abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 februari 2020 @ 19:30:39 #241
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191718511
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:18 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan met melk en eieren?
Ik gebruik vooral gist als rijsmiddel, beetje zout en melk zolang het er nog is. Anders moet ik overschakelen op melkpoeder of eventueel alleen water daar kun je nog steeds prima gistdeeg van maken. Eitje is niet echt nodig om het luchtig te krijgen, maar kan voor de smaak of de structuur natuurlijk wenselijk zijn afhankelijk van wat je bakt; denk aan cake bijvoorbeeld.

Korrelgist heb ik genoeg. Moet je niet bij een supermarkt halen maar bij een plaatselijke (broodbak)winkel waar je gewoon een behoorlijke zak kunt kopen van minimaal 1 ons. Zo duur is dat niet en daar kun je heel lang mee doen. Bovendien kun je daar ook alcohol mee maken wat ook weer goed is voor het moraal. Denk aan rum die ze vroeger op schepen veel aan boord hadden om het een beetje gezellig te houden in een situatie van nood.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_191718537
Ik kon eerder naar huis, dus toch maar meteen door naar de supermarkt. (eigenlijk alleen omdat mijn appels op waren, maar als ik er toch ben). Het enige wat op was, was het brood (logisch op dit tijdstip) een rek vol eieren (maar een tweede rek was helemaal vol) en de diepvriesspinazie. Verder was er overal ruim voldoende van. Ja, ook van de handzeep.

Uiteindelijk toch een paar blikken groente en zak rijst meegenomen. Op zich is het ook wel grappig zo. Je komt uit je sleur van altijd dezelfde spullen kopen. En wie weet dat ik ooit nog eens goed ga leren koken op deze manier :P
  donderdag 27 februari 2020 @ 19:36:08 #243
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_191718642
Hehehe. Diepvries spinazie a la crème was ook al op bij de Aldi waar ik net was. Grappig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 27 februari 2020 @ 19:37:29 #244
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191718681
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:32 schreef kilon het volgende:
Ik kon eerder naar huis, dus toch maar meteen door naar de supermarkt. (eigenlijk alleen omdat mijn appels op waren, maar als ik er toch ben). Het enige wat op was, was het brood (logisch op dit tijdstip) een rek vol eieren (maar een tweede rek was helemaal vol) en de diepvriesspinazie. Verder was er overal ruim voldoende van. Ja, ook van de handzeep.

Uiteindelijk toch een paar blikken groente en zak rijst meegenomen. Op zich is het ook wel grappig zo. Je komt uit je sleur van altijd dezelfde spullen kopen. En wie weet dat ik ooit nog eens goed ga leren koken op deze manier :P
Klinkt goed ^O^ Ja, het leukste is nog wel dat je leert om creatief te zijn met de spullen die je hebt. Als je iedere keer hetzelfde eet gaat dat ook tegenstaan. Varieeren met ingredienten qua bereiding en kruiden zodat je andere resultaten krijgt is dus de kunst en de lol ervan. Je ziet dat ook vaak in van die amateur kookprogramma's. Dan krijg je een misterybox met spullen erin en dan moet je er iets van maken wat zo goed mogelijk is en het liefst de absolute top. Ik werk wat dat betreft ook nauwelijks met recepten, maar vooral met gevoel en vooral goed proeven, en ik bereid mijn eten altijd met dingen die ik gewoon goedkoop heb ingekocht. En ik vind het dus ook leuk om te improviseren.

Overigens krijg je steeds meer zelfvertrouwen in je kookkunsten als je het meer op je gevoel gaat koken. Het komt dan meer uit jezelf dan uit een recept of een boekje. En je leert zelfs dingen die anderen niet eens doen.
pi_191718855
quote:
11s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Koken niet?
Ja, koken schakelt het Corona virus ook uit. Dus dat is een makkelijk alternatief (alleen niet voor slootwater, want koken filtert dan weer geen deeltjes er uit).
pi_191718907
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:37 schreef Tengano het volgende:

[..]

Klinkt goed ^O^ Ja, het leukste is nog wel dat je leert om creatief te zijn met de spullen die je hebt. Als je iedere keer hetzelfde eet gaat dat ook tegenstaan. Varieeren met ingredienten qua bereiding en kruiden zodat je andere resultaten krijgt is dus de kunst en de lol ervan. Je ziet dat ook vaak in van die amateur kookprogramma's. Dan krijg je een misterybox met spullen erin en dan moet je er iets van maken wat zo goed mogelijk is en het liefst de absolute top. Ik werk wat dat betreft ook nauwelijks met recepten, maar vooral met gevoel en vooral goed proeven, en ik bereid mijn eten altijd met dingen die ik gewoon goedkoop heb ingekocht. En ik vind het dus ook leuk om te improviseren.

Overigens krijg je steeds meer zelfvertrouwen in je kookkunsten als je het meer op je gevoel gaat koken. Het komt dan meer uit jezelf dan uit een recept of een boekje. En je leert zelfs dingen die anderen niet eens doen.
Mijn grootste reden is altijd dat ik doordeweeks nooit tijd heb om uitgebreid te koken en in het weekend wil ik dan liever aan hobby's dan 'moeten' koken.
Maar als ik straks alle tijd van de wereld heb kan het vanzelf een hobby worden en is dat probleem ook opgelost.

Misschien moet ik gelijk maar mijn keukengerei wat uitbreiden, als we toch bezig zijn.
pi_191718989
Lifestraws zijn toch nog gewoon leverbaar trouwens? Die worden in zulke grote getale geproduceerd.
Al verwacht ik die niet nodig te hebben.
pi_191719146
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:25 schreef RamboDirk het volgende:
Vriezer in de schuur aangesloten en ingeslagen:
-80 broodjes bapao
-40 kaassoufles
-300 bitterballen
-30 kroketten (van dobben)
-30 frikandellen
-10 zakken kipnuggets
-25 oven pizza dr. oetker
-11 kratten pils
Dude, dat vreet ik tot het jaar 2400 nog niet _O-
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191719283
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:36 schreef Tinkepink het volgende:
Hehehe. Diepvries spinazie a la crème was ook al op bij de Aldi waar ik net was. Grappig.
Bij de Albert Heijn vanmiddag was de diepvries spinazie ook op. :o
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191719516
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Bij de Albert Heijn vanmiddag was de diepvries spinazie ook op. :o
Nou ja, eigenlijk was alleen de spinazie a la creme op en waren er nog zeker 10 pakken gewone diepvriesspinazie. Maar ik heb wel standaarden natuurlijk.
pi_191719530
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:07 schreef kilon het volgende:

[..]

Nou ja, eigenlijk was alleen de spinazie a la creme op en waren er nog zeker 10 pakken gewone diepvriesspinazie. Maar ik heb wel standaarden natuurlijk.
Hier was er verder ook nog gewoon alles hoor. :Y
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:12:30 #252
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191719662
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hier was er verder ook nog gewoon alles hoor. :Y
In het nieuws wordt er iig al melding van gemaakt dat er wordt gehamsterd. Die mondkapjes zijn sowieso al op maar ook de handgelreinigers zijn ook nergens meer verkrijgbaar. En dan is er nog niet eens een virus hier, of in ieder geval geen officiele constatering/melding daarvan dan.
pi_191719678
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:12 schreef Tengano het volgende:

[..]

In het nieuws wordt er iig al melding van gemaakt dat er wordt gehamsterd. Die mondkapjes zijn sowieso al op maar ook de handgelreinigers zijn ook nergens meer verkrijgbaar. En dan is er nog niet eens een virus hier, of in ieder geval geen officiele constatering/melding daarvan dan.
Het is natuurlijk ook wel een sneeuwbaleffect, dat hamsteren.
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:14:51 #254
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_191719726
Vandaag in de winkel meerdere vragen over die handgel en alcohol om te ontsmetten.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:15:34 #255
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191719742
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook wel een sneeuwbaleffect, dat hamsteren.
Klopt, daarom wilde ik graag zorgen dat ik een van de eersten was om alvast te anticiperen. Jammer voor degenen die het hamsteren maar belachelijk vinden/vonden.

Ben trouwens wel benieuwd hoe lang het nog duurt voordat onze winkels ook het uiterlijk krijgen van leeggeroofd te zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tengano op 27-02-2020 20:26:18 ]
pi_191720763
Spaghetti vak hier bij de ah helemaal leeg. Lol :D
Love is in the air!
  donderdag 27 februari 2020 @ 21:02:19 #257
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191721167
Was net bij de bouwmarkt, stofkapjes allemaal op _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 27 februari 2020 @ 21:18:24 #258
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191721899
Net bij de Grote Corona Show op de NOS werd verteld dat mondkapjes geen nut hebben. Daar gaat m'n businessplan.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191722007
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2020 21:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Net bij de Grote Corona Show op de NOS werd verteld dat mondkapjes geen nut hebben. Daar gaat m'n businessplan.
Love is in the air!
pi_191722042
Voor de ouders van kleine kinderen onder ons misschien kunnen jullie even meelachen.
Ik heb 2 kinderen in luiers. Met de oudste zijn we al heel lang bezig om haar uit haar luiers te krijgen, maar het ging gewoon steeds niet.
Dus ik heb bij mijn voorraad een ruime maandvoorraad aan luiers voor 2 kinderen. Besluit mijn dochter gisteren ineens dat ze compleet zindelijk is (dag en nacht), dus nu heb ik een voorraad voor zo’n kleine 3 maanden voor 1 kind 😂😂😂. Fijn, voor als de shit hits the fan straks 💩😂
pi_191722165
Nou, eerste bevestiging. Met name in de omgeving Tilburg zullen de supermarkten morgen leeg raken.
Maar misschien als ik morgen wakker wordt is het alweer heel Nederland door gegaan.
  donderdag 27 februari 2020 @ 21:39:29 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191722805
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2020 21:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wanneer je hebt ingekocht, loop je nog steeds helemaal binnen.
Mensen willen nu eenmaal een beeld hebben dat zij zichzelf (of anderen) beschermen.
Hoe men verder denkt dat voor 100% te doen, laat ik maar aan de rondwarende fantasie over.
Het zal denk ik niet lang duren voordat je mensen in de meest vreemde uitdossingen met desnoods inlegkruisjes als mondkapjes, zal zien rondlopen.

NB: mondkapjes en andere afschermingsmaatregelen zijn vooral zinnig ter spreiding zodat het virus niet iedereen tegelijkertijd zal treffen. Verder is het altijd nuttig om hygiëne in acht te nemen, al was het maar om geen andere aandoeningen (er)bij te krijgen.
Zelf ben ik meer van als het komt dan komt het en blijf daarbij sws uit de buurt van sproeiende en kuchende mensen, laat staan ze te gaan huggen etc.
De boks -en zwaai als begroeting vind ik wel een mooie ontwikkeling die van mij mag blijven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_191723057
Ik ga zaterdag weer de wekelijkse boodschappen doen, en ik schaam mij er een beetje voor.
Dit is een greep uit de dingen die ik nodig heb, corona of geen corona. Het is een beetje een ongelukkige samenloop van dingen die ik nodig heb omdat ze op zijn.

* Bij de Aldi 2 6-packs met literflessen jus d'orange. Ik drink een fles per dag, en voor morgen heb ik er nog 1 staan. Dit gaat dus de '1x in de 6 weken dat ik 2 pakken haal' worden :@
* Ik haal altijd het toiletpapier bij de Aldi, zo'n 12-rol pak. 1x raden wat er ook in de kar gaat omdat het op begint te raken.
* Ik wil deze week pannenkoeken bakken, en pudding koken. Ik heb altijd houdbare melk in huis, maar dat begint op te raken. Ruimte voor 4 pakken. (en daarvan gaan er alweer 2 op. 3 als ik ook zin in muesli heb)
* Tot mijn verbazing was de bloem op, en dat was toch een echt wel grote pot. Geen idee hoe veel kg er in gaat, maar ik ga voor de zekerheid 2 pakken bloem kopen. Kan ik weer enige jaren mee vooruit.
* Het 'simpele' vlees in de vriezer begint op te raken, en laat dat nou net bij de Lidl in de aanbieding zijn. Hallo rundervinken, braadworsten, jalapeñoburgers, slavinken en nog meer eenvoudig vlees wat makkelijk per portie vers in te vriezen is. En varkenslapjes en kipfilet. Speklapjes, tartaar en karbonades komen volgende week wel (dan zijn die in de aanbieding)
* Bij de AH hebben ze deze week de doucheschuim die ik altijd heb in de bonus. Gelijk maar 4 flessen op de lijst.

Deze keer gelukkig geen water (5 6-packs van halve liters, goed voor 3 weken) en brood (4 broden, goed voor 2 weken omdat ik het invries), anders zou ik helemaal een hamsteraar lijken.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_191723413
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 21:24 schreef kilon het volgende:
Nou, eerste bevestiging. Met name in de omgeving Tilburg zullen de supermarkten morgen leeg raken.
Maar misschien als ik morgen wakker wordt is het alweer heel Nederland door gegaan.
Ik ben idd benieuwd.
Werk naast dat ziekenhuis en woon in de omgeving van Tilburg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191723553
Net terug van de Makro met de laatste (geplande) hamsterexpeditie. Het goede nieuws is dat de rekken daar nog steeds propvol zijn. Alleen de handdesinfectiemiddelen zijn - zoals overal - op.

Voorraad staat nu op 200 dagen, daar moet het maar mee lukken...
Maandag melden we ons ziek.

Die terugkerende skivakantiemensen gaan heel Nederland met virus inzaaien. Dit was er 1 maar er komen er ongetwijfeld duizenden terug.
pi_191723665
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 22:05 schreef HoldOnTight het volgende:
Net terug van de Makro met de laatste (geplande) hamsterexpeditie. Het goede nieuws is dat de rekken daar nog steeds propvol zijn. Alleen de handdesinfectiemiddelen zijn - zoals overal - op.

Die terugkerende skivakantiemensen gaan heel Nederland met virus inzaaien. Dit was er 1 maar er komen er ongetwijfeld duizenden terug.
Regio noord is al bijna een week terug.
  donderdag 27 februari 2020 @ 22:21:31 #267
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_191723990
quote:

Je woont vast heel groot, als je dat dat allemaal kwijt kunt.
pi_191723996
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 22:09 schreef Ivo1985 het volgende:
Regio noord is al bijna een week terug.
Misschien net de goeie timing. Met een beetje mazzel was het toen nog niet zo erg in de skigebieden.
pi_191724005
quote:
Overdrijven is ook een vak :')

Morgen na werk ga ik maar iets meer inslaan dan normaal en het voorraadje bij iedere keer boodschappen doen wat uitbreiden. Zie nog weinig reden om nu voor maanden een voorraad aan te leggen :P
No amount of money ever bought a second of time.
pi_191724125
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 22:21 schreef Eightyone het volgende:
Je woont vast heel groot, als je dat dat allemaal kwijt kunt.
Het staat verdeeld over de zolder en in de slaapkamer. Ziet er niet uit, eerlijk gezegd... ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')