Volgens mij is meer dan 50 procent van Brabant al besmet als ik al die kuchjes zo hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 08:25 schreef JochemSjakie het volgende:
Familielid zit in thuisquarantaine in Brabant, na veelvuldig contact met een bevestigd patiënt.
En uiteraard was het niet nodig om een test te doen
Nee, dat is niet hoe ze hebben getest.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:25 schreef BadderAapje het volgende:
Ze hebben toch een random test gedaan en daaruit blijkt dat 9% geïnfecteerd is met het virus zonder echte klachten?
Als je dit doorrekend over alleen al de inwoners van brabant zouden er ongeveer 200.000 geinfecteerde rondlopen. Dan niet te spreken over heel Nederland...
Als je dit afzet tegen de cijfers die nu bekend zijn..
Het was een selecte, niet-representatieve steekproef. Aan de resultaten kan je dus geen conclusies verbinden die wat zeggen over de volledige populatie.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:25 schreef BadderAapje het volgende:
Ze hebben toch een random test gedaan en daaruit blijkt dat 9% geïnfecteerd is met het virus zonder echte klachten?
Als je dit doorrekend over alleen al de inwoners van brabant zouden er ongeveer 200.000 geinfecteerde rondlopen. Dan niet te spreken over heel Nederland...
Als je dit afzet tegen de cijfers die nu bekend zijn..
Waarom zou jequote:Op woensdag 11 maart 2020 08:25 schreef JochemSjakie het volgende:
Familielid zit in thuisquarantaine in Brabant, na veelvuldig contact met een bevestigd patiënt.
En uiteraard was het niet nodig om een test te doen
Ik ben vandaag de hele dag al binnen. Hele bedrijf moet van directie ook thuiswerken als de functie het toelaat tot in ieder geval april (Zuid-Holland). Ik zit dus voorlopig thuis.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:20 schreef BadderAapje het volgende:
Gewoon ff thuis blijven als je zo voelt?
Tja, we komen bijna allemaal aan de beurt. Zo in het begin van deze epidemie word je natuurlijk voor gek verklaard, want het kan natuurlijk nooooooit dat jij het hebt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:19 schreef Xenorium het volgende:
Ik ook hoor afgelopen tijd ( Brabander ). Pijnlijke spieren zij, verstopte neus, beetje pijnlijke longen zo op mijn rug en 2 dagen erg benauwd geweest, ook koud en warm opeens. Nu de laatste dagen gaat het redelijk prima. Dus wie weet wat het was?
Wat omschrijft de collega, hoe verliep de ziekte, zou je dat willen posten voor ons.quote:
Ohhh herkenbaar. Spanning -> Stress -> Hyperventilatie -> en een saus van hypochonder erover heen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:16 schreef HPoi het volgende:
Ik heb al 2 weken een lichte pijn/druk bij mijn longen en sochtends bij het opstaan een kuchje. Zal vast Corona zijn aangezien ik in Brabant woon... (Omg. Tilburg) Maar het kan ook zomaar zijn dat ik ongemerkt hyperventileer, daar ben ik nl. altijd goed in gedurende stressvolle periodes.
Ik ben even benieuwd. Ben je naar de HA geweest en heb je antibiotica gekregen of iets? Of was het meer uitzieken en paracetamol?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:47 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Tja, we komen bijna allemaal aan de beurt. Zo in het begin van deze epidemie word je natuurlijk voor gek verklaard, want het kan natuurlijk nooooooit dat jij het hebt.
Mijn longontsteking was de afgelopen paar dagen iets duidelijker, maar is vandaag iets minder. Wel lichte neiging tot hoesten en slijmopbouw, maar alles volledig binnen de perken
quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:13 schreef b_engeltje het volgende:
Vandaag mochten we gern handcontact maken aan de kassa, geld werd op de balie gelegd , en wissel geld door mij ook
Zo onstond er een praatje, met een klant...
"Mijn dochter krijgt vandaag te horen of een oppaskindje van haar besmet is, zo ja gaan we in quarantaine "
Ik was te flabberdingest en kon niks meer zeggen, ik dacht alleen... als je weet dat je mogenlijk besmet kan zijn, en weet dat je mogenlijk de volgende dag in quarantaine moet... wat doe je dan in een supermarkt, wat doe je dan bij mij aan de kassa...
De dag gaat voorbij, eind van de dag lees ik het corona nieuws..jawel nieuwe besmettingen..o.a een kind... kut dacht ik alleen..
RIPquote:Op donderdag 12 maart 2020 00:13 schreef b_engeltje het volgende:
Vandaag mochten we gern handcontact maken aan de kassa, geld werd op de balie gelegd , en wissel geld door mij ook
Zo onstond er een praatje, met een klant...
"Mijn dochter krijgt vandaag te horen of een oppaskindje van haar besmet is, zo ja gaan we in quarantaine "
Ik was te flabberdingest en kon niks meer zeggen, ik dacht alleen... als je weet dat je mogenlijk besmet kan zijn, en weet dat je mogenlijk de volgende dag in quarantaine moet... wat doe je dan in een supermarkt, wat doe je dan bij mij aan de kassa...
De dag gaat voorbij, eind van de dag lees ik het corona nieuws..jawel nieuwe besmettingen..o.a een kind... kut dacht ik alleen..
Ach joh, iedereen heeft Corona straks, dat is toch al duidelijk? Een heel hoog aandeel van de populatie is a-symptomisch, dan zijn er nog mensen met lichte klachten en mensen met zware klachten. Alleen die laatste groep zal worden bestempeld als patiënt, de rest moet het maar lekker zelf uitzoeken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:47 schreef Stray_cat het volgende:
In Leiden sowieso al 2 besmettingen (bevestigd door testen). RIVM zegt 1Laat je niet gek maken, alles wat ik zeg. Waarschijnlijk nog veel meer maar ik ben er niet van onder de indruk
RIVM en niemand trouwens kan zeggen waar dit naartoe gaat.
Hypochonder, daar zullen er vandaag de dag meer van zijn dan ooit eerder... Ik herken het ook, doe dat vrijwel nooit, hypochonder zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ohhh herkenbaar. Spanning -> Stress -> Hyperventilatie -> en een saus van hypochonder erover heen.Vicieuze cirkel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |