abonnement Unibet Coolblue
pi_191675811
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:04 schreef capricia het volgende:
Hotel Tenerife op lockdown.
1000 mensen vast.
Betreft het H10 Costa Adeje Palace.
Bij sommigen hier wel een bekend hotel.

https://www.google.com/am(...)avirus-12297109/amp/
Over een maandje zou ik naar Tenerife gaan. Ik heb al een week mijn twijfels of dat door gaat.
Dit is weer een behoorlijke stap achteruit.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_191675818
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:29 schreef zoost het volgende:
(tip aan de directie: zet de airco uit)
Jij denkt dat de directie van een of ander gaar hotel in Tenerife op FOK! meeleest? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191675823
Ik denk dat dit virus straks veel meer schade veroorzaakt omdat iedereen nu in blinde paniek raakt en de wereld straks compleet tot stilstand komt. }:|

* Stoney3K zet alvast wat geld opzij om aandelen te kopen als dit hele gedoe is overgewaaid.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191675824
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:27 schreef Maikuuul het volgende:
Mensen die niet geloven in mondkapjes/voorzorgsmaatregelen maar het vervolgens wel eng vinden dat mensen besmet raken in Europa :'). Is toch gewoon een logisch gevolg als je geen actie onderneemt.

Ben nu zelf in HongKong. Elke dag 2x maal een nieuw mondkapje, overal hangt desinfectiemiddel (supermarkten/housing estates)voordat je naar binnen gaat. Voordat je bij een woning naarbinnen gaat schoenen ontsmetten met chloor / alcohol. Uiteraard handen wassen met desinfect nadat je buiten bent geweest. Zomaar wat maatregelen. Voorkomen is beter dan genezen. Men heeft hier ervaring met SARS dus kent de gevolgen.

Als gezond jong persoon is de kans op besmetting klein, maar je kan het wel overbrengen op anderen.
Er werd toch gezegd dat de gewone burger niet de kennis heeft om die mondkapjes juist te gebruiken?
pi_191675836
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:28 schreef greatgonzo het volgende:
wanneer komt het moment dat men het accepteert dat het is zoals het is?
Ik denk dat veel mensen dat nu al doen. Je krijgt het of niet. Als je het krijgt ga je dood of niet. Als je niet dood gaat dan heb je ernstige symptomen of niet. Dus we zien wel.

Je kan wel panieken en alles, maar dat heeft verder toch geen zin, want je krijgt het of niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 10:33:54 #181
104871 remlof
Europees federalist
pi_191675857
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Die overlegt met de GGD. En dan van daar uit zal per geval bekeken worden hoe of wat. Maar hetgeen jij stelde dat klopt dus niet. Standaard wordt je hier in Nederland NIET in quarantaine gezet. Althans niet op dit moment.
Nou gelukkig maar. Ben blij dat de overheid hier tenminste nuchter blijft.

De overlijdenskans bij besmetting is dan ook maar gemiddeld zo'n 2%. Dat betekent dat je als gezond persoon wel heel erg weinig kans loopt om aan deze shit te sterven.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 10:34:29 #182
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_191675866
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:31 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Er werd toch gezegd dat de gewone burger niet de kennis heeft om die mondkapjes juist te gebruiken?
Geen idee wat er in het nieuws wordt gezegd (in Eueopa). Als je gewoon je handen desinfecteerd voordat je het mondkapje opzet. En een goed aansluitend kapje gebruikt kan je niet zoveel verkeerd doen lijkt me. Soms lijkt het wel of men smoesjes verzint om het niet te willen gebruiken. Want eng of raar hoor een mondkapje int openbaar. Straks denkt iedereen dat je het virus hebt :')
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_191675870
Lol, zelfs Kathy Griffin kijkt naar Steve, is in de chat...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 25 februari 2020 @ 10:35:13 #184
104871 remlof
Europees federalist
pi_191675875
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:34 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Geen idee wat er in het nieuws wordt gezegd (in Eueopa). Als je gewoon je handen desinfecteert voordat je het mondkapje opzet. En een goed aansluitend kapje gebruikt kan je niet zoveel verkeerd doen lijkt me. Soms lijkt het wel of men smoesjes verzint om het niet te willen gebruiken. Want eng of raar hoor een mondkapje int openbaar. Straks denkt iedereen dat je het virus hebt :')
Moet je wel een goed kapje hebben en niet zo'n wegwerpding van minder dan een euro.

Of een stofkapje van de bouwmarkt :')
  dinsdag 25 februari 2020 @ 10:35:55 #185
336981 the_BANDIT
Like I give a fuck
pi_191675886
https://m.hln.be/wetensch(...)t-geen-zin~a6b52033/

Er is niets aan de hand volgens de minister, de enige Belg die positief heeft getest was niet eens ziek 🤬
pi_191675902
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou gelukkig maar. Ben blij dat de overheid hier tenminste nuchter blijft.

De overlijdenskans bij besmetting is dan ook maar gemiddeld zo'n 2%. Dat betekent dat je als gezond persoon wel heel erg weinig kans loopt om aan deze shit te sterven.
Kans van 1 op de 50.

Ik vind dat een behoorlijk grote kans. De kans dat je de jackppot van de staatsloterij wint is vele malen kleiner dan dat je de pijp uit gaat aan COVID-19 en toch doen we daar "allemaal" aan mee en denken ook nog een reële kans te maken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191675916
Het kan altijd mis gaan. Maar het kan ook goed gaan zonder al te veel extra maatregelen. Singapore is heel open over besmettingen (je kunt niet meer openheid verwachten van een land). Verder is het land een drukke stad met veel mensen die dicht bij elkaar komen in OV en winkelcentra. Ook is er gigantisch veel contact met China.

De ziekte lijkt daar redelijk in toom gehouden, met testen van reizigers uit China, voorzichtigheid met mensen die naar het ziekenhuis komen en recent in China zijn geweest. Het lijkt me niet dat we hier echt voorzichtiger moeten zijn dan in Singapore.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 10:38:53 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_191675921
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:36 schreef vosss het volgende:
Kans van 1 op de 50.
Gemiddeld. Dus inclusief bejaarden en terminalen. Die schoppen dat cijfer een heel eind omhoog. Verreweg de meeste doden so far vallen in die categorie.

Oftewel als normaal gezond persoon loop je niet zoveel risico op overlijden door dit coronavirus.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 10:39:07 #189
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_191675922
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Moet je wel een goed kapje hebben en niet zo'n wegwerpding van minder dan een euro.

Of een stofkapje van de bouwmarkt :')
Hier in Hong Kong moet je nemen wat beschikbaar is. Had er nog een hoop uit Vietnam meegenomen omdat ze hier uitverkocht waren.

Ik snap de weerstand niet echt "je moet zus, je moet zo". Heeft niks met paniek te maken, hoe lastig ist om je handen te desinfecteren en proberen anderen niet ziek te maken.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 25 februari 2020 @ 10:39:51 #190
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_191675932
ummm gelukkig dat ik een vriend heb die goed op de hoogte is van virussen

NCov is een aggressievere variant van de gewone griep

en ook meeste doden zijn of ouderen, of die al ziek, kwetsbaar waren

en meeste die hersteld zijn hiervan hebben een goed afweersysteem, jongere mensen

mijn vriend denkt dat dit virus weg kan gaan na er weer wat warmere temperaturen komen 20+

en over Italie, ik denk dat ze dit wel onder controle kunnen houden, hun zijn tenslotte ook een lid van G7, bv als dit Nigeria was geweest, die hebben minder verstand van een virus onder controle houden, ter vergelijking
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  dinsdag 25 februari 2020 @ 10:40:09 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_191675936
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:39 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Hier in Hong Kong moet je nemen wat beschikbaar is. Had er nog een hoop uit Vietnam meegenomen omdat ze hier uitverkocht waren.

Ik snap de weerstand niet echt "je moet zus, je moet zo". Heeft niks met paniek te maken, hoe lastig ist om je handen te desinfecteren en proberen anderen niet ziek te maken.
Ik was m'n handen sowieso al continu. Ik ga hier echt niet als enige met een mondkapje lopen dat voor geen meter helpt en alleen maar paniek veroorzaakt.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 10:40:12 #192
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191675937
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:34 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Straks denkt iedereen dat je het virus hebt :')
Alleen maar mooi, blijven ze allemaal lekker uit je buurt
  Moderator dinsdag 25 februari 2020 @ 10:40:38 #193
236264 crew  capricia
pi_191675941
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:39 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Hier in Hong Kong moet je nemen wat beschikbaar is. Had er nog een hoop uit Vietnam meegenomen omdat ze hier uitverkocht waren.

Ik snap de weerstand niet echt "je moet zus, je moet zo". Heeft niks met paniek te maken, hoe lastig ist om je handen te desinfecteren en proberen anderen niet ziek te maken.
Wil je een foto maken van zo'n mondkapje?
Want ik denk dat het een ander type is dan die ffp3 die iedereen hier wil kopen.
Definitely not CIA
pi_191675944
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:38 schreef remlof het volgende:
Oftewel als normaal gezond persoon loop je niet zoveel risico op overlijden door dit coronavirus.
Nee als gezond persoon niet nee, maar toch, 2% vind ik persoonlijk geen kleine kans. Ja dan overleven er gemiddeld van elke 50 mensen er 49, maar als er 100.000 mensen besmet zijn dan gaan er toch 2.000 gewoon dood.

Overigens zijn er nu geen 100.000 besmettingen bekend wereldwijd, maar wel meer dood.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator dinsdag 25 februari 2020 @ 10:42:36 #195
236264 crew  capricia
pi_191675965
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee als gezond persoon niet nee, maar toch, 2% vind ik persoonlijk geen kleine kans. Ja dan overleven er gemiddeld van elke 50 mensen er 49, maar als er 100.000 mensen besmet zijn dan gaan er toch 2.000 gewoon dood.

Overigens zijn er nu geen 100.000 besmettingen bekend wereldwijd, maar wel meer dood.
Het zal je kind of je vader maar wezen. Heel veel verdriet geeft dat.
Definitely not CIA
  dinsdag 25 februari 2020 @ 10:42:46 #196
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_191675968
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik was m'n handen sowieso al continu. Ik ga hier echt niet als enige met een mondkapje lopen dat voor geen meter helpt en alleen maar paniek veroorzaakt.
Paniek om een mondkapje :') dat ist hem juist. Hier is niemand in paniek maar volgt de procedures (die ze met SARS ook toepasten).

Kan me ook lastig voorstellen dat er doctoren adviseren het niet te dragen want "helpt toch niet". Waarom dragen ze het zelf dan in het ziekenhuis.

En als je niet weet hoe je het moet dragen moet je dat even googlen.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_191675989
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Gemiddeld. Dus inclusief bejaarden en terminalen. Die schoppen dat cijfer een heel eind omhoog. Verreweg de meeste doden so far vallen in die categorie.

Oftewel als normaal gezond persoon loop je niet zoveel risico op overlijden door dit coronavirus.
snap je nu nog steeds niet dat dit virus elke jaar blijft terugkomen
  dinsdag 25 februari 2020 @ 10:45:24 #198
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_191675990
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Wil je een foto maken van zo'n mondkapje?
Want ik denk dat het een ander type is dan die ffp3 die iedereen hier wil kopen.
Deze gebruiken wij momenteel

[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_191675999
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:45 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Deze gebruiken wij momenteel

[ afbeelding ]
Hoelang heb je het op voordat je een nieuwe neemt?
pi_191676002
je mag trouwens niet in het openbaar met een mondkapje op lopen, want dan bent je niet herkenbaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')