abonnement Unibet Coolblue
pi_191691071
Zag het boodschappentopic al, maar iets concreter.

Ik wil morgen voor zeker een maand aan rantsoen hebben qua houdbare producten. Eten en water. Ik ga voor de hypothese dat er een besmetting bij mij in de straat/wijk is en ik een maand op quarantaine moet. Voor de supermarkt leeg is getrokken wil ik mijn voorraadkast aardig aangevuld hebben.
Gezinssituatie: 2 volwassenen, 2 katten
1 roker
Kleine vriezer
Koelkast voor de noodzakelijke spullen
Voorraadruimte genoeg

Naast boodschappen, andere tips? Extra batterijen voor wanneer de stroom uitvalt? Extra vuilniszakken? Een extra emmer in huis om regenwater op te vangen op het balkon? Zakmes? Kompas? Kaarsen?

Graag geen trolls of mensen die zeggen dat ik overdreven ben, want ik ga er ook wel vanuit dat dit overbodig is. Maar ik slaap toch wat prettiger met een kleine buffer.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_191691101
Ik haal elke dag wat extra dingetjes. Dus de voorraadkast loopt langzaam maar zeker vol.

Wel fijn, want dan hoef ik niet als iedereen aan het hamsteren is een blik bonen uit de handen van een oud vrouwtje te trekken.

Verder heb ik geen bijzondere maatregelen genomen.
pi_191691115
Verbazingwekkend dat mensen niet al een noodvoorraad hebben.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_191691116
Wij gaan donderdag flink inslaan dat is onze boodschappen dag. Vorig jaar was er hier een dikke sneeuwstorm en waren alle supermarkten bijna volledig leeg. Ik wil niet afwachten tot een soortgelijk scenario waar we niks meer kunnen krijgen. Je weet maar nooit. Woon in Amerika trouwens denk dat t in Nederland wel zal meevallen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191691125
Ik heb alleen een Rambo mes.
pi_191691132
Zelfs in Wuhan, het zwaarst getroffen gebied, doen doe stroom en watervoorzieningen het nog prima. Je daarop voorbereiden lijkt mij overbodig. Eten, toiletpapier en mondkapjes/desinfecterende middelen is wel verstandig.
pi_191691133
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:00 schreef vipergts het volgende:
Verbazingwekkend dat mensen niet al een noodvoorraad hebben.
Ik kan het een weekje redden, op rantsoen, heb een paar kleine dingen ongeorganiseerd in huis ivm eerdere verhuizing. Is er nog niet van gekomen. Baal daar wel van. Had eigenlijk al wat extra moeten hebben.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:09:17 #8
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191691167
Ik heb net mijn voorraad en vriezer leeggegeten. _O-
pi_191691188
Zolang je maar lekker door kan blijven roken

:’)
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:12:46 #10
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191691191
Rokers lijken een hogere sterftekans te hebben bij dit virus, misschien een goed moment om te stoppen?
pi_191691192
Wat water en desinfectiegel voor reinigen.
pi_191691211
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:12 schreef Zilverberk het volgende:
Rokers lijken een hogere sterftekans te hebben bij dit virus, misschien een goed moment om te stoppen?
Ik ben d'r gelukkig al jaren van af. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:13 schreef Kassamiep het volgende:
Wat water en desinfectiegel voor reinigen.
Ik heb vorige maand al van die potjes gel gekocht. Kleine potjes en heb er nog een stuk of 6 liggen, maar denk dat ik nog wat extra haal, evenals Dettol doekjes.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_191691215
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:12 schreef Zilverberk het volgende:
Rokers lijken een hogere sterftekans te hebben bij dit virus, misschien een goed moment om te stoppen?
Dat is al te laat!
pi_191691230
Stroom uitval? Water uitval?

Het is een zware griep, niet armegeddon _O-
pi_191691343
Ik heb een klein voorraadje aangelegd voor twee personen voor ca. 3 weken. En dan voornamelijk producten die niet gekoeld hoeven te worden (ivm geen elektriciteit meer) en ik toch ooit een keer zal opeten, ook als er geen quarantaine (meer) is.

- Blikken en potten groente zoals bonen, rode kool,worteltjes, etc.
- Houdbaar vlees zoals knakworst, Unox burgers, blikken gehaktballetjes in saus, etc.
- Rijst, pasta, gedroogde aardappelpuree, etc.
- Minimaal 1 liter water per dag.
- Proteinerepen. Niet echt lekker spul, maar wel met voldoende voedingsmiddelen.
- Desinfecterende gel. Alhoewel goed je handen wassen net zo goed helpt.

Het enige waar ik meezit en die ik nog halen moet, zijn de volgende producten:
- iets om mee te koken. Campinggas o.i.d. Maar goed, indien geen quarantaine zal ik dat nooit gebruiken. Ik haat kamperen.
- Toiletpapier.
- Meer kaarsen zou ook wel handig zijn.
- Meer leeswerk, want ik ga me anders doodvervelen aangezien ik mij meestal vermaak via tv en / of internet.
pi_191691371
In zuidholland hoef je echt geen water in te slaan, als het water hier wegvalt is de bemaling ook uitgevallen, dan heb je echt teveel water en te weinig rubberboot :P
pi_191691413
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
In zuidholland hoef je echt geen water in te slaan, als het water hier wegvalt is de bemaling ook uitgevallen, dan heb je echt teveel water en te weinig rubberboot :P
Toch zou ik enigszins moeite hebben met het drinken van dat water :)
pi_191691421
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Toch zou ik enigszins moeite hebben met het drinken van dat water :)
Ik denk als het op zes meter staat je alles behalve moeite hebt om het binnen te krijgen :P
pi_191691466
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Toch zou ik enigszins moeite hebben met het drinken van dat water :)
Een filter kopen bij Bever ofzo.
Somebody that I used to know
pi_191691512
Gewoon altijd wat flessen spa rood en wat blikvoer en rijst op voorraad. Bij is de kern dat ik tijdig nieuwe voorraden haal en dus feitelijk altijd wel een paar dagen tot weken kan overleven. Ook altijd wat contant geld in huis. Een internet storing of stroomstoring die dagen aanhoud is de grootste bedreiging omdat dan ook de winkels dicht blijven.
pi_191691610
Ik zat even te denken... maar je hebt 2 liter per dag nodig, voor een maand dus 60 liter op voorraad.
Waar laat je dat joh... is toch niet te doen?
pi_191691635
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:58 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik zat even te denken... maar je hebt 2 liter per dag nodig, voor een maand dus 60 liter op voorraad.
Waar laat je dat joh... is toch niet te doen?
Al moet ik naast mijn bed stallen, ik zou het toch doen.

En daarnaast 1000 liter water is 1 kubieke meter. 60 liter water stelt dan geen fluit voor.
pi_191692093
Wat is dit. Water inslaan. Alsof de watervoorziening ineens uitvalt door een virus. Dat is zo'n beetje het laatste wat zal gebeuren :')
pi_191692113
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat is dit. Water inslaan. Alsof de watervoorziening ineens uitvalt door een virus. Dat is zo'n beetje het laatste wat zal gebeuren :')
Dit ja. Het is een virus, geen zombie apocalypse.

Voedsel is misschien nog wel handig, als je binnen moet blijven.
pi_191692120
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:58 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik zat even te denken... maar je hebt 2 liter per dag nodig, voor een maand dus 60 liter op voorraad.
Waar laat je dat joh... is toch niet te doen?
Valt best mee. 60 liter is 120 waterflesjes. Haal ik gewoon 20 sixpacks bij de Lidl ben ik klaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')