Heb je extra zeep ingekocht? Kan alles schoon gedoucht naar binnenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:39 schreef Puala het volgende:
De OP komt nog![]()
Maar we gaan morgen verhuizen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
Klopt, is de geknakte nog.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 09:08 schreef Gieliovd het volgende:
Ik hoop overigens dat dit keuken werkblad nog de geknakte is, want wat zit die spoelbak er beroerd in gelijmd
Die kast staat er ook om het een prettigere ruimte te maken. Het hout doet echt wat met de kilheid en strakke ruimte in positieve zin. Op het tvmeubel komt nog een houten plank zodat ook daar wat warmte in het huis komt. Ook de balustrade wordt van hout zodat je ook daar wat warmte krijgt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:35 schreef Postbus100 het volgende:
Heel erg gaaf. Wat ik dan weer gek genoeg het mooiste vind, is:
[ afbeelding ]
die onbewerkte houten kast naast de kachel. Gek, het brengt herinneringen naar boven van vroeger, toen ik ook zoiets wilde, samen met die kleur groen die jullie op het tv-meubel hebben zitten. Had het potje verf in die groene kleur destijds gekocht, maar heb het nooit gebruiktMaar blijkbaar zit die kleur nog steeds in mijn systeem, en vind ik die houten kast het geheel helemaal ophalen.
Vast wel, je hebt het tot zover al erg smaakvol aa gepaktquote:Op zondag 1 maart 2020 13:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Die kast staat er ook om het een prettigere ruimte te maken. Het hout doet echt wat met de kilheid en strakke ruimte in positieve zin. Op het tvmeubel komt nog een houten plank zodat ook daar wat warmte in het huis komt. Ook de balustrade wordt van hout zodat je ook daar wat warmte krijgt.
En groen ga je zeker terugvinden. Ik zit in mijn natuurtinten fase geloof ik. Ik heb allerlei bruin/groen in gedachten om toe te voegen. Hoop dat t goed uit gaat pakken
Tnxquote:Op zondag 1 maart 2020 13:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vast wel, je hebt het tot zover al erg smaakvol aa gepakt
Ja die vinden langzaam hun weg. Nog wel schrikachtig, maar ze zijn in elk geval onder het bed uit. Nummer 4 wilde niet bij mij weg, dus die mist nog op de fotoquote:
Dankjewelquote:Op zondag 1 maart 2020 23:05 schreef Ienepien het volgende:
Nu lurk ik al een aantal maandjes mee in jouw topic. Allereerst wat is het mooi geworden en wat een werk heb je verzet! Wij zijn momenteel ook bezig met een ander huis en daar moet ook een nieuwe keuken in komen, die overigens verdacht veel gaat lijken op die van jullie. We hebben nog net niet dezelfde grepen uitgezocht, zelfs de ovens zijn hetzelfde.![]()
En nu heb ik een vraagje: ook wij willen de keukenkastjes onder het raam gaan plaatsen, maar we vrezen dat ze boven het kozijn gaan uitkomen. (We moeten het nog doen met de tekeningen van de makelaar dus we kunnen het nu niet verifiëren). Hoe hebben jullie dat opgelost aan de achterkant van de kastjes? Op de foto's kan ik het niet goed zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag daarom:
* berg kussentjes voor de banken besteld
* behang voor de woonkamer besteld (love it or hate it behang)
* geshopt op mn gemakje in de nieuwe plaats waar ik ga werken, heerlijke ontspanning![]()
En voor morgen op de planning:
* laatste stroken behang van de slaapkamer behangen
* tv plaatsen op de slaapkamer
* tvkast afmaken & deurtjes afhangen
* bank bij de eettafel maken
* alle bende die in de kastenkamer moet uitpakken en in de kasten werken![]()
![]()
Thnx voor de uitleg! Klinkt goed te doen, gaan we meenemen in de planfase. We zijn zondag bij de IKEA de keuken wezen plannen en die van jullie is een mooi live voorbeeld voor ons 👍. Ondertussen zijn we ook in gesprek voor een Siematic keuken, dat is weer andere koek 🤣quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:08 schreef Puala het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
We gaan van de ramen naar de kastjes toe een horizontale plank maken van hetzelfde werkblad als de keuken. Dit is de vensterbank dan straks. En we gaan achter de keukenkastjes, waar normaal muur zit, een plaat zetten van keukenwerkblad wat we van binnenuit vast gaan schroeven met de hoekprofielen van de keukenkastjes zodat het er goed tegenaan zit.
En mooie keuken hebben jullie uitgezocht
Nog twee weken 10% korting op de keukens in België, waar ze toch al goedkoper zijn dan in NL.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:10 schreef Ienepien het volgende:
[..]
Thnx voor de uitleg! Klinkt goed te doen, gaan we meenemen in de planfase. We zijn zondag bij de IKEA de keuken wezen plannen en die van jullie is een mooi live voorbeeld voor ons 👍. Ondertussen zijn we ook in gesprek voor een Siematic keuken, dat is weer andere koek 🤣
hoe is die bank nog heel met 3 kattenquote:Op zondag 1 maart 2020 20:44 schreef Puala het volgende:
Het begint een beetje meer aan te voelen als thuis. Net ook het kleed uitgerold en dat is een prima keuze![]()
[ afbeelding ]
Kunnen we lekker patatten bakken 😎quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nog twee weken 10% korting op de keukens in België, waar ze toch al goedkoper zijn dan in NL.
Hij staat er pas een paar dagen incl kattenquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:30 schreef Craptacular het volgende:
[..]
hoe is die bank nog heel met 3 katten
Eerst mijn behang plakkenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:54 schreef BE het volgende:
Ja, dat vraagt natuurlijk wel om een plaatje van de omgedraaide bank he!
Haha jammer joh het hangt wen er maar aan.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:41 schreef Puala het volgende:
DankjulliewelIk ben er zelf echt heel blij mee. M'n vriend moet er nog iets meer aan wennen, maar vind het gelukkig niet lelijk
![]()
Ik heb samen met een fok!ker 3 soorten behang gephotoshopt op de muur en toen was het duidelijk welke het moest gaan worden.
Ik twijfelde tussen;
https://www.photowall.nl/my-greehouse-watercolor-7-behang
https://www.photowall.nl/achiever-behang
https://www.wall-art.nl/B(...)ang-Zonnebril--.html
Alle 3 gaaf, maar deze was het mooiste
Ja, dat vind ik ook, zo fijn al. En dat al zo snel.quote:
Die meerstammige berk vind ik mooi, zoiets wil ik ook!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:00 schreef Puala het volgende:
Ik heb haar mijn pinterest account al doorgestuurd, maar vind het wel leuk om hier ook wat plaatjes te spuien die mij inspiratie hebben gegeven. Mochten jullie tips hebben, altijd welkom!
"groene" bestrating voor de 2e oprit en het pad naar achter zodat we het regenwater kwijt kunnen.
[ afbeelding ]
Zoiets in de voortuin? Minder inkijk, maar zelf wel de mogelijkheid om wat verder weg te kijken.
[ afbeelding ]
En voor de achtertuin vind ik dit wel heel tof:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik vind het belangrijk dat het een tuin is die in elk geval insect vriendelijk is. Dus ik wil wat bijenhotels, een egelhuisje en een mooie boom voor vogeltjes. Ik denk een magnolia en een meerstammige berk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik ben helemaal verliefd op de combi van siergras en alium![]()
[ afbeelding ]
Ook wil ik kijken of we een natuurlijke zonwering kunnen gaan creeren. Bijvoorbeeld clematis groeit/bloeit in de zomer, maar is in de winter heel kaal. Als we een pergola idee tegen het huis aan maken bij de wand van glas dan heb je in de zomer de bloemen & schaduw, maar heb je wel in de winter het licht. Maar ik moet nog met haar overleggen of mijn idee ook echt zo werkt. Ik hoop eigenlijk van wel
quote:Op zondag 8 maart 2020 09:41 schreef Puala het volgende:
https://www.photowall.nl/my-greehouse-watercolor-7-behang
Ja doe ik erg mijn best voor. Ben een behoorlijke huismus, dus wordt erg ongelukkig van een huis ipv thuis. Ik irriteer mezelf ook ontzettend aan de vlonder die vol bende staatquote:
Ik zei hier hetzelfde!quote:Op zondag 8 maart 2020 12:02 schreef Bartjebart het volgende:
[..]Die gaat op et lijstje voor de slaapkamer
Ze hebben sowieso heel mooi behang op die sitequote:Op zondag 8 maart 2020 12:02 schreef Bartjebart het volgende:
[..]Die gaat op et lijstje voor de slaapkamer
Dat is ook nog wel een optie, moet even kijken. Ik wil wel wat hoogte, maar niet te veel bomen. Maar zeker ook een idee. Ik wil eigenlijk ook een boom die in de herfst hele mooie kleuren heeft, dus rood blad of oranje ofzo. Dat lijkt me ook heel gaafquote:Op zondag 8 maart 2020 11:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die meerstammige berk vind ik mooi, zoiets wil ik ook!
Magnolia vind ik ook erg mooi.
Japanse kers vind ik ook mooi. Het leuke is dat als je de goede kiest deze bloeit van oktober tot april Dus in de herfst en winter heb je dan ook mooie, roze bloesem.
Esdoornquote:Op zondag 8 maart 2020 12:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat is ook nog wel een optie, moet even kijken. Ik wil wel wat hoogte, maar niet te veel bomen. Maar zeker ook een idee. Ik wil eigenlijk ook een boom die in de herfst hele mooie kleuren heeft, dus rood blad of oranje ofzo. Dat lijkt me ook heel gaaf
Oooh die is zooo mooi die Japanse esdoornquote:Op zondag 8 maart 2020 16:47 schreef SQ het volgende:
[..]
Esdoorn
Hier in de tuin staat er ook 1, maar da's een beetje een sneu boompje
Ik had in de tuin van mijn huuretage vroegah een prachtige, als struik gesnoeide Japanse esdoorn, die kreeg bijna alle kleuren van de regenboog in de herfst
Ik snap dat het over het behang gaat, maar... Je ficus!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:42 schreef Puala het volgende:
Zo, het behang zit er tegenaan. Wel een gevalletje love it or hate it gok ik. Maar niets mis met een gedurfd behangetje toch @:SQ![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja gaaf hequote:Op zondag 8 maart 2020 22:20 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik snap dat het over het behang gaat, maar... Je ficus!![]()
![]()
![]()
Verder vind ik het ook prachtig.
SPOILER: Onze nieuwe badkamer is echt heel vervelend om in te verblijven :@ O+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben de lengtes korter gemaakt (van 330 naar 240cm) en prijzen hoger. Scheelde 30% tussen onze bestelling eind vorig jaar en de bestelling een maand geleden. Da's dan wel weer jammerquote:Op maandag 16 maart 2020 09:09 schreef FranticDJ het volgende:
Ik heb ze ook van de plintenfabriek. Gewoon recht met een schuin kantje. Zou zelf inderdaad in jullie huis ook voor iets zonder al te veel opsmuk gaan.
Ideaal, lange lengtesdus geen zichtbare naden. En thuisbezorgd voor een normale prijs.
Haha ok, wist ik niet.. ik had nog plinten van 4,8 meter lang.quote:Op maandag 16 maart 2020 14:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ze hebben de lengtes korter gemaakt (van 330 naar 240cm) en prijzen hoger. Scheelde 30% tussen onze bestelling eind vorig jaar en de bestelling een maand geleden. Da's dan wel weer jammer.
Oooh, dat wist ik nietquote:Op maandag 16 maart 2020 14:55 schreef SQ het volgende:
Die 240 was alleen omdat ons model in de lange maat uitverkocht was, standaard maat is 330 normaal gesproken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Puala ik kan je best een stukje van deze toesturen. heb nog genoeg restjes liggen.
Kijk ook even tot welke hoogte je afkortzaag mooi in verstek kan zagen als je ze rechtop zet. Ik heb 12 cm hoge kraalplinten wat er prachtig uitziet, maar het is net even geklooi om ze netjes te zagen omdat de afkortzaag eigenlijk maar tot een hoogte 11 cm oid makkelijk wil, met name als je hoeken geen 90 graden zijnquote:Op zondag 15 maart 2020 22:49 schreef Puala het volgende:
@:SQ, dat weet ik nog niet zo goed. Iets wits en minimaal 5 cm, maar ik heb nog geen idee. Ik was bij de plintenfabriek aan het kijken, maar vind het lastig zo online. Dus misschien dat ik wel naar de lokale houthandel ga en kijk wat ze daar hebben. Wat hebben jullie gekozen?
Dat werkt ook niet meer als de hoek scherper moet dan de maximale hoek die je bereiken met kantelenquote:Op maandag 16 maart 2020 15:43 schreef FranticDJ het volgende:
Plint plat leggen en dan je blad kantelen wil daarbij wel helpen
Mits je kan kantelen op je verstekzaag.
Plankje omdraaien...quote:Op maandag 16 maart 2020 16:42 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Dat werkt ook niet meer als de hoek scherper moet dan de maximale hoek die je bereiken met kantelen.
Ik zit te twijfelen tussen 5 en 7 cm oid. Vorige huis hadden we 5 en dat vond ik eigenlijk wel prima.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:03 schreef bleiblei het volgende:
Qua plinten zou ik.niet te veel opsmuk doen. Dus gewoon rechte plinten zonder kraaltjes en meuk.. Dat past niet bij jullie huis imho.
Formaat daarentegen durf ik niets te zeggen. Jaren 70 hadden ze dacht ik van die lage plinten toch? En dan lekker donker gelakt.
Dankjewelquote:Op maandag 16 maart 2020 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het heel gaaf wat je met dat groen hebt gedaan bij de tv-kast.Wat SQ al zei: het is al zo snel heel huiselijk. Je hebt er talent voor!
Oh, wat voor plant is die enorme plant naast jullie bank?
Oh dat is wel een idee om te gaan doenquote:Op maandag 16 maart 2020 15:51 schreef SV-tje het volgende:
Bij plintenfabriek kun je ook proefstukken bestellen. Heeft ons goed geholpen.
En als ze een beetje roze in haar blad heeft, is haar roepnaam Tineke.quote:Op maandag 16 maart 2020 18:06 schreef Puala het volgende:
Dat is een Ficus Elastica variegata, ook wel rubberboom genoemd. 2 jaar geleden gekocht bij de aldi toen die 90 cm was en volgens mij heeft ze het goed naar haar zin bij ons
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als ik dit dan zie dan ben ik nog steeds blij met ons nieuwe huis
SPOILER: bonusfoto van onze aller charmantste kater, het kwartet is ook blij met de verhuizing O+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, daar zat een berg klimop overheen. Kwestie van een keertje met de hogedrukreiniger meenemen als ik in de buurt benquote:Op maandag 23 maart 2020 13:57 schreef Piles het volgende:
Lekker bezig weer hoor! Prima tuintje ook als het opgeruimd is
Ga je nog iets aan de buitengevel doen eigenlijk? Schilderen? Dat witte naast de auto is aardig groen geworden
Dan moet je er zeker niet zo overheen schilderenquote:Op maandag 23 maart 2020 13:57 schreef Piles het volgende:
Lekker bezig weer hoor! Prima tuintje ook als het opgeruimd is
Ga je nog iets aan de buitengevel doen eigenlijk? Schilderen? Dat witte naast de auto is aardig groen geworden
Ja klopt, we wilde vooral een ontwerp zodat we wisten wat we stap voor stap konden gaan doen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:47 schreef miss_sly het volgende:
O wauw, wat een prachtig ontwerpDat wordt een heerlijke tuin.
En nu ga je zelf met dit ontwerp aan de slag, had ik dat goed begrepen?
quote:Op maandag 23 maart 2020 13:30 schreef Puala het volgende:
Ik heb mezelf vorig week een schop onder mn kont verkocht en verteld dat als ik nu toch nog weken thuis zit ik maar wat moet gaan doen![]()
![]()
En dat resulteerde in geverfde kozijnen; keuken, achtergevel en gang![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nadat deel 1 was gebracht van de raambekleding heb ik mezelf daarmee vermaakt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het geeft eindelijk privacy![]()
![]()
[ afbeelding ]
En daarna heb ik toch ook nog maar even genoten van het zonnetje buiten en de spierballen getraind. Na 2 jaar niets aan de tuin te hebben gedaan zag alle aarde er zo uit:
[ afbeelding ]
Dus dat werd schoffelen, harken, nog meer schoffelen etc. Maar wel met resultaat![]()
De voortuin ziet er nu weer redelijk uit
[ afbeelding ]
En het ergste hoekje achter hebben we ook gehad
[ afbeelding ]
We zijn ook al weer een deel tuinafval kwijtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
En als ik dit dan zie dan ben ik nog steeds blij met ons nieuwe huis![]()
[ afbeelding ]Tof hoor welke stad woon je? Zoiets is in de randstad onbetaalbaarSPOILER: bonusfoto van onze aller charmantste kater, het kwartet is ook blij met de verhuizing O+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt ook niet-woekerende varianten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:20 schreef Tink89 het volgende:
Nice!
Weet je zeker dat je bamboe wilt btw? Dat spul woekert als een malle...
Staat er al in en gaan we laten staanquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:20 schreef Tink89 het volgende:
Nice!
Weet je zeker dat je bamboe wilt btw? Dat spul woekert als een malle...
We hebben er een paar in de tuin staan en laten ze waar mogelijk staanquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ziet het ontwerp er goed uit.
De Photinia is een onderschatte plant. Ik vind 'em heel leuk.
Ah, dat wist ik niet. Mooi!quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt ook niet-woekerende varianten.
Ben altijd gek van oude of hergebruikte bestrating.quote:Op donderdag 26 maart 2020 09:52 schreef Puala het volgende:
We hebben net een akkoord bereikt met iemand om via marktplaats wat m2 bestrating op te halen. Dus er gaat sneller wat gebeuren dan verwacht![]()
Cobble stones, 15x15 bont gekleurd![]()
Liefst had ik grotere grijze tegels gehad, maar die kan ik en niet zelf leggen en zijn een stuk duurder. Dus vanuit praktische gedachten komen we op wat kleiners uit en de kleur is ook niet heel storend verwacht ik voor het paadje naar achter![]()
We willen op een paar plekken van die grasblokken neerleggen om het water kwijt te kunnen. Maar procentueel gezien valt onze bestrating heel erg mee, dus zouden we het water prima kwijt moeten kunnen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:05 schreef jpajs het volgende:
[..]
Ben altijd gek van oude of hergebruikte bestrating.Als de voorkant tegen valt zijn soms de achter/onder kanten prachtig om te gebruiken. Geeft wel een mooi sfeertje. Ook eentje weglaten en iets van kruip tijm of vergelijkbaar in planten. Geeft gelijk weer een mooi waterafvoer de grond in.
Laatst oude trottoirbanden in een gazon gelegd als waaier waar over gelopen kan worden. Krengen waren loei zwaar.
Super, dank je! Klinkt alsof het iets is wat in de toekomst ook voor ons gaat werken. Hadden bij ons nieuwbouwhuis een heel mooi tuinontwerp, maar dat bedrijf doet toch weer hele andere tuinen als dat we hier willen en kunnen neerzetten.quote:Op donderdag 26 maart 2020 11:54 schreef Puala het volgende:
Ah nu er meer met de vraag komen deel ik het wel hier. Het ontwerp heeft ons 480 euro gekost.
We hebben een afspraak ingepland en voor die tijd de afmetingen van de tuin doorgegeven. Die heeft zij omgezet in een tekening op schaal. Vervolgens kwam ze die dag bij ons en hebben we een rondje door de tuin gedaan wat we wilde houden, konden we vragen stellen over bepaalde planten. En uiteindelijk zijn we gaan tekenen met vellen er overheen. Hoe loop je, waar komt de zon op, waar gaat ie onder en hoe draait hij om de tuin heen. En daarna een tekening met wat we zelf hadden bedacht en dat vulde we elke keer aan tot er een ontwerp ontstond. Elke keer ging er een laagje overheen en uiteindelijk hebben we alle lagen samengevoegd tot een definitief ontwerp.
En dat heeft ze daarna thuis uitgetekend tot het ontwerp wat jullie hier hebben gezien. Echt super fijn om het op deze manier te doen. Heel persoonlijk en er is een ontzettend gaaf ontwerp uit gekomen.
Ze tekent normaal ook in welke planten je waar kan poten, maar bij ons is het alleen in hoofdlijnen gebeurd. Ik vind het zelf ontzettend leuk om met planten te puzzelen en heb er inmiddels aardig wat verstand van. Ze heeft wel een lijst aangeleverd van alle planten die ze zou aanraden om er in te zetten.
Ik neem aan dat een linkje wel mag? http://tuinrecept.nl/
Dat is rukquote:Op donderdag 26 maart 2020 19:46 schreef Puala het volgende:
We krijgen een puzzeltje met het ontwerp, want onder de huidige vlonder blijkt een betonnen plaat van zo'n 10 cm te liggen. En laten we nou voorlopig geen zin hebben in sloopwerkzaamheden![]()
![]()
![]()
Dus euh, hoe dit moet een laag zijn voor bodembedekkers? Of sedummatten? Of kunstgras?
Wat een faal dit zeg. Was ik eerst geïrriteerd dat de smalle stroken grindtegels hadden.. ligt dit onder het grootste deel
Dan loopt straks het water de schuifdeuren in met een beetje pech. Dat gaat nietquote:Op donderdag 26 maart 2020 20:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat is rukEn meer aarde erop om het op te hogen?
Ik zou wel een flink aantal gaten er in boren zodat je water ergens heen kan.quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:14 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan loopt straks het water de schuifdeuren in met een beetje pech. Dat gaat niet
Maar bijvoorbeeld sedum wordt gebruikt voor daken, dus dat zou een optie kunnen zijn. Of kunstgras wat over gaat in bodembedekkers en andere planten.
En we kunnen eventueel wel een gat er in maken voor bijv. de vlinderstruik. Ik heb alleen echt geen zin om die 4x6 meter fijn te breken en af te gaan voeren![]()
Goeie, ik zal er morgen eens een waterpas op leggen en kijken hoe het ligt. Wie weet is het al afgewaterd met storten, kan ookquote:Op donderdag 26 maart 2020 20:35 schreef BE het volgende:
[..]
Ik zou wel een flink aantal gaten er in boren zodat je water ergens heen kan.
Je kunt ook van de nood een deugd maken. Wij hebben in een deel van de tuin puin liggen. De grond is daar armer en daardoor groeit er andere beplanting. Stem je beplanting erop af en je krijgt vast iets heel moois.quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Goeie, ik zal er morgen eens een waterpas op leggen en kijken hoe het ligt. Wie weet is het al afgewaterd met storten, kan ookde liggers onder de vlonder zagen er echt nog heel goed uit, dus ik denk eigenlijk dat het goed zou moeten zijn.
Is een optiequote:Op maandag 6 april 2020 13:59 schreef miss_sly het volgende:
Groen maar weinig onderhoud: een laurier?
Ik heb nog wel wat m3 “zwarte” aarde over. Moet je het wel zelf uitgravenquote:Op maandag 6 april 2020 13:57 schreef Puala het volgende:
Ik vond het wel weer tijd voor een update![]()
Inmiddels hangt de raambekleding overal voor en dat is wel heel fijn. De kozijnen zijn binnen ook allemaal geverfd, dus dat is ook iets wat we af kunnen strepen.
Het nieuwe keukenblad van de ikea was onderweg, maar er waren nog wat hobbels te nemen. Dus vandaag bellen ze en hopelijk komt dan de definitieve leverdatum. Nadeel, ze leggen het buiten neer bij het bezorgen. En 4 meter blad krijg je never nooit niet met 2 man op zijn plek. Dus we moeten nog maar even gaan puzzelen hoe we dat gaan doen.
Ook ben ik begonnen om de tuin verder leeg te halen. Ik had de vlonder al op zijn plek liggen dacht ik, maar helaas blijkt de grond toch wel flink te golven in de tuin en moeten we gaan puzzelen met paaltjes de grond in. Of eerst maar eens flink ophogen. We komen bij de schuifdeuren 17 cm hoogte tekort, maar bij de slaapkamer 32 cm. Dus daar moet nog flink wat aarde bij wil het wat gaan worden.
Ik kwam er met de tekening van de tuinarchitecte nog niet helemaal uit, want wat is de juiste volorde. Voor nu lijkt het slim om eerst de achterkant aan te pakken. Ik word helemaal nerveus van iedereen die continu de tuin in staart en begroet als ik in de tuin werk. Dus ik wil mijn schutting hebben zodat ik in elk geval voor een groot deel privacy heb. De schutting komt alleen vast aan de pergola en die weer rondom de plataan die er uit moet. Ofwel, eerst moet de boom er uit. Waarschijnlijk hebben we daar nu iemand voor, dus is het even afwachten of hij het ziet zitten en wanneer hij kan. Hij komt in elk geval vandaag kijken.
[ afbeelding ]
De plantenbakken zijn weg, de bielzen opgestapeld en die komen later weer terug in de nieuwe tuin. De katten vinden ze fantastisch om de nagels in te zetten en ik heb ze liever daar in dan in mijn nieuwe bankEn ik hou wel van robuust spul dus dat komt ook goed uit. De vlonder ligt met minimale schroeven vast en gaat weer uit elkaar als ik weet wanneer de boom om gaat. Tot die tijd is het een fijne chill plek.
En ik was vrijdag even met mijn zusje in het tuincentrum. Zij had wat moestuinspul nodig en bodembedekkers en ik wat bamboe stokjes voor het uitzetten van de tuin. Bleek dat het daar heel slecht loopt door corona. Heel rot voor hun, maar ze hadden prijzen waar ik helemaal gelukkig van werd. Dus we hebben nu 3 kratten met vaste planten staan. En die geef ik nu 2x per dag water en hopelijk kunnen ze asap de grond in. Eventueel in de voortuin voor tijdelijk, maar liefst heb ik een planning wanneer ze gelijk achter de grond in kunnen.
[ afbeelding ]
Deze prachtige boom begint ook uit te lopen. Genieten![]()
[ afbeelding ]
En ik heb gister het terras onder het grasveld vandaan gehaald. En gelijk even de voegen schoon gemaakt. Kijkt toch heel anders. Uiteindelijk is dit ook ongeveer de plaats waar de vuurplek moet komen, dus misschien probeer ik nog wel meer van dit soort steentjes te vinden en dan kan het weer terug de tuin in straks. De laurier die er achter staat zijn we al flink aan het snoeien, maar dat betekend helaas vol zicht op het fietspad en de weg er achter
[ afbeelding ]
Maar ik kwam een zichtdoek tegen van grotendeels de juiste lengte en hoogte in een koopjeshoek. Dus die is onderweg en komt later deze week binnen. Dan kunnen die laurier de tuin uit en kunnen we daarna verder met de nieuwe plannen.
De enige puzzel die er nog wel is is wat we hier mee moeten
[ afbeelding ]
Die bamboe is echt heel tofMaar dat open stuk daarnaast minder. Wat is handig om er neer te zetten? Ik twijfel zelf nog, want het liefst heb ik wel iets groens maar weinig onderhoud. En ik heb een poging gedaan 1 bamboe pol uit te graven zodat ik hem kon splitsen en terug kon zetten aan de andere kant. Maar dat gaat hem niet worden
Iemand een creatief idee?
oh en ja de tuin is een bende, maar spul van t vorige huis icm je tuin overhoop zorgt wel dat niet netjes te houden is. Kijken jullie vast wel doorheen he
Dat is heel persoonlijk. Ik word nogal ongelukkig van coniferen, dus dat zou mijn keuze niet zijnquote:Op maandag 6 april 2020 14:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Is een optieconifeer heb ik ook aan zitten denken. Vind 1x per jaar snoeien niet erg, dus dat kan dan volgens mij ook
Zit jij in de buurt dan?quote:Op maandag 6 april 2020 14:10 schreef lipje het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat m3 “zwarte” aarde over. Moet je het wel zelf uitgraven
Als het niet een te groot deel van de tuin is vind ik ze wel een optie. Van een meterslange heg wordt ik ook niet gelukkig, maar als het er daar 3-4 naast elkaar zijn is het een mogelijkheid.quote:Op maandag 6 april 2020 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is heel persoonlijk. Ik word nogal ongelukkig van coniferen, dus dat zou mijn keuze niet zijn
Not in my backyardquote:Op maandag 6 april 2020 14:21 schreef Puala het volgende:
[..]
Als het niet een te groot deel van de tuin is vind ik ze wel een optie. Van een meterslange heg wordt ik ook niet gelukkig, maar als het er daar 3-4 naast elkaar zijn is het een mogelijkheid.
Half uurtje rijden richting strandquote:
Top, dan blijft ie mooi staan waar ie staat. Dat is ook een optie en dan de bestequote:Op maandag 6 april 2020 17:32 schreef Bartjebart het volgende:
Oh die bamboewat een hel! Had hier in de tuin ook zo'n plant staan, moest ook weg... Wat een gedoe! Eerst helemaal kortgewiekt en vervolgens uitgegraven. Daar bleef een flink gat achter en de 'stronk' was loeizwaar en niet doorheen te komen.
Wil je iets wat groen blijft in de winter? Behalve laurier kun je ook aan photinia denken. Dat groeit minder snel, maar daar heb je ook minder onderhoud aan. Mijn ervaring is wel dat het moeilijker is om er een compacte haag mee te krijgen. Ik zou zelf denken aan gaaswerk waar je jasmijn doorheen laat groeien. Dan krijg je dit:quote:Op maandag 6 april 2020 14:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Is een optieconifeer heb ik ook aan zitten denken. Vind 1x per jaar snoeien niet erg, dus dat kan dan volgens mij ook
Ik zag dat je tegenwoordig heel fancy grasblokken hebt, misschien wel leuk om naar te kijken.quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:09 schreef Puala het volgende:
[..]
We willen op een paar plekken van die grasblokken neerleggen om het water kwijt te kunnen. Maar procentueel gezien valt onze bestrating heel erg mee, dus zouden we het water prima kwijt moeten kunnen.
[ afbeelding ]
Wat ontzettend cool!quote:Op maandag 6 april 2020 21:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zag dat je tegenwoordig heel fancy grasblokken hebt, misschien wel leuk om naar te kijken.
https://www.marlux.com/nl/producten/ecologische-bestrating
Vooral Virage is heel vet![]()
[ afbeelding ]
Het blijft open qua dak, er komen palen en er omheen een rand met planken. En dan schaduwdoek er tussenin over het terrasquote:Op vrijdag 17 april 2020 21:21 schreef FranticDJ het volgende:
oh nice!
heb je voor zo'n afdak eigenlijk een vergunning nodig?
aah ok okquote:Op vrijdag 17 april 2020 21:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Het blijft open qua dak, er komen palen en er omheen een rand met planken. En dan schaduwdoek er tussenin over het terras
Ik weet het wel ongeveer qua regels hier. Je moet hier 35% van je perceel onbebouwd hebben en het moet passen in het beeld van de straat etc. Ik mocht de overkapping van het vorige huis zonder vergunning maken want het was 11,78 m2 en vanaf 12m2 moest je toen een vergunning hebben. En je mag maar 2,4 meter geloof ik?quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:34 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
aah ok ok![]()
dat wist ik eigenlijk wel.. was in de war met iemand anders dan
Ja zie het nu via inderdaad via googlequote:Op vrijdag 17 april 2020 21:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik weet het wel ongeveer qua regels hier. Je moet hier 35% van je perceel onbebouwd hebben en het moet passen in het beeld van de straat etc. Ik mocht de overkapping van het vorige huis zonder vergunning maken want het was 11,78 m2 en vanaf 12m2 moest je toen een vergunning hebben. En je mag maar 2,4 meter geloof ik?
Bij de meeste gemeentes kan je online een omgevingscheck doen voor vergunningen en dan weet je het.
Ik heb ze behandeld tegen rotten en met een gatenboor zo in de grond gezet. En laatste stukje naar beneden geslagen. Als ze straks met elkaar zijn verbonden is dat super stevig.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, dit volg ik met interesse! Hoe heb je die palen in de grond verankerd?
Het grondwater staat hier heel hoog. Zou het dan ook zo kunnen?quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:08 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb ze behandeld tegen rotten en met een gatenboor zo in de grond gezet. En laatste stukje naar beneden geslagen. Als ze straks met elkaar zijn verbonden is dat super stevig.
Ik heb nagedacht over beton maar ze gaan 90 cm de grond in. Dat is stevig genoeg
waarom niet? Het grondwater staat hier in de winter ook hoog, maar we doen het toch. Je zou eventueel voor hardhout kunnen kiezen. Maar dat ging hier boven de begroting, dus wij weten dat het misschien na 15 jaar wel weer vervangen moet worden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het grondwater staat hier heel hoog. Zou het dan ook zo kunnen?
quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:13 schreef Puala het volgende:
[..]
waarom niet? Het grondwater staat hier in de winter ook hoog, maar we doen het toch. Je zou eventueel voor hardhout kunnen kiezen. Maar dat ging hier boven de begroting, dus wij weten dat het misschien na 15 jaar wel weer vervangen moet worden.
quote:Op maandag 20 april 2020 17:50 schreef BE het volgende:
Ik vind het wel heel mooi worden, met die dikke balken!
Dankjewelquote:Op maandag 20 april 2020 17:56 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het erg mooi
Advies kan ik niet geven, helaas.
Ik vind het zo tof wat je allemaal doet. En dat geeft mij moed om ook wat dingen zelf te proberen. Binnen ben ik niet zo'n held, ook omdat schaap daarin wat terughoudend is, maar in de tuin ben ik van plan heel veel zelf te gaan doen en uit te proberen.quote:Op maandag 20 april 2020 17:57 schreef Puala het volgende:
[..]
[..]
Dankjewel![]()
Geeft niet, dit soort posts zijn ook heel fijn
Tof! En anders gewoon online vragen, wij helpen wel hoorquote:Op maandag 20 april 2020 18:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het zo tof wat je allemaal doet. En dat geeft mij moed om ook wat dingen zelf te proberen. Binnen ben ik niet zo'n held, ook omdat schaap daarin wat terughoudend is, maar in de tuin ben ik van plan heel veel zelf te gaan doen en uit te proberen.
Foto van de boekenkast? Ik heb er 1 die aan vervanging toe is...quote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:04 schreef Puala het volgende:
Iemand interesse in een Remeha eTwist om over te nemen?
Of een Berker groepenkast? Is een lege kast, je moet er zelf de groepen in bouwen![]()
Groepenkast, geen boekenkastquote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:17 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
[..]
Foto van de boekenkast? Ik heb er 1 die aan vervanging toe is...
Het is de Hager Lege groepenkast, 2 rij VKG22Squote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:59 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
[..]
bedoel Ik ook! Autocorrect...
Als ie in goede staat is graag. Ik stuur wel ff een pmquote:Op zaterdag 2 mei 2020 18:05 schreef Puala het volgende:
[..]
Het is de Hager Lege groepenkast, 2 rij VKG22S
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afijn, we hebben afgelopen dagen dus een schutting gezet. Precies op de lijn van de waterkant zodat we genoeg tuin overhouden, daarnaast een leuke strook overhouden voor ooit een vlonder aan de waterkant. Dat de mooie wilg gespaard blijftEn we kunnen de bamboe lekker door laten groeien, want die weghalen is echt horror
We gaan nog wel het gras wat rondom de bamboe groeit er uit halen en verplaatsen naar verschillende plekken in de tuin. Want dat is veel te tof om te verstoppen achter een schutting
![]()
![]()
Eerst hebben we de hoek opgeruimd
En daarna was het tijd om 11 palen de grond in te werken. En dat had soms nog wel wat voeten in de aarde![]()
Dat is dus een wortel van de treurwilg die gelukkig precies niet in de weg zat![]()
En dan nu, mevrouw schuttingVanaf heden is het Fort Puala hier
![]()
En nadat ik gedoucht had en mijn bovenbenen weer een klein beetje in beweging konden komen heb ik nog een rondje gewandeld.
Hallo PrivacyEn nu ik de foto's bekijk gaan we nog wel wat uitdaging hebben met het er achter weghalen van bijv de tuintafel
![]()
Die past natuurlijk niet door het kiertje van 60 cm wat we nu nog hebben voor de schutting langs. Ach ja. Dan maar even er overheen morgen.
Woensdag moeten we nog even 10 planken halen. Ergens hebben we een foutje gehad in de berekening van hoogte/hoeveelheid planken. Maar dat geeft niet, dat lossen we nog wel op
Morgenavond komen de bomen. En dan worden ook de stronken van de laurier er uit gehaald en wordt de magnolia in de voortuin verplaatst van de zijkant naar voor het raam. En daarvoor moeten we nog wat dingen opruimen/verplaatsen. Maar ik denk dat mijn lichaam blij is dat ik voor morgen even geen plannen grote heb in de tuin #teamspierpijnoveral
[ Bericht 3% gewijzigd door Puala op 04-05-2020 21:46:14 ]
Oh echt, ik ben wel benieuwdquote:Op maandag 4 mei 2020 22:01 schreef YPPY het volgende:
Haha, die privacy ja, ik hoorde ook een verhaal over jullie via via, krijg je als lokale beroemdheden.![]()
Schutting ziet er keurig uit!
Ik vermoed voor Puala nietquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:37 schreef bleiblei het volgende:
Wow! Da's een grote! Zo groot is erg duur toch?
Oh, dat klinkt wel interessantquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vermoed voor Puala niet![]()
Flinke boom inderdaad. Lastig snoeien
Magnolia kan je het beste in de herfst planten, dan heeft hij tijd om te wortelen en heb je waarschijnlijk bloemen in de lente. Je kan ook in de lente, maar dan sla je een jaar over met bloemen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh, dat klinkt wel interessant.
Wij gaan volgend jaar op zoek naar een zo groot mogelijke magnolia en sering.
Als je een goed gewortelde kluit hebt en je koopt hem met zo'n net er omheen of in een pot kan dat prima. Je moet alleen wel echt goed water geven. Als je hem net hebt gepoot minimaal 2x per dag en daarna ook nog regelmatigquote:Op woensdag 6 mei 2020 09:41 schreef yinu het volgende:
Oh, dat lijkt me wel fijn, die schutting (#teamprivacy). En kun je nu nog bomen planten? Ik wil ook ergens een boompje planten maar dacht dat ik inmiddels te laat was en tot de herfst moest wachten... of hangt dat van de soort af?
Ik weet niet of veel kwekers het hebben. Hij probeert ook wel eens een afgekeurde boom weer bij een ander order te leveren, want de ander optie is weggooien. en dat is ook zonde. Dus ik kan me voorstellen dat elke kweker dat probeert.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:26 schreef miss_sly het volgende:
Mooi
Fijn als je al echt een beetje een boom hebt.
Hebben veel kwekers een dergelijke aanbiedingenkuil, dat je weet?
En wat betaal je dan voor zo'n boom? Het lijkt me zo fijn als je een of twee bomen kunt zetten die al wat meer echt boom zijn, in plaats van die sprietjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:51 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik weet niet of veel kwekers het hebben. Hij probeert ook wel eens een afgekeurde boom weer bij een ander order te leveren, want de ander optie is weggooien. en dat is ook zonde. Dus ik kan me voorstellen dat elke kweker dat probeert.Mja, dat is natuurlijk wel een ding, dat je tuin naar de gallemiezen gaat. Het moet dus wel echt het goede moment zijn. En die apparatuur moet dan ook nog maar op de plek kunnen komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de info. Ik ga er eens over denken en anders gewoon een kleiner exemplaar planten
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Oh dank! Ja dat water geven is wel een dingetje; ik had eind maart een aantal gemengde haagjes aangeplant met wortelgoed en daarna hebben we 6 weken nauwelijks regen gehad. Ik heb wel elke dag gewaterd maar er zijn er toch best een paar die niet aan lijken te slaan... Dat lijkt ook telkens dezelfde soort te zijn dus misschien hadden die echt meer water nodig gehad.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Als je een goed gewortelde kluit hebt en je koopt hem met zo'n net er omheen of in een pot kan dat prima. Je moet alleen wel echt goed water geven. Als je hem net hebt gepoot minimaal 2x per dag en daarna ook nog regelmatig
Er zitten rupsbanden onder die apparaten, dus die geven afdrukken in je tuin. Dat herstelt wel hoor, maar in de ruwe fase is zoiets minder erg. En het is niet heel breed, dus dat er in komen moet wel lukken. Of je zou voor een boom zoals links op de foto moeten gaan. Die kan je met de stam draaien en zo op zijn plek rollen. Heb je alleen spierballen voor nodigquote:Op woensdag 6 mei 2020 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mja, dat is natuurlijk wel een ding, dat je tuin naar de gallemiezen gaat. Het moet dus wel echt het goede moment zijn. En die apparatuur moet dan ook nog maar op de plek kunnen komen.
Bedankt voor de info. Ik ga er eens over denken en anders gewoon een kleiner exemplaar planten
Hoe geef je water? Zo'n haagplantje heeft natuurlijk een kleine kluit en kan maar weinig water opzuigen. Die heeft er waarschijnlijk meer aan om 5x een klein beetje te krijgen dan 1x een grote plons. En je kan kijken of je misschien een stuk pvc buis de grond in kan werken er vlak naast en dan daar de slang in hangen. Dan krijg je wat dieper in de grond ook waterquote:Op woensdag 6 mei 2020 10:00 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh dank! Ja dat water geven is wel een dingetje; ik had eind maart een aantal gemengde haagjes aangeplant met wortelgoed en daarna hebben we 6 weken nauwelijks regen gehad. Ik heb wel elke dag gewaterd maar er zijn er toch best een paar die niet aan lijken te slaan... Dat lijkt ook telkens dezelfde soort te zijn dus misschien hadden die echt meer water nodig gehad.
Oh goeie tips. Ja ik heb ze 1 keer per dag gesproeid. Wel lang zodat de aarde goed nat was.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:26 schreef Puala het volgende:
[..]
Hoe geef je water? Zo'n haagplantje heeft natuurlijk een kleine kluit en kan maar weinig water opzuigen. Die heeft er waarschijnlijk meer aan om 5x een klein beetje te krijgen dan 1x een grote plons. En je kan kijken of je misschien een stuk pvc buis de grond in kan werken er vlak naast en dan daar de slang in hangen. Dan krijg je wat dieper in de grond ook water
quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:51 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik weet niet of veel kwekers het hebben. Hij probeert ook wel eens een afgekeurde boom weer bij een ander order te leveren, want de ander optie is weggooien. en dat is ook zonde. Dus ik kan me voorstellen dat elke kweker dat probeert.Ik ben ooit eens bij een van de grootste kwekers geweest, volgens mij niet heel ver van bleiblei af. Volgens mij zeiden hun dat ze alle afkeur doordraaien omdat je in principe je eigen markt verziekt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ik denk dat het er vanaf hangt wat de afkeur is. Ik weet van vroeger toen ik nog meewerkte dat het ook regelmatig was "omdat er en tak links zat en ze die rechts wilde". Nou die gaat met een volgende order gewoon weer mee in de leveringquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben ooit eens bij een van de grootste kwekers geweest, volgens mij niet heel ver van bleiblei af. Volgens mij zeiden hun dat ze alle afkeur doordraaien omdat je in principe je eigen markt verziekt.
Ik google inderdaad net even en daar staat:quote:Op maandag 11 mei 2020 14:05 schreef bleiblei het volgende:
Ik dacht dat je met een kop erop een kruiwagen of 11 per kuub nodig had (kruiwagen = 80l inhoud, kuub 1000 en dan kan je er nog een kop op kwijt).
Maar goed, nog steeds ellendig veel werk en zwaaaaar.
Ben benieuwd hoe het eruit ziet morgen!
Jawel hoor. Maar dat is ergens misschien ook het voordeel van thuiswerken. Lunchpauze? ff 10 kruiwagens. Voor het eten koken 's avonds, ff 10 kruiwagens. Donderdag hoefde ik niet te koken, 1,5 uur gebikkeld.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is leeg gehaald van groen, breed genoeg dat het pad er straks langs kan. Bedoeling is om vanavond wat grond weg te halen zodat we op maaiveld uitkomen en dan bestraten. Ligt t wat hoger dan de beplanting maar dat is prima![]()
Onze mega laurier moet ook nog weg. Ik ben er aan begonnen, maar wat een monster zeg![]()
![]()
Lekker doorbuffelenquote:Op maandag 11 mei 2020 22:09 schreef Puala het volgende:
Kijken naar werkende mannen verveelt nooit![]()
[ afbeelding ]
Enne herinneren jullie je dit nog?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is het nu![]()
[ afbeelding ]
En dit is ook nog zo'n leuke voor foto![]()
[ afbeelding ]
En dit vanavond![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ga je zelf straten?quote:Op zondag 17 mei 2020 16:30 schreef Puala het volgende:
We hebben een proefstukje neergelegd
[ afbeelding ]
En achter het huis begint het langzaam maar zeker op een tuin te lijken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De stenen zijn er op uitgekozen. We hadden best grotere/andere tegels gewild. Maar dat betekende nieuw kopen + stratenmaker inhuren en dat wilde we niet. Dus gaan we voor klinkers en zelf spierballen kweken.quote:
Jazeker. Die staat al een week te trappelen om wat te gaan doen. Maar zo ver zijn we nog niet. Eerst het zand opsluiten, want anders loopt dat wegquote:
Nou... het zou wel netjes zijn maar Puala geeft zelf aan dat ze even heeft gedaan over het doorgeven van de maten. Vervolgens heeft het bedrijf het ook laten liggen dus het is een opeenstapeling van gebeurtenissen. Een duurdere optie is natuurlijk een keuze, het hoeft niet.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:40 schreef BE het volgende:
Dat is wel echt balen.
Maar goed, als zij het hebben laten liggen en het is nu uit het assortiment zou je toch zeggen dat de extra kosten voor hen zijn...
Je kunt altijd even rondshoppen bij aanrechtboeren in de omgeving ook, die waren bij ons voor aardig wat opties goedkoper dan Ikea. Zeker voor de stenen bladen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nou... het zou wel netjes zijn maar Puala geeft zelf aan dat ze even heeft gedaan over het doorgeven van de maten. Vervolgens heeft het bedrijf het ook laten liggen dus het is een opeenstapeling van gebeurtenissen. Een duurdere optie is natuurlijk een keuze, het hoeft niet.
Keuze in zekere zin, want als je kastjes hebt die niet bij de andere goedkopere bladen 'past' wat moet je dan?quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nou... het zou wel netjes zijn maar Puala geeft zelf aan dat ze even heeft gedaan over het doorgeven van de maten. Vervolgens heeft het bedrijf het ook laten liggen dus het is een opeenstapeling van gebeurtenissen. Een duurdere optie is natuurlijk een keuze, het hoeft niet.
De laatste hebben wij in de wasruimte maar die krast enorm dus ik weet niet of je daar in de keuken blij van wordt.quote:Op woensdag 20 mei 2020 13:21 schreef Puala het volgende:
We hebben nu een blad wat 1 grote houtprint is, dus niet allerlei kleine strookjes. En dat is wel het enige wat ze in de huidige prijsklasse hebben. Tenzij ze toevallig hetzelfde naampje maar dan Essen wel kunnen leveren, dan zou dat de enige optie zijn.
deze
https://www.ikea.com/nl/n(...)n-laminaat-90337620/
Ik vind zoiets gewoon heel druk
https://www.ikea.com/nl/n(...)n-laminaat-30449593/
En aangezien we 3 bladen nodig hebben is het ook onmogelijk het patroon door te laten lopen. En dat vind ik dan nog minder tof. Maar dit is op basis van inschatting nav online foto's. Wie weet is het in het echt wel mooi.
Ik vind deze overigens echt waanzinnig gaaf, maar die gaat helemaal boven budget:
[ afbeelding ]
Oh nee laat dan maar zitten, ik hoef geen krasblad. Ik ga het dinsdag wel zien in het filiaal.quote:Op woensdag 20 mei 2020 13:32 schreef SV-tje het volgende:
[..]
De laatste hebben wij in de wasruimte maar die krast enorm dus ik weet niet of je daar in de keuken blij van wordt.
De bovenste zie ik iig in Breda nog beperkte voorraad op de website.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |