De Nederlandse medische zorg is inderdaad van zeer hoge kwaliteit. Net als de Italiaanse trouwens. Ik heb volkomen vertrouwen in die organisaties en zal me er nooit aan wagen te denken dat ik het beter weet.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:17 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja, want in Nederland is de gezondheidszorg geweldig. Wij zijn helemaal voorbereid op een epidemie. Bedden zat, ziekenhuizen zat, verplegend personeel zat. Gewoon blijven roepen dat er niets aan de hand is.
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:17 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja, want in Nederland is de gezondheidszorg geweldig. Wij zijn helemaal voorbereid op een epidemie. Bedden zat, ziekenhuizen zat, verplegend personeel zat. Gewoon blijven roepen dat er niets aan de hand is.
Tuurlijkquote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nederland staat 3e op de WHO ranglijst voor best voorbereid op een epidimie.
Daar is de verkeerde beslissing gemaakt.quote:
Dat ontkracht niet dat NL goed voorbereid is op een pandemie volgens het WHO.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Tuurlijk
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ort-ongekwalificeerd
Dan doen de meesten hier, nogal sensatie belust imo. Ik luister toch liever naar artsen en mensen die er ook echt daadwerkelijk meer vanaf weten. Maar die info wordt door velen niet spannend genoeg gevonden blijkbaar. Hun doemdenk scenario moet wel uitkomen natuurlijk, want SENSATIE.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:16 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ja en je vindt het opvallend dat het de een harder treft dan de ander.
Iets wat bij elk virus is, en dus niet opvallend.
Conclusie je bent geen arts, je lult maar wat.Je leest alles en roeptoetert na wat in je straatje past.
persoonlijke aanvallen zijn ongewenstquote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:16 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ja en je vindt het opvallend dat het de een harder treft dan de ander.
Iets wat bij elk virus is, en dus niet opvallend.
Conclusie je bent geen arts, je lult maar wat.Je leest alles en roeptoetert na wat in je straatje past.
Ik geloof er geen zak van en mensen die in de zorg werken weten ook wel beter.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat ontkracht niet dat NL goed voorbereid is op een pandemie volgens het WHO.
Hou daar dan zelf ook mee op.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
persoonlijke aanvallen zijn ongewenst
wij hebben geen bedden over, zelfs te weiing en enorme wachtlijstenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Die rigoureuze maatregelen zijn vooral belangrijk in landen met niet zo’n hele goede gezondheidszorg.
Oke, het was geen WHO, maar Global Health Security Indexquote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Tuurlijk
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ort-ongekwalificeerd
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:19 schreef remlof het volgende:
[..]
De Nederlandse medische zorg is inderdaad van zeer hoge kwaliteit. Net als de Italiaanse trouwens. Ik heb volkomen vertrouwen in die organisaties en zal me er nooit aan wagen te denken dat ik het beter weet.
WHO zegt dat dat niet zo is. Dus dan is dat niet zoquote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wij hebben geen bedden over, zelfs te weiing en enorme wachtlijsten
Dat is niet helemaal waar. Er zijn wachtlijsten omdat mensen vanaf het ziekenhuis niet kunnen doorstromen, voor zover ik weet .quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wij hebben geen bedden over, zelfs te weiing en enorme wachtlijsten
Dat klopt wel, maar doet eigenlijk niet zo ter zake, omdat het probleem is dat er een te groot aantal patienten is als je de epidemie niet gelijk probeert in te dammen. Een te lakse houding in het begin, zorgt ervoor dat je een paar weken later niet genoeg ziekenhuisbedden meer hebt. Ja, ook in ontwikkelde landen, want zoveel extra bedden + personeel zijn er helemaal niet.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:19 schreef remlof het volgende:
[..]
De Nederlandse medische zorg is inderdaad van zeer hoge kwaliteit. Net als de Italiaanse trouwens. Ik heb volkomen vertrouwen in die organisaties en zal me er nooit aan wagen te denken dat ik het beter weet.
heb het idee, dat ie zit te trollenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Dat is helemaal niet hoe de WHO er over denkt! Die hadden het JUIST over onwikkelde landen die voor verrassingen kunnen komen te staan als ze te laks zijn. En dat dat al een keer gebeurd was (doelend op Italie, denk ik).
Heb je die persco gisteren gezien? Want anders zoek ik hem met liefde nog even voor je op hoor.
Wie?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb het idee, dat ie zit te trollen
het gaat om capaciteitquote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:19 schreef remlof het volgende:
[..]
http://www.cidrap.umn.edu(...)-viral-loads-patientquote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan doen de meesten hier, nogal sensatie belust imo. Ik luister toch liever naar artsen en mensen die er ook echt daadwerkelijk meer vanaf weten. Maar die info wordt door velen niet spannend genoeg gevonden blijkbaar. Hun doemdenk scenario moet wel uitkomen natuurlijk, want SENSATIE.
Alert zijn is goed. Waakzaam zijn is goed. Hygiënisch handelen is goed. Wilde paniek en onbevestigde uitspraken de wereld in helpen dan weer niet. Veroorzaakt alleen maar meer chaos.
Ondertussen weet je bijna niet meer wat je nou serieus moet nemen, zoveel dingen die elkaar tegenspreken.
Het is echt wel wat serieuzer dan een normale griep, maar jeetje, er wordt wel heel erg overdreven door sommigen. Alsof ze willen dat de mensheid er aan gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |