abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 februari 2020 @ 22:29:24 #226
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191724228
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 22:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Och, ik heb nu best wel diep donker rode cijfers (heel diep 😅) maar wacht toch een paar dag voor ik bij koop. Mocht het weer stijgen, pech gehad. Zo niet. Niceeee

Alles wat ik nu heb houd ik aan.
Hoop dat Galapagos nog effe lekker doorzakt. Zie wel wat in een instapmomentje rond de 150 :9.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 februari 2020 @ 22:43:13 #227
862 Arcee
Look closer
pi_191724593
Wall Street vandaag: -4.42%. Wat een ongekende afstort deze week, zeg.
pi_191724773
En de 24h AEX is door de 550 gezakt. Duurde ook nog lang.
pi_191724888
Ik ben het wel eens met degenen die er in dit topic op wijzen dat deze daling op zichzelf nog niet zo bijzonder is. Toch bespeur ik bij mezelf dat ik het spannend vind. Ik zit momenteel gewoon dagelijks mijn portefeuille te checken en kijk ook overdag veel meer dan anders naar de koersen. Bizar gewoon! Maar ik ben vast niet de enige.

Dit jaar sta ik op -1,75%. Dat is vooralsnog beter dan de AEX-index (-7,38%), maar ik denk dat BinckBank mijn Amerikaanse posities nog niet geactualiseerd heeft in dat cijfer. Die gaan vanavond weer keihard ... omlaag.

Ik twijfel of ik mijn positie in ECP moet gaan middelen. Ik heb voor mijn doen al een grote positie in dat fonds, maar wel voor gemiddeld ¤30,50. URW heb ik ook. De inleg daar is 2/5 van het bedrag dat in ECP zit. Gelukkig voor gemiddeld ¤120,50. Herkennen jullie dat overigens. Dat je met jezelf afspreekt dat je meer in ETF's wilt gaan beleggen, maar als puntje bij paaltje komt stockpikken heel aanlokkelijk is? Ik wil best wat meer in ETF's investeren, maar niet tegen hogere koersen dan mijn huidige positie. En dan kom ik terug bij mijn openingsalinea. Mijn kooporders voor ASR en RDS-A laat ik staan (al verlaag ik de laatste misschien nog iets), maar voor het overige doe ik er misschien wel goed aan om nog even te wachten.
pi_191724911
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2020 22:16 schreef Qunix het volgende:

[..]

Vanwege het corona geval in Nederland?
Haha, nee ik denk dat we nog wel wat lager gaan.
BlaBlaBla
pi_191725245
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 22:54 schreef Groepfunder het volgende:
Ik ben het wel eens met degenen die er in dit topic op wijzen dat deze daling op zichzelf nog niet zo bijzonder is. Toch bespeur ik bij mezelf dat ik het spannend vind. Ik zit momenteel gewoon dagelijks mijn portefeuille te checken en kijk ook overdag veel meer dan anders naar de koersen. Bizar gewoon! Maar ik ben vast niet de enige.

Dit jaar sta ik op -1,75%. Dat is vooralsnog beter dan de AEX-index (-7,38%), maar ik denk dat BinckBank mijn Amerikaanse posities nog niet geactualiseerd heeft in dat cijfer. Die gaan vanavond weer keihard ... omlaag.

Ik twijfel of ik mijn positie in ECP moet gaan middelen. Ik heb voor mijn doen al een grote positie in dat fonds, maar wel voor gemiddeld ¤30,50. URW heb ik ook. De inleg daar is 2/5 van het bedrag dat in ECP zit. Gelukkig voor gemiddeld ¤120,50. Herkennen jullie dat overigens. Dat je met jezelf afspreekt dat je meer in ETF's wilt gaan beleggen, maar als puntje bij paaltje komt stockpikken heel aanlokkelijk is? Ik wil best wat meer in ETF's investeren, maar niet tegen hogere koersen dan mijn huidige positie. En dan kom ik terug bij mijn openingsalinea. Mijn kooporders voor ASR en RDS-A laat ik staan (al verlaag ik de laatste misschien nog iets), maar voor het overige doe ik er misschien wel goed aan om nog even te wachten.
Waarom ben je blijven zitten toen ze in Duitsland aangaven de boel niet meer onder controle te hebben. Als je dorpen/scholen etc af gaat sluiten dan is dat een laatste redmiddel. Heb direct alles verkocht op goud na en ben nu wachten tot een instapmoment.
En eigenlijk zou ik nu dagelijks weer een plukje bij kunnen kopen. We zitten onder het 125 daags gemiddelde en historisch gezien is dat altijd wel prima om bij te kopen.
pi_191725495
Ik had me voorgenomen bij elke 5% daling wat op te pikken voor rond de 1500e. Maar gaat wel erg snel zo... eens zien morgenochtend.
pi_191725541
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:22 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik had me voorgenomen bij elke 5% daling wat op te pikken voor rond de 1500e. Maar gaat wel erg snel zo... eens zien morgenochtend.
Verdubbelen naar 10%.
pi_191725545
Tesla after sales momenteel op -5% na sluitingstijd op 639.
pi_191725548
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:11 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Waarom ben je blijven zitten toen ze in Duitsland aangaven de boel niet meer onder controle te hebben. Als je dorpen/scholen etc af gaat sluiten dan is dat een laatste redmiddel. Heb direct alles verkocht op goud na en ben nu wachten tot een instapmoment.
En eigenlijk zou ik nu dagelijks weer een plukje bij kunnen kopen. We zitten onder het 125 daags gemiddelde en historisch gezien is dat altijd wel prima om bij te kopen.
Ik denk omdat verkopen toch soms moeilijk kan zijn, vooral als je al wat hebt moeten inleveren. Ik heb zelf ook niets verkocht, ik ben daar helaas te laat mee, denk ik. Wie had nu verwacht dat de beurs zover zou inkakken. We zaten echt in een hele sterke bull trend.
BlaBlaBla
pi_191725581
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:11 schreef MisChrartin het volgende:
Waarom ben je blijven zitten toen ze in Duitsland aangaven de boel niet meer onder controle te hebben. Als je dorpen/scholen etc af gaat sluiten dan is dat een laatste redmiddel. Heb direct alles verkocht op goud na en ben nu wachten tot een instapmoment.
En eigenlijk zou ik nu dagelijks weer een plukje bij kunnen kopen. We zitten onder het 125 daags gemiddelde en historisch gezien is dat altijd wel prima om bij te kopen.
Ik ben blijven zitten omdat ik met mezelf een long only buy and hold strategie heb afgesproken, omdat in het verleden wel is gebleken dat ik niet in staat ben om de markt te timen. Nu nog uitstappen? Je zult zien dat het dan weer gaan stijgen. Gelukkig heb ik het dividend nog. En 20% van mijn portefeuille was cash. Als RDS morgen ¤19,80 aantikt en ASR ¤29,60 dan ga ik gewoon door met dividend verzamelen.
pi_191725600
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:25 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik denk omdat verkopen toch soms moeilijk kan zijn, vooral als je al wat hebt moeten inleveren. Ik heb zelf ook niets verkocht, ik ben daar helaas te laat mee, denk ik. Wie had nu verwacht dat de beurs zover zou inkakken. We zaten echt in een hele sterke bull trend.
Nou dit kun je aan zien komen. 10% van de gehele wereldbevolking zit in lock down. En dan ook nog voornamelijk in een land wat megaveel produceert dus het gaat veel landen meetrekken. Het gaat dus tijdelijk dippen om daarna weer idioot hard te stijgen om voorraden etc versneld aan te vullen.
Doe er je voordeel mee.

Eerst zullen nu eindproducten stijgen in prijzen door schaarste. Grondstoffen (je ziet het aan olie) zakken nu weg omdat productie op z’n gat ligt. Als er weer volop geproduceerd wordt over een tijdje gaan grondstoffen en halffabrikaten door het dak door de hoge vraag.

[ Bericht 12% gewijzigd door MisChrartin op 27-02-2020 23:35:15 ]
pi_191725802
sta dit jaar nu op -5,5% en morgen nog niet meegerekend (verwacht -10%). terug naar niveau van 2016.
Baal daar best van. Al meerdere momenten gehad van zal ik alles verkopen en toen niet gedaan.
had ik dat toen maar wel gedaan (ook al was de daling al begonnen).

had put opties ASML en die veel te vroeg verkocht. Daar had ik het verlies een beetje mee kunnen compenseren.

Nu ongeveer 33% cash, maar ga denk ik morgen toch echt nog meer verlies nemen. Zakt het verder dan hoop ik op lager niveau zelfde aantallen terug te kunnen kopen.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_191725819
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:41 schreef merry77 het volgende:
sta dit jaar nu op -5,5% en morgen nog niet meegerekend (verwacht -10%). terug naar niveau van 2016.
Baal daar best van. Al meerdere momenten gehad van zal ik alles verkopen en toen niet gedaan.
had ik dat toen maar wel gedaan (ook al was de daling al begonnen).

had put opties ASML en die veel te vroeg verkocht. Daar had ik het verlies een beetje mee kunnen compenseren.

Nu ongeveer 33% cash, maar ga denk ik morgen toch echt nog meer verlies nemen. Zakt het verder dan hoop ik op lager niveau zelfde aantallen terug te kunnen kopen.
Gewoon wat turbootjes short nemen. Maak je alles weer goed mee ^O^
pi_191725858
turbo's vind ik te risicovol. Zit normaal alleen in aandelen zelf.
Heb paar opties gekocht, maar had beter allemaal put opties kunnen kopen in plaats van voornamelijk calls.
En nu ben ik te laat. Beurs zal nog wel iets verder dalen, maar (hopelijk) niet te veel meer na de bloedrode dag van morgen (waar je te laat bent als je morgen nog puts wil ghaan kopen).
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_191725892
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:44 schreef merry77 het volgende:
turbo's vind ik te risicovol. Zit normaal alleen in aandelen zelf.
Heb paar opties gekocht, maar had beter allemaal put opties kunnen kopen in plaats van voornamelijk calls.
En nu ben ik te laat. Beurs zal nog wel iets verder dalen, maar (hopelijk) niet te veel meer na de bloedrode dag van morgen (waar je te laat bent als je morgen nog puts wil ghaan kopen).
Gisteren was je ook te laat en vandaag ook... maar morgen niet ;). Gaan nog harde klappen komen.
pi_191726011
Nog over deze correctie. Ik verkoop normaal ook niet omdat ik eigenlijk niet geloof dat je goed kunt timen. Ik koop slechts 1-2x per jaar bij als de fear and greed index onder de 20 staat.
Afgelopen jaar betekende dat dus maar 1 keer bijkopen. Ik vond de beurskoers wel erg hoog de afgelopen maanden dus ik zie dit als een gezonde correctie.
pi_191726021
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:31 schreef Qunix het volgende:

[..]

Dashboard met corona virus meldingen. Rechts onderin zie je in het groen degene die beter zijn geworden wat gestaag omhoog gaat. Het SIR model zegt dat eerst men ziek wordt en antistoffen aanmaakt om vervolgens het virus te onderdrukken. Zodra iedereen antistoffen aangemaakt heeft zal de ziek-wordende overtreffen en is er dus niks meer aan de hand. De kruising tussen zieken met doden en degene die beter zijn geworden is belangrijk. Dan verwacht ik dat de beurs weer in orde is.

[ afbeelding ]

Dus de groene lijn is het virus en verspreidt, rode lijn zijn degene met antistoffen en zodoende zullen degene die vatbaar zijn (blauwe lijn) reduceren.

Dus als er een ommekeer is, zal de markt weer wat stabieler worden (of naar boven gaan). En dat kan je zien in de link.
Waarom zou je antistoffen aanmaken als je het niet hebt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191726200
quote:
11s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:25 schreef Qunix het volgende:
Tesla after sales momenteel op -5% na sluitingstijd op 639.
Het moment om te gaan shorten O-)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191727945
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:24 schreef Qunix het volgende:

[..]

Verdubbelen naar 10%.
Zelfs dan gaat het hard, openen zo op 540 Pffft
pi_191728131
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom zou je antistoffen aanmaken als je het niet hebt?
Vaccin.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191728147
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:31 schreef Qunix het volgende:

[..]

Dashboard met corona virus meldingen. Rechts onderin zie je in het groen degene die beter zijn geworden wat gestaag omhoog gaat. Het SIR model zegt dat eerst men ziek wordt en antistoffen aanmaakt om vervolgens het virus te onderdrukken. Zodra iedereen antistoffen aangemaakt heeft zal de ziek-wordende overtreffen en is er dus niks meer aan de hand. De kruising tussen zieken met doden en degene die beter zijn geworden is belangrijk. Dan verwacht ik dat de beurs weer in orde is.
Ik geloof dat ik het na deze uitleg nu snap. Ik vraag me wel af of er nog een valkuil schuilt wat betreft de definitie van de populatie en dus de vatbaren. We observeren het gedrag van de epidemie in China (of wellicht alleen nog maar de Hubei regio). Het aantal cases in andere landen is te laag om conclusies aan te verbinden.

In andere woorden: de epidemie kan zich nog verplaatsen naar andere delen van de wereld en daar opleven, zoals we nu misschien al zien met Korea en Italie. Pas als je wereldwijd vaststelt welke regio's wel en niet getroffen worden, kun je iets zeggen over de duur van de epidemie wereldwijd gezien.
pi_191728196
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom zou je antistoffen aanmaken als je het niet hebt?
De blauwe lijn is het aantal vatbaren, niet de totale populatie. Binnen de definities van het model worden alle vatbaren blijkbaar ziek en genezen vervolgens of gaan dood.

Het grootste deel van de bevolking zal (hopelijk) niet vatbaar zijn en vallen dus buiten dit model. Ik heb er even op gegoogled maar het model lijkt vooral de interesse van wiskundigen te hebben en komt zeer academisch over. Ik weet niet of het bruikbaar is.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 februari 2020 @ 09:01:51 #249
862 Arcee
Look closer
pi_191728565
AEX 539,470 -20,51 -3,66% (9:00)
  vrijdag 28 februari 2020 @ 09:04:23 #250
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191728609
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:01 schreef Arcee het volgende:
AEX 539,470 -20,51 -3,66% (9:00)
Wat een overtrokken reactie. Mooi koopmoment.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')