abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201831113
Rotterdam Marathon dit weekend!!

Dat woonprotest was overigens lekker nutteloos demonstreren van ongewassen hippies die wrs in anti kraak zitten en sowieso niks te makken hebben.
pi_202186532
https://www.ad.nl/rotterd(...)gn=socialsharing_web

Goed nieuws! Kids tot 12 jaar vanaf volgend jaar gratis met het OV!
pi_202187226
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:40 schreef Duiveltja het volgende:
Rotterdam Marathon dit weekend!!

Dat woonprotest was overigens lekker nutteloos demonstreren van ongewassen hippies die wrs in anti kraak zitten en sowieso niks te makken hebben.
Ik was er ook, ff heen en weer vanuit mn eigen appartment. Je observatie klopt niet.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Admin maandag 15 november 2021 @ 13:52:50 #279
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_202187266
quote:
Op maandag 15 november 2021 @ 13:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.ad.nl/rotterd(...)gn=socialsharing_web

Goed nieuws! Kids tot 12 jaar vanaf volgend jaar gratis met het OV!
Let op: gratis meereizen. In hun eentje telt niet.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_202187272
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 13:52 schreef Breuls het volgende:

[..]
Let op: gratis meereizen. In hun eentje telt niet.
Goeie om te vermelden ja :Y
pi_202223944
Blaak lijkt me wel echt underrated. Wel beste plek imo om te wonen in Rotterdam. Alle relevante plekken binnen handbereik
graag op anoniem
pi_202223956
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 21:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik moet vrijdag rond 18-19u in rotterdam zijn.

Volgens mij is dat ongeveer de ergste tijd om naar daar te rijden? op gebied van files :o
Als je maar niet naar Beurs gaat
graag op anoniem
pi_202224465
quote:
6s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:13 schreef KingRoland het volgende:
Blaak lijkt me wel echt underrated. Wel beste plek imo om te wonen in Rotterdam. Alle relevante plekken binnen handbereik
Neem gelijk een flinke zak geld mee....

Ik vind aan het centrum werkelijk geen ene zak. Geen sfeer te bekennen, een spuuglelijk CS, overgemoderniseerde boel.

Waar ik woon heb ik ook alles op loop/fietsafstand. Een groot winkelcentrum, 2 ziekenhuizen, tram en bushalte en ik woon vlakbij de snelweg waar je ook alle kanten op kunt. Je hoeft voor voorzieningen echt niet in het centrum te wonen.
  Admin donderdag 18 november 2021 @ 07:31:15 #284
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_202226252
quote:
Op woensdag 17 november 2021 @ 21:13 schreef KingRoland het volgende:
Met de fiets is alles binnen handbereik.

Dit zeg ik als iemand die vanuit de omgeving Meent/Blaak naar de Kop van Zuid is verhuisd. Ik liep eerst alles, en nu doe ik alles op de fiets. En dat laatste blijkt dus veel fijner te zijn, want je bereik is meteen veel groter. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_203476533
Wat een stilte voor zo'n bruisende stad O+
  Admin vrijdag 4 februari 2022 @ 07:29:05 #286
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_203497686
Zondag is er een demonstratie in de stad, die over de bruggen gaat. Als je dus zondagmiddag een brug over moet, hou hier dan even rekening mee: https://www.rotterdam.nl/nieuws/demonstratie-samenvoornl/
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_203497952
Er was een paar dagen geleden in Hart van Nederland een stukje over de wijk Bloemhof. Blijkbaar gaan ze daar ook woningen slopen en nieuwbouw ervoor terug bouwen, net zoals bij de aangrenzende Afrikaanderbuurt. Sneu, want de mensen die daar wonen hebben doorgaans niet zo heel veel te besteden dus die zullen wel weer elders gedumpt worden. Dat was ook het geval bij de Afrikaanderbuurt, mensen moesten zelfs uitwijken naar deelgemeenten. Woon je daar al jaren, kun je gaan verkassen omdat ze zo nodig moeten verbouwen. En ik snap, soms is dat noodzakelijk. Er zijn genoeg woningen die niet meer van deze tijd zijn. Maar zorg dan dat de mensen die daar wonen gewoon terug kunnen naar hun vertrouwde plekkie voor een prijs vergelijkbaar aan hun oude huur.
  Admin dinsdag 22 februari 2022 @ 16:37:42 #288
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_203782844
Heeft iemand al enig idee wat de opties zijn voor de wijkraden?

Ik zie voor de reguliere verkiezingen genoeg langskomen, maar voor de wijkraden is volgens mij niet echt veel aandacht...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_203783426
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 16:37 schreef Breuls het volgende:
Heeft iemand al enig idee wat de opties zijn voor de wijkraden?

Ik zie voor de reguliere verkiezingen genoeg langskomen, maar voor de wijkraden is volgens mij niet echt veel aandacht...
Hier wel, maar vooral via social media. Ik ben op Facebook lid van een pagina over de buurt en daar komt wel regelmatig wat voorbij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 22-02-2022 17:49:56 ]
  Admin woensdag 23 februari 2022 @ 09:39:53 #290
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_203793306
Dat is tenminste iets. :P

Maar verder vind ik het wel tegenvallen. Ik heb ook nog geen kieslijst in de brievenbus gehad, dus ik weet echt niet wie de kandidaten zijn.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_203793420
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 09:39 schreef Breuls het volgende:

Maar verder vind ik het wel tegenvallen. Ik heb ook nog geen kieslijst in de brievenbus gehad, dus ik weet echt niet wie de kandidaten zijn.
Ik heb 'm gisteren gehad. Ik moet me er nog even in gaan verdiepen, al ben ik er wel uit welke partij het sowieso niet gaat worden :P
pi_203815486
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 08:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er was een paar dagen geleden in Hart van Nederland een stukje over de wijk Bloemhof. Blijkbaar gaan ze daar ook woningen slopen en nieuwbouw ervoor terug bouwen, net zoals bij de aangrenzende Afrikaanderbuurt. Sneu, want de mensen die daar wonen hebben doorgaans niet zo heel veel te besteden dus die zullen wel weer elders gedumpt worden. Dat was ook het geval bij de Afrikaanderbuurt, mensen moesten zelfs uitwijken naar deelgemeenten. Woon je daar al jaren, kun je gaan verkassen omdat ze zo nodig moeten verbouwen. En ik snap, soms is dat noodzakelijk. Er zijn genoeg woningen die niet meer van deze tijd zijn. Maar zorg dan dat de mensen die daar wonen gewoon terug kunnen naar hun vertrouwde plekkie voor een prijs vergelijkbaar aan hun oude huur.
Gentrificatie is nou eenmaal gaande in de stad. En ik snap het wel, voor een appel en een ei in de stad wonen is voor de stad zelf geen verbetering. Daarnaast zorgen de achterstandswijken voor veel problemen. Al dat tuig daar heb je liever uit de stad.

Hoop dan wel dat ze er mensen in zetten die hun zaken op orde hebben ipv klaplopers.
pi_203815986
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:57 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Gentrificatie is nou eenmaal gaande in de stad. En ik snap het wel, voor een appel en een ei in de stad wonen is voor de stad zelf geen verbetering. Daarnaast zorgen de achterstandswijken voor veel problemen. Al dat tuig daar heb je liever uit de stad.

Hoop dan wel dat ze er mensen in zetten die hun zaken op orde hebben ipv klaplopers.
Ik snap het ook wel waar de gemeente naartoe wil, maar menselijk vind ik het niet. Mensen die al jaren daar wonen kunnen zonder pardon hun biezen pakken en wegwezen. En dan werd er wel gezegd in het filmpje dat er gekeken wordt voor een woning vlakbij, maar dat is gewoon een loze belofte. In het verleden is dat ook niet tot nauwelijks gedaan.

Ik vind het verschil tussen arm en rijk in Rotterdam steeds prominenter aanwezig en ik vind dat geen vooruitgang. De VVD valt daarom bij mij af bij de aankomende gemeentelijke verkiezingen.
pi_203817310
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik vind het verschil tussen arm en rijk in Rotterdam steeds prominenter aanwezig en ik vind dat geen vooruitgang. De VVD valt daarom bij mij af bij de aankomende gemeentelijke verkiezingen.
Wel waar dit. Op Katendrecht wordt bv een high end shopping center gebouwd. Aan de overkant van de straat in de Afrikaanderwijk zit het grootste gedeelte van de mensen in de bijstand.
pi_203820011
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 17:51 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Wel waar dit. Op Katendrecht wordt bv een high end shopping center gebouwd. Aan de overkant van de straat in de Afrikaanderwijk zit het grootste gedeelte van de mensen in de bijstand.
Da's al jaren zo. Katendrecht is compleet uit het slob getrokken en heeft een metamorfose ondergaan. Sinds wat jaren kom je er alleen te wonen als je bovenmodaal verdient. Ik vind er persoonlijk niks aan. De plekken met nieuwbouw missen sfeer die je aan de overkant bij het Afrikaanderplein/Dordtselaan wel hebt. Het is oude meuk en er wonen een hoop paupers, maar het straalt wel een bepaalde sfeer uit. Maar ik hou ook van oud O+ Nieuwbouw kan me zelden bekoren. Overigens zijn ze in de Afrikaanderwijk ook al jaren druk bezig met de boel te slopen en weer op te bouwen. Mensen hebben daar ook hun woning moeten verlaten. Rechtszaken volgden, maar de bewoners hebben (uiteraard) verloren.

Je krijgt nu ook bij het oude Zuiderziekenhuis. Er worden appartementen en woningen gebouwd die echt erg aan de prijs zijn voor die omgeving. Ga je wat verderop, dan heb je de Groene Hilledijk/Beijerlandselaan waar mensen doorgaans weinig te besteden hebben. Te grote verschillen als je het mij vraagt. En ik snap het als mensen zeggen dat dit een stimulans moet zijn voor mensen in de bijstand om te gaan werken en zo meer inkomsten te genereren, maar een hoop nieuwbouw (waar dan ook) is niet zomaar meer te betalen. Bovendien zijn de mensen in achterstandsbuurten over het algemeen laag geschoold.
pi_203822083
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 09:39 schreef Breuls het volgende:

Je kunt hier de kandidaten zien:

https://mijn.rotterdam.nl/
  Admin vrijdag 25 februari 2022 @ 06:43:10 #297
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_203825715
quote:
Op donderdag 24 februari 2022 @ 21:15 schreef Aure het volgende:

[..]

Je kunt hier de kandidaten zien:

https://mijn.rotterdam.nl/
Hee, dat is handig. Thanks!
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_203829470
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Da's al jaren zo. Katendrecht is compleet uit het slob getrokken en heeft een metamorfose ondergaan. Sinds wat jaren kom je er alleen te wonen als je bovenmodaal verdient. Ik vind er persoonlijk niks aan. De plekken met nieuwbouw missen sfeer die je aan de overkant bij het Afrikaanderplein/Dordtselaan wel hebt. Het is oude meuk en er wonen een hoop paupers, maar het straalt wel een bepaalde sfeer uit. Maar ik hou ook van oud O+ Nieuwbouw kan me zelden bekoren. Overigens zijn ze in de Afrikaanderwijk ook al jaren druk bezig met de boel te slopen en weer op te bouwen. Mensen hebben daar ook hun woning moeten verlaten. Rechtszaken volgden, maar de bewoners hebben (uiteraard) verloren.

Je krijgt nu ook bij het oude Zuiderziekenhuis. Er worden appartementen en woningen gebouwd die echt erg aan de prijs zijn voor die omgeving. Ga je wat verderop, dan heb je de Groene Hilledijk/Beijerlandselaan waar mensen doorgaans weinig te besteden hebben. Te grote verschillen als je het mij vraagt. En ik snap het als mensen zeggen dat dit een stimulans moet zijn voor mensen in de bijstand om te gaan werken en zo meer inkomsten te genereren, maar een hoop nieuwbouw (waar dan ook) is niet zomaar meer te betalen. Bovendien zijn de mensen in achterstandsbuurten over het algemeen laag geschoold.
Tja Rotterdam heeft het laagst gemiddeld inkomen. Mensen in de bijstand moeten maar beseffen dat hun plekje in de stad liever besteedt is aan iemand die wel werkt. De tijd van goedkoop wonen is voorbij, dus moet deze groep die al jaren geld uit de muur trekt de handjes laten wapperen of plaats maken.

Er is zat werk. Laaggeschoolden kunnen prima in de bouw werken. Natuurlijk zijn er mensen die of te oud zijn of gewoon niet kunnen werken, maar ik ben ervan overtuigd dat veel mensen in de bijstand het wel prima vinden. :)

Katendrecht is van achterstandswijk naar yuppenwijk gegaan. Ik vind het er geweldig. Veilig gevoel en gelijkgestemde mensen. :Y Hoop alleen dat het zo blijft en dat het niet door de straat hyena's wordt gevonden zoals bv op de Kop van Zuid gebeurd.

Het zuidplein gebied wordt momenteel ook opgewaardeerd. Allemaal goede ontwikkelingen voor de stad.
pi_203829695
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 12:22 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Tja Rotterdam heeft het laagst gemiddeld inkomen. Mensen in de bijstand moeten maar beseffen dat hun plekje in de stad liever besteedt is aan iemand die wel werkt. De tijd van goedkoop wonen is voorbij, dus moet deze groep die al jaren geld uit de muur trekt de handjes laten wapperen of plaats maken.

Er is zat werk. Laaggeschoolden kunnen prima in de bouw werken. Natuurlijk zijn er mensen die of te oud zijn of gewoon niet kunnen werken, maar ik ben ervan overtuigd dat veel mensen in de bijstand het wel prima vinden. :)

Katendrecht is van achterstandswijk naar yuppenwijk gegaan. Ik vind het er geweldig. Veilig gevoel en gelijkgestemde mensen. :Y Hoop alleen dat het zo blijft en dat het niet door de straat hyena's wordt gevonden zoals bv op de Kop van Zuid gebeurd.

Het zuidplein gebied wordt momenteel ook opgewaardeerd. Allemaal goede ontwikkelingen voor de stad.
Alsof al die mensen in die woningen een bijstanduitkering hebben. Genoeg mensen die gewoon een baan hebben tegen minimumloon die ook die huizen uitgejaagd worden. Ook voor mensen die, zoals jij het noemt, wel hun handjes laten wapperen is vaak geen plaats meer.
En vergeet de AOW'ers niet, die hebben vroeger hun handjes al laten wapperen, door velen van hen is de stad geworden zoals ie nu is. En nu mogen ze uit hun vertrouwde buurtje weg en moeten ze breken met hun vertrouwde buren. Terwijl dat juist een netwerk van voor elkaar zorgen is.
pi_203829908
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 12:22 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Er is zat werk inderdaad, ook voor laaggeschoolden. Dat was mijn punt niet. Punt is dat laaggeschoolden niet genoeg verdienen om een hogere huurprijs te kunnen betalen of te kopen. Want wat vroeger huur was, daar komt na de verbouwing vaak koop voor terug. En dat is het punt, de mensen die daar woonden kunnen dat onmogelijk financiëel opbrengen.

En wat hierboven gezegd wordt, er zijn ook zat oudere mensen die daar jaren gewoond hebben. Die de buurt bij wijze van gemaakt hebben. Ook die kunnen zonder pardon vertrekken, want ook met een pensioentje is het niet te betalen.

Ik vind het echt een grove schande wat er gebeurd is en nog gebeurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')