Dank je.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:45 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Deze gebruiken wij momenteel
[ afbeelding ]
Als het mondkapje goed afsluit lijkt het mij geen probleem toch?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
Dus niet met zo'n ventiel. Maar gewoon een 'simpel' kapje.
FFP1 lijkt het op.
Daarvan wordt hier gezegd dat het weinig toegevoegde waarde heeft.
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:47 schreef Nikonlover het volgende:
Volgens GeenStijl zijn er 3 mogelijk coronobesmettingen in het Ter Gooi ziekenhuis.
https://www.geenstijl.nl/(...)-geveld-door-corona/
twitter:Tergooi twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 10:05:22Hallo @geenstijl Er zijn geen patiënten met Corona-symptomen bij ons bekend. reageer retweet
Dit dus!quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:42 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Paniek om een mondkapjedat ist hem juist. Hier is niemand in paniek maar volgt de procedures (die ze met SARS ook toepasten).
Kan me ook lastig voorstellen dat er doctoren adviseren het niet te dragen want "helpt toch niet". Waarom dragen ze het zelf dan in het ziekenhuis.
En als je niet weet hoe je het moet dragen moet je dat even googlen.
Ik heb er te weinig vestand van. Sorry.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:47 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Als het mondkapje goed afsluit lijkt het mij geen probleem toch?
Corona-symtomen zijn natuurlijk ook moeilijjk te onderscheiden van een normale longonsteking, verkoudheid, of griep.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:48 schreef capricia het volgende:
[..]twitter:Tergooi twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 10:05:22Hallo @:geenstijl Er zijn geen patiënten met Corona-symptomen bij ons bekend. reageer retweet
Betrouwbare bron!quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:47 schreef Nikonlover het volgende:
Volgens GeenStijl zijn er 3 mogelijk coronobesmettingen in het Ter Gooi ziekenhuis.
Ziekenhuis ontkent tot vanavond ergens vermoed ikquote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:47 schreef Nikonlover het volgende:
Ligt eraan hoelang ik buiten ben. Als ik bijvoorbeeld langer dan een uur of 2 buiten ben geweest pak ik bij terugkomst thuis een nieuwe. Maar als ik even een blokje om ben geweest/niet op drukke plekken dan gebruik ik hem nogmaals.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hoelang heb je het op voordat je een nieuwe neemt?
Ah okies! Nja, in de loop van de dag zullen we het wel horenquote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:48 schreef capricia het volgende:
[..]twitter:Tergooi twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 10:05:22Hallo @:geenstijl Er zijn geen patiënten met Corona-symptomen bij ons bekend. reageer retweet
twitter:COVID_19NEWS twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 10:48:26BREAKING: 34 new coronavirus cases in IRAN reageer retweet
Geen idee welk systeem ze daar gebruiken, maar ik zie 99% staan op de verpakking. Dus dat zal 99% tegenhouden.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
FFP1 lijkt het op.
Die met ventiel zijn lastig te krijgen hier. Had overigens een vriend uit NL wel meegenomen toen we naar Vietnam op reis gingen. Zo'n 3M ding, zaten erg strak. Echt klotedingen om te dragen. Maar wel int vliegtuig opgezet.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
FFP1 lijkt het op.
Zou ook raar zijn om er nu een te dragen in Mestreech.quote:
Ja. Dat is wat de mensen hier kopen, zo'n 3m ding. De prijzen rijzen de pan uit.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:51 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Die met ventiel zijn lastig te krijgen hier. Had overigens een vriend uit NL wel meegenomen toen we naar Vietnam op reis gingen. Zo'n 3M ding, zaten erg strak. Echt klotedingen om te dragen. Maar wel int vliegtuig opgezet.
Ja dikke kansquote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:49 schreef the_BANDIT het volgende:
[..]
Ziekenhuis ontkent tot vanavond ergens vermoed ik
De een zijn (dood[s]) angst is de ander zijn broodquote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat is wat de mensen hier kopen, zo'n 3m ding. De prijzen rijzen de pan uit.
Ze je toch je naam er opquote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:46 schreef THEFXR het volgende:
je mag trouwens niet in het openbaar met een mondkapje op lopen, want dan bent je niet herkenbaar
Het gaat volgens mij om een combinatie van efficiëntie en de afmetingen van deeltjes/druppeltjes. Aerosolen die je van hoesten en niezen krijgt zijn heel klein, dus daar moet je een goed filter voor hebben.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee welk systeem ze daar gebruiken, maar ik zie 99% staan op de verpakking. Dus dat zal 99% tegenhouden.
FFP1 heeft een Filterefficiëntie van minstens 78%
FFP3 heeft een Filterefficiëntie van minstens 98%
Dus ik gok dat dat filter gewoon een FFP3 variant is hoor.
En waar ben je nu?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:49 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ligt eraan hoelang ik buiten ben. Als ik bijvoorbeeld langer dan een uur of 2 buiten ben geweest pak ik bij terugkomst thuis een nieuwe. Maar als ik even een blokje om ben geweest/niet op drukke plekken dan gebruik ik hem nogmaals.
Thuis draag ik er overigens geen(omdat hier alles goed met alcohol wordt bespoten).
Bij thuiskomst stoppen wij de kapjes in een A4 blaadje en vouwen hem als een soort envelop. Zodat hij omsloten zit. We gebruiken een afsluitbare prullenbak voor onze gebruikte kapjes.
Ze zouden dit niet tweeten als er wel iets zou zijn denk ik, dan zou je het eerder gewoon stil houden.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:48 schreef capricia het volgende:
Er staat PM2.5 op de verpakking.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee welk systeem ze daar gebruiken, maar ik zie 99% staan op de verpakking. Dus dat zal 99% tegenhouden.
FFP1 heeft een Filterefficiëntie van minstens 78%
FFP3 heeft een Filterefficiëntie van minstens 98%
Dus ik gok dat dat filter gewoon een FFP3 variant is hoor.
Valt toch niet op met carnavalquote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou ook raar zijn om er nu een te dragen in Mestreech.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |