abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 3 april 2020 @ 17:35:54 #276
104963 ETA
European Travel Author
pi_192433648
Betreft Mintos, zij verwerken hun withdrawals nog steeds vlotjes, dat geeft dan wel iets geruststelling.
Totaal Travel 04-19: 136 vliegtickets, 57 landen, 6 continenten, 882 reisdagen, 155.338 foto's
Mijn reisfotos!
pi_192433995
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:35 schreef ETA het volgende:
Betreft Mintos, zij verwerken hun withdrawals nog steeds vlotjes, dat geeft dan wel iets geruststelling.
PeerBerry betaalt ook vlotjes uit. Beter dan Fastinvest, wacht al 5 werkdagen op mijn uitbetaling :(.
pi_192444945
quote:
You are receiving this email as an investor with active investments in Forward Flow loans issued by Finko AM (Varks).

We wanted to let you know that your funds invested in Finko AM Forwards Flow loans will be credited to your account today or tomorrow. Your investments in these loans are being refunded as the loans had not been disbursed by the date the company entered into liquidation. The accrued interest on these loans will be repaid soon, currently it remains as part of the pending payment.

If you have any questions, don’t hesitate to email or call us.

Best regards,
Your Mintos Team
pi_192445444
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 11:20 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ja hier ook ontvangen. Vorige week nog 2% cashback ontvangen over de investering en 25% rente over looptijd, nu al weer ter ziele helaas. Wel mooi dat ze netjes uitbetaald hebben, incl.volledige rente.

[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdfunder99 op 04-04-2020 12:10:43 ]
  maandag 6 april 2020 @ 09:10:04 #280
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_192473339
Ik heb nog wat short term loans van Varks openstaan. Jammer dat ze die niet aflossen.
We kunnen nog een week genieten van de SM op mintos, voordat er kosten (0,85%) in rekening wordt gebracht. Ben benieuwd of dat effect gaat hebben.
Verder vis ik nu wat krenten uit de pap via de auto-invest op de SM. Zie nu dat primary vaak een hogere rente/ YTM heeft..
  maandag 6 april 2020 @ 09:26:10 #281
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_192473547
Deze crisis geeft straks wel een goed inzicht van de levensvatbaarheid van de platformen.
Welke zien jullie dit overleven?

Zit ik zelf in:
- Mintos
- Estaguru
- Peerberry
- Iuvo group
- Viventor
- Bulkestate
- Crowdestor

Twijfels:
- Fastinvest
- Wisefund
- TFG Crowd

Onbekend:
- Evoestate
- Lenndy

Omgevallen/scam:
- Kuetzal
- Envestio
- Grupeer
- Monethera
- Agrikaab
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 09:58:06 #282
42184 crew  DaMart
pi_192473870
Ik zit nu bij Mintos en Grupeer. Als Grupeer inderdaad omvalt of een scam is, dan gaat het even duren voordat ik rendement maak, want dan moet ik bij Mintos eerst de helft van mijn totale P2P-lending-investering terugverdienen. Het is geen wereldbedrag, maar genoeg om het jammer te vinden als het weg is.

En ja, ik wist dat ik een risico nam met P2P-leningen, maar om na amper 2 maanden al 50% van mijn inleg kwijt te zijn als Grupeer inderdaad wegvalt, doet mijn vertrouwen in de gehele markt geen goed.

Mintos zie ik deze crisis wel overleven trouwens, al zou het me niets verbazen als er wat LO's omvallen. Ik heb de auto-invest daarom maar uitgezet en probeer handmatig wat leningen van de secondary market op te pikken als er weer voldoende is terugbetaald :).

Voorlopig stop ik dan geen extra geld in p2p-lending, ook niet bij andere sites. Eerst maar even afwachten hoe e.e.a zich ontwikkelt onder de huidige omstandigheden.
  maandag 6 april 2020 @ 17:49:23 #283
104963 ETA
European Travel Author
pi_192481393
En nu ook Capital Service bij Mintos in de problemen.... had daar ook wel een flink deel inzitten.
Totaal Travel 04-19: 136 vliegtickets, 57 landen, 6 continenten, 882 reisdagen, 155.338 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 6 april 2020 @ 17:57:41 #284
400021 Faraday01
Inducing, Biatlonfan
pi_192481527
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:49 schreef ETA het volgende:
En nu ook Capital Service bij Mintos in de problemen.... had daar ook wel een flink deel inzitten.
Nieuwe investeringen zijn helemaal stilgevallen bij Mintos. Deze maand pas 8,5 miljoen geīnvesteerd over alle LO's samen. Volumes zaten paar maanden geleden op 330 miljoen per maand. Dat is 65 miljoen in de 6 dagen die april nu oud is.
  maandag 6 april 2020 @ 18:05:33 #285
81996 Bond
License to kill
pi_192481698
Ik kende dit verschijnsel helemaal niet. Op de beurs staat de portefeuille er erg slecht voor. Wat is een beetje oke bedrag waarmee je beetje leuk rendement hebt bij mintos zonder al te veel kosten?
Wat raden jullie aan?

* Bond is op de beurs ook voorzichtig begonnen en dat loopt nu ook beetje verkeerd... dus of het nuttig is klein te beginnen?
Geen commentaar
pi_192481901
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:05 schreef Bond het volgende:
Ik kende dit verschijnsel helemaal niet. Op de beurs staat de portefeuille er erg slecht voor. Wat is een beetje oke bedrag waarmee je beetje leuk rendement hebt bij mintos zonder al te veel kosten?
Wat raden jullie aan?

* Bond is op de beurs ook voorzichtig begonnen en dat loopt nu ook beetje verkeerd... dus of het nuttig is klein te beginnen?
Dag allemaal, ik ben net nieuw op fok:).

Verder wat betreft je vraag, het maakt niet echt uit hoeveel je inlegt. Op de secondary market kan je vanaf 1 euro per lening inleggen. Houd er wel rekening mee dat er redelijk wat om kan vallen. Ik zou in ieder geval momenteel alleen de A'tjes pakken met buy-back guarantee om jezelf enigszins in te dekken. Momenteel zijn die ook op de kop te tikken voor een discount tussen de 8 en 12% op de secondary market.

[ Bericht 3% gewijzigd door winiusty op 06-04-2020 18:18:55 (Ik ben een oen) ]
pi_192483409
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:26 schreef Gijsbertus het volgende:
Deze crisis geeft straks wel een goed inzicht van de levensvatbaarheid van de platformen.
Welke zien jullie dit overleven?

Zit ik zelf in:
- Mintos
- Estaguru
- Peerberry
- Iuvo group
- Viventor
- Bulkestate
- Crowdestor

Twijfels:
- Fastinvest
- Wisefund
- TFG Crowd

Onbekend:
- Evoestate
- Lenndy

Omgevallen/scam:
- Kuetzal
- Envestio
- Grupeer
- Monethera
- Agrikaab
Van dit hele rijtje zit cq zat ik in:

Mintos >> heb 2 maanden geleden alles verkocht: dit indirecte business model met loan originators heeft wat mij betreft te veel haken en ogen mbt regelgeving in verschillende landen. Heb nog een plukje Monego wat misschien ooit terugkomt.

Estateguru >> veruit mijn grootste Baltische portefeuille. Ruim 2 jaar actief met dit platform. Heb mijn zelf opgelegde maximum bereikt op dit platform. Heb geen reden om het uitstaande bedrag hier terug te gaan brengen.

Crowdestor >> heb nu sinds de envestio ontwikkelingen even een investerings stop ingesteld. Ik ga a.s. vrijdag met veel aandacht het "white paper" over de convertible lening lezen.

Evoestate >> ik heb ruime de helft van mijn portefeuille verkocht. Bij navraag tegenstrijdige antwoorden ontvangen van 1 van hun loan originators. Ook met het (voor evoestate) meest positieve antwoord is er bij dit platform geen verdienmodel over. Wat mijn persoonlijke opinie betreft valt dit platform dus onder de twijfelgevallen.

Envestio >> mijn eerste leergeld voor dit jaar. We zullen zien of er ooit nog wat terugkomt.
pi_192485109
Ik blijf zelf Crowdestor een twijfelgeval vinden. Als het geen scam is dan zit er in ieder geval veel 'drive' achter van Janis de CEO, maar communicatie moet beter en duidelijker. Eens met ETphonehome dat whitepaper deze week te gaan lezen, maar ik vind het eigenlijk slechte timing. Eerst duidelijkheid over de leningen en hoe het nummet opschorten zit (er zijn bijvoorbeeld nog projecten die niet betalen maar wel als 'early exit' staan. Dat zou niet mogen van CE, maar dan kunnen ze dat toch gewoon even weghalen ipv laten staan en er later dan achter komen dat het niet kan. Het lijkt ook een beetje een eenmansfeestje omdat hij eigenlijk de enige is die je hoort en ziet.

Mintos zou het inderdaad moeten overleven, maar als je ziet hoe veel zij ook moeten snijden in de kosten dan is dat nog allerminst zeker als het blijft duren. Ik ga er vooralsnog wel van uit dat ze extra geld moeten kunnen ophalen bij bestaande of nieuwe investeerders en ook de naam en customer base bij hun voldoende waarde heeft.

Estateguru is denk ik het grootste realestate platform, dus die blijven ook wel voorlopig. Vraag is bij realestate wat het op de wat langere termijn gaat doen. Dat kan best uitgestelde misere zijn.

Ik blijf voorlopig gewoon zitten waar ik zit, want ik zie wel de opportunities met discounts van tot 20% bij Mintos, ook al geeft dat best meer risico. Ik houdt dus wel spreiding aan, en vooral LOs van goede rating (zowel bij Mintos als EP2P). Daar is ook voldoende korting te vinden.

Overigens wel apart dat ze Capital Service opschorten vanwege late betalingen, terwijl de pending payments van Creditstar een paar dagen hoger staan. Maar misschien vinden ze dat minder erg voor een LO met betere rating...
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:24:47 #289
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_192490171
Ik vraag mij af of Mintos niet beter alles kan opschorten. De wereld staat stil, ziekenhuizen overvol, mensen overlijden, economie ligt op zijn gat.

Waarom moeten wij dan exact op tijd onze gelden zien op Mintos?
Kunnen hier niet aangepaste betaalschema's komen met minimaal 1 maand opschorting om de LO en de leningnemer wat ruimte te geven.

Als we dit al jaren zagen aankomen, is het anders. Maar dit virus komt uit de lucht vallen.
Voor ieder platform is dit een goede testcase. Wie heeft de middelen, sterke LO en goede communicatie om investeerders tevreden te houden en niet massaal te verliezen..
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:28:50 #290
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_192490199
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:05 schreef Bond het volgende:
Wat raden jullie aan?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
start off-topic beurs

Dit is niet een beurs topic, maar klein advies kan ik je wel geven.
Als er nu al een beetje angst is 'met het verkeerd beginnen', hanteer dan de DCA methode (periodieke inleg).
Verder kijk bij je eigen grootbank of beleggen mogelijk is en neem de combinatie Northern trust world (88%) en emerging markets (12%)

end off-topic beurs
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:33:50 #291
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_192490251
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:49 schreef ETA het volgende:
Ik helaas ook.
Was daar al een geruime tijd aan het afbouwen, maar nog steeds 15% van de portefeuille..
Heb nu een aangepaste auto-invest op basis van rating explorep2p. Het grote deel staat op +70 (mogo, delfin, creditstar, iute, idf, wowwow) punten en de rest op +60 punten (dozar, credius, cream, kredit, etc).

Deze indeling ga ik ook toepassen op viventor en peerberry.
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:36:32 #292
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_192491925
Ik beschouw al het ingelegde geld in P2P als verloren. Het was een leuke tijd maar het is geen manier om over crises heen geld te verdienen.
pi_192501500
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:36 schreef xzaz het volgende:
Ik beschouw al het ingelegde geld in P2P als verloren. Het was een leuke tijd maar het is geen manier om over crises heen geld te verdienen.
Ik ga er ook vanuit dat ik het meeste geld niet meer terugzien en voor crowdfunding ben ik bang dat ik daar op termijn ook op ga toeleggen.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:16:47 #294
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_192508495
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:36 schreef xzaz het volgende:
Kan ik dan alvast jouw portefeuille overnemen? ;).
Uiteraard zullen er her en der wat zwakkere omvallen, maar ik verwacht op zeker dat er genoeg blijven staan. Met zo'n gedachte die jij hebt, had je uberhaupt niet moeten beginnen aan dit avontuur.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:19:28 #295
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_192508520
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 19:58 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ik ga er ook vanuit dat ik het meeste geld niet meer terugzien en voor crowdfunding ben ik bang dat ik daar op termijn ook op ga toeleggen.
Heb je al geld in grupeer, monethera en fastinvest geinvesteerd...:P
Waar ook crowdfunding. Zit het in de horeca branche? Ik heb zelf het merendeel in vastgoed met een goede LTV.
Er zal nu op sommige projecten een stop zitten en wellicht een langer uitstel. Dan nog blijf ik positief (winst) in de crowdfunding.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:33:22 #296
304129 Gijsbertus
op het leven
  woensdag 8 april 2020 @ 08:45:03 #297
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_192508855
Mintos en Viainvest vragen licentie aan bij de FCMC.

https://viainvest.com/blo(...)tain-an-ibf-licence/
https://blog.mintos.com/m(...)nstitution-licenses/

Zou dit betekenen dat beide partijen onder toezicht van de EU en de financiele markten staan?
En zij zich strikt aan de regels moeten houden..
pi_192512212
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:10 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ik wil je zeker niet bang maken, maar Fastinvest krijgt ook moeite met betalen. Afgelopen zondag een withdraw gedaan, nog niks ontvangen (terwijl men juist de laatste weken zeer snel was met uitbetalen, de volgdnde dag was het geld dan al binnen). Ik hoop inderdaad niet dat deze ook gaat omvallen, bij 3 platformen mijn geld zien verdampen maakt het niet leuk meer :'(
Vandaag van FastInvest mijn terugstorting van opname 29/3 ontvangen, 8 werkdagen doorlooptijd. Heb nog een opname staan, eens kijken of die dan morgen binnen komt.
pi_192512321
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:19 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Heb je al geld in grupeer, monethera en fastinvest geinvesteerd...:P
Waar ook crowdfunding. Zit het in de horeca branche? Ik heb zelf het merendeel in vastgoed met een goede LTV.
Er zal nu op sommige projecten een stop zitten en wellicht een langer uitstel. Dan nog blijf ik positief (winst) in de crowdfunding.
Nee hoor, Mintos, Grupeer, Robocash, FastInvest, Peerberry en Kuetzal zijn mijn P2P platformen. Ik ga er vanuit dat ook op de platformen waar het nu nog goed lijkt te gaan, verliezen gaan optreden. En voor je alle verliezen (2 van de 6 platformen zo goed als pleitte, bij de rest is het nog afwachten hoe ze door de crisis komen) goed gemaakt hebt, ben je wel een hele tijdje verder.

Crowdfunding zit ik niet in onroerend goed, maar veel van de projecten waar ik in zit worden geraakt door de crisis, daar gaan dan nog zeker verliezen optreden. Dan neem ik nu al vast maar afscheid van de investeringen, alles wat er nog terugkomt is dan meegenomen. Ik hoef er gelukkig niet van te leven, maar het is wel jammer.
  woensdag 8 april 2020 @ 19:10:06 #300
400021 Faraday01
Inducing, Biatlonfan
pi_192518811
Bij fastinvest zie ik nu staan dat ze verwachten het geld dat ik 2 april teruggeboekt heb pas op 20 april te betalen. Dat is niet best :X
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')