Totdat er een tweede golf komt van een besmette buiten China, vraag mij af of dan weer het hele land dicht wordt gegooid.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:38 schreef Kyran het volgende:
Nog maar 8 besmetting buiten Hubei in China. Netjes hoor als de getallen waar zijn.
‘China’ en ‘getallen die waar zijn’quote:Op maandag 2 maart 2020 16:38 schreef Kyran het volgende:
Nog maar 8 besmetting buiten Hubei in China. Netjes hoor als de getallen waar zijn.
Komt er niks terug daar? Lijkt me dat virus daar ook weer goed opduiken. Vertrouw china echt totaal niet qua cijfers.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:38 schreef Kyran het volgende:
edit: blijkbaar is het een antropoloog, geen psycholoog, my mistake..quote:The Coronavirus Is Much Worse Than You Think
How COVID-19 is infecting our minds, not our lungs.
Posted Feb 27, 2020
[..]
Why then are so many countries implementing quarantine measures, shutting down their borders, schools, and soccer games for something that is less likely to happen to anyone than drowning in a single year, or even being hit by lightning in one’s lifetime? Why is the stock-market crashing, and why are school and workplace mass emails, news headlines, social media feeds, and face-to-face conversations dominated by stories about what is essentially a new strand of mild to moderate flu?
Our minds like to jump to threatening headlines with big, alarming numbers. As this post was first aired, a total of 80,000 cases of COVID-19 had been reported in 40 countries. To put things in perspective again, this is a mere 0.0001% of the world population. In comparison, seasonal outbreaks of influenza make 3 to 5 million people sick enough to seek treatment worldwide (up to 0.06% of the population) while many more cases go undetected. The seasonal flu results in 290,000 to 650,000 deaths each year — up to 0.008% of the population.
To grasp the full — and very real — power of the coronavirus, we need to enter the rabbit hole of evolved human psychology.
The coronavirus is quite simply, and almost exclusively, a moral panic. This is so in the most literal sense.
[..]
Ja lijkt me toch wel het minste dat je kan verwachten van je overheid in dit soort situaties.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:37 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind ook dat zeker de kwetsbare mensen goed geinformeerd moeten worden, zodat ze de keuze kunnen hebben om wat meer thuis te kunnen blijven...
quote:Op maandag 2 maart 2020 16:40 schreef crystal_meth het volgende:
Ha, een reminder waarom ik psychologen niet serieus neem.
[..]
Rutte: ok bedankt, doen we niks meequote:Op maandag 2 maart 2020 16:41 schreef Toefjes het volgende:
WHO adviseert agressieve maatregelen van landen.
Op de NOS liveblog staat:quote:Op maandag 2 maart 2020 16:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik hoef ook geen namen en adressen. Geef dan iig de gemeentes ofzo.
quote:Het RIVM publiceert later vandaag met een kaart op de website, waarop te zien is waar in Nederland geregistreerde besmettingen zijn. Die kaart zal dagelijks worden bijgewerkt.
Die gaat vast een beetje stout doen.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Rute denkt: ok bedankt, doen we niks mee
my mistake, hij is antropoloog en "cognitive scientist"...quote:Op maandag 2 maart 2020 16:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]![]()
Je zou denken dat zij toch wel weten wat een normalcy bias is.
quote:Op maandag 2 maart 2020 16:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat kan ook, dat ze de moed al hebben opgegeven het nog enigszins onder controle te hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |