Ik gebruik vooral gist als rijsmiddel, beetje zout en melk zolang het er nog is. Anders moet ik overschakelen op melkpoeder of eventueel alleen water daar kun je nog steeds prima gistdeeg van maken. Eitje is niet echt nodig om het luchtig te krijgen, maar kan voor de smaak of de structuur natuurlijk wenselijk zijn afhankelijk van wat je bakt; denk aan cake bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan met melk en eieren?
Klinkt goedquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:32 schreef kilon het volgende:
Ik kon eerder naar huis, dus toch maar meteen door naar de supermarkt. (eigenlijk alleen omdat mijn appels op waren, maar als ik er toch ben). Het enige wat op was, was het brood (logisch op dit tijdstip) een rek vol eieren (maar een tweede rek was helemaal vol) en de diepvriesspinazie. Verder was er overal ruim voldoende van. Ja, ook van de handzeep.
Uiteindelijk toch een paar blikken groente en zak rijst meegenomen. Op zich is het ook wel grappig zo. Je komt uit je sleur van altijd dezelfde spullen kopen. En wie weet dat ik ooit nog eens goed ga leren koken op deze manier
Ja, koken schakelt het Corona virus ook uit. Dus dat is een makkelijk alternatief (alleen niet voor slootwater, want koken filtert dan weer geen deeltjes er uit).quote:
Mijn grootste reden is altijd dat ik doordeweeks nooit tijd heb om uitgebreid te koken en in het weekend wil ik dan liever aan hobby's dan 'moeten' koken.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klinkt goedJa, het leukste is nog wel dat je leert om creatief te zijn met de spullen die je hebt. Als je iedere keer hetzelfde eet gaat dat ook tegenstaan. Varieeren met ingredienten qua bereiding en kruiden zodat je andere resultaten krijgt is dus de kunst en de lol ervan. Je ziet dat ook vaak in van die amateur kookprogramma's. Dan krijg je een misterybox met spullen erin en dan moet je er iets van maken wat zo goed mogelijk is en het liefst de absolute top. Ik werk wat dat betreft ook nauwelijks met recepten, maar vooral met gevoel en vooral goed proeven, en ik bereid mijn eten altijd met dingen die ik gewoon goedkoop heb ingekocht. En ik vind het dus ook leuk om te improviseren.
Overigens krijg je steeds meer zelfvertrouwen in je kookkunsten als je het meer op je gevoel gaat koken. Het komt dan meer uit jezelf dan uit een recept of een boekje. En je leert zelfs dingen die anderen niet eens doen.
Dude, dat vreet ik tot het jaar 2400 nog nietquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:25 schreef RamboDirk het volgende:
Vriezer in de schuur aangesloten en ingeslagen:
-80 broodjes bapao
-40 kaassoufles
-300 bitterballen
-30 kroketten (van dobben)
-30 frikandellen
-10 zakken kipnuggets
-25 oven pizza dr. oetker
-11 kratten pils
Bij de Albert Heijn vanmiddag was de diepvries spinazie ook op.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:36 schreef Tinkepink het volgende:
Hehehe. Diepvries spinazie a la crème was ook al op bij de Aldi waar ik net was. Grappig.
Nou ja, eigenlijk was alleen de spinazie a la creme op en waren er nog zeker 10 pakken gewone diepvriesspinazie. Maar ik heb wel standaarden natuurlijk.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Bij de Albert Heijn vanmiddag was de diepvries spinazie ook op.
Hier was er verder ook nog gewoon alles hoor.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:07 schreef kilon het volgende:
[..]
Nou ja, eigenlijk was alleen de spinazie a la creme op en waren er nog zeker 10 pakken gewone diepvriesspinazie. Maar ik heb wel standaarden natuurlijk.
In het nieuws wordt er iig al melding van gemaakt dat er wordt gehamsterd. Die mondkapjes zijn sowieso al op maar ook de handgelreinigers zijn ook nergens meer verkrijgbaar. En dan is er nog niet eens een virus hier, of in ieder geval geen officiele constatering/melding daarvan dan.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hier was er verder ook nog gewoon alles hoor.
Het is natuurlijk ook wel een sneeuwbaleffect, dat hamsteren.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
In het nieuws wordt er iig al melding van gemaakt dat er wordt gehamsterd. Die mondkapjes zijn sowieso al op maar ook de handgelreinigers zijn ook nergens meer verkrijgbaar. En dan is er nog niet eens een virus hier, of in ieder geval geen officiele constatering/melding daarvan dan.
Klopt, daarom wilde ik graag zorgen dat ik een van de eersten was om alvast te anticiperen. Jammer voor degenen die het hamsteren maar belachelijk vinden/vonden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel een sneeuwbaleffect, dat hamsteren.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Net bij de Grote Corona Show op de NOS werd verteld dat mondkapjes geen nut hebben. Daar gaat m'n businessplan.
Wanneer je hebt ingekocht, loop je nog steeds helemaal binnen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Net bij de Grote Corona Show op de NOS werd verteld dat mondkapjes geen nut hebben. Daar gaat m'n businessplan.
Ik ben idd benieuwd.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:24 schreef kilon het volgende:
Nou, eerste bevestiging. Met name in de omgeving Tilburg zullen de supermarkten morgen leeg raken.
Maar misschien als ik morgen wakker wordt is het alweer heel Nederland door gegaan.
Regio noord is al bijna een week terug.quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:05 schreef HoldOnTight het volgende:
Net terug van de Makro met de laatste (geplande) hamsterexpeditie. Het goede nieuws is dat de rekken daar nog steeds propvol zijn. Alleen de handdesinfectiemiddelen zijn - zoals overal - op.
Voorraad staat nu op 200 dagen, daar moet het maar mee lukken...
Maandag melden we ons ziek.
Die terugkerende skivakantiemensen gaan heel Nederland met virus inzaaien. Dit was er 1 maar er komen er ongetwijfeld duizenden terug.
Je woont vast heel groot, als je dat dat allemaal kwijt kunt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:05 schreef HoldOnTight het volgende:
Voorraad staat nu op 200 dagen, daar moet het maar mee lukken...
Misschien net de goeie timing. Met een beetje mazzel was het toen nog niet zo erg in de skigebieden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:09 schreef Ivo1985 het volgende:
Regio noord is al bijna een week terug.
Overdrijven is ook een vakquote:
Het staat verdeeld over de zolder en in de slaapkamer. Ziet er niet uit, eerlijk gezegd... ;-)quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:21 schreef Eightyone het volgende:
Je woont vast heel groot, als je dat dat allemaal kwijt kunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |