Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit virus hoeft opzich niet zo'n groot probleem te zijn, maar als we per dag 1 ziekenhuis dichtgooien zie ik het somber in
Google:
Nederland telt 79 ziekenhuisorganisaties Begin 2018 telt Nederland 79 ziekenhuisorganisaties inclusief 8 universitaire medische centra (UMC Universitair Medisch Centrum's). Deze organisaties bestaan in totaal uit 120 ziekenhuislocaties en 134 buitenpoliklinieken (VZinfo).
Nederland telt 79 ziekenhuisorganisaties Begin 2018 telt Nederland 79 ziekenhuisorganisaties inclusief 8 universitaire medische centra (UMC Universitair Medisch Centrum's). Deze organisaties bestaan in totaal uit 120 ziekenhuislocaties en 134 buitenpoliklinieken (VZinfo).
Das niet best. Minder dan ik dacht. Ziekenhuizen die wel open blijven zullen snel vol zitten met patienten die normaal in de gesloten ziekenhuizen opgenomen zouden worden. + alle nieuwe corona patienten.
Zoals het RIVM zegt; Afijn, we gaan het zien he
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Op dinsdag 3 maart 2020 00:09 schreef joyvke het volgende: Weet niet of er interesse is (met alle trackers etc die er al zijn). Voor mezelf miste ik voornamelijk percentages + Europa als 1 geheel. Heb de cijfers van BNO/ Worldmeters gebruikt.
Dat is de link. Als je hem tussen [url] tags zet dan gaat iets mis.
Je moet hem even openen en dan in de adresbalk de link kopieren; hij kort het af en jij copy/paste dan de afkorting, maar dan is het geen link meer. Of iets.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
Dat is de link. Als je hem tussen [url] tags zet dan gaat iets mis.
Je moet hem even openen en dan in de adresbalk de link kopieren; hij kort het af en jij copy/paste dan de afkorting, maar dan is het geen link meer. Of iets.
Trouwens, volgens mij heb ik zeker een stuk of 5 verschillende aankondigingen van 'de 20ste patiënt' in allerlei media gezien, of vergis ik me? Soort van de vijfde Beatle, maar dan beduidend minder leuk.
Trouwens, volgens mij heb ik zeker een stuk of 5 verschillende aankondigingen van 'de 20ste patiënt' in allerlei media gezien, of vergis ik me? Soort van de vijfde Beatle, maar dan beduidend minder leuk.
Ik denk eigenlijk dat ze in China veel betere middelen en mogelijkheden hebben om dit virus een halt toe te roepen. Vanwege de dictatuur kunnen ze daar veel makkelijk lockdowns afvaardigen dan hier in Nederland. En blijkbaar leggen ze de prioriteiten daar heel anders. Ze gooien daar blijkbaar makkelijk de boel ff voor een paar weken plat. Hier durven ze (voor het geld) nog niet eens een voetbalwedstrijd af te lassen.
Wat mogelijk gaat betekenen dat die laksheid en prioritering van onze economie ons misschien toch de kop kan gaan kosten.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Is er al aan Bruins gevraagd wat het plan van het rivm is over een maand wanneer alle bedden vol zijn op de ic? Gewoon weer niks doen en mensen thuis langzaam laten stikken?
Op dinsdag 3 maart 2020 01:43 schreef Cesare-Borgia het volgende: Is er al aan Bruins gevraagd wat het plan van het rivm is over een maand wanneer alle bedden vol zijn op de ic? Gewoon weer niks doen en mensen thuis langzaam laten stikken?
Ik begreep dat in deze het navolgende beleid toepassen: dat zien we dan wel weer
Ik was vier dagen vrij geweest, vrij verveeld heb ik veel in dit topic gelezen. Helemaal verbaasd dat toen ik op mijn werk kwam alles heel gewoon ging. Dit topic en zo'n Steve enzo maken je ook wel snel helemaal gek. Elk nieuwe geval wereldwijd Misschien is het wel beter om niet zo met een vergrootglas te kijken, Voor mij dan.
Ik denk eigenlijk dat ze in China veel betere middelen en mogelijkheden hebben om dit virus een halt toe te roepen. Vanwege de dictatuur kunnen ze daar veel makkelijk lockdowns afvaardigen dan hier in Nederland. En blijkbaar leggen ze de prioriteiten daar heel anders. Ze gooien daar blijkbaar makkelijk de boel ff voor een paar weken plat. Hier durven ze (voor het geld) nog niet eens een voetbalwedstrijd af te lassen.
Ik zie Rutte vandaag überhaupt het onderwerp op tv voor het eerst adresseren. Laat mensen niet allemaal hun reizen annuleren zegt hij.
Eens wat betreft China.
Het zo snel mogelijk isoleren van mensen/wijken/steden is het enige wat men kan doen en dat gaat ook hier gebeuren.
Op dinsdag 3 maart 2020 01:46 schreef liesje1979 het volgende: Ik was vier dagen vrij geweest, vrij verveeld heb ik veel in dit topic gelezen. Helemaal verbaasd dat toen ik op mijn werk kwam alles heel gewoon ging. Dit topic en zo'n Steve enzo maken je ook wel snel helemaal gek. Elk nieuwe geval wereldwijd Misschien is het wel beter om niet zo met een vergrootglas te kijken, Voor mij dan.
Zalig zijn de onwetenden.
Op dinsdag 3 maart 2020 01:46 schreef liesje1979 het volgende: Dit topic en zo'n Steve enzo maken je ook wel snel helemaal gek. Elk nieuwe geval wereldwijd Misschien is het wel beter om niet zo met een vergrootglas te kijken, Voor mij dan.
Mijn pa had een mooi vergelijk.
Pak je telefoon en ram 10 willekeurige nummers in en druk op bellen.
De kans dat je schoonmoeder opneemt is net zo groot als de kans dat je de pijp uit gaat aan dat coronavirus. En allebei net zo kut.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
Op dinsdag 3 maart 2020 01:46 schreef liesje1979 het volgende: Ik was vier dagen vrij geweest, vrij verveeld heb ik veel in dit topic gelezen. Helemaal verbaasd dat toen ik op mijn werk kwam alles heel gewoon ging. Dit topic en zo'n Steve enzo maken je ook wel snel helemaal gek. Elk nieuwe geval wereldwijd Misschien is het wel beter om niet zo met een vergrootglas te kijken, Voor mij dan.
Dit zou in de OP moeten, mensen hier maken elkaar gek namelijk.
Overig ben ik wel echt zuur van het virus. Ik zou dinsdagavond naar noord italie vliegen maar ik durfde niet, geen zin in twee weken thuis bij terugkomst
BBCLBicker twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 02:28:47It’s worth knowing that South Korea has tested 125,851 people so far for coronavirus.That is a huge number of tests.16,260 were carried out yesterday. reageerretweet
BBCLBicker twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 02:28:47It’s worth knowing that South Korea has tested 125,851 people so far for coronavirus.That is a huge number of tests.16,260 were carried out yesterday. reageerretweet
De cijfers uit Zuid-Korea zijn waarschijnlijk de enige betrouwbare, inderdaad.
poehh, dat land lijkt verloren, geen enkele maatregel helpt
ZK is vandaag officieel op triage overgegaan dus de mortaliteit zal vermoedelijk beginnen stijgen boven de huidige 0,7%. Al stijgt dat tot circa 3% dan nog is het hele land niet verloren
Geld maakt meer kapot dan je lief is. Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Zuid-Korea is het enige land dat alle verdenkingen test! Dat is eigenlijk juist heel fijn, de cijfers zijn daarom hoog, maar zo heb je wel een zeldzaam duidelijk beeld van percentages.
Een stijging betekent niet noodzakelijk dat meer mensen besmet raken. Dit kunnen besmettingen zijn die weken geleden plaatsvonden. En ze testen per dag meer mensen dan ze kunnen verwerken, ik dacht dat ze een achterstand van ongeveer 5 dagen hadden. Waarschijnlijk zitten de meeste van die personen trouwens in quarantaine.
Een stijging betekent niet noodzakelijk dat meer mensen besmet raken. Dit kunnen besmettingen zijn die weken geleden plaatsvonden. En ze testen per dag meer mensen dan ze kunnen verwerken, ik dacht dat ze een achterstand van ongeveer 5 dagen hadden. Waarschijnlijk zitten de meeste van die personen trouwens in quarantaine.
Ik begreep dat iedereen die getest werd in Z-K sowieso in quarantaine moest tot de uitslag bekend was.
Onrust. Onvoldoende FFP2 in de ziekenhuizen schijnt. Best wel een farce.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf. Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben. Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn. Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
Het maakt je ook wel gek inderdaad.
En het is best verslavend, alles m.b.t. dit virus bijhouden, alle nieuwtjes, forums, etcetera. Eigenlijk moet ik er mee stoppen, maar....
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
"Het advies om niet zomaar de huisarts te bellen betekent dat er besmettingen met het virus ongeregistreerd voorbij zullen gaan. Volgens het RIVM is dat geen probleem."
Ik begin me nou toch wel wat zorgen te maken denk ik.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
"Het advies om niet zomaar de huisarts te bellen betekent dat er besmettingen met het virus ongeregistreerd voorbij zullen gaan. Volgens het RIVM is dat geen probleem."
Begrijp niet waarom NL dit niet serieus neemt, maakt een extra potje vrij en begin met maximaal testen van die zooi.
Lekker weer naar het werk vandaag in een nog niet gesloten ziekenhuis ict. dus ik krijg te maken met "besmette" pc's waar een "virus" in kan zitten brrr komt wel dichtbij zo
Dat zijn er 100000000000000000000000000000 (ja, 29 nullen).
Oftewel 0.1 quintiljoen.
Leuk feitje. Ik kende quintiljoen nog niet.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
Ik geef je een pistool met een magazijn van 10 kogels, maar ik doe er maar eentje in.
Ik draai aan de cylinder en daarna zet hij het pistool tegen je hoofd en dan haal jij de trekker over.
Maar je mag ook kiezen om je schoonmoeder even te bellen.
Zeg jij maar wat je het liefste doet.
Ik de schoonmoeder want een pistool met een magazijn is waarschijnlijk een automatisch pistool en dan werkt het tegen je.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende: Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
Een van de Nederlanders die is gediagnosticeerd met corona vertelt hoe ze de ziekte en alle commotie daaromheen ervaart. De 45-jarige vrouw uit Helmond is direct na terugkomst van haar vakantie in Noord-Italië met haar gezin uit eigen beweging in quarantaine gegaan. ,,Ik heb echt moeten aandringen op een test.”
Ik las net op Reddit dat volgens een één of andere arts veel te weinig wordt getest in de US.
Op dinsdag 3 maart 2020 06:50 schreef Kickstart het volgende: Lekker weer naar het werk vandaag in een nog niet gesloten ziekenhuis ict. dus ik krijg te maken met "besmette" pc's waar een "virus" in kan zitten brrr komt wel dichtbij zo
Ik ga vandaag regelen dat een intensivist vanuit huis kan werken aangezien hij daar in quarantine zit vanwege contact met een corona patiënt.
Ik hoop niet dat dit te vaak gaat gebeuren want die zijn best wel nodig...
Zit met iemand in de bus die non-stop zit te hoesten en rochelen. Dit vind ik nu ineens echt aso. Voel de neiging opkomen om er iets van te zeggen. Wilt u aub in uw arm hoesten en waarom blijft u niet thuis ipv in het OV al je hoestbaccillen virussen door de bus te verspreiden?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
Op dinsdag 3 maart 2020 07:41 schreef Injetta het volgende: Zit met iemand in de bus die non-stop zit te hoesten en rochelen. Dit vind ik nu ineens echt aso. Voel de neiging opkomen om er iets van te zeggen. Wilt u aub in uw arm hoesten en waarom blijft u niet thuis ipv in het OV al je hoestbaccillen virussen door de bus te verspreiden?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list