Ik wil je zeker niet bang maken, maar Fastinvest krijgt ook moeite met betalen. Afgelopen zondag een withdraw gedaan, nog niks ontvangen (terwijl men juist de laatste weken zeer snel was met uitbetalen, de volgdnde dag was het geld dan al binnen). Ik hoop inderdaad niet dat deze ook gaat omvallen, bij 3 platformen mijn geld zien verdampen maakt het niet leuk meerquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:54 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik had meer vertrouwen in fastinvest, maar beiden zou serieus pijn doen als ze omvallen :-P
Om je gerust te stellen, uit ervaring weet ik dat ze nog uitkeren ;-) Gisteren nog, 500 euro.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:10 schreef Crowdfunder99 het volgende:
[..]
Ik wil je zeker niet bang maken, maar Fastinvest krijgt ook moeite met betalen. Afgelopen zondag een withdraw gedaan, nog niks ontvangen (terwijl men juist de laatste weken zeer snel was met uitbetalen, de volgdnde dag was het geld dan al binnen). Ik hoop inderdaad niet dat deze ook gaat omvallen, bij 3 platformen mijn geld zien verdampen maakt het niet leuk meer
Klopt, ik had gisteren ook nog een uitkering..... maar die van zondag en maandag staan nog open, klein bedrag.....quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Om je gerust te stellen, uit ervaring weet ik dat ze nog uitkeren ;-) Gisteren nog, 500 euro.
Begrijp ik je goed dat je minder vertrouwen heb ik Estateguru als in Mintos?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:16 schreef Benger het volgende:
Ik zit bescheiden (<1%) in Grupeer. Vervelend dit.
Ik heb inmiddels besloten dat ik een groot deel van mijn terugkomende geld uit P2P ga halen. Bondora, Estateguru, Grupeer (als daar nog iets uit terug komt) en Twino ga ik afbouwen richting nul. Mintos ga ik terugschroeven naar een lager niveau, zodra er geen geweldige kortingen meer worden gegeven. Mijn investeringen op Mintos in Roebel en KZT ga ik afbouwen en omzetten in Euro, omdat de kortingen in die valuta lager zijn. De omzetting naar Euro is een eerste stap richting de aankomende cash-out.
Nee, ik heb meer vertrouwen in Estateguru, maar Mintos levert momenteel een dusdanig hoog rendement op dat ik de gok wel durf te wagen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:40 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Begrijp ik je goed dat je minder vertrouwen heb ik Estateguru als in Mintos?
Zo ja, kan je delen waardoor dit komt?
Ik heb zelf korte tijd wat geīnvesteerd via Mintos, maar al zeer snel weer afgebouwd (heb nu alleen nog wat Monego). Voor Estateguru heb ik mijn platform maximum bereikt, hier zie ik vooralsnog geen reden om af te bouwen.
Begrijp dat de argwaan wel een beetje. In korte tijd 4 platformen ten onder gegaan door scams. Nu met corona overal liquiditeitsissues. Niemand weet exact hoe hier goed uit te komen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:40 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Begrijp ik je goed dat je minder vertrouwen heb ik Estateguru als in Mintos?
Zo ja, kan je delen waardoor dit komt?
Ik heb zelf korte tijd wat geīnvesteerd via Mintos, maar al zeer snel weer afgebouwd (heb nu alleen nog wat Monego). Voor Estateguru heb ik mijn platform maximum bereikt, hier zie ik vooralsnog geen reden om af te bouwen.
waar vinden jullie toch steeds die 15% discountsquote:Op woensdag 1 april 2020 10:25 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Begrijp dat de argwaan wel een beetje. In korte tijd 4 platformen ten onder gegaan door scams. Nu met corona overal liquiditeitsissues. Niemand weet exact hoe hier goed uit te komen.
Ik hou hier ook even de hand op de knip. Geen deposits, maar ook geen withdrawals. Op mintos cherry picking op de secondairy market. Vandaag zelfs 15% korting op creditstar loans. Een van de sterke LO's volgens explorep2p.
Zal te maken hebben met de keuzes die je in het scherm van de Secondary market (aan de linker kant) maakt. Begin eens met bv. alleen te selecteren op Euro's, Buyback en een discount van bv. 10%. Het resultaat wat je dan te zien krijgt, kun je naar verschillende inzichten sorteren. Vervolgens pas je je criteria in de linkerkant van het scherm aan als de selectie te ruim was (bv. looptijd, minimale rente, YTM etc). Je krijgt dan vanzelf een antwoord op je vraag waarom jij nu alleen tot -5% ziet.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:43 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
waar vinden jullie toch steeds die 15% discounts
ik vind steeds max. 5% en dan heb je vaak een relatief lage rente in vergelijking met de primary market
quote:However, according to the liquidation plan agreed with the CBA, Varks was required to write off all accrued interest and penalties for delayed portfolio and stop any new accruals of interest and penalties for 2 months on the non-delayed portfolio.
Dat is inderdaad goed nieuws. Vandaag in elk geval de cashback (2%) ontvangen voor recente investering in de Finko - Varks Forward Flow leningen. Deze leningen zelf lopen inmiddels achter met de wekelijkse rente uitbetalingenquote:Op woensdag 1 april 2020 18:00 schreef ETA het volgende:
https://blog.mintos.com/f(...)-licence-revocation/
Het lijkt erop dat Varks op een gecontroleerde manier wordt afgehandeld. Als dit alles is, dan lijkt de schade mee te vallen. Maar ja, eerst zien, dan geloven:
[..]
Het stelt mij nog niet echt gerust, withdraw bij Fastinvest van afgelopen zondag nog steeds niet binnen. En als je er achteraan gaat, krijg je vaag antwoord dat het op z'n vroegst eind van de week overgemaakt wordt. Wat mij betreft duidelijk dat ze problemen hebben met de liquiditeit om uit te betalen. Gezien de situatie begrijpelijk, maar laten ze daar dan open in zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Om je gerust te stellen, uit ervaring weet ik dat ze nog uitkeren ;-) Gisteren nog, 500 euro.
Oh ik had de 30e gedaan en 30e binnen. Dus geen idee?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:03 schreef Crowdfunder99 het volgende:
[..]
Het stelt mij nog niet echt gerust, withdraw bij Fastinvest van afgelopen zondag nog steeds niet binnen. En als je er achteraan gaat, krijg je vaag antwoord dat het op z'n vroegst eind van de week overgemaakt wordt. Wat mij betreft duidelijk dat ze problemen hebben met de liquiditeit om uit te betalen. Gezien de situatie begrijpelijk, maar laten ze daar dan open in zijn.
Heel merkwaardig, ik heb de 29e en 30e een klein bedrag teruggeboekt en geen van beide zijn nog binnen. Waarschijnlijk gaan goede klanten voorquote:Op donderdag 2 april 2020 20:59 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Oh ik had de 30e gedaan en 30e binnen. Dus geen idee?
Haha, of het is pure mazzel. Had verkeerd gekeken trouwens. Sinds 25, 27 en 28 maart had ik die 500. Nu iets van 300 van 31 maart en vandaag, nog openstaande.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:14 schreef Crowdfunder99 het volgende:
[..]
Heel merkwaardig, ik heb de 29e en 30e een klein bedrag teruggeboekt en geen van beide zijn nog binnen. Waarschijnlijk gaan goede klanten voor
Echt heel slecht dit. Dat ze zo'n statement durven schrijven.quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:04 schreef ETA het volgende:
Vertrouwen in Grupeer daalt verder: https://www.grupeer.com/blog/grupeer-statement/
Het lijkt erop dat ze alvast nieuwe excuses aan het zoeken zijn en dat ze de schuld bij iemand anders kunnen leggen.... "het was de schuld van de investeerders, niet de onze!!"
Deels mee eens. Bekijk het ook eens vanuit Grupeer en lees wat ze schrijven over bedreigingen, het voor eigen rechter spelen etc. Een grote groep investeerders is/wordt opgehitst dat Grupeer een scam is en onderneemt allerlei acties die, zelfs goede, bedrijven kapot zouden maken. Ik heb zelf mijn twijfels hoe ik tegen Grupeer moet aankijken, maar heb ergens nog wel het idee dat ze goedwillend zijn. Bij Kuetzal heb ik dat gevoel absoluut niet.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:54 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Echt heel slecht dit. Dat ze zo'n statement durven schrijven.
Wacht maar even. Het kan bijna niet anders als het een beetje strategie van hun kant is om de scam nog wat af te dekken en onderzoek te vertragen. Vertrouwen is prima, en overdreven handelen (bedreigingen) zeker niet goed; maar vanuit Grupeer kunnen ze weinig meer verwachten van investeerders gezien hun zeer slechte communicatie. Dat stijgt inmiddels echt wel uit boven onhandigheid e.d. Ze gaan nergens in op ook maar enige van de concrete zorgen van de investeerders. Ze gokken misschien dat er nog voldoende mensen zijn die niets in de gaten hebben, en geld blijven storten op basis van vertrouwen door die algemene statements.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:36 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Deels mee eens. Bekijk het ook eens vanuit Grupeer en lees wat ze schrijven over bedreigingen, het voor eigen rechter spelen etc. Een grote groep investeerders is/wordt opgehitst dat Grupeer een scam is en onderneemt allerlei acties die, zelfs goede, bedrijven kapot zouden maken. Ik heb zelf mijn twijfels hoe ik tegen Grupeer moet aankijken, maar heb ergens nog wel het idee dat ze goedwillend zijn. Bij Kuetzal heb ik dat gevoel absoluut niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |