quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
Weetnie, bij mij liep hij vanochtend vast na het eerste bericht. Sindsdien niet meer gekeken.quote:
15:17quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Weetnie, bij mij liep hij vanochtend vast na het eerste bericht. Sindsdien niet meer gekeken.
Hey als mod kan je best wat bewerkstelligen en alles hoor, maar ik denk niet dat "klaar nou" roepen tegen het Corona-virus zoden aan de dijk gaat zetten.quote:
Alle beetjes helpenquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Hey als mod kan je best wat bewerkstelligen en alles hoor, maar ik denk niet dat "klaar nou" roepen tegen het Corona-virus zoden aan de dijk gaat zetten.
Desalniettemin toch props voor je poging het virus te stoppen
quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:20 schreef maily het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-virus-ook~ab743448/
Wel even een modkapje op zetten dan.quote:
Oké ik keek net en toen was het laatste bericht van 15.00 met bezorgde bellers bla bla bla.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]
15:17
Dit blog is afgesloten.
https://www.ad.nl/buitenl(...)tot-paniek~a992a257/
Tegen sommige users, ik bedoel virussen helpt het niet.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wel even een modkapje op zetten dan.
twitter:yasharhuseyn twitterde op woensdag 26-02-2020 om 14:40:59Animated map of confirmed #COVID19 cases from 12 January to 25 February 2020. #coronavirus https://t.co/lOhAYv2HYS reageer retweet
Nederland blijft dapper op 0 staanquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:24 schreef NaturalScience het volgende:
twitter:yasharhuseyn twitterde op woensdag 26-02-2020 om 14:40:59Animated map of confirmed #COVID19 cases from 12 January to 25 February 2020. #coronavirus https://t.co/lOhAYv2HYS reageer retweet
Jammer, ik had op van die fancy boogjes gehoopt net zoals in Resident Evil.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:24 schreef NaturalScience het volgende:
Panoramix beschermt ons voorlopig nog wel.quote:
hoe zag dat er ook alweer uit, zo lang geleden resident evilquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Jammer, ik had op van die fancy boogjes gehoopt net zoals in Resident Evil.
Eh... ¿¿Qué??quote:De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Dat is gewoon een standaard richtlijn van de WHO, bedoeld tegen salmonella.quote:
Neequote:Op woensdag 26 februari 2020 15:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Kan het virus meereizen met pakjes van AliExpress? Ik vraag dit voor een vriend.
Op metalen oppervlakken kon het virus wel ff een tijdje overleven, maar in het laadruim van een vliegtuig schijnen de omstandigheden wat minder ideaal te zijn om te kunnen overleven. Maar wat als je ladingen ingesealde dozen op elkaar en tegen elkaar hebt staan?quote:
Mijn pakketje van banggood is ergens gestopt :pquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:47 schreef ToT het volgende:
Of het virus het nou wel of niet zou overleven; ik denk dat eBay en Aliexpress enzo het de laatste tijd vast een stukje rustiger hebben.
Vandaag in de Volkskrant.quote:‘Op papier is Nederland goed voorbereid op een virusuitbraak’
...
Kunnen er scenario’s plaatsvinden als in China, of dichterbij, Italië, waar plaatsen langzaam veranderen in spooksteden?
‘In Nederland is dat niet heel denkbaar. Wij hebben geen beleid dat gericht is op het in quarantaine plaatsen van dorpen en steden. Maar hoe het zit met het sluiten van bijvoorbeeld scholen, weet ik niet. Ik ga zo naar het RIVM om daarover te praten. Zij zijn hier heel intensief mee bezig. Ik vraag me af hoe ze dit precies willen gaan aanpakken en ben ook wel benieuwd hoe hun warroom eruit ziet. En: komen ze nog aan slapen toe?’
...
Ik vermoed dat ze dan toch wel enigszins moeite doen met het leren van in quarantaine zetten.quote:Op woensdag 26 februari 2020 16:00 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Vandaag in de Volkskrant.
Als positieve gevallen geleidelijk binnen druppelen komt het dus wel goed met de zorg, maar als er harde beslissingen moeten worden gemaakt, die impact hebben op onze bewegingsvrijheid, is het nog maar afwachten wat ze kunnen doen qua beleid.
Mijn pakketje van eBay ligt al sinds voor de jaarwisseling in Hong Kong bij de douane!quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:48 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mijn pakketje van banggood is ergens gestopt :p
twitter:annieeenyc twitterde op woensdag 26-02-2020 om 15:01:55The @EpochTimes has a bombshell, based on leaked docs:Shandong Province has been routinely underreporting #coronavirus infection numbers in their public announcements. Internal data shows daily positive diagnoses are up to 52 times higher https://t.co/AErNwTVvsE reageer retweet
Epoch Times heeft al 2 maanden spectaculaire Coronavirus headlines maar niets wordt bevestigd van wat ze melden. De Falun Gong gelieerde krant is ook vooral goed in optrommelen van allerlei anti-propaganda.quote:Op woensdag 26 februari 2020 16:23 schreef Tarado het volgende:
twitter:annieeenyc twitterde op woensdag 26-02-2020 om 15:01:55The @:EpochTimes has a bombshell, based on leaked docs:Shandong Province has been routinely underreporting #coronavirus infection numbers in their public announcements. Internal data shows daily positive diagnoses are up to 52 times higher https://t.co/AErNwTVvsE reageer retweet
dat is een understatementquote:Op woensdag 26 februari 2020 16:28 schreef zipcon het volgende:
Niet dat China helemaal betrouwbaar is
Wie was er op 22 februari in Schiphol? Maskertjes op en in quarantaine!quote:Hotel in Beaune nog steeds in quarantaine
Een dertigtal mensen die uit Hongkong afkomstig zijn, krijgen "uit voorzorg" nog altijd het verbod om het Ibis-hotel in Beaune te verlaten. Een van de leden van de groep toeristen is vannacht overleden, zo meldt het Franse lokale Agentschap voor regionale gezondheid.
"Na het overlijden van een toerist uit Hongkong vorige nacht in een hotel in Beaune, zijn nu onderzoeken aan de gang om te kijken of er sprake is van het Covid-19-coronavirus", stelt het agentschap ARS Bourgogne-Franche-Comté. "De resultaten zullen op het einde van de dag bekend zijn." Intussen wordt de groep toeristen vastgehouden in het hotel "uit voorzorg" en "tot de analyseresultaten bekend zijn".
Normaal hadden de toeristen vanochtend weer met de autocar naar Parijs moeten vertrekken. De 33 toeristen waren gisterenavond gearriveerd in het hotel in Beaune. Ze waren op 22 februari in Europa aangekomen op de luchthaven van Amsterdam. Naast de 33 toeristen worden ook vier werknemers van het hotel vastgehouden in het hotel in Beaune.
Nou ja, als het niet detecteerbaar wordt zal het vast en zeker ook niet zo extreem aanwezig zijn in 't lijf.quote:Op woensdag 26 februari 2020 16:41 schreef Nadelspiel het volgende:
https://www.theepochtimes(...)-higher_3251354.html
---------
Diagnostic Kit Not Sufficient?
One Chinese researcher suggested that diagnostic kits alone would not be able to detect all the virus-infected patients.
“This disease [coronavirus] has a character, which is not all patients can be detected positive when use nucleic acid testing,” Wang Chen, director of China’s Academy of Medical Sciences and a critical care medicine expert, told state-run broadcaster CCTV on Feb. 5.
Wang explained that although nucleic acid testing is currently the only official test method that Chinese medical staff use to diagnose coronavirus, the result is not accurate.
“Only 30 to 50 percent of the patients present positive,” according to Wang.
He explained that all patients who test positive are infected with the coronavirus, but another 50 to 70 percent of patients are actually infected but cannot be detected by nucleic acid testing.
.......
als dat waar is....
En dan een jaar lang die oudjes binnen de muren houden. En 't personeel? Die mogen dan ook niets meer?quote:Op woensdag 26 februari 2020 16:17 schreef Ssjaapje het volgende:
Zouden we zo langzamerhand niet overwegen om een omgekeerde quarantaine te gaan doen... Om de zieken en ouderen te beschermen zou men mss juist bejaardenhuizen, verzorgingshuizen enz in quarantaine zetten.. Een gezonde mens loopt dan het risico besmet te worden, maar het is minder snel fataal... Just thinking
Wordt ook interessant om zo'n tent te bevoorraden dan.quote:Op woensdag 26 februari 2020 16:44 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
En dan een jaar lang die oudjes binnen de muren houden. En 't personeel? Die mogen dan ook niets meer?
Denk dat we het gewoon moeten laten gaan, dat virus. Niet zo druk om maken.
Ik hoop voor ze dat het geen Ibis-budgethotel is.quote:Op woensdag 26 februari 2020 16:39 schreef zipcon het volgende:
Bron: Het Laatste Nieuws
[..]
Wie was er op 22 februari in Schiphol? Maskertjes op en in quarantaine!
Ik zou maar meteen de hele terminal ontsmetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |