Vandaar de step dusquote:Op vrijdag 27 november 2020 11:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja die richting bedoelde ik. Tering, das een eind lopen.
Het is al een tijdje geleden, maar ik kon mijn kenteken gewoon iedere keer makkelijk wijzigen als ik een andere lease auto had.quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nou in zoverre dat de auto dus op naam moet staan van iemand die daadwerkelijk op dit adres woont. Anders kun je het gewoon niet aanvragen.
En lease auto.. dus stiekem overschrijven zodat je een parkeervergunning kunt krijgen... gaat ook niet
Mja maar dan is het wel op het adres waar jij woont.quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:54 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Het is al een tijdje geleden, maar ik kon mijn kenteken gewoon iedere keer makkelijk wijzigen als ik een andere lease auto had.
Bij slinge kun je ook zo parkeren ja..quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:48 schreef Duiveltja het volgende:
Volgens mij is het nog zo dat het parkeren bij Kralingse Zoom P&R gratis was als je met OV gaat.
Ik heb nu gelukkig een woning met parkeergarage. Blij dat ik van de parkeer ellende af ben. Je ziet toch dat het uiteindelijk overal vol gaat staan met auto's. Toen ik nog in het centrum woonde parkeerde mensen ook als mongolen met 1cm afstand van je auto. Vooral de Belgen/Fransen zijn daar goed in..
Die verhalen kloppen niet, of heb je (/heeft iemand anders) verkeerd begrepen. Aan de oevers van de Rijnhaven worden nieuwe dingen aangelegd, zoals aan de Posthumalaan en langs de kade waar de Fenix ligt. Dat zal inderdaad gedeeltelijk worden gedaan door er aarde te storen, gok ik, maar is bedoeld voor mooiere buitenruimte, dus ruimte voor wandelen en recreëren. Ze gaan niet de haven volbouwen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:59 schreef Duiveltja het volgende:
Las wat verhalen dat ze de Rijnhaven willen gaan dempen. Lijkt mij voor de bewoners aan bv de Fenix lekker kut. Koop je voor een paar ton een huis aan het water, kijk je over een paar jaar tegen beton aan.
Ja dat bedoelde ik ook. Ik denk dat het heel erg leuk wordt, maar aan de andere kant denk ik ook pleuris druk als het mooi weer is met kut toeristen.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:58 schreef Breuls het volgende:
[..]
Die verhalen kloppen niet, of heb je (/heeft iemand anders) verkeerd begrepen. Aan de oevers van de Rijnhaven worden nieuwe dingen aangelegd, zoals aan de Posthumalaan en langs de kade waar de Fenix ligt. Dat zal inderdaad gedeeltelijk worden gedaan door er aarde te storen, gok ik, maar is bedoeld voor mooiere buitenruimte, dus ruimte voor wandelen en recreëren. Ze gaan niet de haven volbouwen.
Dit is een concepttekening waarop je goed de bedoelingen ziet:
[ afbeelding ]
En die is afkomstig van de site van de gemeente, waar je meer kunt vinden over het Masterplan Rijnhaven: https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/rijnhaven/
Wel wordt de Kaap zelf nog helemaal volgebouwd.Alles wat nog open ligt krijgt nog een bestemming. De gemeentesite linkt naar die projecten, waarvan het Codricoterrein direct naast de Fenix het meest recent bekend is geworden: https://hetcodricoterrein.nl
Als vaste Fenixbezoeker en Kaapse Kaap-terrasliefhebber kijk ik met veel nieuwsgierigheid naar deze plannen, want volgens mij wordt het hartstikke leuk.
Rotterdam wil geloof ik voorkomen dat we Amsterdam worden qua toerisme, dus ik vertrouw er een beetje op dat slimme mensen daar over nadenken.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:28 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik ook. Ik denk dat het heel erg leuk wordt, maar aan de andere kant denk ik ook pleuris druk als het mooi weer is met kut toeristen.
Ja leuk, not gonna happen. Toeristen hebben Rotje al gevonden hoor. Zeker de jongere toeristen weten Rotterdam ook echt wel te vinden. Afgelopen 10 jaar is dat exponentieel gestegen. Om het niet maar over alle buitenlandse studenten te hebben.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:29 schreef Breuls het volgende:
[..]
Rotterdam wil geloof ik voorkomen dat we Amsterdam worden qua toerisme, dus ik vertrouw er een beetje op dat slimme mensen daar over nadenken.
Ontzettend balen dit inderdaad.quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:40 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Oldengaarde nu.
Benieuwd hoelang het duurt voordat men daar ook gaat vragen om betaald parkeren... je zag gewoon de parkeerdruk stijgen daar.
Duurde even een weekje voor mensen het ontdekt hadden.. maar ook daar heb je nu dus geen plek als je laat thuis komt.
Oh, ja, sure, dat is wel zo. Maar het niveau "Nutellawinkel" is wel iets dat men actief wil ontwijken.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:32 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja leuk, not gonna happen. Toeristen hebben Rotje al gevonden hoor. Zeker de jongere toeristen weten Rotterdam ook echt wel te vinden. Afgelopen 10 jaar is dat exponentieel gestegen. Om het niet maar over alle buitenlandse studenten te hebben.
Klopt, dat gaat nooit gebeuren. Ik moet zeggen dat ze ook goed bezig zijn in de nieuwe binnenweg. Allemaal leuke normale zaakjes. Ze zijn langzaamaan alle witwas tentjes eruit aan het werken.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:37 schreef Breuls het volgende:
[..]
Oh, ja, sure, dat is wel zo. Maar het niveau "Nutellawinkel" is wel iets dat men actief wil ontwijken.
Die in de Weena Plaza naast de Breakway Café ontweek ik al met plezier sinds dag 1.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:37 schreef Breuls het volgende:
[..]
Oh, ja, sure, dat is wel zo. Maar het niveau "Nutellawinkel" is wel iets dat men actief wil ontwijken.
Toch altijd verleidelijk met die nutella lachjesquote:Op maandag 4 januari 2021 18:26 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Die in de Weena Plaza naast de Breakway Café ontweek ik al met plezier sinds dag 1.
Oh verdomd.quote:Op maandag 4 januari 2021 18:26 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Die in de Weena Plaza naast de Breakway Café ontweek ik al met plezier sinds dag 1.
Ik vind het de laatste 10 jaar erg verbeterd, bijvoorbeeld in het Laurenskwartier, Wijnhaveneiland en straks met de nieuwe Coolsingel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hmm ik vind het persoonlijk te modern en dus sfeerloos. Maargoed, dat vind ik toch al van het centrum. Straalt echt nul gezelligheid uit.
Tuurlijk zal het wel een verbetering zijn, maar ik vind het allemaal zo ongezellig ogen. Maar that's just me. Ik vind aan het CS bijvoorbeeld ook geen zakquote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:38 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Ik vind het de laatste 10 jaar erg verbeterd, bijvoorbeeld in het Laurenskwartier, Wijnhaveneiland en straks met de nieuwe Coolsingel.
Dit plan voor het Hofplein voorziet in de plint van het gebouw (de onderste 2 a 3 verdiepingen) in horeca en theater, wat mij betreft een flinke verbetering t.o.v. de gebouwen die er nu staan.
ik ben ook nog niet dolenthousiast hoor.. maar misschien moet er nog wat leven omheen komen ook en is het dan wel beterquote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tuurlijk zal het wel een verbetering zijn, maar ik vind het allemaal zo ongezellig ogen. Maar that's just me. Ik vind aan het CS bijvoorbeeld ook geen zak
Wat is er ondertussen veranderd? Ben er al een tijd niet meer geweest.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:59 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ik ben ook nog niet dolenthousiast hoor.. maar misschien moet er nog wat leven omheen komen ook en is het dan wel beter
ik was ook niet dolenthousiast over de zuidplein veranderingen... maar uiteindelijk ziet het er best leuk uit tot nu toe.
afgezien van dat het er wat stil is op het moment natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |