Gelukkig is dat ook helemaal geen discussiepunt.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En dat is het ook, het is ook verdraaien van de feiten.
Hij wil geen massa import vanuit Afrika of andere arme niet europese landen, want dan krijg je dus gewoon Afrika hier.
Wil jij dat? Ja?
Nergens? Watquote:Nergens benoemd hij kleur.
Wat zou dat uitmaken? Waarom moet Europa "puur" (wit) blijven? Je beseft dat dat gewoon racistisch denken is?quote:Dan word er hier ergens boven verwezen over dominant blank.. wat is daar precies mis mee eigenlijk?
Europa is toch ook van oudsher overwegend blank? Moet dat dan ook helemaal verwaterd worden tot er geen "blank/wit" bestaat? Want die kant ga je dan op..
Wil je de cultuur beschermen of wil je het ras beschermen? Dat is niet hetzelfde hè.quote:Niets mis met een gezonde balans proberen te houden.
Ja racistisch natuurlijk.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gelukkig is dat ook helemaal geen discussiepunt.
[..]
Nergens? Wat.
[..]
Wat zou dat uitmaken? Waarom moet Europa "puur" (wit) blijven? Je beseft dat dat gewoon racistisch denken is?
[..]
Wil je de cultuur beschermen of wil je het ras beschermen? Dat is niet hetzelfde hè.
Jawel, ook. Maar dat is prima, dan kun je wel racistisch blijven en is de overgang minder groot voor jequote:Op maandag 24 februari 2020 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zal voortaan voorstander zijn van Europa overwegend zwart te maken, dat is geen racisme natuurlijk.
Dat is ook racistisch.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja racistisch natuurlijk.
Ik zal voortaan voorstander zijn van Europa overwegend zwart te maken, dat is geen racisme natuurlijk.
Pimmetjequote:Op maandag 24 februari 2020 10:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[ afbeelding ]
Ah het gaat om de interpretatie natuurlijk. Hoe iemand iets kan interpreteren is een persoonlijke opvatting, persoonlijke opvattingen die als feit worden bestempeld in de media.
Of je nu fan bent van Baudet of niet, ik vind het een zeer gevaarlijke ontwikkeling. Ik merk dat de pijlen niet meer op Wilders zijn gericht maar nu volop op Thierry staan want dat is het nieuwe gevaar natuurlijk. We hebben gezien hoe dat eerder is afgelopen met Fortuyn, en zo interpreteer ik deze hetze door de Volkskrant.
Dat is net zo goed racistisch natuurlijk. Maar wat is je punt nou?quote:Op maandag 24 februari 2020 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja racistisch natuurlijk.
Ik voel mij niet in een hoekje gezet, dat is jouw interpretatie.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Pimmetje.
Hoe is het afgelopen met Herben, Verdonk, Wilders etc?
Fortuyn is vermoord door een geflipte ecoterrorist, niet omdat hij artikel1 wilde afschaffen. Jij interpreteert deze hetze, waar Baudets woorden op waarde worden geschat, vooral als hetze zodat je je weer in een hoekje gezet kunt voelen.
Mooie samenvattingquote:Op maandag 24 februari 2020 09:23 schreef Isdatzo het volgende:
Ja hoor, Baudet die een rectificatie eist. Wat een ironie, na al de leugens en verdraaiingen uit zijn mond.
Nu is het echter gewoon zo dat in de uitspraken van Baudet weinig ruimte overlaten voor een andere interpretatie dan die van Righton: zijn hele betoog droop van het radicaal rechts complotdenken.
Maar nee hoor, Baudet heeft het "absoluut niet zo gezegd" en er worden hem nu "allemaal schandelijke leugens" "in de mond gelegd". Arme jongen toch![]()
! Misschien moet 'ie dan eens duidelijk vertellen wat hij wél bedoelt in plaats van in allemaal wollige bewoordingen omvolkingstheorieën prediken om vervolgens de keutels weer in te trekken wanneer het hem te heet onder de voeten wordt.
Het is keer op keer het zelfde: Baudet flirt met extreem rechtse denkbeelden en wanneer hij daarop aangesproken wordt reageert hij als door een wesp gestoken. "ZO BEDOELDE IK HET HELEMAAL NIET FRAMING DIT DAT LINKSE MEDIA".
Ik heb vooral moeite met jouw selectieve verontwaardiging. Want wanneer Baudet 'het partijkartel' in allerlei apocalyptische bewoordingen wegzet als een 'auto-immuunziekte' die ons van binnenuit kapotmaakt en een gevaar vormt voor het voortbestaan van Nederland, dan hoor ik je niet. Sterker, dan is de meute op FOK! het hartgrondig met hem eens.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik voel mij niet in een hoekje gezet, dat is jouw interpretatie.
We kunnen niet roepen dat partijen zoals Forum, PVV, FN, AFD etc aan stemmingsmakerij doen terwijl politici uit het andere kamp het ook doen? Wie is eigenlijk begonnen met het roepen dat Jan Maat, Wilders, Baudet etc. een racist en rechts-extremist was? Waren ze dat zelf?
Als je die mensen wegzet als de gevaarlijkste mensen van Nederland dan is het wachten totdat iemand zich geroepen voelt om daar actie op te ondernemen. En we vergeten dat dit democratisch gekozen politici zijn, die blijkbaar niets fout doen anders werden hun partijen wel verboden. Democratisch gekozen politici die de democratische weg prefereren om hun democratische standpunten duidelijk te maken, standpunten gedragen door miljoenen mensen in de maatschappij.
We moeten blij zijn dat mensen hun stem kunnen laten horen dmv. dit soort partijen, als je ze negeert, iets wat de kartel-partijen graag doen, is de kans groter dat ze andere manieren zullen zoeken om hun stem te laten horen met alle gevolgen van dien.
Niemand maakt zoveel 'stemming' als Baudet. Dat is prima, maar dan moeten hij of zijn aanhang ook niet zeuren over 'demoniseren'.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
We kunnen niet roepen dat partijen zoals Forum, PVV, FN, AFD etc aan stemmingsmakerij doen terwijl politici uit het andere kamp het ook doen? Wie is eigenlijk begonnen met het roepen dat Jan Maat, Wilders, Baudet etc. een racist en rechts-extremist was? Waren ze dat zelf?
Als je die mensen wegzet als de gevaarlijkste mensen van Nederland dan is het wachten totdat iemand zich geroepen voelt om daar actie op te ondernemen. En we vergeten dat dit democratisch gekozen politici zijn, die blijkbaar niets fout doen anders werden hun partijen wel verboden. Democratisch gekozen politici die de democratische weg prefereren om hun democratische standpunten duidelijk te maken, standpunten gedragen door miljoenen mensen in de maatschappij.
We moeten blij zijn dat mensen hun stem kunnen laten horen dmv. dit soort partijen, als je ze negeert, iets wat de kartel-partijen graag doen, is de kans groter dat ze andere manieren zullen zoeken om hun stem te laten horen met alle gevolgen van dien.
Wanneer je er rechts-extremistische ideeën op nahoudt dan is het niet zo gek dat men het beestje gewoon bij de naam gaat noemen hè. Dat heeft niks met stemmingmakerij van doen (iets waarvan de heer Baudet zelf ook niet vies is, overigens..).quote:Op maandag 24 februari 2020 10:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dan mag je toch eens wat beter opletten op mijn reacties Koos, als Baudet en/of Wilders weer eens wat hersenloos in de meute roept stoor ik mij er ook mateloos aan, en ook ik geef dan kritiek. Bij de "minder" opmerking van Wilders heb ik hem ook een mafklapper genoemd en onnodig om zich zo te verlagen. Beide heren en die partijen zijn niet heilig voor mij dat ik er blind achteraan loop, geloof mij ik stemde ook liever een andere partij of politicus maar die andere partijen staan te ver af van mijn mening of ben ik na jarenlang voorliegen helemaal zat.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb vooral moeite met jouw selectieve verontwaardiging. Want wanneer Baudet 'het partijkartel' in allerlei apocalyptische bewoordingen wegzet als een 'auto-immuunziekte' die ons van binnenuit kapotmaakt en een gevaar vormt voor het voortbestaan van Nederland, dan hoor ik je niet. Sterker, dan is de meute op FOK! het hartgrondig met hem eens.
Verdonk is best wel een aardig tijdje beveiligd geweest tijdens die TON-flop. En Wilders was ook allang dood geweest zonder beveiliging.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Pimmetje.
Hoe is het afgelopen met Herben, Verdonk, Wilders etc?
Fortuyn is vermoord door een geflipte ecoterrorist, niet omdat hij artikel1 wilde afschaffen. Jij interpreteert deze hetze, waar Baudets woorden op waarde worden geschat, vooral als hetze zodat je je weer in een hoekje gezet kunt voelen.
Mss is GO dan wat voor je? Wel rechts. Geen boreale meuk.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dan mag je toch eens wat beter opletten op mijn reacties Koos, als Baudet en/of Wilders weer eens wat hersenloos in de meute roept stoor ik mij er ook mateloos aan, en ook ik geef dan kritiek. Bij de "minder" opmerking van Wilders heb ik hem ook een mafklapper genoemd en onnodig om zich zo te verlagen. Beide heren en die partijen zijn niet heilig voor mij dat ik er blind achteraan loopt, geloof mij ik stemde ook liever een andere partij of politicus maar die andere partijen staan te ver af van mijn mening of ben ik na jarenlang voorliegen helemaal zat.
Het is niet makkelijk als "rechts" persoon als je je niet kan identificeren in de VVD en het CDA en met Baudet en Wilders zit opgescheept. Vaak zijn de aanvallen terecht op die gasten, maar vaak ook zwaar overdreven.
Baudet is een elitaire corpsbal en persoonlijk ben ik geen fan van hem als persoon. Het is de partij waar ik op stem, maar ik zal er geen traan om laten als ze die man vervangen door een meer integer persoon. Maar naar mijn mening zit het probleem niet alleen bij Baudet, ja hij maakt stemming, en ja hij moet eens beter letten op zijn uitspraken, alleen is het niet alleen Baudet die daar schuldig aan is. Het andere kamp is niet roomser dan de paus.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niemand maakt zoveel 'stemming' als Baudet. Dat is prima, maar dan moeten hij of zijn aanhang ook niet zeuren over 'demoniseren'.
Alles valt tegenwoordig onder rechts-extremistische ideeën. Woorden en zinnen worden compleet uit de context getrokken indien het als doel kan dienen Baudet en forum te demoniseren.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer je er rechts-extremistische ideeën op nahoudt dan is het niet zo gek dat men het beestje gewoon bij de naam gaat noemen hè. Dat heeft niks met stemmingmakerij van doen (iets waarvan de heer Baudet zelf ook niet vies is, overigens..).
Het vervelende is alleen dat Baudet het in dusdanig vage bewoordingen doet dat iedereen wel weet wat hij bedoelt maar het heel lastig is om hem erop aan te spreken. Doe je dat wel, dan heeft hij het 'niet zo bedoeld' en wordt hij 'verkeerd geïnterpreteerd'. Hoe hij het wel bedoelde laat hij in het midden, maar eigenlijk is dat wel duidelijk.
Nee, niet alles. Het uitsprakenpallet van Baudet alleen wel.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Alles valt tegenwoordig onder rechts-extremistische ideeën.
Kleine partijen vind ik een weggegooide stem. Niet dat een stem op de PVV of Forum nu veel zal veranderen.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Mss is GO dan wat voor je? Wel rechts. Geen boreale meuk.
Dat spelen ze heel slim. Je ziet hoe effectief dat is in bijvoorbeeld de klimaatdiscussie of het stikstofverhaal: de feiten zijn zo niet meer relevant.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:46 schreef speknek het volgende:
Baudet (en Trump/Miller/Bannon waar hij veel van afkijkt) zijn niet gevaarlijk omdat ze onversneden racistisch zijn, dat kan iedereen wel zien, maar omdat ze de instituties van de rechtstaat aanvallen. Het onderwijs, de pers, de ambtenarij en de rechterlijke macht moeten het voortdurend ontgelden, zeg maar iedereen die ze tot de orde kan roepen, totdat deze instituties zodanig verzwakt zijn dat de zin doorgedrukt kan worden.
Daar is juist veeeel te weinig aandacht voor.
Er is dus wel een alternatief naast Baudet en Wilders. En eerlijk is eerlijk, op dit moment speelt Otten een belangrijkere rol in de EK dan Forum.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Kleine partijen vind ik een weggegooide stem. Niet dat een stem op de PVV of Forum nu veel zal veranderen.
Dat riepen ze toen ook over Fortuyn, tot de dood van die man en de verkiezingen erna waren die rechts-extremistische uitspraken opeens te vinden in de vele verkiezingsprogramma's van andere partijen.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, niet alles. Het uitsprakenpallet van Baudet alleen wel.
Voor Wilders is niet echt een alternatief, ja zodra Wilders stopt (met alle dank wat hij voor Nederland heeft betekend) en Bosma het overneemt. Baudet zouden ze in bescherming moeten nemen door hem postzegels te laten plakken, die man maakt met elke tweet/uitspraak meer kapot dan dat hij oplost.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is dus wel een alternatief naast Baudet en Wilders. En eerlijk is eerlijk, op dit moment speelt Otten een belangrijkere rol in de EK dan Forum.
Ik zou hem niet zomaar uitvlakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |