletten met luchtwegklachten is best normaalquote:Op dinsdag 3 maart 2020 08:04 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ik durf dat (nog) niet. Het is steeds schommelen tussen er iets aan willen doen en niet voor achterlijk worden versleten. Je moet in Nederland vooral nuchter, nonchalant en doen alsof het niks is.
Gisteren liep er een collega overduidelijk ziek rond. Ook heel erg hoesten. Haha: ik heb geen Corona hoor. Ik denk dan: hoe weet je dat. Je zit rood van de koorts, hoest aan een stuk door. Maar.. de collega’s er om heen, ook lachen. Haha, hoest maar in je arm. Hoestende collega, die gewoon vrijuit rondhoest: O ja.. en doet een lacherig hoestje richting haar arm.
Vind ik ook. Maar blijkbaar denken heel veel mensen anders. En men maakt nu plotseling het onderscheid tussen griep en Corona. Griep is niet erg, is normaal, hoort erbij en daar moeten we nu helemaal niet over zeuren. Dus lekker rondhoesten en rondproesten. En dan grappen maken dat het geen Corona is (wat je niet zeker weet).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 08:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ook heb je alleen de griep moet je niet in het rond niezen. En met koorts thuisblijven is ook niet Corona gerelateerd. Ik heb niks met de hysterie maar opletten met luchtwegklachten is best normaal
https://www.theguardian.c(...)ly-south-korea-japanquote:In China, Shanghai will require everyone entering the city from countries with “relatively serious virus conditions” to submit to 14 days of quarantine, an official said on Tuesday.
The rule will apply to all people regardless of nationality, said Xu Wei, an official with the city government’s news office, speaking to reporters at a briefing.
The southeast province of Guangdong, neighbouring Hong Kong, announced similar rules earlier on Tuesday.
Qua temperatuur?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 08:21 schreef KingRadler het volgende:
Nederland moet Singapore achterna gaan
Ik heb zelf net mijn jaarlijkse bronchitis gehad vanwege hooikoorts, hoesten en niezen hoeft op zich ook niks met virus te maken te hebben. Maar snotteren is gewoon ranzigquote:Op dinsdag 3 maart 2020 08:17 schreef Injetta het volgende:
[..]
Vind ik ook. Maar blijkbaar denken heel veel mensen anders. En men maakt nu plotseling het onderscheid tussen griep en Corona. Griep is niet erg, is normaal, hoort erbij en daar moeten we nu helemaal niet over zeuren. Dus lekker rondhoesten en rondproesten. En dan grappen maken dat het geen Corona is (wat je niet zeker weet).
Echt een vreemde mentaliteit.
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 08:18 schreef asco het volgende:
Leesvoer.
https://www.vox.com/2020/3/2/21161067/coronavirus-covid19-china
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |