Stuk van de Rijnhaven gaat op de schop. Wordt een toffe plek.quote:Op donderdag 26 november 2020 11:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mwah. Zolang het gemixt is en blijft maakt het mij niet uit. Maar als na verloop van tijd Zuid één groot Katendrecht is, zou ik dat wel erg jammer vinden. Ik denk dat ik dan ook wel uit Zuid wil vertrekken.
En voor nieuwbouw vind ik het duur. 6 ton is lang voorbij Jan Modaal, alleen 2 verdieners met een retegoeie baan kunnen dit betalen. Momenteel vind ik het verschil tussen arm en rijk te groot worden op Zuid. Kijk naar Katendrecht en recht tegenover de Afrikaanderwijk. Nu bij het Zuiderziekenhuis en daar even verderop heb je de Groene Hilledijk/Beijerlandselaan waar de bewoners geen cent hebben om aan hun gat te krabben. Ik snap best dat Zuid vooruit moet en verbetering nodig had en heeft. Maar ik weet niet zo goed wat ik van deze manier vind.
Dat snap ik. Maar het moet ook menselijk blijven. Woningen worden gesloopt en bewoners die de nieuwe woningen niet kunnen betalen worden ergens in Hoogvliet/Rozenburg gedumpt.quote:Op donderdag 26 november 2020 12:12 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Stuk van de Rijnhaven gaat op de schop. Wordt een toffe plek.
En je kan ook niet verwachten dat je tegenwoordig voor een appel en een ei in de stad kan wonen. Dat is niet realistisch. De stad is populair en er is druk op de markt voor wonen. Omdat de populaire wijken zoals blijdorp ed niet meer te doen zijn, gaan mensen toch uitwijken.
Zelfs naar Oud Charlois. Dat gaat allemaal op de schop en wordt aantrekkelijker gemaakt voor de 2 verdieners. Zijn daar de straten ook aan het fixen.
En ja de 2 deling in de maatschappij wordt steeds groter. Mensen met een contact beroep (meestal laagopgeleid) verliezen hun baan en de "yuppen" kunnen lekker thuis doorwerken.
Ja lang verhaal kort. Men wilt de kapitaal krachtige mensen in de stad, zo ook de verhuurders. De paupers moeten plaats maken. Dat is hoe het werkt.quote:Op donderdag 26 november 2020 12:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar het moet ook menselijk blijven. Woningen worden gesloopt en bewoners die de nieuwe woningen niet kunnen betalen worden ergens in Hoogvliet/Rozenburg gedumpt.
Maargoed, dat schijnt allemaal te mogen volgens de rechter. Misschien ben ik gewoon wel te links voor deze hele gang van zaken
Yes, klopt helemaalquote:Op donderdag 26 november 2020 12:29 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja lang verhaal kort. Men wilt de kapitaal krachtige mensen in de stad, zo ook de verhuurders. De paupers moeten plaats maken. Dat is hoe het werkt.
Want voor de leefbaarheid van de stad is het goed als mensen met een lager inkomen geen huis meer kunnen kopen? Kassières, stratenmakers en mensen met alleen AOW veroorzaken veel overlast en maken het minder goed leefbaar?quote:Op donderdag 26 november 2020 11:13 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dat valt best mee voor nieuwbouw.
En zuid wordt overgenomen door de yuppen ja. Katendrecht, Charlois ga zo maar door![]()
Dat is alleen maar goed voor de leefbaarheid van de stad
Moet ik jou vertellen dat wijken met een achterstand in sociaal/economische omstandigheden niet de beste wijken zijn om te wonen?quote:Op donderdag 26 november 2020 12:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Want voor de leefbaarheid van de stad is het goed als mensen met een lager inkomen geen huis meer kunnen kopen? Kassières, stratenmakers en mensen met alleen AOW veroorzaken veel overlast en maken het minder goed leefbaar?
leg dat maar eens uit dan.. want ik woon hier namelijk...quote:Op donderdag 26 november 2020 13:07 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Moet ik jou vertellen dat wijken met een achterstand in sociaal/economische omstandigheden niet de beste wijken zijn om te wonen?
Voor lage inkomens is het sowieso niet mogelijk om een huis te kopen, dus dat gaat niet veranderen nu de prijzen veel hoger zijn. Het is ook gewoon voor starters bijna onmogelijk om een huis te kopen. Dat komt door de linkse partijen en de stikstof regeltjes die bouwprojecten tegenhouden. Daarnaast moeten alle statushouders een huis krijgen. Die krijgen ook voorrang.
Daar heeft Nederland toch echt zelf voor gekozen.Dat is echt niet de schuld van de yuppen hoor, zij kopen sowieso huizen die de minima toch nooit kan betalen.
1 bewoner van 1 wijk. Ja representabelquote:Op donderdag 26 november 2020 13:19 schreef Uhmmpie het volgende:
leg dat maar eens uit dan.. want ik woon hier namelijk...
en ik vraag me serieus af of jouw argumenten beter zijn dan de ervaringen van iemand die daadwerkelijk weet hoe het gaat in zo'n wijk
jij ging het mij vertellen?quote:Op donderdag 26 november 2020 13:22 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
1 bewoner van 1 wijk. Ja representabel
Het is niet per definitie in élke wijk, maar in de meeste achterstandswijken tov wijken waar de welvaart hoger is.
Leesvoer voor je:
https://www.trouw.nl/nieu(...)-achteruit~b728a6de/
Ja een onderzoek of rapport stelt deze dagen weinig voor.quote:Op donderdag 26 november 2020 13:24 schreef Uhmmpie het volgende:
jij ging het mij vertellen?
ik kan prima zelf de krant lezen.
daarbij is ook dat artikel ongetwijfeld geschreven door iemand die er wellicht een keer doorheen is gereden.. en meer niet
net als dat beleidsmakers doorgaans hier niet te vinden zijn maar wel een mening hebben.
Deels eens, maar er is een maar. Ik woon hier 10 jaar en 10 jaar geleden stond de wijk ook vol met sociale huurwoningen. Toen was het echt nog heel fijn wonen hier. Sinds dat Havensteder (woningcorporatie) de boel heeft overgenomen is het flink achteruit gegaan. Het maakt niet meer uit wie hier een huis krijgt want Havensteder is nogal happig op bepaalde subsidies die ze krijgen. Bovendien zie je hier nauwelijks politie. Er is hier al jaren drugsproblematiek aan de gang op een parkeerplaats van de sporthal. Iedereen weet het, er wordt 0 aan gedaan. Er staat maar één camera te draaien op heel die parkeerplaats en dat is ook nog eens een camera die op de ingang van de sporthal gericht staatquote:Op donderdag 26 november 2020 13:07 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Moet ik jou vertellen dat wijken met een achterstand in sociaal/economische omstandigheden niet de beste wijken zijn om te wonen?
Voor lage inkomens is het sowieso niet mogelijk om een huis te kopen, dus dat gaat niet veranderen nu de prijzen veel hoger zijn. Het is ook gewoon voor starters bijna onmogelijk om een huis te kopen. Dat komt door de linkse partijen en de stikstof regeltjes die bouwprojecten tegenhouden. Daarnaast moeten alle statushouders een huis krijgen. Die krijgen ook voorrang.
Daar heeft Nederland toch echt zelf voor gekozen.Dat is echt niet de schuld van de yuppen hoor, zij kopen sowieso huizen die de minima toch nooit kan betalen.
Juist hier in de wijk maken mensen tijd om de buren te helpen als dat nodig is.quote:Arme wijken met veel sociale huurwoningen zijn een verzamelpunt geworden voor allerlei kwetsbare groepen mensen. Deze wijken en buurten worden meer en meer bewoond door mensen die zichzelf amper redden, laat staan dat ze buren kunnen helpen.
We kregen vandaag een brief waarin stond dat de woning op last van de burgemeester een half jaar onbewoond blijft. Dus dan weet je het wel weer.quote:Op donderdag 26 november 2020 08:49 schreef Uhmmpie het volgende:
bijzonder verhaal weer
https://www.politie.nl/ni(...)overval-meiland.html
Rotterdam is een grote stad en heeft grote stad problemen. Het kan niet overal geweldig zijn. En ik snap dat de politie niet vaak in de pauperwijken willen komen waar ze toch al uitgekotst worden door de kansenjeugd. Die een half uur nadat ze opgepakt zijn weer buiten staan.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Deels eens, maar er is een maar. Ik woon hier 10 jaar en 10 jaar geleden stond de wijk ook vol met sociale huurwoningen. Toen was het echt nog heel fijn wonen hier. Sinds dat Havensteder (woningcorporatie) de boel heeft overgenomen is het flink achteruit gegaan. Het maakt niet meer uit wie hier een huis krijgt want Havensteder is nogal happig op bepaalde subsidies die ze krijgen. Bovendien zie je hier nauwelijks politie. Er is hier al jaren drugsproblematiek aan de gang op een parkeerplaats van de sporthal. Iedereen weet het, er wordt 0 aan gedaan. Er staat maar één camera te draaien op heel die parkeerplaats en dat is ook nog eens een camera die op de ingang van de sporthal gericht staatHeb je dus niks aan.
Ik denk ook dat je naar instanties moet kijken die de boel (moedwillig) verslonzen.
Of je kan natuurlijk ook gewoon wat aan je financiele situatie doen en het niet verneuken en hopen dat vadertje overheid wel je shit opruimtquote:Op donderdag 26 november 2020 14:17 schreef Uhmmpie het volgende:
Nou om even dat onderzoek tegen te spreken dan..
[..]
Juist hier in de wijk maken mensen tijd om de buren te helpen als dat nodig is.
Zijn er overal en nergens initiatieven opgezet juist door die kwetsbaren omdat ze op die manier toch een steentje bij kunnen dragen.
Er is een complete “onder water economie” tussen bewoners onderling waar men doet wat kan... als hier in huis wat moet gebeuren... dan is dat geen enkel probleem want diverse buren/wijkbewoners helpen maar al te graag.
En ze helpen mij niet alleen.. maar ook die alcoholist een straat verder waar regelmatig iemand binnen stapt om te kijken hoe het gaat...
om te helpen waar nodig.
Waar nog wel sociale controle en behulpzaamheid is. En ja er is genoeg ellende.. dat zal ik nooit ontkennen... maar ik heb zelden in een buurt gewoond waar mensen zo actief voor elkaar staan. En of dat nou een nieuwe fiets voor mijn dochter is... nieuwe kleding of dat eind van de maand het geld op is... er is altijd iemand die een helpende hand uitsteekt. Gratis of tegen minimale vergoeding danwel wederdienst.
Toen ik nog aan de andere kant van rotterdam woonde.. waar men doorgaans genoeg geld had on zichzelf te redden... kon je ter plekke dood neerstorten... maar dan lieten ze je wel liggen.. want ieeuw.
Heb daar letterlijk ooit zelf eens ingegrepen. Adat er een blinde door een groep jongens steeds van andere kant geduwd werd.. omdat hij toch niks zag aankomen.
En gewoon mensen die er in een boogje omheen lopen maar niks zeggen.
En zo genoeg voorbeelden ook daad.
Die wijken mag het financieel allemaal prima kloppen... maar dat is dus niet perse leefbaarder.
Hooguit dat er meer geld is...
Maar leefbaar gaat verder dan puur geld.
En ja er kan hier genoeg beter.. maar deze mensen mogen ook gewoon ergens wonen.
Eerst was dit de enige plek waar ze mochten wonen.. en nu moet dit perse opgeruimd worden omdat de yuppen meer middelen hebben en dus ongestoord hun slag kunnen gaan.
Ik vind daar wat van. En daar kun je het natuurlijk niet mee eens zijn.
Maar ik heb van jou nog geen enkel steekhoudend argument gehoord anders dan 1 verwijzing naar 1 krantenartikel dat is geschreven naar aanleiding van een niet verder gespecificeerd onderzoek.
Kennelijk moet je het me wel vertellen, want ik denk dat het ook vooral met instelling van mensen te maken heeft en niet perse met het inkomen. Twee verdiepingen onder mij wonen lui die 1200+ euro huur betalen aan Havensteder, maar ze zetten geregeld om 3 uur 's nachts de muziek idioot hard. Het is nieuwbouw, maar met de ramen dicht hoor ik het 2 verdiepingen hoger luid en duidelijk in bed. Ook gooien ze peuken naar buiten, laten hun kinderen asociaal hard buiten gillen rond 22 uur 's avonds nog. Ik zie het dan vooral als gedrag wat de leefbaarheid maakt.quote:Op donderdag 26 november 2020 13:07 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dit klinkt als die slogans bij bedrijven met "verzuim is een keuze". Vind je dat ziekte een keuze is? Dus dat bijv. mensen die door omstandigheden (bijv. arbeidsongeschiktheid) toch net niet een keuze hebben, het toch wel echt hun eigen schuld is dat ze die keuze niet hebben?quote:Op donderdag 26 november 2020 17:27 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Of je kan natuurlijk ook gewoon wat aan je financiele situatie doen en het niet verneuken en hopen dat vadertje overheid wel je shit opruimt
Je kan klagen wat je wilt over de yuppen. Ze hebben het geld niet gejat, dat is hun toegekomen door keuzes. Iedereen heeft die. Geloof mij i know
Sure, maar sommige problemen hoeven er niet te zijn. Ik vind echt dat bepaalde instanties de wijk slechter hebben doen worden. Desondanks vind ik het hier nog geen pauperwijk. In kleinere gemeenten gebeurt ook een hoop, alleen veel meer stiekem.quote:Op donderdag 26 november 2020 17:25 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Rotterdam is een grote stad en heeft grote stad problemen. Het kan niet overal geweldig zijn. En ik snap dat de politie niet vaak in de pauperwijken willen komen waar ze toch al uitgekotst worden door de kansenjeugd. Die een half uur nadat ze opgepakt zijn weer buiten staan.
Sociale huur is nou eenmaal gevoelig voor overlast. Juist vanwege de mensen die het nodig hebben om een huis te kunnen krijgen.
Oh dat trekt gelukkig geen ander menselijk ongedierte aanquote:Op donderdag 26 november 2020 17:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
We kregen vandaag een brief waarin stond dat de woning op last van de burgemeester een half jaar onbewoond blijft. Dus dan weet je het wel weer.
Welke info heb jij over mijn financiële situatie die ik niet heb?quote:Op donderdag 26 november 2020 17:27 schreef Duiveltja het volgende:
[b]Of je kan natuurlijk ook gewoon wat aan je financiele situatie doen en het niet verneuken en hopen dat vadertje overheid wel je shit opruimt
Je kan klagen wat je wilt over de yuppen. Ze hebben het geld niet gejat, dat is hun toegekomen door keuzes. Iedereen heeft die. Geloof mij i know
Dat is natuurlijk een ander verhaal. Alsof dat de massa is in die wijken. Deze situaties komen ook voor ja.quote:Op donderdag 26 november 2020 17:40 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Dit klinkt als die slogans bij bedrijven met "verzuim is een keuze". Vind je dat ziekte een keuze is? Dus dat bijv. mensen die door omstandigheden (bijv. arbeidsongeschiktheid) toch net niet een keuze hebben, het toch wel echt hun eigen schuld is dat ze die keuze niet hebben?
De politie is ook vaak machteloos tegen dat soort gasten. Dat is dweilen met de kraan open.quote:Op donderdag 26 november 2020 17:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sure, maar sommige problemen hoeven er niet te zijn. Ik vind echt dat bepaalde instanties de wijk slechter hebben doen worden. Desondanks vind ik het hier nog geen pauperwijk. In kleinere gemeenten gebeurt ook een hoop, alleen veel meer stiekem.
En nee, ik snap niet waarom de politie niet optreedt. Het zijn geen jongeren, het zijn volwassen kerels in auto's die ik van mijn levensdagen niet kan betalen. In de zomer spelen er zelfs kinderen tussen. Het is wachten op een heel vervelend ongeluk.
Dat zijn nu beide hele populaire wijken.quote:Op donderdag 26 november 2020 17:42 schreef NedKelly het volgende:
Oh ja en voordat ik in Liskwartier woonde, woonde ik in Bergpolder. Een Vogelaarswijk. Nou wat slecht wonen was het daar..... Niks anders dan nu in het Liskwartier. Dat het gemiddelde inkomen er laag ligt komt door starters, studenten en bejaarden. Maar qua type vind ik er niet echt andere bewoners dan hier in Liskwartier. Maar misschien kijk ik door een andere bril
Ik heb het niet over het individu. Er zullen vast mensen wonen die wat meer centjes hebben ja.quote:Op donderdag 26 november 2020 17:48 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Welke info heb jij over mijn financiële situatie die ik niet heb?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |