abonnement Unibet Coolblue
pi_191665073


De deelnemers aan de 1e Halve finale op 12 mei



Naast deze landen mogen ook de volgende landen hun stem uitbrengen

• Duitsland
• Italië
• Nederland

Reeds bekend zijn de volgende deelnemers

Australië: Montaigne – Don’t break me
Malta: Destiny
Noord-Macedonië: Vasil – You
Noorwegen: Ulrikke Brandstorp – Attention
België: Hooverphonic – Release Me
Cyprus: Sandro Nicolas – Running
Israël: Eden Alene
Litouwen: The Roop – On fire
Oekraïne: Go_A – Solovey
Slovenië: Ana Soklič – Voda
Roemenië: Roxen

Wat denk jij van de kwaliteit deze Halve Finale, wie is jouw favoriet en wie denk jij dat er door gaan? Er zullen er zeven moeten afvallen... -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door lashatumbai op 25-02-2020 09:53:30 ]
pi_191665412
Deze halve finale heeft echt alles in zich om de semi final of death te worden. :D

Veel sterke landen en van de reeds bekende nummers is alleen Slovenië denk ik kansloos.
pi_191665424
Gelukkig hoeven we in deze halve finale 'maar' van zeven landen landen afscheid te nemen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 februari 2020 @ 16:32:39 #4
163650 Greys
pi_191665640
Mop je topic is prachtig maar zie dit overzicht en post 2 en 3 ook van dat topic:

ESF / [2020] Alle ESF deelnemers A-Z

Maar als je het in aparte topics wilt bespreken mag hoor :Y Dus ik laat ze lekker open als je wilt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191665956
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2020 16:32 schreef Greys het volgende:
Mop je topic is prachtig maar zie dit overzicht en post 2 en 3 ook van dat topic:

ESF / [2020] Alle ESF deelnemers A-Z

Maar als je het in aparte topics wilt bespreken mag hoor :Y Dus ik laat ze lekker open als je wilt.
Bespreken lijkt mij wel fijn! Kunnen we voorspellingen doen, kwaliteit tussen de halve finales vergelijken, nieuwtjes posten over de show. ^O^
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 februari 2020 @ 17:01:23 #6
163650 Greys
pi_191666014
Helemaal prima! Bespreken mocht ook in het A-Z topic maar dan houden we die gewoon voor een snel overzicht en doen we in deze aparte topics lekker de semi's apart bespreken *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191666541
Prima OP hoor ‘mop’ ^O^

Ik denk dat het slagveld nog relatief mee kan vallen. In de eerste helft kunnen we Wit-Rusland en Slovenië wegstrepen. Ook van Noord-Macedonië en Ierland verwacht ik zelf weinig. Dan moeten er nog drie uit van de tweede helft. Op basis van historische rendementen denk ik dat Cyprus, Malta, Kroatië en Israël hier het eerst voor in aanmerking komen.

Mochten meerdere van de genoemde landen opeens heel goede dingen sturen, dan wordt het natuurlijk wel heel interessant :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191667460
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 17:33 schreef Fred_B het volgende:
Prima OP hoor ‘mop’ ^O^

Ik denk dat het slagveld nog relatief mee kan vallen. In de eerste helft kunnen we Wit-Rusland en Slovenië wegstrepen. Ook van Noord-Macedonië en Ierland verwacht ik zelf weinig. Dan moeten er nog drie uit van de tweede helft. Op basis van historische rendementen denk ik dat Cyprus, Malta, Kroatië en Israël hier het eerst voor in aanmerking komen.

Mochten meerdere van de genoemde landen opeens heel goede dingen sturen, dan wordt het natuurlijk wel heel interessant :)
Ik verwacht wel veel van Ierland eerlijk gezegd. De geruchten maken me wel heel nieuwsgierig in elk geval. En Noord-Macedonië krijgt misschien wel vleugels na hun goede resultaat vorig jaar, dus wegstrepen vind ik lastig vooralsnog!
pi_191669257
In potentie zou dit de eerste NQ kunnen worden van Oekraïne ofwel Australië. Australië denk ik echter niet, is toch wel een popnummer die lekker in het gehoor ligt als haar live performance gewoon sterker wordt. Oekraïne is een geval Polen 2019. Is sowieso een borderline qualifier als het kwalificeert.

Slovenië is waarschijnlijk volledig uitgesloten van kwalificatie (tenzij staging echt heel goed meewerkt maar dat ken ik niet). En ook op basis van de Witrussische voorronde denk ik dat dat m niet gaat worden. Al dacht ik dat bij Zena ook.
pi_191671246
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 17:33 schreef Fred_B het volgende:
Prima OP hoor ‘mop’ ^O^

Ik denk dat het slagveld nog relatief mee kan vallen. In de eerste helft kunnen we Wit-Rusland en Slovenië wegstrepen. Ook van Noord-Macedonië en Ierland verwacht ik zelf weinig. Dan moeten er nog drie uit van de tweede helft. Op basis van historische rendementen denk ik dat Cyprus, Malta, Kroatië en Israël hier het eerst voor in aanmerking komen.

Mochten meerdere van de genoemde landen opeens heel goede dingen sturen, dan wordt het natuurlijk wel heel interessant :)
Nou ja, Malta heeft met Destiny wel goud in handen. Dus als ze het nummer niet verprutsen, schrijf ik Malta alvast op :)
pi_191675256
Deze sowieso denk ik
Australië (net aan)
België
Litouwen
Noorwegen
Oekraïne
Roemenië
Zweden

De rest weet ik nog niet. Slovenië gaat sowieso niet door.


@lashatumbai Roemenië (Roxen) staat nog niet in de lijst. :)
Hotapnyc
  dinsdag 25 februari 2020 @ 09:53:49 #12
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191675406
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:38 schreef Cirilico het volgende:
Deze sowieso denk ik
Australië (net aan)
België
Litouwen
Noorwegen
Oekraïne
Roemenië
Zweden

De rest weet ik nog niet. Slovenië gaat sowieso niet door.


@:lashatumbai Roemenië (Roxen) staat nog niet in de lijst. :)
Toegevoegd!
pi_191716083
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 17:33 schreef Fred_B het volgende:
Prima OP hoor ‘mop’ ^O^

Ik denk dat het slagveld nog relatief mee kan vallen. In de eerste helft kunnen we Wit-Rusland en Slovenië wegstrepen. Ook van Noord-Macedonië en Ierland verwacht ik zelf weinig. Dan moeten er nog drie uit van de tweede helft. Op basis van historische rendementen denk ik dat Cyprus, Malta, Kroatië en Israël hier het eerst voor in aanmerking komen.

Mochten meerdere van de genoemde landen opeens heel goede dingen sturen, dan wordt het natuurlijk wel heel interessant :)
Israël kunnen we wellicht wel doorstrepen. Ze hebben aardige potentie met de nummers.
pi_191716095
Ik begin bijna weer voor de Belgen te vrezen als ik al die landen zo bij elkaar zie. :'(
  † In Memoriam † donderdag 27 februari 2020 @ 17:19:28 #15
368283 ato
pi_191716108
Israël gaat zeker naar de finale, als zij voor Rakata, Roots of dat andere vrolijke nummer gaan.
Mits het goed uitgevoerd is natuurlijk.
Life can be a bitch, so like it..
pi_191716118
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:16 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Israël kunnen we wellicht wel doorstrepen. Ze hebben aardige potentie met de nummers.
Als ze Rakata kiezen lijkt me dat wel een zekerheidje. Bij die andere nummers ben ik nog niet zo overtuigd, maar ik denk niet dat ze voor iets anders gaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191716229
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:17 schreef lashatumbai het volgende:
Ik begin bijna weer voor de Belgen te vrezen als ik al die landen zo bij elkaar zie. :'(
Ik ook en dat wil ik niet want ik vind het oprecht een goed nummer en gewoon weer kwaliteit.

Voorspelling tot nog toe (valt natuurlijk nog weinig over te zeggen maar gezien track records):
- Australië
- Litouwen
- Rusland
- Zweden
- Oekraïne/Azerbeidzjan
- Israël
- Malta
- Noorwegen
- Roemenië
- België?

Duimen voor België want ik wil niet Oekraïne in de finale :'( Of hopen dat één van de usual suspects tegenvalt, of toch Australië niet door??? De laatste plaats vind ik een lastige te voorspellen, we moeten er nog zo veel.

Deze halve finale wordt zo erg kill your darlings dat het niet leuk meer wordt om naar de uitslag te kijken :'(
pi_191716241
Australië zie ik inderdaad ook echt niet door gaan eerlijk gezegd.
pi_191716586
Van de nummers die we nu al kennen hoop ik in ieder geval dat Australië, België, Noorwegen en Oekraïne naar de finale mogen. Alle nummers in de selecties van Roemenië en Israël zijn ook sterk genoeg.
pi_191716604
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:31 schreef lashatumbai het volgende:
Australië zie ik inderdaad ook echt niet door gaan eerlijk gezegd.
Dan moeten ze echt wel met een veel betere staging komen, anders zie ik het ook nog niet gebeuren. Want dit sloeg echt nergens op.
pi_191729830
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:31 schreef lashatumbai het volgende:
Australië zie ik inderdaad ook echt niet door gaan eerlijk gezegd.
Australië zou het niet verdienen inderdaad. Maar ik verwacht wel dat ze met een betere act gaan komen. En voor het gemiddelde jurylid is een Australische ESF-inzending als een vegan salad voor een Instagram-huppelkutje natuurlijk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191843717
Dit wordt nog wat. Hier gaan straks een paar niet door terwijl ze de finale wel gewoon zouden verdienen.
pi_191843766
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:09 schreef Em31 het volgende:
Dit wordt nog wat. Hier gaan straks een paar niet door terwijl ze de finale wel gewoon zouden verdienen.
Ik vrees voor België
  donderdag 5 maart 2020 @ 11:24:55 #24
478909 molloot200
alles muziek.
pi_191843992
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:13 schreef BramVeen het volgende:

[..]

Ik vrees voor België
Ik vrees mee :( :( :(
pi_191844578
Om er eens doorheen te fietsen:

Zeker:

Litouwen: The Roop – On fire
Noorwegen: Ulrikke Brandstorp – Attention
Oekraïne: Go_A – Solovey
Roemenië: Roxen – Alcohol You
Rusland: Little Big
Zweden: Dotter?

Waarschijnlijk wel:

België: Hooverphonic – Release Me
Israël: Eden Alene – Feker Libi

Misschien:

Australië: Montaigne – Don’t break me
Kroatië: Damir Ked¸o – Divlji vjetre

Zeker niet:

Ierland: Lesley Roy – Story of my Life
Slovenië: Ana Soklič – Voda
Wit-Rusland:VAL – Da Vidna

Nog niet bekend:

Azerbeidzjan: Samira Efendi
Cyprus: Sandro Nicolas – Running
Malta: Destiny
Noord-Macedonië: Vasil – You
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')