Vorig jaar was het zover. Duncan Laurence won voor het eerst in jaren als Nederlander het ESF. Greys en ik stonden op de banken. Het mooiste kwam daarna natuurlijk pas. Rotterdam mag het ESF vieren en WIJ zijn er natuurlijk bij. Maar gaat het wel door? Wie zal het zeggen.
De Max hype kent ook geen grenzen. El_Stinho en ik zitten al klaar voor het nieuwe evenement, de GP in Zandvoort. Voor het eerst sinds 1985 mogen de topcoureurs als Hamilton, Verstappen en natuurlijk Hamilton het natuurgebied verneuken. Of toch niet? Corona staat immers voor de deur.
De Giro is gelukkig elk jaar en dit jaar verwachten WIJ niet zoveel van de Nederlanders. Toch zouden (of zullen, wie weet) Mani89 en ik gewoon voor de buis zitten. Wij zijn immers groot fan van de Colombiaantjes die weer wat extra pilletjes hebben genomen dit jaar. Maar waarvoor? Als Italië plat ligt, kan er niet doorheen gefietst worden. Gaat de Giro wel door? (Oh en de Tour ook, maar de Tour boeit niemand)
Daarnaast is er nog het EK. WIJ zijn er eindelijk weer bij, na vier jaar afwezigheid op de toptoernooien. KingRoland en ik kijken al uit naar de prestaties van Virgil van Dijk op dit toptoernooi. Maar het wordt georganiseerd door heel Europa. Zijn de stadions wel coronavrij? Alleen als het aan Carlsberg ligt.
Als laatste de OS. In de brandhaard, Japan. heywoodu en ik kijken er al meer dan 2 jaar naar uit. Lekker lachen om Kazachstaanse gewichtheffers en zwemmers, mensen die van de paarden af vallen bij de moderne vijfkamp en zelfs boksen kijken terwijl het een belachelijk corrupte sport is. Maar als het aan corona ligt wordt het een rustige zomer. Geen Olympische Spelen voor de fans. Ja, en ook niet voor de mensen met het VLAGGETJE die alleen kijken voor SCHIPPUUUUURS en de hockeydames. Maar die boeien niet, dames en heren.
Gelukkig is er aan het einde van het jaar de Top 2000. Die zal wel doorgaan? Misschien, als corona goed toeslaat, wel zonder het alom ergernisopwekkende café. Doedezemaar en ik kijken er al naar uit. Zolang er geen liedjes van na 1987 gedraaid worden, dan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]