Als iemand info heeft, kan de OP weer geüpdatet worden.quote:• Besmettingen in Nederland:
1. Carnavalsvierder uit Loon op Zand
2. Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3. Partner van #2
4. Jongste kind van #2
5. Vrouw van #1
6. Dochter van #1
7. Vrouw uit Delft
8. Vrouw uit Nieuwendijk, Gemeente Altena. Op 21 februari opgenomen met klachten in het ziekenhuis van Gorinchem, en vervolgens naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht en daar positief getest.
9. Man uit Dalen, gemeente Coevorden, onbekend waar die het virus heeft opgelopen, wel 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg
10. Vrouw uit Tilburg
11. Man, broer van #1
We mogen dat niet weten. RIVM deelt die info voorlopig niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:45 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Wordt er ook ergens een overzicht bijgehouden met aantal meldingen per stad in Nederland?
8 nieuwe besmettingenquote:Op maandag 2 maart 2020 13:47 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Als iemand info heeft, kan de OP weer geüpdatet worden.
mensen denken niet verder.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:42 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Waar moeten al die kinderen blijven dan volgens jou?
Houten in elk geval. Was hierboven al ergens genoemd.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:47 schreef Zipportal het volgende:
[..]
In ieder geval 1 in Houtenquote:Op maandag 2 maart 2020 13:47 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Hoelang ga je dit volhouden :pquote:Op maandag 2 maart 2020 13:47 schreef Zipportal het volgende:
[..]
omdat het amateurs zijnquote:Op maandag 2 maart 2020 13:46 schreef Kyran het volgende:
Waarom is het RIVM gestopt met melden van steden?
Dank.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:48 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het originele bericht:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)-maasstad-ziekenhuis
Dat klopt, maar ik zeg toch ook nergens dat dit niet zo is?quote:Op maandag 2 maart 2020 13:46 schreef Tailless het volgende:
[..]
ja je snapt toch dat aan beide kanten ze mee doen?
of snap je niet hoie het werkt?
1000 is veel, maar als je ziet dat het in 4 dagen van 1 naar 18 kan schieten, lijkt er wel sprake te zijn van exponentiële groei.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:34 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat we die hele 1000 niet eens gaan halen.
Ga uit van verdubbeling per 24 uur (zolang je niets doet)quote:Op maandag 2 maart 2020 13:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
1000 is veel, maar als je ziet dat het in 4 dagen van 1 naar 18 kan schieten, lijkt er wel sprake te zijn van exponentiële groei.
[ afbeelding ]
Komen meer bij vandaag.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
1000 is veel, maar als je ziet dat het in 4 dagen van 1 naar 18 kan schieten, lijkt er wel sprake te zijn van exponentiële groei.
[ afbeelding ]
Informatie is nog beperkt, enige beetje info:quote:
quote:Bijna alle nieuwe personen bij wie het virus is vastgesteld, zijn in Noord-Italië geweest of zijn familie van eerdere besmette mensen, aldus het instituut.
Precies! Gewoon iets meer "common sense" gebruiken. Iets meer preventief handelen. Niet afwachten tot het te laat is.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:47 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
precies dit, maar het lijk (vooral op dit forum) wel of je of een klootzak bent die helemaal niks wil doen
of een krankzinnige bent die een lockdown wil inzetten.
die zitten in Oostenrijkquote:Op maandag 2 maart 2020 13:51 schreef kladderadatsch het volgende:
Zitten de Oranjes al ergens in een bunker in Canada? Want tot die tijd hoeven we ons geen zorgen te maken zegt m'n opa..
dus nog niet in Canadaquote:
In Italië zijn er pakweg 60 miljoen inwoners + toeristen. Stel dat er vorige week 2000 gevallen waren. Dan is er gemiddeld 1 besmet persoon per 30.000 Italianen, maar ook 1 per 30.000 toeristen. En dat is bij een random verdeling, bij een uitbraak in een toeristisch centrum kan het bvb 1 op 5000 toeristen zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:47 schreef Mr.Silencer het volgende:
Gezien het ruime aantal besmettingen, afkomstig uit noord-Italië, vraag ik me af of de situatie in Italië stukken ernstiger is dan de cijfers momenteel aangeven, of worden mensen veel vaker besmet op luchthavens/vliegreizen, in verhouding tot de steden en dorpen?
Beetje vage berichtgeving inderdaad. Is hij nu op vakantie geweest naar een besmet gebied of niet?quote:Op maandag 2 maart 2020 13:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Die man uit Houten, ik hoop voor Duitsland niet dat hij het op die beurs heeft opgelopen.
Het RIVM zegt alleen:quote:Op maandag 2 maart 2020 13:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar komen die 18 vandaan en hoeveel zijn er in het buitenland geweest of in contact met een andere patient? Namen en rugnummers svp
Aan ons om in te vullen dat "bijna" slaat op het ene nieuwe geval uit Houten, die niet in Italie (lijkt) te zijn geweest.quote:Bijna alle nieuwe personen bij wie het nieuwe coronavirus is vastgesteld zijn reizigers afkomstig uit Noord-Italië of zijn gezinscontacten van een eerdere patiënt.
Zou dit geen mooi klusje voor TS/modje of enthousiaste FOK!ker kunnen zijn?quote:Op maandag 2 maart 2020 13:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Geloof het niet. Op de RIVM site kan ik dat niet vinden iig.
Dat valt in vergelijking met Italië dan toch nog mee?quote:Op maandag 2 maart 2020 13:43 schreef riazop het volgende:
[..]
Duitsland is van 80 gisterochtend naar nu 150 gegaan in 24 uur
Total conspiracyquote:
Hoe dan ook, met nog steeds een gestage stroom dagelijkse reizigers uit dat gebied gok ik dat er sowieso al 10 besmettingen per dag geimporteerd worden. Onder reizigers van milaan en omgeving iig. De rest zal wel meevallen.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In Italië zijn er pakweg 60 miljoen inwoners + toeristen. Stel dat er vorige week 2000 gevallen waren. Dan is er gemiddeld 1 besmet persoon per 30.000 Italianen, maar ook 1 per 30.000 toeristen. En dat is bij een random verdeling, bij een uitbraak in een toeristisch centrum kan het bvb 1 op 5000 toeristen zijn.
Eens.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:00 schreef Kyran het volgende:
Ik vind het ook wel zorgwekkend dat het RIVM opeens zo geheimzinnig doet over de locaties.
Geen informatie zorgt voor meer paniek dan goede informatie.
Richting zonsondergang van onze boreale samenleving! Als meer all-round politicus zal hij zo'n gezondheidsdossier minder in zijn mandje willen. Hoewel hij mss wel meer daadkracht kan tonen dan het afwachten van RIVM.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:01 schreef Salina het volgende:
Rutte: 'We varen op het kompas van de mensen die weten hoe het zit'![]()
Dan moeten ze op een gegevensmoment honderden woonplaatsen gaan melden.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:00 schreef Kyran het volgende:
Ik vind het ook wel zorgwekkend dat het RIVM opeens zo geheimzinnig doet over de locaties.
Geen informatie zorgt voor meer paniek dan goede informatie.
O dus hij stapt van het RIVM af?quote:Op maandag 2 maart 2020 14:01 schreef Salina het volgende:
Rutte: 'We varen op het kompas van de mensen die weten hoe het zit'![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)aat-op-achttien.html
Is dat de beurs in Munchen? Volgens mij heeft daar ook de 3de Deense besmetting plaatsgevonden.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Die man uit Houten, ik hoop voor Duitsland niet dat hij het op die beurs heeft opgelopen.
Zo ver is het nog niet, dus dat het best gekund nog.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:04 schreef Collide het volgende:
[..]
Dan moeten ze op een gegevensmoment honderden woonplaatsen gaan melden.
Niet bekend gemaakt volgens mij.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:05 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Is dat de beurs in Munchen? Volgens mij heeft daar ook de 3de Deense besmetting plaatsgevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |