Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Hahaha maar even serieus: als ik de straat niet meer op zou willen, hoe ga ik dat doen met m'n hond? Kan er iemand serieus meedenken? 's Nachts uitlaten? Andere ideeën? Hoe gaan jullie dat doen?
Op maandag 2 maart 2020 21:35 schreef Coeus het volgende: Hahaha maar even serieus: als ik de straat niet meer op zou willen, hoe ga ik dat doen met m'n hond? Kan er iemand serieus meedenken? 's Nachts uitlaten? Andere ideeën? Hoe gaan jullie dat doen?
Op maandag 2 maart 2020 21:35 schreef Coeus het volgende: Hahaha maar even serieus: als ik de straat niet meer op zou willen, hoe ga ik dat doen met m'n hond? Kan er iemand serieus meedenken? 's Nachts uitlaten? Andere ideeën? Hoe gaan jullie dat doen?
Op straat loop je juist het minste risico. Je kan prima je hond uitlaten.
Wat kan er nou met een hond uitlaten gebeuren? Het is niet zo dat als je langs iemand loopt gelijk het virus oploopt he. Vooral door niezen, intens aanraken enz.
Huh?het gaat toch alleen om contact met hoestende andere mensen.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
Zet al die managers maar met een pak en masker neer in de ziekenhuizen ja
Dit kan echt prima!
Vandaag nog uitgebreid met wat collega's besproken. Sommige zijn van oorsprong ook vanuit de verpleegkunde gekomen en kunnen prima in de zorg aan de slag en zelf heb ik ooit meegelopen en met wat instructies van een verpleegkundige kan ik prima helpen.
Heb helaas geen tuin. Maar als de poep de ventilator raakt en we Wuhan-achtige taferelen zouden krijgen, zouden jullie je hond dan nog uitlaten? Ik denk niet dat ik tegen die tijd iemand zo gek krijg om op te passen/hem in een pension te krijgen.
Het zal niet zo druk op straat zijn. En afhankelijk van waar je woont kan je dicht bij de deur blijven of juist naar een bosje achter je huis gaan bijvoorbeeld. De kans dat je in die 2 minuten iemand tegenkomt die vlak langs je heen loopt en dan niest is niet super groot.
Vergeet dan niet je handen regelmatig te wassen. Maar dat doe je sowieso al wel.
Op maandag 2 maart 2020 21:39 schreef Coeus het volgende: Heb helaas geen tuin. Maar als de poep de ventilator raakt en we Wuhan-achtige taferelen zouden krijgen, zouden jullie je hond dan nog uitlaten? Ik denk niet dat ik tegen die tijd iemand zo gek krijg om op te passen/hem in een pension te krijgen.
Wat een fake bericht weer zeg. Het Coronavirus is JUIST afkomstig van dieren. Gewervelde dieren hebben er voor gezorgd dat het overgedragen is naar de mens. Van dit soort fake-nieuws in de media krijg ik zoveel jeuk.