abonnement Unibet Coolblue
pi_191665083


De deelnemers aan de 2e Halve finale op 14 mei



Naast deze landen mogen ook de volgende landen hun stem uitbrengen

• Spanje
• Frankrijk
• Verenigd Koninkrijk

Reeds bekend zijn de volgende deelnemers

Armenië: Athena Manoukian – Chains On You
Oostenrijk: Vincent Bueno – Alive
Tsjechië: Benny Cristo – Kemama
Griekenland: Stefania – Supergirl
Albanië: Arilena Ara – Shaj
Bulgarije: Victoria
Georgië: Tornike Kipiani – Take Me As I Am
Letland: Samanta Tina – Still Breathing
Polen: Alicja Szemplińska – Empires

Wat denk jij van de kwaliteit deze Halve Finale, wie is jouw favoriet en wie denk jij dat er door gaan? Er zullen er acht moeten afvallen... -O-
pi_191665151
Ik ben weer een beetje bang dat er een groot contrast gaat zijn in kwaliteit tussen de twee halve finales. Tot nu toe lijkt deze halve finale niet zo sterk! :{w
pi_191668278
Ja, dit zal wel minder worden dan de eerste semi. Maar dan is er wel meer kans voor leukigheidjes als Passe-Partout of Cicciolina in de finale, die het in de eerste halve finale vast niet zouden redden.

IJsland, Tsjechië, Denemarken en Bulgarije verwacht ik ook wel met iets finalewaardigs. Misschien Albanië na de revamp ook. En dan heb je nog landen waar het alle kanten op kan als o.a. Zwitserland en Moldavië.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191675162
Deze sowieso denk ik
Albanië
Finland
Griekenland
IJsland
Letland
Portugal
Tsjechië

En hieruit dan nog 3
Bulgarije
Denemarken
Moldavië
Servië
Hotapnyc
pi_191716304
Er is natuurlijk nog niet veel over te zeggen want sommigen zijn nog niet eens bekend, maar als ik nu op dit moment moest gokken...

- Estland (indien Beautiful Lie)
- Griekenland
- IJsland
- Tsjechië
- Albanië
- Bulgarije
- Finland
- Portugal
- Zwisterland
- Moldavië als dat zogenaamde dreamteam het weer waar weet te maken met staging

Maar eigenlijk gun ik Georgië ook wel weer een finaleplek voor een keer of Letland. Ik denk dat ook deze semi nog wel eens erg sterk kan worden en we dan over zijn algemeen naar een erg sterk Songfestival zitten te kijken.
pi_191716363
Ik zie Servië ook nog wel doorgaan als ze Hasta La Vista sturen
pi_191761084
Nou met Estland wordt deze halve finale er niet beter op... :'(
  zondag 8 maart 2020 @ 15:29:40 #8
478909 molloot200
alles muziek.
pi_191902994
Dan hier ook maar gelijk mijn running order die ik had gemaakt omdat ik me verveelde plaatsen :) Tweede helft is echt lastig in te delen. Bijna alleen maar downtempo. Man/vrouw verdeling in deze semi is wel veel mooier dan in de eerste semi.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De opener is hier wel moeilijk te voorspellen. Ik zou zeggen dat het zou gaan tussen Griekenland, Tsjechië en Oostenrijk, maar ik zie ze ook nog wel met San Marino openen als het nummer Freaky wordt gekozen. De afsluiter lijkt mij Denemarken te worden, dat is eigenlijk nooit een downtempo nummer, en dan blijven er al weinig over in de tweede helft: alleen Armenië, Letland en Denemarken. Bárbara voor Portugal was echt de perfecte afsluiter geweest maar het mocht helaas niet zo zijn ;(
pi_191903069
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:29 schreef molloot200 het volgende:
Dan hier ook maar gelijk mijn running order die ik had gemaakt omdat ik me verveelde plaatsen :) Tweede helft is echt lastig in te delen. Bijna alleen maar downtempo. Man/vrouw verdeling in deze semi is wel veel mooier dan in de eerste semi.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De opener is hier wel moeilijk te voorspellen. Ik zou zeggen dat het zou gaan tussen Griekenland, Tsjechië en Oostenrijk, maar ik zie ze ook nog wel met San Marino openen als het nummer Freaky wordt gekozen. De afsluiter lijkt mij Denemarken te worden, dat is eigenlijk nooit een downtempo nummer, en dan blijven er al weinig over in de tweede helft: alleen Armenië, Letland en Denemarken. Bárbara voor Portugal was echt de perfecte afsluiter geweest maar het mocht helaas niet zo zijn ;(
Ook met deze volgorde is niet heel veel mis! _O_
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191920580
Hier een handig recapje, landen staan per helft alfabetische volgorde.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 9 maart 2020 @ 14:05:36 #11
478909 molloot200
alles muziek.
pi_191921712
Als ik zo naar dat filmpje kijk dan verwacht ik als finalisten

1. Griekenland
2. IJsland
3. Tsjechië
4. Oostenrijk
5. Albanië
6. Zwitserland
7. Bulgarije
8. Denemarken
9. Finland
10. Georgië

Maar stiekem wil ik ook wel Portugal want dat begint echt te groeien bij mij :D
pi_191922661
Op dit moment zou ik zeggen:

1. Bulgarije
2. IJsland
3. Zwitserland
4. Denemarken
5. Griekenland
6. Tsjechië
7. Servië
8. Georgie
9. Polen
10. Portugal

Met name de tweede helft van deze semi is zo absurd zwak, dat het onvermijdelijk is dat er nutteloze meuk naar de finale doorgaat. Meestal is de verhouding van landen die doorgaan in de 1e en 2e helft iets van 5-5 of 4-6. Dat wordt af en toe weleens 6-4, maar dat is dan meestal wel zo als er meerdere echte toppers of 'unieke' liedjes met een eigen publiek in de eerste helft komen, en dat valt hier nog te bezien.

In deze semi is eigenlijk alleen de Top 6 finale-waardig. Daarna is eigenlijk alles niets, en verwacht ik dat andere zaken dan de muziek de doorslag gaan geven, zoals buren/diaspora stemmen en een voorliefde voor Servische tieten. De jury's zie ik ook nog wel gaan voor iets als Oostenrijk of Albanië en de televoters voor een eventuele Moldavische act. Daar komen Polen en Portugal dan als eerste voor in aanmerking als slachtoffer.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191925849
Nu alle nummers van deze halve finale bekend zijn is het tijd voor voorspellingen.

Ik verwacht de volgende landen zeker in de finale terug te zien:
Bulgarije
IJsland
Zwitserland
Griekenland

Daarna wordt het al een behoorlijk stuk zwakker, maar ik denk dat van de volgende landen de meesten (4/5) het ook wel moeten halen:
Moldavie
Tsjechie
Denemarken
Finland
Portugal

Voor de laatste plaatsen gaat het spannend worden, maar daar zijn denk ik de volgende landen de kanshebbers:
San Marino
Servie
Letland
Georgie

De overige vijf gaan heel erg veel geluk nodig hebben om net mee te sneaken, maar verwacht ik niet in de finale terug te zien:
Oostenrijk
Polen
Estland
Armenie
Albanie

Ik ben het wel met Fred eens dat deze halve finale erg zwak is.
pi_191926767
Merk op dat bovenstaande inschatting gebaseerd is op het 1x beluisteren van elk nummer, plus het doorleze van de bijbehorende topics.

Ik heb de video's niet gekeken, omdat naar mijn ervaring een music video nog wel eens sfeer weet op te roepen die op het podium er niet is. Kijken zorgt er dan ook voor dat ik directe opnames van een NSF onderschat.

Verder heb ik er bewust voor gekozen om alles maar 1x te beluisteren, om te voorkomen dat ik vaker ga luisteren naar nummers die ik mooier vindt.

Laat ik tenslotte bovenstaande voorspelling wat concreter maken door er kansen aan toe te kennen. Die zijn tot stand gekomen door per groep na te gaan wat het gemiddelde van die groep zou moeten zijn, en die kansen dan op basis van onderlinge inschatting te verdelen.

Bulgarije 99%
IJsland 98%
Zwitserland 96%
Griekenland 92%

Moldavie 70%
Tsjechie 65%
Denemarken 85%
Finland 65%
Portugal 75%

San Marino 30%
Servie 45%
Letland 35%
Georgie 50%

Oostenrijk 25%
Polen 15%
Estland 20%
Armenie 10%
Albanie 25%
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 20:09:55 #15
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:15:12 #16
478909 molloot200
alles muziek.
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 22:16:20 #17
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191949864
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:15 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Die link doet het niet...


Maar deze wel ;)
Volgens mij was hij van het kanaal gehaald vanwege copyright claims ja
pi_192030802
Mijn voorspelling voor de running order. In bold welke landen ik denk dat door gaan

1.Griekenland
2.Estland
3.Moldavië
4.Servië
5.IJsland
6.Polen
7.Tsjechië
8.San Marino
9.Oostenrijk
10.Portugal
11.Finland
12.Armenië
13.Zwitserland
14.Letland
15.Albanië
16.Georgië
17.Bulgarije
18.Denemarken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')