abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191641408
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Dat zou onderaan m'n lijst van prioriteiten staan. We verwachten een epidemie, geen nucleaire oorlog. Lijkt me sterk dat waterzuiveringsinstallaties stilvallen door een ziekte die vooral ouderen en zieken doodt.
Dit dus, het lijkt hier wel alsof Ebola on sterods onderweg is. Zelfs in het geval dat het sterftepercentage 5% is blijven er ruim voldoende mensen beschikbaar om nutsvoorzieningen en voedsel distributie te verzekeren.

En zo niet dan breekt de pleuris wel zo ongelofelijk uit dat je weinig doet met je waterzuiveringstabletjes, dan heerst er anarchie en heb je meer aan een vlammenwerper. Maar wat een dramaqueen met een vlammenwerper moet is dan de volgende vraag.

Laat ik een beroemd filosoof aanhalen:

"don't panic"
  zondag 23 februari 2020 @ 08:59:59 #182
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191641410
hebben jullie op sociale media iets van die recoverde chinezen vernomen?
pi_191641443
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hoe krijgen mensen als jij het voor elkaar om tijdens een periode van escalatie nog je kop in het zand te steken? Dat is een talent hoor.
je kan wel paniekerig gaan doen maar je schiet er niks mee op, veel berichten zijn speculatie, symptomen liggen dicht bij andere ziekten (wat zorgt voor false positives)

als je vanuit overheid nu al paniek gaat zaaien krijgt, denk ik, de economie een nog vl hardere klap dan wanneer je dat pas bij het eerste bevestigde geval doet, en de stress die paniek veroorzaakt kan ook aanjager zijn om ziek te worden..
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_191641450
quote:

[..]

[..]

Dat zou onderaan m'n lijst van prioriteiten staan. We verwachten een epidemie, geen nucleaire oorlog. Lijkt me sterk dat waterzuiveringsinstallaties stilvallen door een ziekte die vooral ouderen en zieken doodt.
Misschien zou het virus in het drinkwater kunnen komen?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191641462
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:04 schreef mschol het volgende:

[..]

je kan wel paniekerig gaan doen maar je schiet er niks mee op, veel berichten zijn speculatie, symptomen liggen dicht bij andere ziekten (wat zorgt voor false positives)

als je vanuit overheid nu al paniek gaat zaaien krijgt, denk ik, de economie een nog vl hardere klap dan wanneer je dat pas bij het eerste bevestigde geval doet, en de stress die paniek veroorzaakt kan ook aanjager zijn om ziek te worden..
Haha ja als het RIVM zegt: "hey het zit in Itali, dat is heel erg dichtbij. Bereid u voor op een lockdown beste bevolking" , dan wordt het blinde paniek natuurlijk.
pi_191641495
http://edition.cnn.com/2012/05/12/us/journal-avian-flu/index.html

quote:
But a number of scientists are stepping forward to say it is not worth it -- and that this research could actually bring us closer to that nightmare.
pi_191641496
quote:

[..]

[..]

Ik had al een waterzuiveringsapparaat in huis voor iets anders (vakantie in de middel of nowhere), dus die heb ik maar in de bak met spullen erbij gedaan.
Maar volgens mij is het probleem niet zozeer dat er mensen dood gaan, maar als 20% van de bevolking (of zelfs meer) ziek thuis zit, en dan ook 20% in the quarantaine omdat een familielid ziek is, dan wordt het heel moeilijk om de maatschappij te laten draaien zoals het normaal gaat hoor. Ik neem aan dat nutsvoorzieningen wel een prioriteit zullen zijn, maar kan me voorstellen dat er problemen komen met tijdelijk flinke persooneelstekorten.
pi_191641502
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:10 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ik had al een waterzuiveringsapparaat in huis voor iets anders (vakantie in de middel of nowhere), dus die heb ik maar in de bak met spullen erbij gedaan.
Maar volgens mij is het probleem niet zozeer dat er mensen dood gaan, maar als 20% van de bevolking (of zelfs meer) ziek thuis zit, en dan ook 20% in the quarantaine omdat een familielid ziek is, dan wordt het heel moeilijk om de maatschappij te laten draaien zoals het normaal gaat hoor. Ik neem aan dat nutsvoorzieningen wel een prioriteit zullen zijn, maar kan me voorstellen dat er problemen komen met tijdelijk flinke persooneelstekorten.
Dat is allemaal luxe en de mens past zich aan, grappig genoeg moet men. Kijk in WO2, genoeg bedrijven die over de kop gingen of creatief wat anders gingen doen. Of men ging weer met producten betalen en genoeg vrouwen in natura
pi_191641508
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Haha ja als het RIVM zegt: "hey het zit in Itali, dat is heel erg dichtbij. Bereid u voor op een lockdown beste bevolking" , dan wordt het blinde paniek natuurlijk.
Ja, het laatste wat je wil is natuurlijk dat iedereen in paniek de winkels leeg gaat kopen en/of op reis om onder een lockdown uit te komen...
pi_191641531
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:11 schreef funnywell het volgende:

[..]

Dat is allemaal luxe en de mens past zich aan, grappig genoeg moet men. Kijk in WO2, genoeg bedrijven die over de kop gingen of creatief wat anders gingen doen. Of men ging weer met producten betalen en genoeg vrouwen in natura
Dit snap ik niet helemaal. Drinkwater en bijvoorbeeld levering van voedsel is toch geen luxe? Volgens mij stierven er zo’n 20.000 mensen in ‘44/‘45 toen de levering van voedsel beperkt werd. Ik verwacht echt niet dat het zo erg zal worden, maar zie het wel gebeuren dat er tekorten ontstaan in de winkels.

En als het even kan zou ik het liever vermijden dat ik in natura moet gaan betalen voor dingen 🙈
pi_191641539
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:17 schreef dodoria het volgende:
maar zie het wel gebeuren dat er tekorten ontstaan in de winkels.
Dan ga je toch een keertje naar de chinees
pi_191641544
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Dan ga je toch een keertje naar de chinees
Daar komt toch niemand meer nu, dus lijkt me best een veilige optie 👍
pi_191641549
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:19 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]

Das toch toch niet goed!? -O-
Nee je tags zijn verkeerd
pi_191641552
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

ik denk dat je de reactie van de bevolking daarmee ernstig onderschat..

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:19 schreef dodoria het volgende:

[..]

Daar komt toch niemand meer nu, dus lijkt me best een veilige optie 👍
goed idee, vanavond chinees :9
  zondag 23 februari 2020 @ 09:20:27 #196
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191641555
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:04 schreef mschol het volgende:

[..]

Niks paniekerig. Het aanleggen van een noodvoorraad heeft niks met paniek te maken maar alles met het voorkomen van gedoe op het moment dat de paniek uitbreekt. Op ons continent vindt er een lockdown plaats as we speak.

Ik vind het persoonlijk erg respectloos om mensen van paniekgedrag te betichten in deze kwestie en er gaat mijns inziens een soort vals gevoel van superioriteit vanuit "ik ben niet zo'n gekkie, ik houd mijn hoofd gewoon koel".

Bedenk je ook dat er mensen zijn die er geen zin in hebben om halsoverkop zaken te moeten regelen als het hier ook in grote getale komt en de paniek wel uitbreekt (zeer reel scenario). Bedenk je vervolgens dat er ook mensen zijn die door onderliggende gezondheidsproblemen niet op een infectie met dit virus zitten te wachten.
pi_191641579
Je hoeft niet hysterisch te zijn om wat water, desinfectiemiddelen en toiletpapier in te slaan. Och, en een extra zak hondenvoer staat ook niemand in de weg.

Gezichtsmaskers vind ik nog een stap te ver. Alhoewel de prijzen echt achterlijk hoog en alle webwinkels al redelijk uitverkocht zijn.

Ben niet zo bang voor het virus, eerder voor massahysterie.
pi_191641587
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nee je tags zijn verkeerd
:D
  zondag 23 februari 2020 @ 09:23:34 #199
396550 Richestorags
pi_191641589
Zuid-Korea zit nu op 602... Dat betekent +166 voor vandaag alleen al. Dat land gaat het zwaar krijgen. En het betekent ook dat we nu een bevestiging zien van de leugens van die kut CCP.
pi_191641599
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:23 schreef Richestorags het volgende:
Zuid-Korea zit nu op 602... Dat betekent +166 voor vandaag alleen al. Dat land gaat het zwaar krijgen.
Die gasten van die kerk hebben wel de bevestiging gekregen dat ze de verkeerde aanbidden, dat is dan wel weer een voordeel
  zondag 23 februari 2020 @ 09:26:23 #201
396550 Richestorags
pi_191641611
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:24 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Die gasten van die kerk hebben wel de bevestiging gekregen dat ze de verkeerde aanbidden, dat is dan wel weer een voordeel
Nee hoor. Gelovigen vinden altijd wel een twist om het te rechtvaardigen. Zondige gedachten gehad, niet vaak genoeg gebeden, name it.
pi_191641622
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:46 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als dat gebeurt is er idd weinig meer aan te doen. Wegens de lange incubatietijd is de kans wrs. 99% dat jij ook bent besmet als een van de gezinsleden symptomen gaat vertonen.
Dus wat je in dit geval dan moet doen, ik zou het niet weten.
Hoe ga je je familielid verzorgen (al je zelf immuun blijkt), want ziekenhuizen zullen overvol zijn.
Welke medicatie helpt?
Ik begrijp dat het voor de meeste gezonde mensen gewoon een kwestie van uitzieken is, zoals met een griep. Alleen als je longontsteking of erger krijgt zou je inderdaad naar een ziekenhuis moeten. Waar natuurlijk geen bed meer vrij is als het een epidemie is... ik denk dat je daar niks aan kan doen.
  zondag 23 februari 2020 @ 09:28:04 #203
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191641628
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:05 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Misschien zou het virus in het drinkwater kunnen komen?
Hoe? Het water wordt niet behandeld om specifieke virussen of bacterien te doden of verwijderen, maar om alles te doden. Acanthamoeba wordt soms in leidingwater gevonden, maar dat is een amoebe, die zijn veel moeilijker te doden, zeker in het cyste stadium.
are we infinite or am I alone
pi_191641633
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Niks paniekerig. Het aanleggen van een noodvoorraad heeft niks met paniek te maken maar alles met het voorkomen van gedoe op het moment dat de paniek uitbreekt. Op ons continent vindt er een lockdown plaats as we speak.

Ik vind het persoonlijk erg respectloos om mensen van paniekgedrag te betichten in deze kwestie en er gaat mijns inziens een soort vals gevoel van superioriteit vanuit "ik ben niet zo'n gekkie, ik houd mijn hoofd gewoon koel".

Bedenk je ook dat er mensen zijn die er geen zin in hebben om halsoverkop zaken te moeten regelen als het hier ook in grote getale komt en de paniek wel uitbreekt (zeer reel scenario). Bedenk je vervolgens dat er ook mensen zijn die door onderliggende gezondheidsproblemen niet op een infectie met dit virus zitten te wachten.
ik zal niemand als "gekkie" neerzetten of dat ik superieur ben ofzo; doe wat je niet laten kan, maar ga geen paniek lopen zaaien door rondbazuinen dat men maar voorraden moet aanleggen want het is in italie;
het nu al aanleggen van voorraden in NL is m.i. paniekgedrag

als je een kwetsbare groep bent (ouder of bv longpatient), dan snap ik dat je e.v.t. iets voorzichtiger bent al vind ik dat nu ook al erg voorbarig
  zondag 23 februari 2020 @ 09:31:05 #205
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191641660
pi_191641677
http://www.cidrap.umn.edu(...)airborne-spread-h5n1

Na 5 mutaties al een airborne spreader, kan met deze net zo gaan. Of is het al doordat het in een lab al gemodificeerd is.
  zondag 23 februari 2020 @ 09:34:55 #207
396550 Richestorags
pi_191641692
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:28 schreef mschol het volgende:

[..]

ik zal niemand als "gekkie" neerzetten of dat ik superieur ben ofzo; doe wat je niet laten kan, maar ga geen paniek lopen zaaien door rondbazuinen dat men maar voorraden moet aanleggen want het is in italie;
het nu al aanleggen van voorraden in NL is m.i. paniekgedrag

als je een kwetsbare groep bent (ouder of bv longpatient), dan snap ik dat je e.v.t. iets voorzichtiger bent al vind ik dat nu ook al erg voorbarig
Het is niet slechts in Itali. Zuid-Korea is gigantisch aan het afglijden. Er gaan gewoon dagelijks vluchten van en naar Zuid-Korea. Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid verkeer van en naar Itali dagelijks, vanuit heel Europa. n besmet persoon levert zo'n 3 nieuwe besmettingen op. Er hoeft maar n besmette Italiaan naar Nederland te reizen en we kunnen drie besmettingen hebben. Die kunnen nog voordat ze symptomen hebben drie anderen per persoon besmetten en we hebben er al 12. Etc. Etc. Etc.

Daarnaast was het voor de mensen in Itali een maand geleden helemaal in China. Voor de mensen in Iran idem dito. Zij zijn nu ook met de realiteit geconfronteerd.
pi_191641701
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:59 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Dit dus, het lijkt hier wel alsof Ebola on sterods onderweg is. Zelfs in het geval dat het sterftepercentage 5% is blijven er ruim voldoende mensen beschikbaar om nutsvoorzieningen en voedsel distributie te verzekeren.

En zo niet dan breekt de pleuris wel zo ongelofelijk uit dat je weinig doet met je waterzuiveringstabletjes, dan heerst er anarchie en heb je meer aan een vlammenwerper. Maar wat een dramaqueen met een vlammenwerper moet is dan de volgende vraag.

Laat ik een beroemd filosoof aanhalen:

"don't panic"
Nou, mijn vlammenwerper laat ik voorlopig nog even in de kast hoor! Misschien wel handig om dingen te ontsmetten straks 🔥🔥🔥
  zondag 23 februari 2020 @ 09:37:42 #209
396550 Richestorags
pi_191641706
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:36 schreef dodoria het volgende:

[..]

Nou, mijn vlammenwerper laat ik voorlopig nog even in de kast hoor! Misschien wel handig om dingen te ontsmetten straks 🔥🔥🔥
Of je knaks ff snel mee op te warmen :7
  zondag 23 februari 2020 @ 09:38:30 #210
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191641711
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:32 schreef funnywell het volgende:
http://www.cidrap.umn.edu(...)airborne-spread-h5n1

Na 5 mutaties al een airborne spreader, kan met deze net zo gaan. Of is het al doordat het in een lab al gemodificeerd is.
Ja duh, het is airborne, net als oa elk griep virus, de mazelen, de virussen die de gewone verkoudheid veroorzaken etc. Airborne betekent gewoon dat het via de lucht verspreid kan worden, meestal via hoesten en niezen.
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')