Wel wat meer dan slechts een paar, maar gewoon voldoende voor 2 weken of zo. Niet meteen dat je tot 12 jaar na de Dag Des Oordeels nog te bikken hebt.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik sluit me hier bij aan. De groep bescheiden hamsteraars![]()
Gewoon, een paar blikjes extra. Niks mis mee.
Zo veel mensen kopen voor één of twee weken in het groot in. Normaal al. Ook zonder virus. Nu kopen wat meer mensen voor een paar dagen in. Ik zie nog nergens voorraadtekorten in supermarkten (volgens mijquote:Op vrijdag 28 februari 2020 18:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het gaat mij er om dat het onnodig hamsteren eventuele schaarste voor anderen in de hand werkt.
Als we dan toch sociaal moeten doen...
Mondkapjes in ziekenhuizen dreigen ook al schaars te worden, zoetstoffen voor in Coca Cola blijkbaar ook, en ik zag hier een foto van een drogisterij voorbij komen waar een bord bij de ingang stond dat desinfectie-spray en handgel uitverkocht waren.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:01 schreef Greys het volgende:
krijgt maar wel een ongeluk of een andere ziekte zou je namelijk ook nog weleens flink fucked kúnnen zijn door het nu al dreigende tekort aan materialen in ziekenhuizen (de gazen die uit China komen bv).
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Hebben die kutmaya's zich 8 jaar vergist
De kipkluifjes waren uitverkocht bij de Lidl.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo veel mensen kopen voor één of twee weken in het groot in. Normaal al. Ook zonder virus. Nu kopen wat meer mensen voor een paar dagen in. Ik zie nog nergens voorraadtekorten in supermarkten (volgens mij), dus het valt vast mee.
Maar hebben jullie dan normaal gesproken niets op voorraad? Ik heb standaard sowieso wel voldoende op voorraad, virus of niet. Misschien dat het brood op is na een halve week, maar als het om pure voedingswaarde gaat is er nog zat te eten.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Wel wat meer dan slechts een paar, maar gewoon voldoende voor 2 weken of zo. Niet meteen dat je tot 12 jaar na de Dag Des Oordeels nog te bikken hebt.
Zelfs de Action heeft nog volle schappen, terwijl er eerst geroepen werd dat ze zowat alles uit China kopen en hun voorraden op zouden raken.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo veel mensen kopen voor één of twee weken in het groot in. Normaal al. Ook zonder virus. Nu kopen wat meer mensen voor een paar dagen in. Ik zie nog nergens voorraadtekorten in supermarkten (volgens mij), dus het valt vast mee.
Ik heb zelfs dozen vol bijvoeding gekocht. Daarnaast nog vele blikken Fantomalt.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar hebben jullie dan normaal gesproken niets op voorraad? Ik heb standaard sowieso wel voldoende op voorraad, virus of niet. Misschien dat het brood op is na een halve week, maar als het om pure voedingswaarde gaat is er nog zat te eten.
Ik heb met mijn diabetes type 1 ook maar wat extra lang houdbaar eten ingeslagen. Ook niet overdreven veel, maar ik hou het wel een week of 2 uit mocht er hier in de buurt iemand besmet zijn. Dan blijf ik liever binnen en werk thuis dan dat ik naar de supermarkt moet. Toch beetje huiverig voor de gevolgen als risicogroep. Tijdens de griep hou ik ook altijd maar wat afstand van bepaalde collega's die toch echt heel graag naar het werk komen ondanks vage tekenen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar bijna iedereen heeft wel iemand die ze lief hebben in de risicogroep.Vandaar de zorgen.
Ik snap écht wat je bedoelt dat we niet gillend met de armen in de lucht in het rond moeten rennen, maar het is ook best menselijk om je om welke reden dan ook zorgen te maken nu. Als je geen corona krijgt maar wel een ongeluk of een andere ziekte zou je namelijk ook nog weleens flink fucked kúnnen zijn door het nu al dreigende tekort aan materialen in ziekenhuizen (de gazen die uit China komen bv).
Paniek is niet raadzaam inderdaad. Maar gewoon zorgelijk zijn is niet idioot of uitlach-waardig ofzo. Net zoals wat extra boodschappen kopen als je je daar zelf wat fijner bij voelt.
Toch geen trekquote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:06 schreef PP_Sound het volgende:
Wanneer iedereen ziek is blijft er juist extra veel voedsel over.
We hebben normaal wel her en der wat blikjes en ook wel wat in de vriezer enzo, omdat de Jumbo hier op loopafstand is en ik (bij goed weer) bijna dagelijks met de baby ff die kant op loop voor een kleinigheidje.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar hebben jullie dan normaal gesproken niets op voorraad? Ik heb standaard sowieso wel voldoende op voorraad, virus of niet. Misschien dat het brood op is na een halve week, maar als het om pure voedingswaarde gaat is er nog zat te eten.
Oh damn.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:04 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
De kipkluifjes waren uitverkocht bij de Lidl.
Het wisselt. Soms kan ik met wat ik in huis heb best een week goed, gezond en gevarieerd eten. Soms is er alleen nog droge pasta, een pot chocospread en 3 eieren, zeg maar.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Logisch en verstandig imho.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:05 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik heb met mijn diabetes type 1 ook maar wat extra lang houdbaar eten ingeslagen. Ook niet overdreven veel, maar ik hou het wel een week of 2 uit mocht er hier in de buurt iemand besmet zijn. Dan blijf ik liever binnen en werk thuis dan dat ik naar de supermarkt moet. Toch beetje huiverig voor de gevolgen als risicogroep. Tijdens de griep hou ik ook altijd maar wat afstand van bepaalde collega's die toch echt heel graag naar het werk komen ondanks vage tekenen.
Als we dat allemaal doen, gewoon inkopen zoals je normaal doet, dan is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Vind ik ook niet. Gewoon vooruitdenken en voorbereid zijn. Net zoals het hele jaar zorgen voor genoeg medicatie en hulpmiddelen in huis.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Logisch en verstandig imho.
Niks mis mee. Niks paniekerigs aan.
Ik heb een noodvoorraad voor 3 dagen. Maar dat is puur voor als de dijken breken en ervaringen van grootouders die dit er ingehamerd hebben bij hun kinderen (mijn ouders).quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
De gevaarlijke zijde van een kapitalistisch systeem. De economie moet ten koste van alle draaien.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:10 schreef hollandia02 het volgende:
INTERNATIONAL TRAVEL:
A study suggests Iran already had 18,300 cases of #coronavirus on 23 February, based on exported cases.
Italy also has an outbreak, near Milan.
Yet, Tehran & Milan still have a direct and active flight connectionPijl omlaag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |