abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193127295
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 17:31 schreef ikbenrond het volgende:
Mede-Rotterdammers, willen jullie op patat stemmen: https://strawpoll.com/hfhpfbds/r. We laten toch niet die onder-de-riviermensen winnen met hun friet?

Jammer dat de optie Brammetje er niet bij staat, was natuurlijk wel terecht geweest. Er gaat niks boven een brammetje speciaal
Hmm mag ik dan wel stemmen? Als onder-de-rivieren-mens? :)
pi_193127313
Minderheidsstem uitgebracht..

Maar als ik patat stem... waar hoor ik dan eigenlijk thuis?
pi_193127422
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien bekend voor sommigen, misschien ook niet. Lees net dat restaurant Roosmarijn in Vreewijk failliet is. Wat ontzettend zonde :{
Dat is wel echt zonde. Leuke ruimte voor optredentjes ook :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193128097
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 18:21 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat is wel echt zonde. Leuke ruimte voor optredentjes ook :(
Ja, het is een prachtig pand. Hopelijk kunnen nieuwe eigenaren er wat moois van maken.
pi_193128147
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, het is een prachtig pand. Hopelijk kunnen nieuwe eigenaren er wat moois van maken.
Mja ik vraag me af hoe dit gaat lopen... De Doelen zit ook al in de problemen... Wat gaat er in hemelsnaam in een pand als dat van de Doelen gebeuren als het de Doelen niet meer is? Wie kan zoiets zinnig vullen? Ik neem aan dat de Schouwburg dit ook niet lang volhoudt. En dan zijn er nog gigantisch veel kleinere theatertjes in Rotterdam... Die zullen ook geen maanden en maanden zonder inkomen kunnen... Dus wie gaat al die culturele gaten opvullen? Ik hoop dat de gemeente Rotterdam dit niet laat gebeuren.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_193128186
Ook wel weer heftig om vandaag op Rijnmond weer veel te horen over het bombardement zeg. Ik ben toen bij die tentoonstelling in de Onderzeebootsloods geweest over Rotterdam in oorlogstijd oid. Ook zo indrukwekkend om :r die beelden :r te zien :'(
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:10:01 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193128254
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mja ik vraag me af hoe dit gaat lopen... De Doelen zit ook al in de problemen... Wat gaat er in hemelsnaam in een pand als dat van de Doelen gebeuren als het de Doelen niet meer is? Wie kan zoiets zinnig vullen? Ik neem aan dat de Schouwburg dit ook niet lang volhoudt. En dan zijn er nog gigantisch veel kleinere theatertjes in Rotterdam... Die zullen ook geen maanden en maanden zonder inkomen kunnen... Dus wie gaat al die culturele gaten opvullen? Ik hoop dat de gemeente Rotterdam dit niet laat gebeuren.
Extra Primark
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193128309
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Extra Primark
:'( :r
pi_193128797
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Zou de gemeente daar niks voor kunnen doen?
pi_193134059
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien bekend voor sommigen, misschien ook niet. Lees net dat restaurant Roosmarijn in Vreewijk failliet is. Wat ontzettend zonde :{
Ahh nee wat balen zeg, mijn collega was hier al bang voor ;( zonde!
  Admin vrijdag 15 mei 2020 @ 08:00:52 #61
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_193137186
Gaan die cultuurpotjes niet helpen voor dingen als de Doelen en kleinere ruimtes?

Maar als we in juni weer naar voorstellingen mogen kunnen ze in ieder geval weer gedeeltelijk gevulde zalen gaan doen, natuurlijk. Dat is voor de grote zaal van de Doelen natuurlijk geen doen, maar als dat aantal van 30 steeds een beetje stijgt wordt het misschien weer een soort van rendabel?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_193137400
In de cultuurpotten die de gemeente heeft zit niet zoveel ruimte. Maar Kasmi is wel aan het onderhandelen met OCW dus hopelijk komt er van daar uit nog meer los.

En ik heb begrepen dat een aantal grotere instellingen voor wie het niet rendabel is om hun (voor het grote publiek bedoelde) voorstellingen te doen, aan het kijken zijn of zij hun zalen niet ter beschikking kunnen stellen aan de kleinere partijen voor wie die 100 man wel rendabel is, maar daar zelf de capaciteit niet voor hebben. Dat zou op zich wel interessant zijn.
pi_193137449
Hier wordt het ook kort benoemd door het Luxor:
https://www.nu.nl/cultuur(...)t-is-onhaalbaar.html
pi_193137555
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:30 schreef Aure het volgende:
Hier wordt het ook kort benoemd door het Luxor:
https://www.nu.nl/cultuur(...)t-is-onhaalbaar.html
zie je het voor je... avondje brigitte kaandorp.. met 30 mensen?
behalve dat het financieel niet haalbaar is alleen al een avondje 30 mensen binnen te hebben..
(waarschijnlijk alleen de kale kosten zijn al hoger dan 30 mensen willen betalen)

maar alle kleine theaterpodia en filmhuizen hebben worden er wel heel gelukkig van denk ik
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 27 juli 2020 @ 10:58:45 #65
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_194277144
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 27 juli 2020 @ 14:24:59 #66
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_194279709
quote:
quote:
In Rotterdam-Rijnmond zijn 4,8 mensen per 100.000 inwoners positief getest.
Pleurt op met je corona. _O-
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  Admin maandag 27 juli 2020 @ 15:31:47 #67
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_194280451
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:24 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

[..]

Pleurt op met je corona. _O-
Volgens het dashboard zijn er op dit moment 49 positief geteste mensen, met een toename van 3,7 per dag. Die toename lag in mei onder 0.

Het lijkt niet veel, maar het is een stijgende lijn, dus waar het nu niet problematisch is kan dat het wel worden.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_194382738
Allemaal mondkappies op in het Centrum.
  Admin maandag 3 augustus 2020 @ 11:59:20 #69
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_194382835
Nu al? Ze willen zeker al wennen aan de verplichting vanaf woensdag. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_194383005
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 11:59 schreef Breuls het volgende:
Nu al? Ze willen zeker al wennen aan de verplichting vanaf woensdag. :P
Mja heel stiekem.. snap ik niet zo goed dat dat pas vanaf woensdag is.
Als het zo heeeeeel belangrijk is... waarom dan niet per direct.
  maandag 3 augustus 2020 @ 12:39:35 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194383398
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:10 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja heel stiekem.. snap ik niet zo goed dat dat pas vanaf woensdag is.
Als het zo heeeeeel belangrijk is... waarom dan niet per direct.
Omdat je ze moet kunnen inkopen/maken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194383520
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Omdat je ze moet kunnen inkopen/maken
hmm zou kunnen.
maar dan had het ook na het weekend gekund

(buiten dat ieder weldenkend mens ze natuurlijk allang heeft... )
pi_194383742
Pas vanaf 5 aug verbaasde mij ook. Maar misschien ook te maken met dat overal bebording zou worden neergezet, is ook niet in 1 dag klaar.
pi_194383954
Er moesten nog wat dingen geregeld worden dus per direct lukte niet. We kregen wel zaterdag al een brief in de brievenbus over de mondkapjesplicht, vond ik best snel.

Ik heb ook nog maar wat extra mondkapjes gekocht, want met de 3 die ik nu heb (wasbaar) ga ik het niet redden. Mijn straat zit precies nog in het verplichte gebied }:| dus zodra ik een stap buiten mijn deur zet moet ik dat ding op :D
pi_194384740
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:24 schreef Aure het volgende:
Er moesten nog wat dingen geregeld worden dus per direct lukte niet. We kregen wel zaterdag al een brief in de brievenbus over de mondkapjesplicht, vond ik best snel.

Ik heb ook nog maar wat extra mondkapjes gekocht, want met de 3 die ik nu heb (wasbaar) ga ik het niet redden. Mijn straat zit precies nog in het verplichte gebied }:| dus zodra ik een stap buiten mijn deur zet moet ik dat ding op :D
Die brief is wel netjes en vlot.

Hier een zakje met 10 wegwerp liggen.
En stuk of 6 wasbaar.

Moeten nu op zuidplein vooral op... dus daar red ik het wel even mee.
Ook geen enorme voorraad natuurlijk maar gelukkig nu gewoon weer overal te koop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')