abonnement Unibet Coolblue
  zondag 23 februari 2020 @ 06:53:21 #151
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_191641025
BNODesk twitterde op zondag 23-02-2020 om 06:55:00 North Korea orders cargo arriving in the country to be isolated for 10 days and fully disinfected to prevent coronavirus. This follows an order to quarantine foreigners for 30 days - Yonhap/Kyodo reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_191641045
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 06:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dit !, contained mijn hoela. Zie begin van deze reeks. Was al duidelijk dat China aan het rommelen was met cijfers. Terwijl steden in een lockdown gingen.
In Korea komen nu de betere cijfers binnen (en die zijn niet best). Valt me trouwens op dat we van een stabiele 2.1 % opeens op een 3.1 % kill-ratio zitten ???!!
------------------------
Heb mijn eerste order via AliExpress moeten cancelen. Bedrijf lijkt opeens afgesneden te zijn van de buitenwereld. Zelfs na 30 dagen is geen enkel contact meer mogelijk.

Zal nu in N-Itali niet veel beter zijn.
Wat ik niet begrijp is waarom het RIVM niet met wat massale common sence voorlichting komt die geen drol kost en waar we de uitbraak zo klein mogelijk mee kunnen houden. Was je handen vaker, zit niet aan je gezicht, ga niet bij je ouders op bezoek als je moet kuchen enz enz. Geef een duidelijk overzicht van de symptomen, maar zeg erbij dat zelfdiagnose onbetrouwbaar is en dat je je huisarts moet bellen. Maar daar wachten we lekker mee tot het kalf verdronken is.
pi_191641047
Samenvatting Zuid Korea:
- 123 nieuw, totaal nu 556.
- 2 nieuwe doden, totaal nu 4.
- 75 van de nieuwe gevallen gelinkt met de kerk/secte.
- van de 48 andere is niet bekend hoe (door wie) ze besmet raakten.
- in totaal 22633 personen getest, 16038 negatief, 556 positief, resultaat nog niet bekend voor 6039 personen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_191641076
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat ik niet begrijp is waarom het RIVM niet met wat massale common sence voorlichting komt die geen drol kost en waar we de uitbraak zo klein mogelijk mee kunnen houden. Was je handen vaker, zit niet aan je gezicht, ga niet bij je ouders op bezoek als je moet kuchen enz enz. Geef een duidelijk overzicht van de symptomen, maar zeg erbij dat zelfdiagnose onbetrouwbaar is en dat je je huisarts moet bellen. Maar daar wachten we lekker mee tot het kalf verdronken is.
Het optimale tijdstip daarvoor lijkt me nadat er gevallen opduiken in Nederland. Dan krijgt het de meeste aandacht en nemen mensen het ook ernstig.
En hoe lang duurt het voordat "prevention fatigue" optreedt? Je wil niet dat iedereen zich aan de regels houdt wanneer er nog geen besmettingen zijn, maar de naleving begint te zakken op het moment dat het risico het hoogst is.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_191641100
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het optimale tijdstip daarvoor lijkt me nadat er gevallen opduiken in Nederland. Dan krijgt het de meeste aandacht en nemen mensen het ook ernstig.
En hoe lang duurt het voordat "prevention fatigue" optreedt? Je wil niet dat iedereen zich aan de regels houdt wanneer er nog geen besmettingen zijn, maar de naleving begint te zakken op het moment dat het risico het hoogst is.
Ik probeer nu al een week niet meer in m'n ogen te wrijven, maar heb je enig idee hoe moeilijk dat is?
pi_191641172
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik probeer nu al een week niet meer in m'n ogen te wrijven, maar heb je enig idee hoe moeilijk dat is?
Lol, ja, vorige week nog gemerkt toen ik het dak repareerde. Twee uur lang last van m'n contactlens maar niet kunnen wrijven omdat m'n handen te vuil waren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_191641174
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat ik niet begrijp is waarom het RIVM niet met wat massale common sence voorlichting komt die geen drol kost en waar we de uitbraak zo klein mogelijk mee kunnen houden. Was je handen vaker, zit niet aan je gezicht, ga niet bij je ouders op bezoek als je moet kuchen enz enz. Geef een duidelijk overzicht van de symptomen, maar zeg erbij dat zelfdiagnose onbetrouwbaar is en dat je je huisarts moet bellen. Maar daar wachten we lekker mee tot het kalf verdronken is.
Het probleem is dat men het niet zeker weet. Dit is iets nieuws. Het oude coronavirus als SARS en in 2012 MERS was niet zo besmettelijk. Zat diep in het longweefsel en kwam met hoesten niet mee en was zeer slecht besmetbaar.

Maar nu is er een mutatie (of dit door de mens is gedaan who knows) gebeurt. Waardoor het virus net als de normale griep gewoon makkelijk ,zonder symptomen, te verspreiden is. Dit is compleet nieuw, dit is mens grootste vijand.

quote:
SARS was contained by isolating suspected cases, partly because it did not spread quickly, but also because those it infected became very ill before the virus moved into the upper respiratory system. That made cases easy to identify before the patients started spreading the virus. Flu pandemics, by contrast, are impossible to stop, largely because those infected with the virus spread it to others for days before they show any symptoms of infection.
https://www.nature.com/ne(...)-coronavirus-1.11513

Ik vraag me af of de wetenschappers die toen erbij betrokken waren en het voor het eerst vast gesteld hebben nu kunnen zeggen of deze identiek is en gemanipuleerd is of dit een compleet nieuw variant is.

quote:
The first case was a 60-year-old man admitted to the Dr Soliman Fakeeh Hospital in Jeddah, Saudi Arabia, on 13 June with severe pneumonia and acute renal failure, who died on 24 June. Post-mortem tests were negative for influenza and the other usual suspect viruses, so Ali Mohamed Zaki, a microbiologist at the hospital, ran a coronavirus test at the suggestion of Ron Fouchier, a virologist at Erasmus University Medical Centre in Rotterdam, the Netherlands, who had worked on the SARS virus.
http://content.time.com/t(...)1976_2112158,00.html

quote:
That works, but it can also lead to Frankenviruses that theoretically could escape the lab.
pi_191641176
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik probeer nu al een week niet meer in m'n ogen te wrijven, maar heb je enig idee hoe moeilijk dat is?
Ja inderdaad, super moeilijk! Ik zit steeds aan m’n mond merk ik nu....

Het kost echt wel een paar weken om gewoontes aan te passen in de maatschappij. Hoe lang heeft het wel geduurd voordat het gros van de mensen is overgaan op hoesten/niesen in je elleboog, of handen te wassen na het plassen?

Als we moeten stoppen met handen schudden, 3 kussen etcetera, dan kunnen we maar zo snel mogelijk beginnen met dat afleren.
pi_191641178
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:51 schreef funnywell het volgende:

[..]

Het probleem is dat men het niet zeker weet. Dit is iets nieuws. Het oude coronavirus als SARS en in 2012 MERS was niet zo besmettelijk. Zat diep in het longweefsel en kwam met hoesten niet mee en was zeer slecht besmetbaar.

Maar nu is er een mutatie (of dit door de mens is gedaan who knows) gebeurt. Waardoor het virus net als de normale griep gewoon makkelijk ,zonder symptomen, te verspreiden is. Dit is compleet nieuw, dit is mens grootste vijand.
[..]

https://www.nature.com/ne(...)-coronavirus-1.11513

Ik vraag me af of de wetenschappers die toen erbij betrokken waren en het voor het eerst vast gesteld hebben nu kunnen zeggen of deze identiek is en gemanipuleerd is of dit een compleet nieuw variant is.
[..]

Ik zou wel benieuwd zijn wat die Ron Fouchier denkt wat we nu het beste kunnen doen...
pi_191641185
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:55 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ik zou wel benieuwd zijn wat die Ron Fouchier denkt wat we nu het beste kunnen doen...
Dat zal die niet zomaar mogen denk ik

https://www.sciencemag.or(...)ht-over-h5n1-studies

Al ooit gezeik gehad zo te lezen
pi_191641190
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 00:09 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Wel grappig: de vorige uitbraak werd nog gewoon tacohoest de Mexicaanse griep genoemd en nu ben je opeens een racist als je zegt waar de griep vandaan komt :')
Die griep wordt in de rest van de wereld swine flu genoemd, omdat het onaardig was voor Mexico anders. Alleen in Nederland bleek de varkensvlees lobby sterker dan de Mexico-lobby, dus wij noemen het als enige Mexicaanse griep.
pi_191641193
En dit bericht van vorig jaar dat ze na 4 jaar weer verder mogen met onderzoek, ondanks gevaren dat het een nog gevaarlijker virus voor mens kan worden.

https://www.sciencemag.or(...)-risky-poised-resume
pi_191641195
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:58 schreef dodoria het volgende:

[..]

Die griep wordt in de rest van de wereld swine flu genoemd, omdat het onaardig was voor Mexico anders. Alleen in Nederland bleek de varkensvlees lobby sterker dan de Mexico-lobby, dus wij noemen het als enige Mexicaanse griep.
Of voor de moslimpjes
pi_191641199
Zou het niet nuttig zijn om zelf informatie hier te gaan verzamelen om voorbereid te zijn op de pandemie? Ik heb al een tijd geleden aanbevolen om voorraden aan te leggen, met name:
- water of middelen waarmee regenwater gezuiverd kan worden.
- voedsel voorraden
- hygine middelen, zoals bijv chloorbleek, etc
- contant geld, want kans op ontwrichting van het dagelijkse leven

"Onze" overheid is ofwel incapabel ofwel heeft er geen belang bij ons echt te helpen, we staan er dus alleen voor.
Dus graag tips hoe je de symptomen kunt herkennen en kunt onderscheiden van de "gewone griep".
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 23 februari 2020 @ 08:05:40 #166
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_191641211
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:01 schreef Oud_student het volgende:
Zou het niet nuttig zijn om zelf informatie hier te gaan verzamelen om voorbereid te zijn op de pandemie? Ik heb al een tijd geleden aanbevolen om voorraden aan te leggen, met name:
- water of middelen waarmee regenwater gezuiverd kan worden.
- voedsel voorraden
- hygine middelen, zoals bijv chloorbleek, etc
- contant geld, want kans op ontwrichting van het dagelijkse leven

"Onze" overheid is ofwel incapabel ofwel heeft er geen belang bij ons echt te helpen, we staan er dus alleen voor.
Dus graag tips hoe je de symptomen kunt herkennen en kunt onderscheiden van de "gewone griep".
Stel je niet zo aan.
Over een maand gaat dit topic uit als een nachtkaars en moeten jullie een andere hobby gaan zoeken :W
pi_191641217
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:01 schreef Oud_student het volgende:
Zou het niet nuttig zijn om zelf informatie hier te gaan verzamelen om voorbereid te zijn op de pandemie? Ik heb al een tijd geleden aanbevolen om voorraden aan te leggen, met name:
- water of middelen waarmee regenwater gezuiverd kan worden.
- voedsel voorraden
- hygine middelen, zoals bijv chloorbleek, etc
- contant geld, want kans op ontwrichting van het dagelijkse leven

"Onze" overheid is ofwel incapabel ofwel heeft er geen belang bij ons echt te helpen, we staan er dus alleen voor.
Dus graag tips hoe je de symptomen kunt herkennen en kunt onderscheiden van de "gewone griep".
En dan is t op na een maandje en wat dan, ach de dood kun je niet besodemieteren. Die komt je halen als t je tijd is.
pi_191641221
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:05 schreef kibo het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan.
Over een maand gaat dit topic uit als een nachtkaars en moeten jullie een andere hobby gaan zoeken :W
Ik hoop het, maar "better safe than sorry"

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:07 schreef funnywell het volgende:

[..]

En dan is t op na een maandje en wat dan, ach de dood kun je niet besodemieteren. Die komt je halen als t je tijd is.
Kan natuurlijk ook, gewoon op je zolderkamertje afwachten ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191641233
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:01 schreef Oud_student het volgende:
Zou het niet nuttig zijn om zelf informatie hier te gaan verzamelen om voorbereid te zijn op de pandemie? Ik heb al een tijd geleden aanbevolen om voorraden aan te leggen, met name:
- water of middelen waarmee regenwater gezuiverd kan worden.
- voedsel voorraden
- hygine middelen, zoals bijv chloorbleek, etc
- contant geld, want kans op ontwrichting van het dagelijkse leven

"Onze" overheid is ofwel incapabel ofwel heeft er geen belang bij ons echt te helpen, we staan er dus alleen voor.
Dus graag tips hoe je de symptomen kunt herkennen en kunt onderscheiden van de "gewone griep".
Ik ben het hier wel mee eens. Ik dacht er over om een nieuw topic hierover te openen, maar dacht dat dat vooral hoon opmerkingen aan zou trekken.

Ik heb het volgende:
-noodvoorraad eten voor 3 weken. Samen met wat we normaal in huis hebben denk ik dat we het, als het echt moet, net 2 maanden uit zouden kunnen houden zonder boodschappen (maar dan is het wel echt op rijst en bonen de laatste week).
-extra veel hygine middelen (vooral vloeibare zeep en bleek). En de informatie over welke ratio chloor/water nodig is voor ontsmetting.
-een waterzuiveringsding
-en de hele familie zit nu aan de vitamine pillen. Volgens mij scheelt het best wel om er nu voor te zorgen dat we nu gezond zijn. Straks ook griepprik voor het hele gezin voor de zekerheid.

-contant geld is nog wel een dingetje. Dat had ik wel altijd in huis, maar nu niet zo veel meer. Goeie tip!

Verder heb ik wel een duidelijk protocol voor als we thuis in lockdown zouden moeten. En hoe we onszelf zouden kunnen beschermen als we de straat op moeten. En ook hebben we de mogelijkheid om familieleden thuis in quarantaine te doen als het zou moeten (een slaapkamer afgesloten van de rest van het huis met eigen badkamer waar de zieken dan zouden kunnen verblijven. Maar voor dat laatste vraag ik mij af hoeveel zin dat heeft. Stel er zijn zieken in mijn stad en 1 van mijn gezinsleden wordt ziek. Dan kan deze wel snel in quarantaine gaan, maar de kans is groot dat 1 van de andere gezinsleden dan ook al besmet is. En als dat al niet zo zou zijn, dan zouden we eigenlijk het hele huis van onder tot boven ontsmetten, wat me niet te doen lijkt...
pi_191641242
YonhapNews twitterde op zondag 23-02-2020 om 08:15:03 S. Korea raises virus alert level to 'highest' as cases spike https://t.co/ef25Ryl2O4 reageer retweet
YonhapNews twitterde op zondag 23-02-2020 om 08:15:03 (URGENT) Moon says powerful measures should be taken against new coronavirus https://t.co/gWzt4PNBNc reageer retweet
pi_191641246
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:05 schreef kibo het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan.
Over een maand gaat dit topic uit als een nachtkaars en moeten jullie een andere hobby gaan zoeken :W
Dan zoeken we toch gewoon een andere hobby dan. En hoef ik lekker 6 maanden geen zeep en chloor te kopen, omdat ik me door mijn voorraad heen moet werken. Prima toch?
pi_191641259
BNODesk twitterde op zondag 23-02-2020 om 07:33:36 South Korean woman suspected of having coronavirus dies at a hospital in Daegu; if confirmed, it will be the country's 5th death - Yonhap reageer retweet
5 doden op 556 bevestigde gevallen. Maar dat kan nog stijgen natuurlijk.
De confirmed case fatality ratio in China was 2.3%, gebaseerd op 1023 doden onder 44415 bevestigde gevallen. Maar we weten niet hoeveel milde gevallen niet getest werden.

De beste schatting had van de passagiers en crew van de Diamond Princess kunnen komen, als men die nadat ze van het schip kwamen in quarantaine had gehouden. Qua samenstelling zijn ze geen representatief sample (teveel ouderen), maar dan zou je zeker weten dat alle besmette personen meegeteld werden.
Momenteel zijn die cijfers: 2 doden op 634 besmette personen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_191641283
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:05 schreef kibo het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan.
Over een maand gaat dit topic uit als een nachtkaars en moeten jullie een andere hobby gaan zoeken :W
Lekker. Dan kan ik eindelijk de vakantie naar Thailand boeken *O*

Tot die tijd veel rijst eten, want heb nu een kilootje of 4 en 80 rollen toiletpapier. En 20 flessen pepsi max haha. En een kilo pasta.

Vd week maar wat soep in blik halen.

Dat wordt smullen tijdens de lockdown. En zo niet, dan heb ik veel rijst te eten dit jaar.
pi_191641339
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:16 schreef dodoria het volgende:

[..]

Verder heb ik wel een duidelijk protocol voor als we thuis in lockdown zouden moeten. En hoe we onszelf zouden kunnen beschermen als we de straat op moeten. En ook hebben we de mogelijkheid om familieleden thuis in quarantaine te doen als het zou moeten (een slaapkamer afgesloten van de rest van het huis met eigen badkamer waar de zieken dan zouden kunnen verblijven. Maar voor dat laatste vraag ik mij af hoeveel zin dat heeft. Stel er zijn zieken in mijn stad en 1 van mijn gezinsleden wordt ziek. Dan kan deze wel snel in quarantaine gaan, maar de kans is groot dat 1 van de andere gezinsleden dan ook al besmet is. En als dat al niet zo zou zijn, dan zouden we eigenlijk het hele huis van onder tot boven ontsmetten, wat me niet te doen lijkt...
Als dat gebeurt is er idd weinig meer aan te doen. Wegens de lange incubatietijd is de kans wrs. 99% dat jij ook bent besmet als een van de gezinsleden symptomen gaat vertonen.
Dus wat je in dit geval dan moet doen, ik zou het niet weten.
Hoe ga je je familielid verzorgen (al je zelf immuun blijkt), want ziekenhuizen zullen overvol zijn.
Welke medicatie helpt?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191641347
Spannend he
pi_191641351
globaltimesnews twitterde op zondag 23-02-2020 om 03:03:29 At least 12 collective #coronavirus outbreaks took place in companies after businesses gradually resumed across China, with 15 confirmed infections and over 514 being quarantined: media report https://t.co/muKQHaLj7P reageer retweet
Toen "Steve" dit zag: "so this is happening, while there are only 18 new cases outside Hubei??" waarna hij over tensions tussen local en central government begon.
Blijkbaar beseft ie niet dat "took place" ook twee weken geleden kan zijn...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  zondag 23 februari 2020 @ 08:51:15 #177
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191641358
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:05 schreef kibo het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan.
Over een maand gaat dit topic uit als een nachtkaars en moeten jullie een andere hobby gaan zoeken :W
Hoe krijgen mensen als jij het voor elkaar om tijdens een periode van escalatie nog je kop in het zand te steken? Dat is een talent hoor.
pi_191641384
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hoe krijgen mensen als jij het voor elkaar om tijdens een periode van escalatie nog je kop in het zand te steken? Dat is een talent hoor.
"Onze" overheid geleid door het RIVM doet hetzelfde, blijkbaar moet er koste wat het koste mooi weer gespeeld worden. Misschien is men bang voor paniek, maar wat de overheid nu doet draagt bij aan groeiend wantrouwen.
Men zou beter eerlijke voorlichting en tips aan de bevolking kunnen geven
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191641391
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:01 schreef Oud_student het volgende:
- water of middelen waarmee regenwater gezuiverd kan worden.
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:16 schreef dodoria het volgende:
-een waterzuiveringsding
Dat zou onderaan m'n lijst van prioriteiten staan. We verwachten een epidemie, geen nucleaire oorlog. Lijkt me sterk dat waterzuiveringsinstallaties stilvallen door een ziekte die vooral ouderen en zieken doodt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_191641397
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:55 schreef Oud_student het volgende:

[..]

"Onze" overheid geleid door het RIVM doet hetzelfde, blijkbaar moet er koste wat het koste mooi weer gespeeld worden. Misschien is men bang voor paniek, maar wat de overheid nu doet draagt bij aan groeiend wantrouwen.
Men zou beter eerlijke voorlichting en tips aan de bevolking kunnen geven
Aan de andere kant: bij paniek zouden de schappen in de supermarkt aardig leeg kunnen zijn.

Nu kunnen we ons boodschappenkarretje lekker vullen en ons rustig voorbereiden op wat komen gaat.
pi_191641408
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Dat zou onderaan m'n lijst van prioriteiten staan. We verwachten een epidemie, geen nucleaire oorlog. Lijkt me sterk dat waterzuiveringsinstallaties stilvallen door een ziekte die vooral ouderen en zieken doodt.
Dit dus, het lijkt hier wel alsof Ebola on sterods onderweg is. Zelfs in het geval dat het sterftepercentage 5% is blijven er ruim voldoende mensen beschikbaar om nutsvoorzieningen en voedsel distributie te verzekeren.

En zo niet dan breekt de pleuris wel zo ongelofelijk uit dat je weinig doet met je waterzuiveringstabletjes, dan heerst er anarchie en heb je meer aan een vlammenwerper. Maar wat een dramaqueen met een vlammenwerper moet is dan de volgende vraag.

Laat ik een beroemd filosoof aanhalen:

"don't panic"
  zondag 23 februari 2020 @ 08:59:59 #182
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191641410
hebben jullie op sociale media iets van die recoverde chinezen vernomen?
pi_191641443
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hoe krijgen mensen als jij het voor elkaar om tijdens een periode van escalatie nog je kop in het zand te steken? Dat is een talent hoor.
je kan wel paniekerig gaan doen maar je schiet er niks mee op, veel berichten zijn speculatie, symptomen liggen dicht bij andere ziekten (wat zorgt voor false positives)

als je vanuit overheid nu al paniek gaat zaaien krijgt, denk ik, de economie een nog vl hardere klap dan wanneer je dat pas bij het eerste bevestigde geval doet, en de stress die paniek veroorzaakt kan ook aanjager zijn om ziek te worden..
pi_191641450
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Dat zou onderaan m'n lijst van prioriteiten staan. We verwachten een epidemie, geen nucleaire oorlog. Lijkt me sterk dat waterzuiveringsinstallaties stilvallen door een ziekte die vooral ouderen en zieken doodt.
Misschien zou het virus in het drinkwater kunnen komen?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191641462
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:04 schreef mschol het volgende:

[..]

je kan wel paniekerig gaan doen maar je schiet er niks mee op, veel berichten zijn speculatie, symptomen liggen dicht bij andere ziekten (wat zorgt voor false positives)

als je vanuit overheid nu al paniek gaat zaaien krijgt, denk ik, de economie een nog vl hardere klap dan wanneer je dat pas bij het eerste bevestigde geval doet, en de stress die paniek veroorzaakt kan ook aanjager zijn om ziek te worden..
Haha ja als het RIVM zegt: "hey het zit in Itali, dat is heel erg dichtbij. Bereid u voor op een lockdown beste bevolking" , dan wordt het blinde paniek natuurlijk.
pi_191641495
http://edition.cnn.com/2012/05/12/us/journal-avian-flu/index.html

quote:
But a number of scientists are stepping forward to say it is not worth it -- and that this research could actually bring us closer to that nightmare.
pi_191641496
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]


[..]

Dat zou onderaan m'n lijst van prioriteiten staan. We verwachten een epidemie, geen nucleaire oorlog. Lijkt me sterk dat waterzuiveringsinstallaties stilvallen door een ziekte die vooral ouderen en zieken doodt.
Ik had al een waterzuiveringsapparaat in huis voor iets anders (vakantie in de middel of nowhere), dus die heb ik maar in de bak met spullen erbij gedaan.
Maar volgens mij is het probleem niet zozeer dat er mensen dood gaan, maar als 20% van de bevolking (of zelfs meer) ziek thuis zit, en dan ook 20% in the quarantaine omdat een familielid ziek is, dan wordt het heel moeilijk om de maatschappij te laten draaien zoals het normaal gaat hoor. Ik neem aan dat nutsvoorzieningen wel een prioriteit zullen zijn, maar kan me voorstellen dat er problemen komen met tijdelijk flinke persooneelstekorten.
pi_191641502
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:10 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ik had al een waterzuiveringsapparaat in huis voor iets anders (vakantie in de middel of nowhere), dus die heb ik maar in de bak met spullen erbij gedaan.
Maar volgens mij is het probleem niet zozeer dat er mensen dood gaan, maar als 20% van de bevolking (of zelfs meer) ziek thuis zit, en dan ook 20% in the quarantaine omdat een familielid ziek is, dan wordt het heel moeilijk om de maatschappij te laten draaien zoals het normaal gaat hoor. Ik neem aan dat nutsvoorzieningen wel een prioriteit zullen zijn, maar kan me voorstellen dat er problemen komen met tijdelijk flinke persooneelstekorten.
Dat is allemaal luxe en de mens past zich aan, grappig genoeg moet men. Kijk in WO2, genoeg bedrijven die over de kop gingen of creatief wat anders gingen doen. Of men ging weer met producten betalen en genoeg vrouwen in natura
pi_191641508
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Haha ja als het RIVM zegt: "hey het zit in Itali, dat is heel erg dichtbij. Bereid u voor op een lockdown beste bevolking" , dan wordt het blinde paniek natuurlijk.
Ja, het laatste wat je wil is natuurlijk dat iedereen in paniek de winkels leeg gaat kopen en/of op reis om onder een lockdown uit te komen...
pi_191641531
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:11 schreef funnywell het volgende:

[..]

Dat is allemaal luxe en de mens past zich aan, grappig genoeg moet men. Kijk in WO2, genoeg bedrijven die over de kop gingen of creatief wat anders gingen doen. Of men ging weer met producten betalen en genoeg vrouwen in natura
Dit snap ik niet helemaal. Drinkwater en bijvoorbeeld levering van voedsel is toch geen luxe? Volgens mij stierven er zo’n 20.000 mensen in ‘44/‘45 toen de levering van voedsel beperkt werd. Ik verwacht echt niet dat het zo erg zal worden, maar zie het wel gebeuren dat er tekorten ontstaan in de winkels.

En als het even kan zou ik het liever vermijden dat ik in natura moet gaan betalen voor dingen 🙈
pi_191641539
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:17 schreef dodoria het volgende:
maar zie het wel gebeuren dat er tekorten ontstaan in de winkels.
Dan ga je toch een keertje naar de chinees
pi_191641544
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Dan ga je toch een keertje naar de chinees
Daar komt toch niemand meer nu, dus lijkt me best een veilige optie 👍
pi_191641549
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:19 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]

Das toch toch niet goed!? -O-
Nee je tags zijn verkeerd
pi_191641552
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Haha ja als het RIVM zegt: "hey het zit in Itali, dat is heel erg dichtbij. Bereid u voor op een lockdown beste bevolking" , dan wordt het blinde paniek natuurlijk.
ik denk dat je de reactie van de bevolking daarmee ernstig onderschat..

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:19 schreef dodoria het volgende:

[..]

Daar komt toch niemand meer nu, dus lijkt me best een veilige optie 👍
goed idee, vanavond chinees :9
  zondag 23 februari 2020 @ 09:20:27 #196
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191641555
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:04 schreef mschol het volgende:

[..]

je kan wel paniekerig gaan doen maar je schiet er niks mee op, veel berichten zijn speculatie, symptomen liggen dicht bij andere ziekten (wat zorgt voor false positives)

als je vanuit overheid nu al paniek gaat zaaien krijgt, denk ik, de economie een nog vl hardere klap dan wanneer je dat pas bij het eerste bevestigde geval doet, en de stress die paniek veroorzaakt kan ook aanjager zijn om ziek te worden..
Niks paniekerig. Het aanleggen van een noodvoorraad heeft niks met paniek te maken maar alles met het voorkomen van gedoe op het moment dat de paniek uitbreekt. Op ons continent vindt er een lockdown plaats as we speak.

Ik vind het persoonlijk erg respectloos om mensen van paniekgedrag te betichten in deze kwestie en er gaat mijns inziens een soort vals gevoel van superioriteit vanuit "ik ben niet zo'n gekkie, ik houd mijn hoofd gewoon koel".

Bedenk je ook dat er mensen zijn die er geen zin in hebben om halsoverkop zaken te moeten regelen als het hier ook in grote getale komt en de paniek wel uitbreekt (zeer reel scenario). Bedenk je vervolgens dat er ook mensen zijn die door onderliggende gezondheidsproblemen niet op een infectie met dit virus zitten te wachten.
pi_191641579
Je hoeft niet hysterisch te zijn om wat water, desinfectiemiddelen en toiletpapier in te slaan. Och, en een extra zak hondenvoer staat ook niemand in de weg.

Gezichtsmaskers vind ik nog een stap te ver. Alhoewel de prijzen echt achterlijk hoog en alle webwinkels al redelijk uitverkocht zijn.

Ben niet zo bang voor het virus, eerder voor massahysterie.
pi_191641587
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nee je tags zijn verkeerd
:D
  zondag 23 februari 2020 @ 09:23:34 #199
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191641589
Zuid-Korea zit nu op 602... Dat betekent +166 voor vandaag alleen al. Dat land gaat het zwaar krijgen. En het betekent ook dat we nu een bevestiging zien van de leugens van die kut CCP.
pi_191641599
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:23 schreef Richestorags het volgende:
Zuid-Korea zit nu op 602... Dat betekent +166 voor vandaag alleen al. Dat land gaat het zwaar krijgen.
Die gasten van die kerk hebben wel de bevestiging gekregen dat ze de verkeerde aanbidden, dat is dan wel weer een voordeel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')