¤66,77- per inwoner oftewel ruim 1,1 miljard als je dat in Nederland zou doen uitgaande van 17,5 miljoen inwoners.quote:
Nee in de artikel staat 41 miljoen. Ik neem aan dat dat dan ook voor NL geld. Zoveel groter is NL niet ten opzichte met Luxemburgquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:24 schreef Nober het volgende:
[..]
¤66,77- per inwoner oftewel ruim 1,1 miljard als je dat in Nederland zou doen uitgaande van 17,5 miljoen inwoners.
Gewoon alles gratis maken scheelt ook een boel criminaliteit.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:36 schreef maily het volgende:
Scheelt in ieder geval veel zwartrijders (en bijkomend geweld).
Vind ik dan helemaal geen gek idee eigenlijk. Als iedereen met OV gratis naar het werk kan scheelt dat filevorming voor mensen die wel over de weg moeten en zorgt het voor minder uitstoot (een trein is wat dat betreft schoner).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:24 schreef Nober het volgende:
[..]
¤66,77- per inwoner oftewel ruim 1,1 miljard als je dat in Nederland zou doen uitgaande van 17,5 miljoen inwoners.
Weet niet wanneer je voor het laatst in de trein hebt gezeten met de spits ? Maar meestal zit de trein dan al lekker volquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:14 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Vind ik dan helemaal geen gek idee eigenlijk. Als iedereen met OV gratis naar het werk kan scheelt dat filevorming
Het spoor zal dan ook uitgebreid moeten worden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:20 schreef descon het volgende:
[..]
Weet niet wanneer je voor het laatst in de trein hebt gezeten met de spits ? Maar meestal zit de trein dan al lekker vol
Ik zit nog op school, dus dan ga ik regelmatig met de trein. Het is wel vol, dat kloptquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:20 schreef descon het volgende:
Weet niet wanneer je voor het laatst in de trein hebt gezeten met de spits ? Maar meestal zit de trein dan al lekker vol
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:14 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Vind ik dan helemaal geen gek idee eigenlijk. Als iedereen met OV gratis naar het werk kan scheelt dat filevorming
1. Nee, niets is gratis. Dit gaat ook geld kosten. Dat zeggen ze ook.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:18 schreef Scjvb het volgende:
Ehm.. Luxemburg. Tja, voor niks gaat eigenlijk bijna alleen de zon maar op. In het Haerlemsche voorziet men dat ze dit uiteindelijk vast zullen gaan terugdraaien.
Ik bedoelde dus gratis voor ov-reizigers, hé. Dat kost dan uiteraard geld vanuit een geheel andere bron dat niet verdiend wordt aan de reiziger.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:20 schreef ems. het volgende:
[..]
1. Nee, niets is gratis. Dit gaat ook geld kosten. Dat zeggen ze ook.
2. Elke keer als je Haarlem aanhaalt dan schaam ik mij weer een beetje om Haarlemmer te zijn.
Dat klinkt vrij redelijk.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:28 schreef Janneke141 het volgende:
Helemaal gratis maken (of nou ja, de consumentenprijs op nul stellen) lijkt me niet helemaal handig, maar het OV zou zeker veel goedkoper moeten worden dan nu het geval is. In een dichtbevolkt land als Nederland kan dat ook makkelijker. De trein of een snelle busverbinding moet een aantrekkelijk alternatief zijn voor de auto, maar dat is het op basis van prijs, zeker als je met meer mensen gaat, echt niet.
Nederland 41000, Luxemburg 2500km2.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:33 schreef wollah het volgende:
[..]
Nee in de artikel staat 41 miljoen. Ik neem aan dat dat dan ook voor NL geld. Zoveel groter is NL niet ten opzichte met Luxemburg
Zeg toch gewoon dat jij je medemensen gewoon geen gratis vervoer gunt en het ondernemend crimineel volk als jouw medestander wil, zodat jijzelf wel gratis vervoer krijgt respectievelijk al hebt, en waarschijnlijk ziedend wordt als iedereen die in de vervoersindustrie werkzaam is zou gaan staken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:18 schreef Scjvb het volgende:
Ehm.. Luxemburg. Tja, voor niks gaat eigenlijk bijna alleen de zon maar op. In het Haerlemsche voorziet men dat ze dit uiteindelijk vast zullen gaan terugdraaien.
@torentje, dat ziet u naar ons idee geheel verkeerd. Echter is het zo dat lang niet alles altijd maar in prijs omlaag kan, laat staan iets gratis maken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:57 schreef torentje het volgende:
[..]
Zeg toch gewoon dat jij je medemensen gewoon geen gratis vervoer gunt en het ondernemend crimineel volk als jouw medestander wil, zodat jijzelf wel gratis vervoer krijgt respectievelijk al hebt, en waarschijnlijk ziedend wordt als iedereen die in de vervoersindustrie werkzaam is zou gaan staken.
Gastquote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:33 schreef wollah het volgende:
Zoveel groter is NL niet ten opzichte met Luxemburg
Gast met de oppervlakte van NL is het IJsselmeer, Waddenzee en de kustlijn langs Noordzee meegerekend. Qua landoppervlak is NL miss 4x groter ofzoquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:28 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Gast![]()
Ze hebben drie treinlijnen en een dozijn buslijnen buiten de hoofdstad, zelfs de Achterhoek is qua ov beter georganiseerd.
Nee, het ov is warm en droog dus grote kans dat junks en andere verwarden daar hun heil zoeken en zo mensen lastigvallen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:45 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Gewoon alles gratis maken scheelt ook een boel criminaliteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |