Zou meer kunnen zijn maar als ik het onderstaande lees is daar geen zekerheid nog over?quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:41 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat mensen niet besmettelijk zijn tijdens de incubatieperiode bijvoorbeeld en dat die max 14 dagen is.
quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:17 schreef THEFXR het volgende:
volgens het RIVM bestaat er geen incubatietijdtwitter:NOS twitterde op woensdag 26-02-2020 om 10:00:09RIVM: Onderzoek GGD-Limburg naar Duitse coronapatiënt toch niet nodig https://t.co/BZEmgEf0lW reageer retweet
Onzin. Het RIVM hanteert een incubatietijd van 14 dagen. Is ook gewoon achter de link uit de OP te lezen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:28 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Waanzinnig, RIVM moet zich proactief op gaan stellen, vertrouwen daalt. Incubatietijd bestaat volgens hun niet?
Slappe hap
Welke leugens?quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:36 schreef DustPuppy het volgende:
Er is nog steeds wel een verschil tussen nuchter blijven en pertinente leugens verspreiden zoals het RIVM doet.
Ik snap dat ze de paniek proberen in te dammen, maar dit is niet de manier.
CDCquote:Can CoVID-19 be caught from a person who has no symptoms?
The main way the disease spreads is through respiratory droplets expelled by someone who is coughing. The risk of catching COVID-19 from someone with no symptoms at all is very low. However, many people with COVID-19 experience only mild symptoms. This is particularly true at the early stages of the disease. It is therefore possible to catch COVID-19 from someone who has, for example, just a mild cough and does not feel ill. WHO is assessing ongoing research on the period of transmission of COVID-19 and will continue to share updated findings.
RIVMquote:When does spread happen?
People are thought to be most contagious when they are most symptomatic (the sickest).
Some spread might be possible before people show symptoms; there have been reports of this with this new coronavirus, but this is not thought to be the main way the virus spreads.
een beperkte rol.. dus ze sluiten het niet uit.. Ik was bang dat ze het compleet uitsluiten.. Dat is dus niet zo. Maar ze schatten de risico's zo beperkt in, dat ze dus niet testen op symptoomloze reizigers uit China/Italie/enzquote:Wat kunnen we zeggen over besmettelijkheid tijdens de incubatietijd?
Het nieuwe coronavirus wordt overgedragen door hoesten en niezen. Tot nu toe lijkt de overdracht van het virus tijdens de incubatietijd, dus voordat er klachten ontstaan, een zeer beperkte rol te spelen. Wel is bekend dat hoe zieker iemand is, hoe meer virus hij verspreidt.
Negeer je mijn posts ofzo?quote:
Misschien verstandig om daar niet 100% vanuit te gaan en wat zekerheden in te bouwen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zou meer kunnen zijn maar als ik het onderstaande lees is daar geen zekerheid nog over?
https://nos.nl/artikel/23(...)n-incubatietijd.html
Hoe besmettelijk zijn mensen tijdens de incubatietijd volgens jou? En waar baseer je dat op? En is dat anders dan wat de WHO, CDC en het RIVM zeggen?quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Misschien verstandig om daar niet 100% vanuit te gaan en wat zekerheden in te bouwen.
Maar de grootste ellende komt van het ontkennen van besmettelijkheid tijdens incubatie, als je het mij vraagt.
Ze ontkennen niets!!!quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Misschien verstandig om daar niet 100% vanuit te gaan en wat zekerheden in te bouwen.
Maar de grootste ellende komt van het ontkennen van besmettelijkheid tijdens incubatie, als je het mij vraagt.
Het enige waar ik moeite mee heb.. waarom pas testen als iemand klachten vertoond? Als iemand aantoonbaar in risicogebied is geweest test je hem gewoon toch??quote:Wat kunnen we zeggen over besmettelijkheid tijdens de incubatietijd?
Het nieuwe coronavirus wordt overgedragen door hoesten en niezen. Tot nu toe lijkt de overdracht van het virus tijdens de incubatietijd, dus voordat er klachten ontstaan, een zeer beperkte rol te spelen. Wel is bekend dat hoe zieker iemand is, hoe meer virus hij verspreidt.
Nee, maar door iedere keer zo stellig te zeggen "hij/zij had geen symptomen dus we doen er niks mee" is dat wel wat je communiceert aan het grote publiek.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:53 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
Ze ontkennen niets!!!
[..]
Het enige waar ik moeite mee heb.. waarom pas testen als iemand klachten vertoond? Als iemand aantoonbaar in risicogebied is geweest test je hem gewoon toch??
Ik weet niet hoe het op dit moment is maar eerder waren er gewoon niet genoeg testsets om iedereen te testen. En dan bewaar je de testsets dus voor de gevallen met het hoogste risico.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:53 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
Ze ontkennen niets!!!
[..]
Het enige waar ik moeite mee heb.. waarom pas testen als iemand klachten vertoond? Als iemand aantoonbaar in risicogebied is geweest test je hem gewoon toch??
Dat zeg ik geloof ik al 8 keer in dit topic, dat weten ze al wekenquote:Op woensdag 26 februari 2020 11:02 schreef greatgonzo het volgende:
Net op het nieuws.. er zijn gevallen bekend van symptoomloze verspreiders.. maar die waren het aan verspreiden vlak voor ze ziek werden.
Die Duitser was een volle week geleden in NL. Daarom schatten ze het risico als nihil in
Je kan pas testen bij symptomen. Of ja, dan heeft t pas zin zegt menquote:Op woensdag 26 februari 2020 10:53 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
Ze ontkennen niets!!!
[..]
zuid-korea test nu 20.000 mensenquote:Op woensdag 26 februari 2020 11:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je kan pas testen bij symptomen. Of ja, dan heeft t pas zin zegt men
Ook dat is incorrect. Je kunt al eerder testen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je kan pas testen bij symptomen. Of ja, dan heeft t pas zin zegt men
Bron?quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ook dat is incorrect. Je kunt al eerder testen.
Maar ik denk inderdaad dat ze door de beperkte hoeveelheid beschikbare kits ze dat liever alleen doen bij mensen waar een redelijke verdenking bestaat
Toch zijn er in China en ook op de Diamond Princess mensen positief getest die nog niet symptomatisch waren.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Bron?
Ons vertrouwde RIVM geeft aan dat het alleen zin heeft bij symptomen
Tijdens incubatietijd kun je ook anderen besmetten?quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:47 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
Onzin. Het RIVM hanteert een incubatietijd van 14 dagen. Is ook gewoon achter de link uit de OP te lezen.
Dat bleek op de diamond princess maar al te duidelijkquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:55 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Tijdens incubatietijd kun je ook anderen besmetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |